Mededeling

Collapse
No announcement yet.

buell winterprojectje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• buell winterprojectje

De winter is bijna voorbij (naar't schijnt, ik heb er nog niet veel van gemerkt)
    en ik heb al enkele vorderingen gemaakt met de ombouw (with a litlle help from my friends)

anyway, hier een picie van hoe ik em kocht een jaar of 2 terug:
    het gaat hier over een BUELL S3 van 1997.

en zo zag ie eruit na zijn eerste levensjaar:

de changes: van originele uitlaat naar scorpion uitlaat, van pro series luchtfilter naar ?? luchtfilter, van originele naar WAVE remschijf, van PM remtang naar Nissin zeszuigerremtang, van europese achterpoelie naar US achterpoelie en natuurlijk nieuwe bodykit. ook nog een superbikestuur gemonteerd voor een iets sportievere zit.
    (op bovenstaande foto zit trouwens al uitlaat nummer 3: de yoshimura met aangepaste headers)
    hier in reistrim

deze winter wilde ik wat verder gaan: Ander (korter frame), Andere kopkuip (XBR) zwarte headers en blok, kortere kont (eigen ontwerp) terug naar de pro series luchtfilter (wegens beter); ander(e) kleurtje(s).
    hiervoor heb ik dus een ander frame gekocht dat in een aanpassingesfase zit (versteviging en korter) een andere kopkuip en wat kleine prullen.
    (de kont die erbij ligt is mijn oude kont die aangepast moest worden.
    bij het frame lag er nog een extra achterbrug dus die hebben we ook maar meegenomen om op te experimenteren.

Soit dat zijn dus de benodigdheden: hieronder de vorderingen:

het kontje (thx to a friend)

Das een kortere kont
    Dit zijn andere lichtjes (je ziet, men moet niet handig zijn, alleen heel goede en handige vrienden hebben!!)

en tenslotte de uitlaten: op de bovenste foto's zie je volledig roeste dingen, dus eerst maar ontvetten en polieren:
    en daarna zwart verven

Voila, zo ver staan we al.
    nu nog: blok uitbouwen en verven; frame verder bewerken, nieuw kopframe maken, subframe aanpasbaar maken (van korte naar lange kont) koplampen zoeken; kleurschema uitzoeken en verven (wss two-tone), frame en wielen verven?? (hangt af van prijskaartje); nieuwe nissin rempomp en dan nog wat kleine prullen.

ik moet wel zeggen dat ik dus een dubbele bodykit heb en dus de originele ben gaan verbouwen en die zwart-oranje hou ik. Daarvoor heb ik wel een nieuwe tank op de kop moeten tikken omdat ik de zwarte al geruild had voor deze oranje (vreemd verhaal eigenlijk: via weer een vriend, kom ik op deze bodykit uit voor weinig, alleen de tank zit er niet bij (was net verkocht) aangezien mijn kontje niet om aan te zien was (gaten en zo) heb ik deze kit volledig opgekocht. Door toeval ben ik op de tank gekoemn die net klaar lag om herspoten te worden in't zwart, mijn zwarte tank dan maar geruild voor deze originele)
    Anyway, deze two-tone bodykit blijkt dus een uniek kleurschema te zijn die buell ooit op de nederlandse markt heeft gegooid. Vandaar dus dat ik die uniek kit hou en mijn oude kit verzaag en verander.

verdere dromen zijn: clip-ons, motor-tuning en dan zal ik er zo wel zijn.
    Als ik meer heb dan post ik het hier wel.
    tis altijd ombouwtijd ....

Kzie de foto's niet

Comment

Ik ook niet.

Oorspronkelijk geplaatst door Dieterke750
      Kzie de foto's niet
      Werken is leuk, werken is heerlijk en fijn. Laat genoeg over voor al je leuke collega's.

Comment

ik zie de foto's wel
        KAWASAKI Z750 2010

honda vtx 1300 2008 sold
        Yamaha R6 2005 sold
        Yamaha R6 2005 crash & sold
        Yamaha R6 2004 crash & sold

Comment

foto's zijn ok wie ze niet ziet zal aan een decoder liggen die niet aanwezig is op die pc
          bandit 4 ever and ever
          MZ mastiff keeps them all on a safe distance

Comment

Je bent blijkbaar goed ingericht kwa werkplaats of is dit niet bij je thuis ?
            Trouwens ziet er al een stuk aanlokkelijker uit

Grtzz
            The only thing that can beat you, is you're own fear

Comment

'k Ben toch curieus naar het eindresultaat.
              Hopelijk krijg ik je machine dit jaar eens te zien.
              Waar ben je voor? --positive thinking--

Comment

die werkplaats is helaas niet de mijne (de kont is zoals ik al zei, verbouwd door een vriend, ikzelf kan maar moeilijk overweg met polyester)
                ben wel stillaan alles aan het verzamelen (volgende aankoop is een hefbrug)

eneuh zien, alleszins maar helaas wss niet deze maand.... zoals je ziet op de picies nog hopen werk

Comment

Als je een hefbrug zoekt, in de makro staat er eentje voor 68€ als ik me niet vergis zou ook geschikt zijn voor motoren, op ebay staan erook maar is een 10voud hiervan

Grtzz
                  The only thing that can beat you, is you're own fear

Comment

Ben benieuwd naar het resultaat.
                    Suzuki rules
                    “Insisting on perfect safety is for people who don’t have the balls to live in the real world.”

Comment

Hey ... Beulke ge moogt diene ketel ne keer komen tonen hé als hij klaar is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ripple
                        Hey ... Beulke ge moogt diene ketel ne keer komen tonen hé als hij klaar is
                        will do, we spreken dan wel eens af om de nieuwe ronde puntjes in izegem te verkennen (en daarna naar wervik voor nog meer ronde puntes)
                        ge moogt anders gerust eens een pint komen drinken zenne, dan kunt ge verdere vorderingen zien. (btw morgen haal ik enkele extra onderdelen op)

eneuh, blade: een hefbrug voor 65€???? sorry zenne, maar daar zet ik mss mijn velo op, nie mijne moto. ik heb het niet over een veredelde krik maar over een echte brug he.
                        btw: als ge een goedkope wilt die toc iets is voor een HOBBYIST dan moet ge hier dar staan er voor een 250 € (niet voor iemand die ze dagelijks gebruikt want dan zal ze rap kapot zijn vrees ik, maar voor occasioneel gebruik zal het wel voldoen.)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beulke
                          ge moogt anders gerust eens een pint komen drinken zenne
                          Da komt in orde ... maar kvrees dat een Cola'ke ga zijn, ben nogal een melkmuile :biggrin:
                          tot 1ne dees dagen

Comment

kontje af en thuis, ondertussen andere rempomp gekocht en extra tankje zodat ik mijn originele kuipdelen kan houden.

subframe had maar een kleine aanpassing nodig om de switch tss lange en korte kont mogelijk te maken.

de lange kont

en de korte.

verschil zal wel duidelijk zijn zeker?

eneuh ripple: cola is ook goe, ben ook geen echte bierliefhebber (enkel speciaalbieren eigenlijk) ge hebt trouwens toevallig vandaag geen treffen gereden in de streek he, die plaaggeesten paseerden hier natuurlijk weer net aan mijn deur.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beulke
                              ge hebt trouwens toevallig vandaag geen treffen gereden in de streek he
                              Nop ... kheb nog genen brom, kga der 1tje aanschaffen in Mei
                              Als ik dan ne keer weet waar uw nestje is ga ik eens komen brommen :biggrin:

Comment

Working...
                              X