Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Suzuki GSXR 750/1100W circuitmoto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Suzuki GSXR 750/1100W circuitmoto

Ben al een tijdje bezig met een ombouw van een Suzuki GSXR750W 1993 naar een 750/1100W circuit motor.

Dus 750 frame met 1100 motorblok.

Voorlopige staat:

Testrit:

http://www.youtube.com/watch?v=7G9ZaPNY ... re=channel

http://www.youtube.com/watch?v=uJcM1cT3 ... re=channel

http://www.youtube.com/watch?v=FEb94vrKAUA

Nog wat kleine problemen oplossen en de 7/11 staat klaar voor circuit

Re: Suzuki GSXR 750/1100W circuitmoto

Wat is het nut van een 750 frame ?

Heeft alleen maar nadelen met zwaardere motor lijkt me ...

Comment

Korter en lichter tegenover 1100 frame, net als de achterbrug

Tis al ne blok beton, dus hoe meer kilo's eraf hoe beter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BenjaminDG
        Wat een hoop toeters en bellen -> klokkenspel
        Rijdt da ding nu beter dan ne gewone 1100?
        Mooi project, maar volgens mij koopt ge beter een recenter origineel model als je een sneller/lichter/beter circuitmotoke wilt
        Succes ermee
        Ride like a devil,... Feel like a God!
        Ride it like you stole it!
        http://s1.postimage.org/2nsnld3wk/20..._race_0848.jpg

Comment

Toeters en bellen?

2 meters voor olie druk en temperatuur + killswitch en gear indicator.

Of dat beter rijdt dan een standaard 1100W weet ik niet, ik hoop van wel allesinds.

Staan in ieder geval dikke vlakschuifcaburateurs, een 4 in uitlaat, en een koude/ram-air inlaat dus vermogen winst is er zowiezo.

Tja gewoon iets kopen is makkelijk hé, is meestal ook wat duurder maar wat hebt ge daar nu aan?

Ge weet niks van die moto en alst er iets aan mankeerd staat ge daar, want meestal aan die injectie modellen kunt ge zelf niks veranderen.

Dus geef mij maar liever ne jaren 90 moto met carburateurs, daar kunt ge nog zelf aan sleutelen zonder naar de verdeler te moeten lopen of uw dik in de kosten te moeten jagen

Comment

2 meters voor olie druk en temperatuur + killswitch en gear indicator.
            ofwel rijdt ge zonder oliedruk, ofwel hebt ge iets niet goed gedaan

En zelf iets in mekaar steken is ALTIJD leuker dan iets kopen

Comment

Is meer voor controle hoor en om te zien wat de inwendige staat van het blok is.

Want dat waarschuwingslampje (rood meestal) begint te branden bij 0.5-1 bar, maar ja tegen dat dat begint te branden is het blok al lang om zeep

Comment

leuk project. nu maar hopen dat het een beetje vlot rijd op circuit. kracht zal die motor wel hebben. maar of het frame omkan met het extra gewicht en kracht van een zwaarder blok erin dat valt nog af te wachten denk ik. ik denk als het echt is om snel te zijn op circuit je mss beter het originele 750 blok der had laten inzitten.
                [FONT=Arial Black]Suzuki GSX-R600[/FONT] + [FONT=Arial Black]GSX-R750[/FONT][FONT=Arial Black]srad[/FONT]

Comment

Deze ombouw (750 naar 750/1100) wordt al jaren gedaan en heb nog nooit verhalen gehoord van een defect frame dus dat zit wel snor.

Het frame van een 750 and 1100 schelen niet zoveel hoor, gewoon een beetje langer en de balhoofdhoek is ook een klein beetje anders. Kwa dikte en opbouw is het krak hetzelfde.

Ik voelde toch geen abnormale trillingen of bewegingen tijdens de testrit

Weet je wat ik mis met die 600 en 750 blokken is het koppel op lagere toeren, dat is lastig vanuit kleine bochten (kan ook aan mij liggen door verkeerde versnelling ofzo maar vanuit 1ste versnelling vindt ik niet zo handig).

