Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoogpoters

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• hoogpoters

Wel grappig hoeveel mensen er tegenwoordig naar een hoogpoter overschakelen.
    Ik rij er nu een dikke 13 jaar mee, de mensen begrepen toen echt niet waarom je als jonge gast zo'n motorfiets zou kopen.
    Als je hun toen zei dat dit even goed als andere moto's reed en zelf sportiever en polyvalenter was dan anderen verklaarden ze je voor gek.
    Tot wanneer je eens mee reed naar de ardennen, dan was't gedaan.
    Wel leuk dat er tegenwoordig zoveel keuze is, zou echt niet weten van welk merk de volgende gaat zijn.

Re: hoogpoters

tuurlijk weet je dat wel, een KTM 990

ik had 10j geleden ook een half sportieve moto (TL1000S), maar al snel overgeschakeld naar nakedbike (raptor 1000) en dan naar de KTM990...nooit meer omgekeken. Alhoewel, ik heb nu een KTM 690 SM, en die bevalt me eigenlijk nog beter. Less is more...minder pk, maar ook 60kg minder, en je kan zoveel meer toeren uithalen met een lichte moto.
    Hij is wel niet zo polyvalent als de 990, dat moet ik wel toegeven: de duo vindt het niet plezant.

Ik vind al die grote hoogpoters wel echt niet zo interessant hoor: die zware XT1200Z, R1200GS, Triumph 1200, versys1000, etc....dat zijn een beetje de SUV's van de motorwereld: groot, log, zwaar, te comfortabel. Ze verbergen het echte motorrijden naar mijn bescheiden mening. Tegenwoordig moet je een R1200GS hebben om over natte bladeren te rijden of om verder dan de kerktoren te bollen...dikke onzin. Ik deed met mijn 'oncomfortabele' raptor makkelijk reizen van 10.000km en meer, en ging daar meer offroad mee dan vele GS rijders samen.

Maar ja, voor ieder wat wils
    http://www.mojomoto.be/logo.gif

Comment

@ wreckah.al eens met een 1200 Gs gereden?Eens je daar mee aan't rijden bent is dat zo lomp niet meer hoor.
      On topic,zelf heb ik ook heel veel plezier gehad van mijn Gsa (rijd ook niet zo lomp als het eruit ziet)

Comment

Mijn volgende zal 9/10 ook nen hoogpoter zijn alleen is de keuze welke zo moeilijk... GSa was tot voor kort mijn favoriet ... Triumph doet nu ook mee , Multistrada is ook wel lekker en idd de SMT heeft ook wel iets ..; Testen zullen me meer duidelijk maken welk het beste bij me past maar ik zou er niet van verschieten dat het de KTM zou worden... V twin, looks en leute met hopen en als ik madam achterop wil pakken voor een toertje naar de ardennen kan dan ook ...
        Motorcycle history : '91 Suzuki GS 500E ,crashed and sold '98 HD Sportster, sold '01 Buell X1, sold Aprillia RS 125 sold '09 Buell 1125R Carbon Special Sold ! triumph tiger Sport !!
        Circuit Stukgatie 748 ... and yes it did ...
        als ik ooit 1/4 vd snelheid van Bo haal zal ik ooooh zo gelukkig zijn.

Comment

daar ga ik volledig akkoord met guido, rij zelf al 10 jaar met een gsa 1150 met kleine tank.
          En kan gemakkelijk mee met sportieve en allroad motoren.
          Veel hangt nog altijd af van de bestuurder, al heb ik wel de indruk dat er met de laatste
          generaties hoogpoters veel gemakkelijker gereden kan worden.
          je moet niet meer werken zoals op de 1150 en andere oudere types, het gaat allemaal vanzelf.
          misschien wel wat spijtig, vermits er geen moeite meer moet voor gedaan worden om snel te gaan.
          maar ja, moderne technieken zeker... en voor de nieuwe zijn er al een paar ideeën zoals ktm, triump, bmw of husqvarna met de 900 nuda, vind zelf de moto morini gran passo super!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guido
            @ wreckah.al eens met een 1200 Gs gereden?
            yups, ondertussen wel, 2012 R1200GS triple black en ja, zoals ik had verwacht is het verschil met een KTM990SM echt wel groot: de GS stuurt wel makkelijk, het spul remt goed, en het motorblok is een zeer goed straatblok, maar het is allemaal zo braaf...zoooo braaf (ik vond de GS erg dicht aanleunen tegen de RT )
            Het ding rijdt inderdaad echt vlot, en zelfs heel licht te besturen (zelfs bij lage snelheden), maar nooit verdwijnt dat gevoel dat je met een flinke klomp metaal onderweg bent, hij is nochtans niet zoooveel zwaarder dan de KTM. Stap je terug over op de SM, dan valt je op hoe klein, nauw, agressief, sportief, messcherp deze is. Op bergbaantjes heb je echt nog dat supermoto gevoel, wat je nooit gaat hebben op de GS omwille van zijn gigantische bulk, zachte vering en slap motorkarakter. Wel veel vertrouwen, dat wel, dus veel trager zal je niet zijn
            Comfortabel ja, veel comfortabeler dan de SM, maar ja, zoals gezegd, ik voel nog graag dat ik motorrijd. Het scherm op de GS is trouwens even slecht als dat op de SMT.

