De winter is bijna voorbij (naar't schijnt, ik heb er nog niet veel van gemerkt)
en ik heb al enkele vorderingen gemaakt met de ombouw (with a litlle help from my friends)
anyway, hier een picie van hoe ik em kocht een jaar of 2 terug:
het gaat hier over een BUELL S3 van 1997.

en zo zag ie eruit na zijn eerste levensjaar:

de changes: van originele uitlaat naar scorpion uitlaat, van pro series luchtfilter naar ?? luchtfilter, van originele naar WAVE remschijf, van PM remtang naar Nissin zeszuigerremtang, van europese achterpoelie naar US achterpoelie en natuurlijk nieuwe bodykit. ook nog een superbikestuur gemonteerd voor een iets sportievere zit.
(op bovenstaande foto zit trouwens al uitlaat nummer 3: de yoshimura met aangepaste headers)
hier in reistrim

deze winter wilde ik wat verder gaan: Ander (korter frame), Andere kopkuip (XBR) zwarte headers en blok, kortere kont (eigen ontwerp) terug naar de pro series luchtfilter (wegens beter); ander(e) kleurtje(s).
hiervoor heb ik dus een ander frame gekocht dat in een aanpassingesfase zit (versteviging en korter) een andere kopkuip en wat kleine prullen.
(de kont die erbij ligt is mijn oude kont die aangepast moest worden.
bij het frame lag er nog een extra achterbrug dus die hebben we ook maar meegenomen om op te experimenteren.
Soit dat zijn dus de benodigdheden: hieronder de vorderingen:
het kontje (thx to a friend)
Das een kortere kont
Dit zijn andere lichtjes
(je ziet, men moet niet handig zijn, alleen heel goede en handige vrienden hebben!!)
en tenslotte de uitlaten: op de bovenste foto's zie je volledig roeste dingen, dus eerst maar ontvetten en polieren:
en daarna zwart verven
Voila, zo ver staan we al.
nu nog: blok uitbouwen en verven; frame verder bewerken, nieuw kopframe maken, subframe aanpasbaar maken (van korte naar lange kont) koplampen zoeken
; kleurschema uitzoeken en verven (wss two-tone), frame en wielen verven?? (hangt af van prijskaartje); nieuwe nissin rempomp en dan nog wat kleine prullen.
ik moet wel zeggen dat ik dus een dubbele bodykit heb en dus de originele ben gaan verbouwen en die zwart-oranje hou ik. Daarvoor heb ik wel een nieuwe tank op de kop moeten tikken omdat ik de zwarte al geruild had voor deze oranje (vreemd verhaal eigenlijk: via weer een vriend, kom ik op deze bodykit uit voor weinig, alleen de tank zit er niet bij (was net verkocht) aangezien mijn kontje niet om aan te zien was (gaten en zo) heb ik deze kit volledig opgekocht. Door toeval ben ik op de tank gekoemn die net klaar lag om herspoten te worden in't zwart, mijn zwarte tank dan maar geruild voor deze originele)
Anyway, deze two-tone bodykit blijkt dus een uniek kleurschema te zijn die buell ooit op de nederlandse markt heeft gegooid. Vandaar dus dat ik die uniek kit hou en mijn oude kit verzaag en verander.
verdere dromen zijn: clip-ons, motor-tuning en dan zal ik er zo wel zijn.
Als ik meer heb dan post ik het hier wel.
en ik heb al enkele vorderingen gemaakt met de ombouw (with a litlle help from my friends)
anyway, hier een picie van hoe ik em kocht een jaar of 2 terug:
het gaat hier over een BUELL S3 van 1997.

en zo zag ie eruit na zijn eerste levensjaar:

de changes: van originele uitlaat naar scorpion uitlaat, van pro series luchtfilter naar ?? luchtfilter, van originele naar WAVE remschijf, van PM remtang naar Nissin zeszuigerremtang, van europese achterpoelie naar US achterpoelie en natuurlijk nieuwe bodykit. ook nog een superbikestuur gemonteerd voor een iets sportievere zit.
(op bovenstaande foto zit trouwens al uitlaat nummer 3: de yoshimura met aangepaste headers)
hier in reistrim

deze winter wilde ik wat verder gaan: Ander (korter frame), Andere kopkuip (XBR) zwarte headers en blok, kortere kont (eigen ontwerp) terug naar de pro series luchtfilter (wegens beter); ander(e) kleurtje(s).
hiervoor heb ik dus een ander frame gekocht dat in een aanpassingesfase zit (versteviging en korter) een andere kopkuip en wat kleine prullen.
(de kont die erbij ligt is mijn oude kont die aangepast moest worden.
bij het frame lag er nog een extra achterbrug dus die hebben we ook maar meegenomen om op te experimenteren.

Soit dat zijn dus de benodigdheden: hieronder de vorderingen:
het kontje (thx to a friend)
Das een kortere kont
Dit zijn andere lichtjes

en tenslotte de uitlaten: op de bovenste foto's zie je volledig roeste dingen, dus eerst maar ontvetten en polieren:
en daarna zwart verven
Voila, zo ver staan we al.
nu nog: blok uitbouwen en verven; frame verder bewerken, nieuw kopframe maken, subframe aanpasbaar maken (van korte naar lange kont) koplampen zoeken

ik moet wel zeggen dat ik dus een dubbele bodykit heb en dus de originele ben gaan verbouwen en die zwart-oranje hou ik. Daarvoor heb ik wel een nieuwe tank op de kop moeten tikken omdat ik de zwarte al geruild had voor deze oranje (vreemd verhaal eigenlijk: via weer een vriend, kom ik op deze bodykit uit voor weinig, alleen de tank zit er niet bij (was net verkocht) aangezien mijn kontje niet om aan te zien was (gaten en zo) heb ik deze kit volledig opgekocht. Door toeval ben ik op de tank gekoemn die net klaar lag om herspoten te worden in't zwart, mijn zwarte tank dan maar geruild voor deze originele)
Anyway, deze two-tone bodykit blijkt dus een uniek kleurschema te zijn die buell ooit op de nederlandse markt heeft gegooid. Vandaar dus dat ik die uniek kit hou en mijn oude kit verzaag en verander.
verdere dromen zijn: clip-ons, motor-tuning en dan zal ik er zo wel zijn.
Als ik meer heb dan post ik het hier wel.
Comment