Gewicht zal altijd een factor zijn, zowel de 750 and de 1100 wegen zeker 30-40kg meer als de moderne sportmotor.

Heb al wat gewicht kunnen besparen maar ja 160-170 kg drooggewicht zal ik toch nooit kunnen halen hé

Dus moet het vermogen dan maar omhoog

Om het vlot rijden wat te verbeteren zit ik al met het 750 frame en achterbrug (korter) en nieuwere voorvork (gsxr1000 2006) en achterschokbreker (gsxr750 2007)

Comment

ja ik snap u bedoeling wel van het 1100 blok, en ik kan zeker begrijpen waarvoor ge het doet. het gewicht gaat idd een probleem zijn. maar pure prestaties staan niet garant voor fun, en dat zal u motor wel geven indien het frame niet te wiebelig aanvoelt. leuke aanpassingen aan de veringwinkel ook. nu hopen dat het een goed geheelt wordt maar elke rijder heeft ook zijn eigen smaak, dus wat voor iemand goed aanvoelt zal voor een ander mss niet zo goed aanvoelen, succes met u leuk project
                    [FONT=Arial Black]Suzuki GSX-R600[/FONT] + [FONT=Arial Black]GSX-R750[/FONT][FONT=Arial Black]srad[/FONT]

Comment

Na de circuitdoop op croix (23 april) tot de conclusie gekomen dat die inlaatbuizen toch niet op zo'n goede plaats zaten.

Heb ze wat verlegd maar daardoor moet ik de benzinekraan ook een paar cm opschuiven, wat normaal geen probleem moet zijn (mig/mag laspost).

Koppeling was ook versleten, de helft van de frictie platen hadden geen voering meer waardoor hij vanaf 7-8000 toeren begon door te slippen

Bijna klaar, kwa technische kant dan, uiterlijk zal nog niet voor vandaag zijn

Comment

de helft van de frictie platen hadden geen voering meer waardoor hij vanaf 7-8000 toeren begon door te slippen
                        ge weet dat er maar den helft bekleding heeft en de andere helft blank zijn?
                        The Last Privateers

Comment

Stalen platen zijn geen frictieplaten hé

Comment

Gisteren zo

Vandaag zo

Er begon op mettet iets te rammelen , klonk alsof het van de cillinderkop kwam.

Nokkenaskettingspanner=> ok
                            Nokkenassen=> ok
                            Klepveren,shims=> ok
                            Kleppen=>ok
                            Distributieketting=>ok

Compressie is er ook voldoende aanwezig dus ne gebroken zuiger of een kromme klep is het ook al niet.

Morgen het cillinderblok verwijderen en de zuigers,krukas,lagers controleren.

Als dat goed is, is het de koppeling nog eens bekijken en/of de alternateur aandrijving (die al een tijdje aan het rammelen was maar dat is blijkbaar een kwaal bij deze blokken en dat gerammel is tot aan 3000 toeren ofzo).

Beetje werk

Comment

zalig, tees topic kan ik wel smaken,
                              al da geknutsel.......tis een beleving op zich e.
                              en ja die ouwe krellen rijden wa meer met karakter

grtz
                              erKeN
                              current motorcycle: ME => Triumph Tiger 1050SE 2012
                              GF=> FZ8n 2011

Track => R6 2005
                              bike history :
                              vfr400(total),CBR600 93, CBR900R 96,ZX6 1999,Gsxr600 K5 anniversary, DUCATI SS750 SENNA 2004, GSXR600 K8, fz1 2009, sv1000 2005, YZF750r 1993, sv1000S 2005,vfr400 nc30, gsxr750sRAD 1997, cbr1000F 2006
                              Teamtrashtalk ==>erKeN

Comment

Working...
                              X