Mededeling

Collapse
No announcement yet.

KTM 125 exc

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• KTM 125 exc

Hallo iedereen,
    ik ben Kian ik ben 17 jaar een grote fan van motoren vooral enduro’s,supermoto’s, naked bikes en sportbikes . Ik word in juni 2022 18 dus ik ben aan het sparen voor een 125cc ik ben een grote fan van KTM omdat ik vroeger altijd cross heb gereden en enduro op parcoursen en velden in mijn omgeving. Nu zou het een beetje mijn “droom” zijn om eindelijk een dure KTM aan te schaffen ik heb even liggen zoeken en de nieuwe Duke ziet er wel allemaal goed uit maar ik zou graag een KTM 125 EXC aanschaffen 2t nu is het probleem:

Ik weet niet of je ze zomaar nog ingeschreven krijgt omdat ze zeer vervuilend zijn en niet aan de euro 5 normen voldoen en ik denk zelfs niet aan euro 4

ik weet dat het veel onderhoud vraagt maar hier sta ik voor bereid

een 4t is misschien wel betere kwaliteit maar 2t 125 is veel sneller: exc 6 seconden naar 100 / duke op nog geen 20...

dus... wat denken jullie zou het slim zijn om nu nog een 2takt te kopen en krijg je ze nog deftig ingeschreven? Ik weet dat je waarschijnlijk niet mee in het stad moogt rijden en misschien zelfs een compleet verbod op 2takt motoren mits vervuiling en geluidsoverlast

ik moet ook nog wel zeggen dat ik deze ktm 125 exc wil kopen puur omdat het speelgoed is en om er 2 jaar mee rond te rijden maar niet te veel kilometers te maken omdat ik op men 20 een zwaardere koop.

Ook heb ik tot mijn opa’s bezit een stuk bos waar ik een enduro parcours wil maken en iedereen natuurlijk welkom zou zijn dus hier kan ik mij amuseren moest het allemaal verboden worden

Mvg Kian
    Last edited by Kian; wo. 24 nov. '21, 12:55.

Als ie ooit ingeschreven was moet je hem normaal terug kunnen inschrijven volgens mij.
    moto-oor

Comment

De nieuwe tweetakten (TPI bij KTM) zijn trouwens ook niet meer zo vervuilend dan vroeger.
      Wat het snel optrekken betreft, steek op een Duke een groter achtertandwiel (en eventueel een kleiner van voor) en je gaat al heel wat van die 20" afdoen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kian Bekijk Berichten

Ook heb ik tot mijn opa’s bezit een stuk bos waar ik een enduro parcours wil maken en iedereen natuurlijk welkom zou zijn dus hier kan ik mij amuseren moest het allemaal verboden worden
        Anderen toelaten op jouw prive terrein om te crossen is verboden.
        Een parcours aanmaken in zo'n bos (ook al is het privé terrein) is blijkbaar ook verboden.

Je zou kunnen verschieten hoeveel nu feitelijk al verboden is qua crossen...

It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk Berichten

Een parcours aanmaken in zo'n bos (ook al is het privé terrein) is blijkbaar ook verboden.

Damn, daar stond ik verbaasd van.
          Na snel op te zoeken kwam ik op dit artikel dat dat confirmeert .

https://redderust.weebly.com/regelge...terreinen.html
          2011 Kawasaki Z1000SX (black)
          2013 Pixel Carpet (rainbow)

Braaaaaaaap braaaaaaap

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomM Bekijk Berichten
            Als ie ooit ingeschreven was moet je hem normaal terug kunnen inschrijven volgens mij.
            Dit dacht ik dus ook dankjewel!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
              De nieuwe tweetakten (TPI bij KTM) zijn trouwens ook niet meer zo vervuilend dan vroeger.
              Wat het snel optrekken betreft, steek op een Duke een groter achtertandwiel (en eventueel een kleiner van voor) en je gaat al heel wat van die 20" afdoen.

Daar heb je gelijk ik ik heb gelezen dat de tpi gekomen is door de euro 4 normen maar ik denk dat het wel is zou kunnen met de euro 5 normen dat eind dit jaar van start gaan dat de 2taktjes misschien moeten verdwijnen., En daarbij de tpi is alleen 150,250 en 300 dus hiermee mag ik nog niet rijden spijtig genoeg wat betreft de tandwiel verandering en dergelijke gaat deze dan zoveel sneller? Want mijn vader zegt tegen mijn als je de tandwielen veranderd nieuwe uitlaat er onder gooit en dergelijke de 4 takt even snel gaat maar hier geloof ik niet te veel van lijkt me moeilijk 14 seconden goed te maken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk Berichten

Ah wauw ik heb er ook al van gehoord dat het zomaar allemaal niet gaat maar dat ze zo moeilijk doen dat wist ik niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door E.M. Bekijk Berichten

Damn, daar stond ik verbaasd van.
                  Na snel op te zoeken kwam ik op dit artikel dat dat confirmeert .

https://redderust.weebly.com/regelge...terreinen.html
                  Het is gewoon belachelijk...😅 ik vind op privé domein mag je doen wat je wilt tenzij de hele bos in de fik te steken maar wat doen wij iemand kwaad om op priveterrein ons te amuseren ..🙃

Comment

Je mag van het huis dat jij gekocht en betaald hebt, waar je elk jaar belasting voor aflegt. Ook niet zomaar kiezen in welke kleur je de gevel zet....

