Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

GSX-R 600 --> streetfighter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • GSX-R 600 --> streetfighter

    Na mijn ongelukkige val heb ik zo een paar opties overwogen voor mijn gsx-r (2004 model). De moto heeft langs de gehele linkerkant aanzienlijke kuipschade en ik geloof dat het Paco was die de optie streetfighter aangaf. Wat wordt er zo meestal verandert bij het ombouwen naar streetfighter. Kuipdelen strippen, andere koplamp, achterlicht???

    Wie heeft hier al ervaring mee en kan zo een paar tips geven?


  • #2
    Ik zou het spijtig vinden dat ge van deze motor een streetfighter moet maken.Was nu zo een mooie.Maar er zullen ongetwijfeld veel kosten aan zijn.Ik vroeg me ook af of ge er geen race stukken zou kunnen opzetten???Misschien is dit goedkoper.Maar deze hebben meestal een sobere kleur.
    [font=Comic Sans MS][/font]

    Comment


    • #3
      Kuipdelen strippe, ander stuur (moet zo'n speciaal plaat op om een crosstuur op te zetten ma ben de naam kwijt, geloof kroonplaat), andere koplamp, eventueel andere tellerkes en da is het zowa als basis. En dan kunde nog verder gaan as ge echt wilt.

      Zou zegge spring es bij erckens binne voor wa prijzen. Kopkuipke of lampe en tellers kunde altijd bij ne 2de hands dealer veel vinden.

      Denk as ge het redelijk simpel houd da ge me een 6 à 800 euro gesteld.
      Suzuki rules
      “Insisting on perfect safety is for people who don’t have the balls to live in the real world.”

      Comment


      • #4
        Streetfighterlook is nice, maar is kwestie van goesting natuurlijk,zoals niekes al zei, hij was mooi zo.
        Mss moet je imitatiekuip onderzetten en laten spuiten door iemand met kennis hier van en met de originele kleurcode van je motor, zou eventueel met polyester kunnen werken,doch dit is geen makkelijke klus.
        zou kunnen dat je al onderdelen in occasie vind en die dan eventueel laten herspuiten,maar betwijfel het,is nog een vrij recente motor + het feit de originele stickers kosten geld!
        In elk geval succes en tot bikes
        Ps Beterschap nog !

        Grtz
        The only thing that can beat you, is you're own fear

        Comment


        • #5
          Kunt ook ne occasie gixxxer kopen en deze afbreken voor alle stukken en laten spuiten. Weet nog ene staan zie http://www.2fast4u.be/forums/showthread.php?t=475 zou dan zelfs kunnen da ge goedkoper uitkomt dan alles te vervangen wa kapot is, als alles past natuurlijk. Zal da morgen is navragen bij erckens of da te doen is. Laat dan nog wel iet weten.
          Is ook altijd een mogelijkheid, kunde dieje mss nog verkopen voor de motor of voor onderdelen.
          Suzuki rules
          “Insisting on perfect safety is for people who don’t have the balls to live in the real world.”

          Comment


          • #6
            deze kuip delen gaan niet passen op het 2004 model, ik denk mss de korte pijn een nieuwe linker flank, mss de oude herstellen bij iemand in het zwart en laten spuiten. Had je geen val stoppen of dergelijke anders zou ik aan raden om ze te laten zetten (ken iemand die onderuit is gegaan met een tl tegen ongeveer 60 km /h en buiten de knalpot wat geschaafd geen schram: de beste 100e(voor de valblokken) ooit besteed zei hij)

            heb mijne tl1000 ook een beetje streetfighter achtig gemaakt door er een superbike stuur op te zetten. maar verschrik niet als je de prijzen ziet van deze stukken 380e voor het stuur inc kroonplaat en bevestigingen. Dan heb je nog geen koplamp of zo he persoonlijk denk ik dat het streetfighter ding toch ook duur gaat uitvallen. En aangezien je een nieuwe 600 hebt gekocht denk ik toch dat je liever een racemodel ziet dan een streetfighter.
            “Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”[font=Century Gothic][/font]

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door loudy condor
              deze kuip delen gaan niet passen op het 2004 model, ik denk mss de korte pijn een nieuwe linker flank (mss de oude herstellen bij iemand in het zwart en laten spuiten. Had je geen val stoppen of dergelijke anders zou ik aan raden om ze te laten zetten (ken iemand die onderuit is gegaan met een tl tegen ongeveer 60 km /h en buiten de knalpot wat geschaafd geen schram: de beste 100e(voor de valblokken) ooit besteed zei hij)
              Was er nie zeker van, ofwel moet em es kijke voor deze in te leveren en ne nieuwe te kopen. Heb da ook ooit moeten doen was pertotal en kreeg toch nog een dikke 115000 oude befkes terug voor de bandit.
              Suzuki rules
              “Insisting on perfect safety is for people who don’t have the balls to live in the real world.”

