Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Yamaha Tricker & Tricker Pro

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Yamaha Tricker & Tricker Pro

    Op de Tokyo Motorshow 2003 stelde Yamaha de 'Tricker Pro' voor. Kort omschreven: een Freestyle BMX met een motorblok. In Japan is ondertussen de Tricker beschikbaar, een derivaat van het toen voorgestelde prototype.

    Tricker Pro


    Tricker




    Van prototype naar productie
    De originele 'Tricker' werd ontworpen door Takeshi Higuchi, dezelfde pen die onder andere de Yamaha FJR 1300 en TDM 900 op papier heeft gezet. Van grote toerder naar een speelse BMX/mountainbike geïnspireerde funbike is wel en grote stap.
    De Tricker is volgens Higuchi niet gericht op zij die kiezen voor instant power, maar eerder de fans van alles wat met 'niet normaal' doen te maken heeft. Kortom, mensen die een mountainbike of BMX niet zien als een 'fiets' maar als een potentiëel wapen om de urban jungle op alles behalve de twee wielen te doorkruisen.

    Het is een BMX? Nee, een mountainbike... of een Trial?

    De Tricker is het best te zien als een kruising tussen een fiets en een trial motorfiets. Het lage gewicht, de ideale balans en algemene strakheid van de Tricker moeten bijdragen tot zijn enige reden tot bestaan op deze aardbol: plezier op één of twee wielen!

    Tijdens de ontwerpfase van de Tricker stonden drie pijlers centraal: de Tricker moest de relatief weinig ervaren piloot de kans geven om wheelies, stoppies en stunts uit te halen tegen lage snelheid en zonder gevaar voor eigen leven. Daarnaast was het 'transport' aspect van de Tricker een aardig meegenomen punt: met deze fiets kon je ook nog ergens komen, in tegenstelling tot bvb. een trial.

    Onderdelen zoeken...

    Aluminium en carbon vormen de hoofdingrediënten van de Tricker. Wie denkt aan laag gewicht en stevigheid komt al gauw bij beide materialen terecht.
    Het voorvork en de achterveer komen uit de YZ85 crosser. Het 223cc motorblokje komt uit de Serrow, een in Japan populaire stadsfiets, met als eigenschappen een soepele gashendel op zelfs lagere toerentallen.
    De benzinetank past perfect in het smalle frame, zodat het zwaartepunt haast centraal ligt voor een optimale gewichtsbalans.

    Technische Info

    De Tricker Pro, voorlopig nog bestempelt als 'prototype' zit met een gewicht van 95 kg ruim onder zijn productie-broertje.

    "Productie" zei u? Inderdaad, in Japan is de Tricker beschikbaar, een duidelijk op de Tricker Pro gebaseerde stadsfiets met helaas en iets minder cool uiterlijk. Toch moet deze fiets niet onderdoen voor zijn voorganger.
    De 'Officiële' Tricker heeft een 249cc motor, goed voor 21 pk bij 7.100 opm. De wielbasis is iets langer (1980 mm in plaats van 1820 mm) en eht gewicht benadert 111 kg droog.

    Bron: http://www.motor-europe.com/news/rea...e.asp?item=473
    http://photos-b.ak.fbcdn.net/hphotos..._7646663_n.jpg

  • #2
    die pro mogen ze mij altij voor de deur zetten

    ouwe kennis van me heeft zo'n beta trail(competitiegeval) da's kicken op een ruw parcours met wa heuvels in .

    Comment


    • #3
      ja dat zie echt nog wel zitten zo een machientje.
      “Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”[font=Century Gothic][/font]

      Comment


      • #4
        wil er ook eentje

        Comment


        • #5
          wa kost da?

          wil ik ook wel, mee spelen! (ik kleef er wel een buell logootjz op)
          tis altijd ombouwtijd ....

          Comment


          • #6
            heb hier zo ééntje te koop staan

            splinternieuw - nog nooit mee gereden - gewonnen via motorsportschool

            verkoopprijs: 3.300 EUR

            http://www.motorfreaks.nl/fsget.php?id=11620

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Woody
              heb hier zo ééntje te koop staan

              splinternieuw - nog nooit mee gereden - gewonnen via motorsportschool

              verkoopprijs: 3.300 EUR

              [img]http://www.motorfreaks.nl/fsget.php?id=11620[img]
              hey welkom, je hebt't mss wel gemerkt dat zo'n 30tal 2fast'ers aanwezig waren op de fuif, including me.
              'k was al aan't kwijlen op je tricker, 'k zou er zeker zo blij mee geweest zijn als met de R6, super speeltje om mee te stunten en shows, alleen kan'k het geld er niet aan uitgeven. ma moest je em nie verkocht krijgen is ie bij mij in goede handen
              Oprichter 2fast4u 2004
              #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

              -------------------------------------------
              hoe gekker hoe liever
              -------------------------------------------

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Woody
                heb hier zo ééntje te koop staan

                splinternieuw - nog nooit mee gereden - gewonnen via motorsportschool

                verkoopprijs: 3.300 EUR

                http://www.motorfreaks.nl/fsget.php?id=11620
                Ha gij hebt die gewonnen, of moeten we zeggen: de R6 verloren .
                Evengoed proficiat!

                Ziet er een tof machientje uit, maar dat zie ik nog wel eens zitten als ze iet goedkoper zijn.

                Nog een alternatief voor klein stunt- en vliegwerk:
                Sachs Madass 125. Ik weet niet of die in Belgie leverbaar is, maar in Duitsland staan ze te koop:
                Ik HAAT mensen die hun zin nooit

                Comment

                Working...
                X