Mededeling

Collapse
No announcement yet.

R1 kontje op een Thunderace

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • R1 kontje op een Thunderace

    Hey,

    Mijn moto is bewerkt met photoshop omdat ik een kleur zocht om hem te laten herspuiten omwille van een crash, per toeval er een kontje van een R1 opgezet en ben er helemaal weg van.
    Nu zou ik mijn ace zo willen ombouwen, maar daar ik geen handige harry ben zou ik dit laten doen door mijn dealer, zou dit betaalbaar zijn of gaan er daar zoveel uren in kruipen dat ik best iemand zoekt die dit achter zijn uren doet of door iemand die dit doet uit hobby (mits betaling uiteraard)
    Ik zou denk ik best een R1 kont zoeken met bijpassend frame, zo moeten er denk ik minder aanpassingen gebeuren.
    Enig idee wat dit zou kosten, enkel kontje veranderen.
    kosten van spuitwerk + een paar kleine laswerken komen op 700 euro.



    Zo is hij nu
    http://www.motorvrienden.be/forum

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Thunder_ace
    Hey,

    Mijn moto is bewerkt met photoshop omdat ik een kleur zocht om hem te laten herspuiten omwille van een crash, per toeval er een kontje van een R1 opgezet en ben er helemaal weg van.
    Nu zou ik mijn ace zo willen ombouwen, maar daar ik geen handige harry ben zou ik dit laten doen door mijn dealer, zou dit betaalbaar zijn of gaan er daar zoveel uren in kruipen dat ik best iemand zoekt die dit achter zijn uren doet of door iemand die dit doet uit hobby (mits betaling uiteraard)
    Ik zou denk ik best een R1 kont zoeken met bijpassend frame, zo moeten er denk ik minder aanpassingen gebeuren.
    Enig idee wat dit zou kosten, enkel kontje veranderen.
    kosten van spuitwerk + een paar kleine laswerken komen op 700 euro.



    Zo is hij nu
    'k heb je gezien in het fotozoep topic.
    maar voor het spuitwerk aleen (hele motor in de kleuren van de bovenste) mag je al netjes 7-800€ rekenen.

    een kontje, mja waar ze dat doen weet ik zo direct niet, maar er zijn er wel.
    ik schat losweg toch minstens 500€ voor het kontje.

    owjah, een maanden lange wachttijd zal er ook wel bijzijn
    Oprichter 2fast4u 2004
    #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

    -------------------------------------------
    hoe gekker hoe liever
    -------------------------------------------

    Comment


    • #3
      500€ werk en stukken ? of enkel werk
      http://www.motorvrienden.be/forum

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Thunder_ace
        500€ werk en stukken ? of enkel werk
        hangt er vanaf of je goedkoop een kontje kan vinden, en of je dit in polyester wil hebben of niet, en moet je er een duozadel & seatcover bij ofniet.
        Oprichter 2fast4u 2004
        #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

        -------------------------------------------
        hoe gekker hoe liever
        -------------------------------------------

        Comment


        • #5
          origineel kontje met duozit, geen polyester dus want dit is niet zo stevig of wel ?
          http://www.motorvrienden.be/forum

          Comment


          • #6
            Front seat 02/03 http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI...937174904&rd=1

            Subframe 02/03 http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI...936971438&rd=1

            duocover http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI...sPageName=WDVW

            Kontjes http://search.benl.ebay.be/Yamaha-YZ...trypageZsearch
            Suzuki rules
            “Insisting on perfect safety is for people who don’t have the balls to live in the real world.”

            Comment


            • #7
              Ik wil dat ook maar ik weet niet hoe

              Zeg Thunderace, als je er aan begint laat mij dan eens weten hoe het in zijn werk gaat. Ik wil mijne Trixie ook een R1-kontje geven maar ik heb er geen flauw benul van hoe er aan te beginnen.
              http://img509.imageshack.us/img509/3760/asmallhu3.jpg http://i147.photobucket.com/albums/r...derschrift.jpg http://img509.imageshack.us/img509/3760/asmallhu3.jpg

              A-gang Member

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Thunder_ace
                origineel kontje met duozit, geen polyester dus want dit is niet zo stevig of wel ?
                polyester is veel steviger.
                ook bij val zou dit minder beschadigd geraken.
                goei spul hoor
                Oprichter 2fast4u 2004
                #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

                -------------------------------------------
                hoe gekker hoe liever
                -------------------------------------------

