Nu ik besloten heb om me meer te richten op deze forum, heb ik ook besloten om mn hele crash en project topic hier te openen.
Nieuwe uiterlijk van mn Moppie

Oude uiterlijk van mn Moppie

Eerste Crash: 16-05-2004
Na tig keer vertellen toch maar besloten om een topicje te openen...
Zondag 16 mei lekker weer, stukje wezen rijden met de motor en door naar mn werk...
Alles ging goed, lekker gewerkt en hop naar huis!
Afgewerkt om 22.00 uur en rond 22.15 op motor terug naar huis.
Ik rij lekker rustig naar huis, kom bij een bocht die ik zonder moeite altijd heb kunnen nemen. Wat wel het nadeel is dat de asfalt is niet goed is, overlappende delen van nieuwe stuk asfalt op mijn weg gedeelte. Dus ik durf dan zo wie zo niet gek snel door da bocht. Maar goed er kwam een tegenligger aan, een koekblik. Stel jongeren in de auto, lekker aan het gassen nemen da bocht net iets eerder dan ik, door de te hoge snelheid komen ze tot ongeveer de helft van mijn weg gedeelte. Terwijl da gebeurde was ik da bocht net aan het inleggen, dus kon kiezen: Auto òf Stoeprand?
Ff snel nagedacht en besloten om uit te wijken en hopen dat ik het haal of anders toch de stoep op. Koekblik rijder stopt niet!!!
Tja ging niet echt zoals ik het had gehoopt... auto goed kunnen uitwijken maar niet op 't weg kunnen blijven. Guls gaat stoep op! Lekker paar meters over het asfalt/stoeprand/gras en bij stilstand lag ik lekker met mn motor naast me in het gras!
Ikke beetje shaken, een ander auto komt er aan... ikke seinen met lichten, ze stoppen niet dus rijden gewoon door. Sta ik daar bij de industrieterrein van waalwijk waar weinig auto's komen met mn motor plat op de grond. Zelf maar de motor recht gezet, gestart en beter aan de kant gezet. Mn ouders gebeld en na hun komst op de motor gestapt en naar huis gereden. Topkuip lag in 3 stukken en de rechter 2 voor kappen zijn wa beschadigd
Vanmorge beetje zitten knutselen aan mn motor, kappen goed vast gezet en vanmiddag lekker wezen rijden!
Rijangst heb ik zeker niet, sommige zullen het wel weten maar ik ga liever dood op een motor dan in een koekblik!
Hier een piccie van mn motor ongeveer een half uur na het ongeval:

Tweede crash: 09-08-2004
De meeste weten nu wel dat het seizoen voor mij net zo goed voorbij is
Alleen weet niet of dat ook geldt voor een geen mooi-weer-rijder
Maar goed hoe ging het... we reden over een 80km weg en kwam een bocht, daarvoor ff snel een auto ingehaald en de bocht was iets scherper dan verwacht. Mn moppie had er geen zin in dus remmen en proberen zsm tot stilstand te komen, maar moest helaas een stukkie grind meepakken en daar voelde ik mn schatje al weg glijden
Ik had pijn in mn poot en wat last van mn schouder, hup snel naar de ebho (nadat mn moppie mee ging met de bergingsdienst). Foto's laten maken... Mn rechter enkel schijnt gebroken te zijn (zit nu in het gibs) en mn rechter schouder gekneusd
Zondag wordt ik opgenomen in het ziekenhuis en wordt maandag geopereerd. Krijg namelijk een pin door het botje Mochten jullie langskomen zondag...
Bij mn moppie is er eigenlijk niet gek veel aan de hand, topkuipen zijn gescheurd en er zijn weer wat extra krabschade bij
[update 17-8-04]
Schijnbaar was mn schouder toch niet gekneusd, maar was het spiertje wat verrekt.
Mn poot zit voorlopig nog in het gips. Het gebroken botje was in mn voet 90graden gedraaid en die hebben ze dmv een operatie goed gezet en met een pin vast gezet zodat het goed komt.
[update 20-9-04]
Na 6 weken van het ongeval is eindelijk mn gips en hechtingen (6stuks) eraf en mag ik een weekje rondlopen met loopgips
En daarna weer lekker snel rustig weer alles opbouwen
Enne fietsen met loopgips lukt,
Op mn motor zitten met loopgips lukt
Dus echt mn motor starten en rijden zal ook niet lang meer duren
[update 11-10-04]
Nu mn loopgips eraf is en bijna weer zo goed als eerst kan lopen (helaas nog niet rennen) wordt het weer tijd om mn moppie beter te bekijken en weer te beginnen met vertroetelen!
Mn enkel is nog een heel klein beetje dik, maar heb vorig week gemerkt dat ik mn nieuwe a-stars laarzen aan kan doen! Mn leren pak paste ik ook nog dus das geen punt meer
Aantal weken terug was Specimen bij mij langs geweest om mn kappen eraf te halen. tot de dag van vandaag lekker rustig alle stickers eraf gehaald en vanavond gaan ze naar de spuiter!

