leuke cross plekken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts
  • The Antverpian Pirate
    Die Hard 2fast'er
    • jun. 2004
    • 1217
    • antwerpen

    leuke cross plekken

    weet er eigenlijk iemand goede cross of enduro plaatsjes zijn in vlaanderen en omstreken zet ze dan hier aub
    ik weet er twee zijn rond antwerpen en eentje wat verder
    juist naast de autostrade van antwerpen naar mechelen ter hoogte van kontich/edegem dit zijn de zogenaamde edegemse bergen en hier heb je langs bijde zijde van de autostrade plaats om te gaan crossen aan de ene kant de bergen en aan de andere kant zijn wegens de werken van de autostrade hele stukken afgegraven en rijden daar nu sinds een maand of 4 ook crossers rond

    en dan heb je ook nog aan de scheldelaan de baan die dus heel de tijd naast de schelde loopt aan de noord/havenkant van antwerpen en daar heb je ter hoogte van de grote opslagtanken van texaco een soort van bruggetje over de weg voor de electriciteits verdeling en daar heb je juist naast de schelde een vrij groot stuk met allemaal duinen en paden erdoor van andere crossers en quads

    deze twee stukken zijn geen oficiele crosselden maar hier komen al jaren mensen crossen en ik heb nog van niemand iets gehoord dat ze problemen hadden daar

    en dan heb je er nog eentje naast de autostrade van antwerpen naar eindhoven juist voor de grens met nederland maar daar ben ikzelf nog niet geweest maar dat is wel een echt crossveld met inkom en dergelijke
    rs 250 driver = The Antverpian Pirate
  • loudy condor
    Die Hard 2fast'er
    • mrt. 2004
    • 544
    • spouwen bilzen

    #2
    In wonck bij riemst ligt ook nog een oude cBR groeve die nu ook al een tiental jaar tot crossparcour is omgebouwd. Het is een heel mooi (technisch) parcour met aanzienelijke omvang (2km op 1km). Echt eens de moeite om te komen.
    “Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”[font=Century Gothic][/font]

    Comment

    • DJ_Scorpio
      Die Hard 2fast'er
      • jul. 2004
      • 415
      • Hoeselt

      #3
      Loudy Condor, wat voor een crossparcour is dat daar in Riemst? Is dat enkel voor crossmoto's of kan je daar ook wat gaan offroaden met een moto zoals de honda transalp?

      Ik ben namelijk al lang op zoek naar een locatie om mijn bike eens offroad te laten gaan maar als dat een puur crossparcour is kan ik daar maar weinig gaan doen.
      http://photos-b.ak.fbcdn.net/hphotos..._7646663_n.jpg

      Comment

      • loudy condor
        Die Hard 2fast'er
        • mrt. 2004
        • 544
        • spouwen bilzen

        #4
        ah gij zijt van hoeselt voor een trans alp is het zeer sjiek er rijden ook veel quad en jepen op het immense terrein dus als je wilt laat ik je het wel eens zien of (ligt wel heel afgelegen en niet zo gemakkelijk te vinden. Maar je kan daar je grensen verleggen door gewoon op onverharde weggetjes te rijden met heuveltjes van 2 a3 meter zeer goed te doen en heel fijn.Tot the deadwall een plus minus 15 meter hooge muur van grond en rotsen met een hellinggraad van +/-60 graden (echt wel kicken zelfs bergaf). Maar ik heb al veel african twins daar zien rond rijden het is niet echt gevaarlijk zulle maar gewoon fijn.
        “Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”[font=Century Gothic][/font]

        Comment

        • The Antverpian Pirate
          Die Hard 2fast'er
          • jun. 2004
          • 1217
          • antwerpen

          #5
          dat lijkt me inderdaad wel eens de moeite om naar daar te komen
          rs 250 driver = The Antverpian Pirate

          Comment

          • DJ_Scorpio
            Die Hard 2fast'er
            • jul. 2004
            • 415
            • Hoeselt

            #6
            Hey Loudy, dat is heel interessant, als ik nog eens wat tijd vind wil ik daar zeker wel eens naartoe gaan. Maar tijd is nu net mijn grootste probleem momenteel
            http://photos-b.ak.fbcdn.net/hphotos..._7646663_n.jpg

            Comment

            • loudy condor
              Die Hard 2fast'er
              • mrt. 2004
              • 544
              • spouwen bilzen

              #7
              ge laat maar iets weten 0497/545120.
              “Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”[font=Century Gothic][/font]

