Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gulmaster.'s crash en project topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Gulmaster.'s crash en project topic

Nu ik besloten heb om me meer te richten op deze forum, heb ik ook besloten om mn hele crash en project topic hier te openen.

Nieuwe uiterlijk van mn Moppie

Oude uiterlijk van mn Moppie

Eerste Crash: 16-05-2004

Na tig keer vertellen toch maar besloten om een topicje te openen...

Zondag 16 mei lekker weer, stukje wezen rijden met de motor en door naar mn werk...
    Alles ging goed, lekker gewerkt en hop naar huis!

Afgewerkt om 22.00 uur en rond 22.15 op motor terug naar huis.
    Ik rij lekker rustig naar huis, kom bij een bocht die ik zonder moeite altijd heb kunnen nemen. Wat wel het nadeel is dat de asfalt is niet goed is, overlappende delen van nieuwe stuk asfalt op mijn weg gedeelte. Dus ik durf dan zo wie zo niet gek snel door da bocht. Maar goed er kwam een tegenligger aan, een koekblik. Stel jongeren in de auto, lekker aan het gassen nemen da bocht net iets eerder dan ik, door de te hoge snelheid komen ze tot ongeveer de helft van mijn weg gedeelte. Terwijl da gebeurde was ik da bocht net aan het inleggen, dus kon kiezen: Auto òf Stoeprand?
    Ff snel nagedacht en besloten om uit te wijken en hopen dat ik het haal of anders toch de stoep op. Koekblik rijder stopt niet!!!
    Tja ging niet echt zoals ik het had gehoopt... auto goed kunnen uitwijken maar niet op 't weg kunnen blijven. Guls gaat stoep op! Lekker paar meters over het asfalt/stoeprand/gras en bij stilstand lag ik lekker met mn motor naast me in het gras!
    Ikke beetje shaken, een ander auto komt er aan... ikke seinen met lichten, ze stoppen niet dus rijden gewoon door. Sta ik daar bij de industrieterrein van waalwijk waar weinig auto's komen met mn motor plat op de grond. Zelf maar de motor recht gezet, gestart en beter aan de kant gezet. Mn ouders gebeld en na hun komst op de motor gestapt en naar huis gereden. Topkuip lag in 3 stukken en de rechter 2 voor kappen zijn wa beschadigd

Vanmorge beetje zitten knutselen aan mn motor, kappen goed vast gezet en vanmiddag lekker wezen rijden!
    Rijangst heb ik zeker niet, sommige zullen het wel weten maar ik ga liever dood op een motor dan in een koekblik!

Hier een piccie van mn motor ongeveer een half uur na het ongeval:

Tweede crash: 09-08-2004

De meeste weten nu wel dat het seizoen voor mij net zo goed voorbij is
    Alleen weet niet of dat ook geldt voor een geen mooi-weer-rijder

Maar goed hoe ging het... we reden over een 80km weg en kwam een bocht, daarvoor ff snel een auto ingehaald en de bocht was iets scherper dan verwacht. Mn moppie had er geen zin in dus remmen en proberen zsm tot stilstand te komen, maar moest helaas een stukkie grind meepakken en daar voelde ik mn schatje al weg glijden
    Ik had pijn in mn poot en wat last van mn schouder, hup snel naar de ebho (nadat mn moppie mee ging met de bergingsdienst). Foto's laten maken... Mn rechter enkel schijnt gebroken te zijn (zit nu in het gibs) en mn rechter schouder gekneusd
    Zondag wordt ik opgenomen in het ziekenhuis en wordt maandag geopereerd. Krijg namelijk een pin door het botje Mochten jullie langskomen zondag...
    Bij mn moppie is er eigenlijk niet gek veel aan de hand, topkuipen zijn gescheurd en er zijn weer wat extra krabschade bij

[update 17-8-04]
    Schijnbaar was mn schouder toch niet gekneusd, maar was het spiertje wat verrekt.
    Mn poot zit voorlopig nog in het gips. Het gebroken botje was in mn voet 90graden gedraaid en die hebben ze dmv een operatie goed gezet en met een pin vast gezet zodat het goed komt.