Comment

Aan die 125cc regel hangt volgens mij ook nog een kW limiet,en die gaat een EXC dik overschrijden denk ik,dus ga je daar zelfs niet mogen op rijden.
                      Dat is ook de reden waarom al die andere 125cc moto's zo veel langzamer zijn.
                      En met uw cross/enduro ervaring zou je al moeten weten dat je met een EXC niet veel plezier gaat beleven op straat,die hoort 100% in het terrein.
                      Wat betreft rijden in privé bos,als dat groot genoeg is en er geen buren zijn die klagen over lawaai zal dat geen probleem zijn.
                      Vanaf het moment dat er iemand gaat klagen zit je met problemen.

Een tijd geleden zag ik op het nieuws mannen die in een privé bos een mountain bike terrein gemaakt hadden,incl. houten springschansen en kombochten.
                      Na een klacht van groene rakkers zijn ze veroordeeld,en moeten ze alles terug in oorspronkelijke staat brengen.
                      BOCHTENPIKKER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kian Bekijk Berichten

Daar heb je gelijk ik ik heb gelezen dat de tpi gekomen is door de euro 4 normen maar ik denk dat het wel is zou kunnen met de euro 5 normen dat eind dit jaar van start gaan dat de 2taktjes misschien moeten verdwijnen., En daarbij de tpi is alleen 150,250 en 300 dus hiermee mag ik nog niet rijden spijtig genoeg wat betreft de tandwiel verandering en dergelijke gaat deze dan zoveel sneller? Want mijn vader zegt tegen mijn als je de tandwielen veranderd nieuwe uitlaat er onder gooit en dergelijke de 4 takt even snel gaat maar hier geloof ik niet te veel van lijkt me moeilijk 14 seconden goed te maken
                        Tandwiel veranderen, is zoals van versnelling veranderen op je fiets. Dat maakt een heel verschil uit.
                        Door een groter tandwiel te zetten achteraan (of een kleiner vooraan) versnel je de acceleratie ... ten koste van top speed.
                        En een paar tanden extra (in mijn geval van 41T naar 43T bv) voel je echt wel aan je armen. Het acceleratieverschil is opmerkelijk.

Maar het heeft ook nadelen. Met het topspeed verlies kon ik goed leven.
                        Maar met 2x opschakelen in een bocht ipv 1x niet ... hoezeer ik ook de acceleratie verslavend vind met 43T op mijn moto.
                        43T gaf me echt te veel schakel issues. Te vaak dat ik voor de bocht tegen de redline zat, omdat ik het idioot vond om ervoor nog snel een second op te schakelen en terug .
                        De standaard gearing op mijn moto is momenteel het beste vd twee werelden. En ik neem aan dat de meeste moto's ook optimaal staan kwa gearing.
                        Een paar tanden meer of minder kan niet veel kwaad, maar als je overdrijft kan het wel echt onbruikbaar worden voor dagelijks gebruik. (De stunters gaan echt zeer extreem qua grootte van tandwiel achteraan).
                        Last edited by E.M.; wo. 24 nov. '21, 22:23.
                        2011 Kawasaki Z1000SX (black)
                        2013 Pixel Carpet (rainbow)

Braaaaaaaap braaaaaaap

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lucasfalt Bekijk Berichten
                          Aan die 125cc regel hangt volgens mij ook nog een kW limiet,en die gaat een EXC dik overschrijden denk ik,dus ga je daar zelfs niet mogen op rijden.
                          Volgens het internet heeft deze net 10.9kw, dus zou perfect moeten lukken.
                          Waarschijnlijk als de die op de testbank zet perst die er wel wat meer uit (heb dat nog al gehoord dat crossers meestal met minder vermogen op papier geleverd worden/werden?)

En met uw cross/enduro ervaring zou je al moeten weten dat je met een EXC niet veel plezier gaat beleven op straat,die hoort 100% in het terrein.
                          Wat betreft rijden in privé bos,als dat groot genoeg is en er geen buren zijn die klagen over lawaai zal dat geen probleem zijn.

Een tijd geleden zag ik op het nieuws mannen die in een privé bos een mountain bike terrein gemaakt hadden,incl. houten springschansen en kombochten.
                          Na een klacht van groene rakkers zijn ze veroordeeld,en moeten ze alles terug in oorspronkelijke staat brengen.
                          quasi alles wat een verandering is aan het oppervlak van een terrein heeft goedkeuring nodig.
                          en alles wat "vast" geplaatst wordt kan ook problemen geven...

Daarentegen een swimspa (zwembad met jets & jacuzzi) is vrij van bouwvergunning, want omdat het geplaatst is en de spanbanden waarmee de kraan het plaats er onder blijven liggen is dat zogezegd "mobiel" en dus geen vergunning nodig (not kidding).
                          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Ik heb gelezen dat de 125 exc 2016 “het model dat ik het mooiste vind” 11 kw op papier heeft dus dit zou geen probleem moeten zijn. En op straat weet ik dat het niet ideaal is maar ja... Maar ik heb wel spijtig genoeg een buur die van Wallonië afkomstig is dat denk ik mentaal een beetje niet wel is dat mij al heeft willen omverrijden doen ik vroeger met de cross ging rijden in de bos dus.. het zal nog wel wat worden...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door evil kim Bekijk Berichten
                              Je mag van het huis dat jij gekocht en betaald hebt, waar je elk jaar belasting voor aflegt. Ook niet zomaar kiezen in welke kleur je de gevel zet....
                              Hahah wauw

Comment

Working...
                              X