              Comment


              • #8
                heb mijne tl1000 ook een beetje streetfighter achtig gemaakt door er een superbike stuur op te zetten. maar verschrik niet als je de prijzen ziet van deze stukken 380e voor het stuur inc kroonplaat en bevestigingen. Dan heb je nog geen koplamp of zo he persoonlijk denk ik dat het streetfighter ding toch ook duur gaat uitvallen. En aangezien je een nieuwe 600 hebt gekocht denk ik toch dat je liever een racemodel ziet dan een streetfighter.
                As ge bv 2 ronde lampe zou pakke, komt der ongeveer 100 à 150 euro bij, en dan eventueel nog klein tellers (schat da ge me 200 euro hiervoor wel moe toekome) en nog e klein spiegelke (ongeveer 20 euro ask me nie vergis). Dan zoude op een 800 euro uitkome.
                Tis natuurlijk gelijk al gezegd is als ge liever racer ziet ga et duurder zijn om em volledig te laten maken.
                Suzuki rules
                “Insisting on perfect safety is for people who don’t have the balls to live in the real world.”

                Comment


                • #9
                  Streetfighter maken is voorlopig nog maar een tweede optie. Ik zal eerst eens zien wat ik kan aanvangen om hem als racer te kunnen houden. Zo met polyester werken heb ik ook al aan gedacht en ik ken al iemand die zoiets kan, dus zal ik eerst eens zien wat daarvan komt. Eigenlijk moet ik 2 zaken vervangen of repareren en dat is het voorspatbord en de linker kuipflank, het achterste gedeelte van de body kan geplakt worden en met het duozeteltje erop zie je de schade bijna niet. Verder is er ook nog het vitessepedaaltje (dat al terug gefixt is dankzij een goede collega) en de gebroken beugel van de kopkuip. Ik ga ervan uit dat die beugel terug aaneen gelast kan worden en niet volledig vervangen moet worden.

                  Als ik nu de kleurcode wil kennen, waar moet ik zoiets vinden, staat dat ergens aangeduid op de moto of zal mijn dealer zoiets kunnen opzoeken?

                  Misschien is deze vraag voorbarig maar ik ben nu toch goed bezig: als ik de moto nu wil laten airbrushen en op de flanken en tank een bepaald artistiek motief op laten spuiten, hoeveel zouden de kosten daarvan zijn om zoiets te laten doen?

                  Comment


                  • #10
                    Als de beugel gelast kan worden(met magneet er tegen te houden kom je er wel achter,magnetisch is lasbaar)dan wil ik jou hier al zeker gratis mee verder helpen.Heb een laspost staan .
                    [font=Comic Sans MS][/font]

                    Comment


                    • #11
                      Ik zou ook gewoon de kuip herstellen.
                      Eventueel een poly race kuip zetten.
                      http://www.vfracing.be/webshop/N_grp_14-1ap.html
                      http://www.superbikecity.be/

                      Comment


                      • #12
                        Veel vragen en nog meer oplossingen.

                        Volgens mij (en het is hier al een paar keer gezegd geweest ook) is de ombouw naar streetfighter op zijn minst even duur als terug origineel zetten. Ik zou idd eens zien om die beugel te lassen en die achterkant (voorlopig) te plakken.
                        Een poly(race)kuip zoeken is een goede optie, de motor zal er nog racieer uitzien (evt klein lampje monteren ipv die grote blok) volgens mij kost een polyrace kuip rond de 1000€ (ben ik niet zeker van, kijk eens bij bike design)
                        Je kan geust en tijdje ongespoten rondrijden op zo'n kuip totdat je terug centen hebt om te spuiten.
                        eneuh, die tip vanvalblokken is goud waard! ik heb er nog gene wegens moeilijk te krijgen.
                        tis altijd ombouwtijd ....

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door niekes
                          Als de beugel gelast kan worden(met magneet er tegen te houden kom je er wel achter,magnetisch is lasbaar)dan wil ik jou hier al zeker gratis mee verder helpen.Heb een laspost staan .
                          ???????????
                          alu is niet magnetisch ma kan heel goed gelast worden ze
                          yzf 1000 RR 'red devil'

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Jazzthieve
                            Na mijn ongelukkige val heb ik zo een paar opties overwogen voor mijn gsx-r (2004 model). De moto heeft langs de gehele linkerkant aanzienlijke kuipschade en ik geloof dat het Paco was die de optie streetfighter aangaf. Wat wordt er zo meestal verandert bij het ombouwen naar streetfighter. Kuipdelen strippen, andere koplamp, achterlicht???

                            Wie heeft hier al ervaring mee en kan zo een paar tips geven?
                            je zou graag je ss houden als ss?

                            miss een idee en niet te duur...:

                            http://www.vimoriracing.com

                            doe er zo iets mee,kan je zelfs goedkoper schuivers maken en 'm helemaal maken zoals je wil
                            't is wel de 1000 maar je snapt het idee
                            http://www.motor-forum.nl/forum/topic/52385
                            zwart met gouden velgen,een beetje carbonwerk hier en daar,mooie uitlaat(yoshi tri oval ) en je hebt een geile fiets

                            Comment


                            • #15
                              zoveel tips en links, ik zal ze één voor één eens aandachtig overlopen, bedankt voor de hulp.

                              Niekes, bedankt voor het aanbod maar ik heb al iemand gevonden die dit voor mij kan doen.

                              Comment

                              Working...
                              X