[update 20-9-04]
    Na 6 weken van het ongeval is eindelijk mn gips en hechtingen (6stuks) eraf en mag ik een weekje rondlopen met loopgips
    En daarna weer lekker snel rustig weer alles opbouwen
    Enne fietsen met loopgips lukt,
    Op mn motor zitten met loopgips lukt
    Dus echt mn motor starten en rijden zal ook niet lang meer duren

[update 11-10-04]
    Nu mn loopgips eraf is en bijna weer zo goed als eerst kan lopen (helaas nog niet rennen) wordt het weer tijd om mn moppie beter te bekijken en weer te beginnen met vertroetelen!
    Mn enkel is nog een heel klein beetje dik, maar heb vorig week gemerkt dat ik mn nieuwe a-stars laarzen aan kan doen! Mn leren pak paste ik ook nog dus das geen punt meer
    Aantal weken terug was Specimen bij mij langs geweest om mn kappen eraf te halen. tot de dag van vandaag lekker rustig alle stickers eraf gehaald en vanavond gaan ze naar de spuiter!

Zo naakt was hij nog nooit geweest voor mijn ogen

[update 27-10-04]
    Zo de kappen liggen al een aantal weken bij de spuiter. De kleur die ik heb gekozen samen met Specimen hebben we pas gister doorgegeven aan de spuiter zelf. Hopelijk hebben we de kappen over 2 weken terug en kunnen we de stickers erop plakken!
    Zodra de kappen op mn motor terug zijn gezet zal ik een foto ervan posten

Nu mn motor lekker naakt in de tuin staat bekijk ik wat ik kan doen om het wat mooier te maken aan de onder kant.
    Tja de vorige eigenaren waren ook geen mooi weer rijders en aangezien ik het ook niet ben zag ik dat de subframe begon te roesten! Ofja... er zat teveel roest aan. Goed wezen schuren en een nieuw laag grijs metalic lak er overheen en het ziet er weer prachtig uit

[Update 8-11-04]
    Zaterdag avond eindelijk mn kappen terug van de spuiter! Ze waren echt om te kwijlen!!!
    Vandaag na mn stage gelijk begonnen met de kappen erop te zetten. Specimen had gelukkig tijd om me te komen helpen. We zijn tot ongeveer 22 uur bezig geweest en daarna maar een warm soepje gepakt.
    Morgen komt ie nog een keer langs om de tank en zijkappen erop te zetten en het samen verder af te maken. Hopelijk kan ik woensdag op de motor weer weg naar mn werk
    De bestickering... Tja het komt er wel op, maar dat komt alemaal met de tijd hoor. Na 3 maanden zonder vervoer te hebben gezeten smak je wel weer naar je motor Zodra mn moppie af is komt er een foto op mf! Al is maar 1 kant helemaal bestickerd en de andere kant nog moet gebeuren

[Update 16-11-04]
    Ff het korte nieuws van vandaag...
    Mn paps, Specimen en ik waren vandaag bezig geweest met in de vorige post staande werkjes. Paps en ik waren begonnen met bestickeren terwijl Specimen mn nieuwe kenttekenplaat en knippers op ging monteren.
    Specimen zelf had geen moeite met zijn werk, alleen het bestickeren was een k*t werk!

Bestickering werd door mij en paps gedaan. Mn vader zit al 27 jaar in jachtbouw en moet ook redelijk vaak stickers plakken op jachten. Dus dacht laat het hem lekker doen... Nou jongens zo vaak in een min heb ik hem niet horen zuchten of vloeken Puur om het feit dat de stickers van slechte kwaliteit was!

