Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat is het verschil tussen een moto en ne scooter?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Cowboy Bekijk Berichten
    Twee van de drie staan al in de garage (fietsen is mijn ding niet)
    Licensed to chill.
    Non Semper Arcum Tendit Apollo.
    2fast4u @ Facebook : https://www.facebook.com/2fast4u.be?ref_type=bookmark

Comment

Ten tijde van de werken aan de R1 kocht ik een T-Max bij mijn BMW om makkelijker de file te trotseren. Dagelijks reed ik over de ring rond Antwerpen terwijl de rijstroken versmald werden om het verkeer over minder rijvakken te geleiden. Ik reed er uiteindelijk meer mee dan met mijn motor... Je springt er gewoon sneller op voor een boodschap en het rijdt nog erg goed ook.
      Maar alle gekheid op een stokje, een T-Max is in mijn ogen niet zomaar een scooter. De tweecilindermotor zit niet op de achterbrug maar mooi in het chassis ingebouwd zodat er geen bijwerkingen optreden bij flink gassen in de bochten. De remmen zijn meer dan goed en hebben echt wel erg veel uithouding terwijl de ophanging een voorbeeld is van hoe het moet. Strak sturen doet ie als de beste en de gasrespons in samenwerking met de CVT is voorbeeldig maar... er is niets tussen de benen.
      Sturen met een motor is werken met je gewicht en het wegduwen van de tank door je bovenbeen/knie om de apex mooi te ronden terwijl je in je rijrichting kijkt naar het 'gat' waar je beoogt uit te komen en aan zo hoog mogelijke gemiddelde snelheid het wegdek te nemen en veilig snel uit de bocht te sturen klaar om de volgende apex te ontdekken... De kneepjes met de rem daarbuiten gelaten is het zo dat je instuursnelheid steeds minder is dan het uitsturen wanneer je alles volgens het boekje zou doen. Wel met de motorscooter is dit ook zo, alleen door gebrek aan een benzinetank stuur je de motorscooter met je heupen, dus je doet hetzelfde maar dan ter hoogte van je zadel. Eens je deze werkwijze doorhebt en het eerste ongeloof begint weg te ebben kan ik je garanderen dat bochtenrijk rijden niet moet onderdoen voor vele motoren die we dagelijks op allerlei plaatsen hun best zien doen om het racegevoel te ervaren. Ik spreek hier wel over een sportscooter met middenmotor en niet over de achterbrugscooters. Het rijden hiermee is hetzelfde verhaal maar qua wegligging en rijgevoel (onder-/overstuurgedrag) helemaal niet te vergelijken met o.a. een T-Max. Bekijk maar eens de Franse en Italiaanse films op Youtube waarbij klimtijdritten gemaakt worden met deze racemaxen...
      Het rijgedrag tussen een T-Max en een X-max bijvoorbeeld is gigantisch, je mag zelfs de vering aanpassen dan nog is er geen vergelijk mogelijk. Maar ook tourmachines zoals Suzuki 650 of Honda SWT600 zijn qua weggedrag niet te vergelijken omdat deze met een hele andere insteek in de markt zijn gezet. Alleen al het stabiel afremmen en insturen met de upsidedown geeft een vertrouwen dat je op een gewone scooter niet kan ervaren.
      Moest ik morgen geen grote reizen meer maken zou een nieuwe Max me misschien wel weer smaken
      Geniet elke dag en rij nooit sneller dan je engelbewaarder!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wilbike Bekijk Berichten
        een T-Max is in mijn ogen niet zomaar een scooter. De tweecilindermotor zit niet op de achterbrug maar mooi in het chassis ingebouwd zodat er geen bijwerkingen optreden bij flink gassen in de bochten. De remmen zijn meer dan goed en hebben echt wel erg veel uithouding terwijl de ophanging een voorbeeld is van hoe het moet. Strak sturen doet ie als de beste en de gasrespons in samenwerking met de CVT is voorbeeldig
        Ik heb de eerste generatie t-max.Is inderdaad een zwaar onderschatte scooter.Heb 2 weken geleden er een Luxemburg rit mee gedaan van 641km op 1 dag(200km autosnelweg en de rest funbaantjes)Het fungehalte is zelfs op de Luxemburgse wegen gelijk als mijn moto.De meeste denken dat het een gepensioneerde scooter is om tegen 80-90 rond te tuffen.
        [FONT=Arial Black][/FONT]
        Voor:HD softtail -Suzuki Bandit 1200-Suzuki Bandit 1250-Sym 400-Suzuki V-strom 2003-Suzuki V-strom 2006- Kawasaki Versys 1000 2014
        Nu:Kawasaki Versys 1000 2015-Yamaha T-max 500

Comment

Voila, mijn herenfiets weggedaan voor een damesfiets.
          Vroeger : Suzuki Katana 500; Kawasaki KX250; Suzuki Bandit 1200 ; Suzuki Bandit 1250 ; Suzuki DRZ400E ; Suzuki Bandit 1250 ; KTM 1190 Adventure
          Nu : Suzuki Burgman 650

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RoadFox Bekijk Berichten
            Voila, mijn herenfiets weggedaan voor een damesfiets.
            Ook nen T-Max gekocht ofwa?
            Straat: BMW S1000R 2017
            Circuit: Honda CBR600rr 2008
            Garage: Cagiva Raptor 650ie 2007 (puzzle edition)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door busge Bekijk Berichten
              Ik heb de eerste generatie t-max.Is inderdaad een zwaar onderschatte scooter.Heb 2 weken geleden er een Luxemburg rit mee gedaan van 641km op 1 dag(200km autosnelweg en de rest funbaantjes)Het fungehalte is zelfs op de Luxemburgse wegen gelijk als mijn moto.De meeste denken dat het een gepensioneerde scooter is om tegen 80-90 rond te tuffen.
              T’is anders, en een T-Max is nu wel een specialeke onder de scooters :-). Voor ieder doel bestaat iets... Ik heb een paar jaar een Burgman 650 gehad en dat rijdt ook heerlijk. Wacht maar tot het eens regent... Scherm omhoog en gaan met die banaan...
              Tracer GT - Hypermotard 950 SP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tam-Ara Bekijk Berichten
                Ook nen T-Max gekocht ofwa?
                Neen Tamara, Burgman 650.
                Vroeger : Suzuki Katana 500; Kawasaki KX250; Suzuki Bandit 1200 ; Suzuki Bandit 1250 ; Suzuki DRZ400E ; Suzuki Bandit 1250 ; KTM 1190 Adventure

Comment

Neen Tamara, Burgman 650.
                  Straat: BMW S1000R 2017
                  Circuit: Honda CBR600rr 2008
                  Garage: Cagiva Raptor 650ie 2007 (puzzle edition)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tam-Ara Bekijk Berichten
                    20200805_085524.jpg Astemblief !

Comment

[ATTACH=CONFIG]18183[/ATTACH] Astemblief !
                      Tijd om je "handtekening" onderaan aan te passen lijkt me
                      In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

Comment

Al geprobeerd, maar lukte niet !? Nu enkele lijnen weggehaald ! Wel gelukt !

Comment

Zelf rijd ik nu al een aantal jaar een Aprilia Atlantic 500 en dat rijdt weliswaar heel anders dan mijn VFR, maar evengoed nog heel vermakelijk en zeker een stuk handiger qua bagage, neerzetten en snelheid van oppakken.
                          * * * P r o u d m e m b e r o f t h e o n e m a n g a n g * * *

Comment

Working...
                          X