                Comment


                • #9
                  je kan dit op 2 manieren zelf doen
                  ofwel pas je je origineel subframe aan met bijzetstukken (geschroefd/gelast) zoals ik nu met de vfr gedaan heb
                  of je kan het subframe van de motor waarvanje de kont wilt plaatsen aanpassen aan jouw fiets (lassen)
                  dit is de lichtste oplossing denk ik want anders zit je met (bijna) 2 frames
                  je moet natuurlijk zo een subframe vinden maar bij de r1 zal da geen probleem geven
                  voor de guzzi kont die ik nu (nog) opstaan heb is da wel moeilijker
                  nu ik een kopkuipje heb van een 748/916 en die ga plaatsen op de vfr ga ik een slanker kontje zetten ook
                  denk aan een rc30/45 of 748/916 kontje

                  Oorspronkelijk geplaatst door punica78
                  Zeg Thunderace, als je er aan begint laat mij dan eens weten hoe het in zijn werk gaat. Ik wil mijne Trixie ook een R1-kontje geven maar ik heb er geen flauw benul van hoe er aan te beginnen.
                  yzf 1000 RR 'red devil'

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door punica78
                    Zeg Thunderace, als je er aan begint laat mij dan eens weten hoe het in zijn werk gaat. Ik wil mijne Trixie ook een R1-kontje geven maar ik heb er geen flauw benul van hoe er aan te beginnen.
                    Ik doe het ook niet zelf omdat ik geen handige harry ben daarmee dat ik iemand zoek die het kan.
                    Heb even bij mijn dealer geinformeert en daar zou het werk aleen me rond de 400 euro kosten.
                    Hij raad me aan ook het subframe bij het kontje te kopen omdat het minder aanpassingen vraagt en dus minder werk.
                    http://www.motorvrienden.be/forum

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Thunder_ace
                      Ik doe het ook niet zelf omdat ik geen handige harry ben daarmee dat ik iemand zoek die het kan.
                      Heb even bij mijn dealer geinformeert en daar zou het werk aleen me rond de 400 euro kosten.
                      Hij raad me aan ook het subframe bij het kontje te kopen omdat het minder aanpassingen vraagt en dus minder werk.
                      spijtig da gelle zover woont
                      400e voor werk alleen ? slik
                      daar maak ik er 4 voor hehe
                      yzf 1000 RR 'red devil'

                      Comment


                      • #12
                        Het subframe scenario

                        Aangezien een mens graag wat bijleert...Okay, laten we er dan vanuit gaan dat we het via dat subframe gaan doen. Hoe gaat dat dan precies in zijn werk?

                        Gewoon de hele boel eraf halen, de buizen van het kontframe switchen, terug op bouwen en klaar is kees?

                        Kleine nota terzijde: ik ben een beginnend mecanicien en wil graag zo veel mogelijk zelf doen. Vandaar mijn "lastige" vragen...
                        http://img509.imageshack.us/img509/3760/asmallhu3.jpg http://i147.photobucket.com/albums/r...derschrift.jpg http://img509.imageshack.us/img509/3760/asmallhu3.jpg

                        A-gang Member

                        Comment


                        • #13
                          als je met een r1 subframe gaat werken koop dan ook een origineel van trx erbij
                          dan kan je die aansluitpunten op het frame gebruiken en het r1 frame daarop lassen of bouten
                          want als je je origineel gaat kapotzagen kan je hem nimeer origineel maken
                          Oorspronkelijk geplaatst door punica78
                          Aangezien een mens graag wat bijleert...Okay, laten we er dan vanuit gaan dat we het via dat subframe gaan doen. Hoe gaat dat dan precies in zijn werk?

                          Gewoon de hele boel eraf halen, de buizen van het kontframe switchen, terug op bouwen en klaar is kees?

                          Kleine nota terzijde: ik ben een beginnend mecanicien en wil graag zo veel mogelijk zelf doen. Vandaar mijn "lastige" vragen...
                          yzf 1000 RR 'red devil'

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door the devil's own racer
                            als je met een r1 subframe gaat werken koop dan ook een origineel van trx erbij
                            dan kan je die aansluitpunten op het frame gebruiken en het r1 frame daarop lassen of bouten
                            want als je je origineel gaat kapotzagen kan je hem nimeer origineel maken
                            Go on, Jedi master...:biggrin:
                            http://img509.imageshack.us/img509/3760/asmallhu3.jpg http://i147.photobucket.com/albums/r...derschrift.jpg http://img509.imageshack.us/img509/3760/asmallhu3.jpg

                            A-gang Member

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door punica78
                              Go on, Jedi master...:biggrin:
                              wa moet ge nog weten ?
                              yzf 1000 RR 'red devil'

                              Comment

                              Working...
                              X