Maar goed om 19.30 kwamen we aan bij paps werkplaats, waar we uitgebreid en met alle rust ons werk konden verrichten. Om 22.30 hebben we er maar een punt achter gezet. De rechterkant is zo goed als af en de linkerkant moet nog gedaan worden. 't Ging helaas niet vlekkeloos en konden niet echt roepen dat we er erg tevreden waren met het resultaat. Maar goed is en blijft een overgespoten fietsje die bestickerd is

Hier nog een rijtje met foto's van de bestickering:

[font=Comic Sans MS]Kawasaki ZX636 2003[/font]

damn girl das echt wel pech hebben die acidentjes maar allen geluk dat er nog niets echt ernstig is gebeurd
    en je moto begint er al terug mooi uit te zien en hopelijk komt het nog goed met de bestickering maar dat zullen we wel eens op een meeting zien zeker
    rs 250 driver = The Antverpian Pirate

Comment

Het motorrijden zit jou wel in het bloed hé,velen zouden allang de moto verkocht hebben Tis te hopen dat je nu je deel van de pech wel gehad hebt en verder kunt genieten van deze fijne hobby.

Comment

waren die kappen niet gescheurd en bekrast? hoe heb je dat eigenlijk opgelost?
        hij ziet er inderdaad als nieuw uit

hopelijk moet ge die pin niet heel u leven dragen, kan lastig zijn

allesinds

Comment

Guls, jouw tweede crash trekt heel fel op hetgeen ik voorhad met mijn laatste crash in de ardennen. Khad toen ook de bocht verkeerd ingeschat en op grind onderuit geschoven. Hopelijk komt er geen derde crash op dat lijstje te staan.

Comment

Hopelijk wordt het volgend jaar er één zonder accidenten, maja nu ben je toch een paar ervaringen rijker, alé vond ik toch bij mijn accidenten.
            Suzuki rules
            “Insisting on perfect safety is for people who don’t have the balls to live in the real world.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yvoshkiro
              waren die kappen niet gescheurd en bekrast? hoe heb je dat eigenlijk opgelost?
              Dat waren ze wel, maar die heb ik (deels) voor haar gemaakt.

de te volgen stappen:

- Scheuren met ene dremel bewerken zodat ze rechte kanten krijgen.
              - Scheuren vullen met 2 componenten kunstof
              - De gevulde scheuren glad schuren
              - Het geheel afwerken met spuitplamuur
              - weer alles schuren
              - Grondlakken
              - snel naar de spuiter brengen

owja, en de krassen kan je meteen plamuren, das niet moeilijk.
              Racesmurf heeft zn gixxer!!!

Comment

amai , ik wens je een ongevalvrij 2005 !!! de meesten zouden idd de moed al laten zakken hebben denk ik! Nog veel plakplezier zou ik zeggen
                R.I.P. CHL en dimi fly safe in biker's heaven...
                maar hou het daar wel proper he mannen.
                Root hou ze wa in de gaten he..Hellraiser666 we miss you man....R I P

make choises and don't look back

Comment

Inderdaad, ik heb wel veel ervaring op gedaan in 2004, maar goed zie elke crash weer gewoon voor me als ik er aan denk... Leuk om er aan terug te denken, maar niet leuk om weer te "zien" hoe je onderuit ging en hoe snel de afvalt/gras naar je toe komt bij zo'n val... en ja ja paar keer rondjes draaien was ook gein voor 1x

En in 2005 maar proberen rustig aan te doen

Ach jah, 2004 was een leuk begin maar een rot einde... ben benieuwd wat 2005 mij te schenken heeft...

Comment

Jammer genoeg ken ik het hele verhaal al

echter is het eindresultaat super .

Meiske (en Racesmurf) weet waar ze mee bezig is

Knap werk, ziet er goed uit.

Zie ik hem binnenkort in het echt ???

groetjes,
                    Coyote RR
                    Will Wile ever get [font=Arial]the[/font] Roadrunner ????

Comment

[quote="Coyote RR"]Jammer genoeg ken ik het hele verhaal al

echter is het eindresultaat super .

Meiske (en Racesmurf) weet waar ze mee bezig is ]

Jups ik heb je nummer, dus bel je als ik in het zuiden ben op de moto

Comment

Zoals ze in america zeggen RESPECT GIRL.
                        [FONT=Comic Sans MS]Al zwaait die ander niet, het gaat er om dat JIJ geniet.[/FONT]
                        *** Yamaha MT-09 Tracer GT ***

Comment

Working...
                        X