Het is een kwestie van persoonlijk aanvoelen hoor, want ik vond de KTM Adventure ook te lomp, te zwaar en te traag. Zo lang je niet offroad gaat heb je echt geen enkel voordeel met de adventure tav. de SM, integendeel.

Kortom, ik neig dus eerder naar de nuda dan naar de bompa
            http://www.mojomoto.be/logo.gif

Comment

hmmm der zijn er nog é .

zoals deze

zeer content van en zie je niet alle dagen rijden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sherrif
                Mijn volgende zal 9/10 ook nen hoogpoter zijn alleen is de keuze welke zo moeilijk... GSa was tot voor kort mijn favoriet ... Triumph doet nu ook mee , Multistrada is ook wel lekker en idd de SMT heeft ook wel iets ..; Testen zullen me meer duidelijk maken welk het beste bij me past maar ik zou er niet van verschieten dat het de KTM zou worden... V twin, looks en leute met hopen en als ik madam achterop wil pakken voor een toertje naar de ardennen kan dan ook ...
                geduld scherrif volgend jaar komt er ne smt 1290 uit hoop alleen dat hij niet zwaarder is.
                denk het niet anders is het geen sm meer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door niko
                  hmmm der zijn er nog é .

zoals deze

zeer content van en zie je niet alle dagen rijden
                  ferm maschien is da

Comment

Ik heb nog maar van de zondag ne hoogpoter, maar nog ni veel kunnen rijden. De 40 km die ik al gedaan heb, zijn veelbelovend.
                    I'll keep my guns, freedom & money ... You can keep the "change"!

Comment

ik rijd al 7 jaar op mijn dr'eke dieondertussen 21 jaar oud is en ik kan me niks beter inbeelden om met te rijden lekker licht en wendbaar, niet van de snelste maar wel supper fijn om met te rijden. moest ik ooit veranderen dan zalt nen tiger of tenere worden denk ik. van wat ik gelezen heb moeten die echt wel supper zijn, maar het budget laat het momenteel niet toe . maar ik denk niet dat ik ooit me een racer of naked zou overschakelen. ik vindt het hoge overzicht op de baan wel heel confortabel.
                      suzuki dr 650 jebel '90
                      suzuki dl 1000 v-strom en ne knal gelen ook

Comment

Een Hypermotard is nu niet echt een hoogpoter maar voor een wanna-be gaat die wel lekker mee.
                        Mijn pa rijdt al jaren met GS'en(1150-1200) en heb die ook al ettelijke malen bereden. Ze sturen goed, kunt er af en toe eens een zandweg mee doorknallen(als de remmen werken toch) maar die zijn zo sloom. De Hyper 796 heeft 30 paarden minder en toch voelt die een pak vlotter aan maar dan zijn we appelen en peren aan het vergelijken natuurlijk.

Comment

Rij nu al 2 jaar met een MTS1200S de km's dat ik er al mee gedaan heb (18000) altijd al met een smile tot achter mijn oren .
                          Enkel afgestapt van de banden normaal pirelli scorpion maar nu pirelli rosso corca dag en nacht verschil
                          Echt een superbike waar je rechtop zit , en het gooit en smijtwerk nog leuker aan voelt dan mijn vorige moto's
                          (ducati ss750 en ST3)
                          hoogpoters eens je er mee gereden hebt ..... dag spaarcenten
                          da oggi la strada è senza limiti
                          http://tazme.pinkbike.com/album/MTS-1200-S/

Comment

Ik heb nu als tijdelijke moto een Moto Guzzi Stelvio. Mijn allereerste moto was een enduro model een honda XL350 maar sindsdien altijd FZR, YZF, R6 gehad (over een periode van 20 jaar). Moet zeggen dat ik het fijner vind om op een moto te rijden die compacter is. Tussen de file is niet eenvoudig met zo'n breed stuur en ik heb snel last van mijn rug als ik recht zit.

Zal blij zal als ik, hopelijk volgende week al, mijn BMW S1000RR heb.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door remus79
                              Rij nu al 2 jaar met een MTS1200S de km's dat ik er al mee gedaan heb (18000) altijd al met een smile tot achter mijn oren .
                              Enkel afgestapt van de banden normaal pirelli scorpion maar nu pirelli rosso corca dag en nacht verschil
                              Echt een superbike waar je rechtop zit , en het gooit en smijtwerk nog leuker aan voelt dan mijn vorige moto's
                              (ducati ss750 en ST3)
                              hoogpoters eens je er mee gereden hebt ..... dag spaarcenten
                              Wat is je ervaring met die Scorpions? Wavekiller ging er best hard mee in de Moezel en ik was zelf eigenlijk van plan om die Scorions op m'n Hypermotard te leggen omdat ik nogal veel op die klein modderbaantjes rij.
                              Al moet ik wel zeggen dat de Rosso's super banden zijn, ook in de regen. Moeten zelfs niet de Corsa's zijn.

Comment

Working...
                              X