Ik bol nu drie maanden rond met de KTM 990 Adventure. Na 5000 km gedaan te hebben is het tijd om een eerste evaluatie.
Wat ik echter belangrijker vind zijn de gegevens van de andere collega's-KTM LC8'ers.
Laat jullie goede raad, probleemgevallen, ervaringen, enzovoort maar eens los op deze thread. En ja, zo een mastodont kan ook "2fast4u" zijn! Test ons maar in de bergen...
Mijn eerste vaststelling:
PRO:
). Ik plan hem te houden tot de herfst 2012. Wat het dan wordt is nog de vraag, hoewel een SMT er lekker blijft uitzien.
Wat ik echter belangrijker vind zijn de gegevens van de andere collega's-KTM LC8'ers.
Laat jullie goede raad, probleemgevallen, ervaringen, enzovoort maar eens los op deze thread. En ja, zo een mastodont kan ook "2fast4u" zijn! Test ons maar in de bergen...

Mijn eerste vaststelling:
PRO:
- Verslavend motorblok! De hooligan binnen houden is héél moeilijk met zo'n twin onder je kont.[/*:m:1g8p9230]
- Remmen zijn subliem. Al heb ik de ABS nog niet nodig gehad.[/*:m:1g8p9230]
- Vering: geen klagen. De instelling van de achterveer is poepsimpel door de knop onder het zadel. De voorvering dient alle 1000 km ontlucht te worden. Ook een werkje van 30 seconden. Verschaft veel vertrouwen.[/*:m:1g8p9230]
- Avontuurlijke tourer met sportieve aspiraties die je héél ver kan brengen, zonder al de elektronische tierlantijntjes. (eat your hart out Beemer GS!)[/*:m:1g8p9230]
- Het totaalbeeld dat klopt. Zithouding, rijgevoel, baan - en bochtengevoel,...[/*:m:1g8p9230]
- HOT HOT HOT! een hete motor, waarvan de ventilator overuren draait. Filerijden of stadrijden is synoniem van hete billen en een warme luchtstroom vanuit de ventilator.[/*:m:1g8p9230]
- HOT HOT HOT! Om de één of andere reden warmt mijn rechterhiel in mijn laars op tot op het niveau dat ik met de voet in de wind moet rijden. Met soms rare gezichten van medeweggebruikers als resultaat. De Powerparts catalogus heeft een onderdeel daarvoor. Het antwoord van de garage "zou misschien een beetje kunnen helpen" is me geen €158 waard. De uitlaatpijp komt zeer dicht naar buiten aan de rechterkant. Natuurlijk een goed excuus om after market uitlaten te plaatsen (gepland), maar dat mag niet de hoofdreden zijn om dergelijke uitlaten erop te zetten.[/*:m:1g8p9230]
- Actieradius. 230-240 km vooraleer in de reserve te gaan is niet in overeenstemming met de Adventure-aspiraties van zo'n moto. Hoewel het verbruik binnen de normen blijft: momenteel 6,2 à 6.5 L/100 km. Moto heeft 6500 km, dus dat kan nog beteren.[/*:m:1g8p9230]
- Gasgevoelig: fijn voor een supermotard, maar in de file of in het stad is dit stresserend. Opnieuw een Powerpart installeren en de garage geld laten verdienen op iets dat er al op moest staan is erover. Geef de klant de keuze tussen een "standaard" gashendel en een "oudere mens" gashendel (voor woon-werkverkeen bedoel ik!
)[/*:m:1g8p9230]

Comment