Zo naakt was hij nog nooit geweest voor mijn ogen

[update 27-10-04]
Zo de kappen liggen al een aantal weken bij de spuiter. De kleur die ik heb gekozen samen met Specimen hebben we pas gister doorgegeven aan de spuiter zelf. Hopelijk hebben we de kappen over 2 weken terug en kunnen we de stickers erop plakken!
Zodra de kappen op mn motor terug zijn gezet zal ik een foto ervan posten
Nu mn motor lekker naakt in de tuin staat bekijk ik wat ik kan doen om het wat mooier te maken aan de onder kant.
Tja de vorige eigenaren waren ook geen mooi weer rijders en aangezien ik het ook niet ben zag ik dat de subframe begon te roesten! Ofja... er zat teveel roest aan. Goed wezen schuren en een nieuw laag grijs metalic lak er overheen en het ziet er weer prachtig uit

[Update 8-11-04]
Zaterdag avond eindelijk mn kappen terug van de spuiter! Ze waren echt om te kwijlen!!!
Vandaag na mn stage gelijk begonnen met de kappen erop te zetten. Specimen had gelukkig tijd om me te komen helpen. We zijn tot ongeveer 22 uur bezig geweest en daarna maar een warm soepje gepakt.
Morgen komt ie nog een keer langs om de tank en zijkappen erop te zetten en het samen verder af te maken. Hopelijk kan ik woensdag op de motor weer weg naar mn werk
De bestickering... Tja het komt er wel op, maar dat komt alemaal met de tijd hoor. Na 3 maanden zonder vervoer te hebben gezeten smak je wel weer naar je motor Zodra mn moppie af is komt er een foto op mf! Al is maar 1 kant helemaal bestickerd en de andere kant nog moet gebeuren
[Update 16-11-04]
Ff het korte nieuws van vandaag...
Mn paps, Specimen en ik waren vandaag bezig geweest met in de vorige post staande werkjes. Paps en ik waren begonnen met bestickeren terwijl Specimen mn nieuwe kenttekenplaat en knippers op ging monteren.
Specimen zelf had geen moeite met zijn werk, alleen het bestickeren was een k*t werk!
Bestickering werd door mij en paps gedaan. Mn vader zit al 27 jaar in jachtbouw en moet ook redelijk vaak stickers plakken op jachten. Dus dacht laat het hem lekker doen... Nou jongens zo vaak in een min heb ik hem niet horen zuchten of vloeken Puur om het feit dat de stickers van slechte kwaliteit was!
Maar goed om 19.30 kwamen we aan bij paps werkplaats, waar we uitgebreid en met alle rust ons werk konden verrichten. Om 22.30 hebben we er maar een punt achter gezet. De rechterkant is zo goed als af en de linkerkant moet nog gedaan worden. 't Ging helaas niet vlekkeloos en konden niet echt roepen dat we er erg tevreden waren met het resultaat. Maar goed is en blijft een overgespoten fietsje die bestickerd is
Hier nog een rijtje met foto's van de bestickering:






Nieuwe uiterlijk van mn Moppie
Oude uiterlijk van mn Moppie
Eerste Crash: 16-05-2004
Na tig keer vertellen toch maar besloten om een topicje te openen...
Zondag 16 mei lekker weer, stukje wezen rijden met de motor en door naar mn werk...
Alles ging goed, lekker gewerkt en hop naar huis!
Afgewerkt om 22.00 uur en rond 22.15 op motor terug naar huis.
Ik rij lekker rustig naar huis, kom bij een bocht die ik zonder moeite altijd heb kunnen nemen. Wat wel het nadeel is dat de asfalt is niet goed is, overlappende delen van nieuwe stuk asfalt op mijn weg gedeelte. Dus ik durf dan zo wie zo niet gek snel door da bocht. Maar goed er kwam een tegenligger aan, een koekblik. Stel jongeren in de auto, lekker aan het gassen nemen da bocht net iets eerder dan ik, door de te hoge snelheid komen ze tot ongeveer de helft van mijn weg gedeelte. Terwijl da gebeurde was ik da bocht net aan het inleggen, dus kon kiezen: Auto òf Stoeprand?
Ff snel nagedacht en besloten om uit te wijken en hopen dat ik het haal of anders toch de stoep op. Koekblik rijder stopt niet!!!
Tja ging niet echt zoals ik het had gehoopt... auto goed kunnen uitwijken maar niet op 't weg kunnen blijven. Guls gaat stoep op! Lekker paar meters over het asfalt/stoeprand/gras en bij stilstand lag ik lekker met mn motor naast me in het gras!
Ikke beetje shaken, een ander auto komt er aan... ikke seinen met lichten, ze stoppen niet dus rijden gewoon door. Sta ik daar bij de industrieterrein van waalwijk waar weinig auto's komen met mn motor plat op de grond. Zelf maar de motor recht gezet, gestart en beter aan de kant gezet. Mn ouders gebeld en na hun komst op de motor gestapt en naar huis gereden. Topkuip lag in 3 stukken en de rechter 2 voor kappen zijn wa beschadigd
Vanmorge beetje zitten knutselen aan mn motor, kappen goed vast gezet en vanmiddag lekker wezen rijden!
Rijangst heb ik zeker niet, sommige zullen het wel weten maar ik ga liever dood op een motor dan in een koekblik!
Hier een piccie van mn motor ongeveer een half uur na het ongeval:
Tweede crash: 09-08-2004
De meeste weten nu wel dat het seizoen voor mij net zo goed voorbij is
Alleen weet niet of dat ook geldt voor een geen mooi-weer-rijder
Maar goed hoe ging het... we reden over een 80km weg en kwam een bocht, daarvoor ff snel een auto ingehaald en de bocht was iets scherper dan verwacht. Mn moppie had er geen zin in dus remmen en proberen zsm tot stilstand te komen, maar moest helaas een stukkie grind meepakken en daar voelde ik mn schatje al weg glijden
Ik had pijn in mn poot en wat last van mn schouder, hup snel naar de ebho (nadat mn moppie mee ging met de bergingsdienst). Foto's laten maken... Mn rechter enkel schijnt gebroken te zijn (zit nu in het gibs) en mn rechter schouder gekneusd
Zondag wordt ik opgenomen in het ziekenhuis en wordt maandag geopereerd. Krijg namelijk een pin door het botje Mochten jullie langskomen zondag...
Bij mn moppie is er eigenlijk niet gek veel aan de hand, topkuipen zijn gescheurd en er zijn weer wat extra krabschade bij
[update 17-8-04]
Schijnbaar was mn schouder toch niet gekneusd, maar was het spiertje wat verrekt.
Mn poot zit voorlopig nog in het gips. Het gebroken botje was in mn voet 90graden gedraaid en die hebben ze dmv een operatie goed gezet en met een pin vast gezet zodat het goed komt.
[update 20-9-04]
Na 6 weken van het ongeval is eindelijk mn gips en hechtingen (6stuks) eraf en mag ik een weekje rondlopen met loopgips
En daarna weer lekker snel rustig weer alles opbouwen
Enne fietsen met loopgips lukt,
Op mn motor zitten met loopgips lukt
Dus echt mn motor starten en rijden zal ook niet lang meer duren
[update 11-10-04]
Nu mn loopgips eraf is en bijna weer zo goed als eerst kan lopen (helaas nog niet rennen) wordt het weer tijd om mn moppie beter te bekijken en weer te beginnen met vertroetelen!
Mn enkel is nog een heel klein beetje dik, maar heb vorig week gemerkt dat ik mn nieuwe a-stars laarzen aan kan doen! Mn leren pak paste ik ook nog dus das geen punt meer
Aantal weken terug was Specimen bij mij langs geweest om mn kappen eraf te halen. tot de dag van vandaag lekker rustig alle stickers eraf gehaald en vanavond gaan ze naar de spuiter!
Zo naakt was hij nog nooit geweest voor mijn ogen
[update 27-10-04]
Zo de kappen liggen al een aantal weken bij de spuiter. De kleur die ik heb gekozen samen met Specimen hebben we pas gister doorgegeven aan de spuiter zelf. Hopelijk hebben we de kappen over 2 weken terug en kunnen we de stickers erop plakken!
Zodra de kappen op mn motor terug zijn gezet zal ik een foto ervan posten
Nu mn motor lekker naakt in de tuin staat bekijk ik wat ik kan doen om het wat mooier te maken aan de onder kant.
Tja de vorige eigenaren waren ook geen mooi weer rijders en aangezien ik het ook niet ben zag ik dat de subframe begon te roesten! Ofja... er zat teveel roest aan. Goed wezen schuren en een nieuw laag grijs metalic lak er overheen en het ziet er weer prachtig uit

[Update 8-11-04]
Zaterdag avond eindelijk mn kappen terug van de spuiter! Ze waren echt om te kwijlen!!!
Vandaag na mn stage gelijk begonnen met de kappen erop te zetten. Specimen had gelukkig tijd om me te komen helpen. We zijn tot ongeveer 22 uur bezig geweest en daarna maar een warm soepje gepakt.
Morgen komt ie nog een keer langs om de tank en zijkappen erop te zetten en het samen verder af te maken. Hopelijk kan ik woensdag op de motor weer weg naar mn werk
De bestickering... Tja het komt er wel op, maar dat komt alemaal met de tijd hoor. Na 3 maanden zonder vervoer te hebben gezeten smak je wel weer naar je motor Zodra mn moppie af is komt er een foto op mf! Al is maar 1 kant helemaal bestickerd en de andere kant nog moet gebeuren
[Update 16-11-04]
Ff het korte nieuws van vandaag...
Mn paps, Specimen en ik waren vandaag bezig geweest met in de vorige post staande werkjes. Paps en ik waren begonnen met bestickeren terwijl Specimen mn nieuwe kenttekenplaat en knippers op ging monteren.
Specimen zelf had geen moeite met zijn werk, alleen het bestickeren was een k*t werk!
Bestickering werd door mij en paps gedaan. Mn vader zit al 27 jaar in jachtbouw en moet ook redelijk vaak stickers plakken op jachten. Dus dacht laat het hem lekker doen... Nou jongens zo vaak in een min heb ik hem niet horen zuchten of vloeken Puur om het feit dat de stickers van slechte kwaliteit was!
Maar goed om 19.30 kwamen we aan bij paps werkplaats, waar we uitgebreid en met alle rust ons werk konden verrichten. Om 22.30 hebben we er maar een punt achter gezet. De rechterkant is zo goed als af en de linkerkant moet nog gedaan worden. 't Ging helaas niet vlekkeloos en konden niet echt roepen dat we er erg tevreden waren met het resultaat. Maar goed is en blijft een overgespoten fietsje die bestickerd is
Hier nog een rijtje met foto's van de bestickering:
Comment