              Comment

              • The Antverpian Pirate
                Die Hard 2fast'er
                • jun. 2004
                • 1217
                • antwerpen

                #8
                Aywille (België)
                [font=Times New Roman]Vanuit Antwerpen volgt u de E313/A13 richting Hasselt/Luik of[/font]
                [font=Times New Roman]Vanuit Maastricht volgt u de E25/A2 richting Luik[/font]
                [font=Times New Roman]Bij Luik de E25/A26 volgen rinchting Ardennen/Luxemburg. Op deze weg afslag nr. 46 nemen richting Remouchamp/Aywaille. Onderaan de verkeerslichten gaat u rechtsaf, volg Toute Direction. In het dorp onderaan bij de verkeerslichten rechtsaf slaan. Volg nu de N30 richting Bastogne. Na 2 km rechtsaf de N68 op richting Durbuy. Na ± 7 km, bij een wit huis dat aan de rechterkant van de weg staat, linksaf[/font]
                Motorcrossterrein Lommel (België)
                [font=Times New Roman]Het motorcrossterrein van Lommel is gelegen ten zuiden van de N71 (Lommel <-> Mol) op het industrieterrein "Balendijk" (ter hoogte van kmpaal ± 22,5 km). Op de N71 afslag industrieterrein "Balendijk / Crossterrein" nemen, je rijdt dan de Kardinaal Cardijnstraat in. Einde rechts (Balendijk) en gelijk weer linksaf (hier staat motorcrossterrein wederom aangegeven). Aan het eind van deze weg ligt het motorcrossterrein.[/font]
                Bilstain (België)
                [font=Times New Roman]Via Maastricht naar Luik rijden. Voor Luik de A3/E40 richting Aachen/Verviers op. Vervolgens de afslag nemen naar de A27/E42 richting Verviers nemen. Op deze afslag [Let erg goed op; de uitvoeg en invoeg stroken zijn zeer kort!] links voorsorteren richting Battice. Vervolgens rechtsaf de N3 op richting Aachen. Bij de 4e afslag [let op, sommige weggetjes zijn wel erg klein], rechtsaf richting Dolhain en Limbourg. De weg richting Limbourg blijven volgen. Bij een soort kruising, waar de wegen niet precies recht tegenover elkaar liggen, zie je een bordje Bilstain. Dit aanhouden. Je komt dan op een rotonde waar je rechtdoor moet. Na ongeveer 150 meter ligt aan de rechterkant de ingang van het terrein (Le terrain Enduro), met cafe/restaurant. Hier moet je je melden en betalen. [/font]
                [font=Times New Roman](Bekende prijzen 2001: 1 dag rijden BEF 1.000, 1 overnachting/tent BEF 250).[/font]
                [font=Times New Roman]Bilstain ligt ongeveer 40 km van Maastricht.[/font]
                Axel (Axelsevlakte)http://www.resaxel.nl/
                [font=Times New Roman]Op de A58, Bergen op Zoom richting Vlissingen, neem je de afslag richting Terneuzen (TOL). Je rijdt op de N62 en gaat door de Westerscheldetunnel. Aan het eind van de N62 ga je op de rotonde linksaf de N61 op richting Terneuzen/Hulst. Nadat je het kanaal Gent-Terneuzen bent overgestoken moet je rechtsaf richting Axel/Hulst/Sas van Gent (N62!). Afslag Axel Haven 2000-4000. Zie verder bij vervolg.[/font]

                [font=Times New Roman]Vanuit/via België:[/font]
                [font=Times New Roman]Vanuit Antwerpen: Op de A11 (Antwerpen/Brugge) nabij Stekene richting Hulst. Dit wordt de N60 in Nederland. Bij Hulst linksaf (rotonde) de N258 op richting Axel. Aan het eind van deze weg - bij de stoplichten - rechtsaf richting Terneuzen. Dit is de N62. 1ste afslag Axel Haven 2000-4000 nemen. Zie verder bij vervolg.[/font]

                [font=Times New Roman]Vanuit de richting Brugge/Zelzate:[/font]
                [font=Times New Roman]Op de R4 in Zelzate (A11: Brugge - Antwerpen) richting Hulst/Terneuzen aanhouden, zodat je op de N62 uitkomt (niet kiezen voor de N252 richting Sas van Gent / Sluiskil/Terneuzen). Deze weg in Nederland vervolgen om vervolgens de afslag Axel Haven 2000-4000 te nemen. Zie verder bij vervolg.[/font]

                [font=Times New Roman]Vervolg:[/font]
                [font=Times New Roman]Beneden aan de afrit richting Haven 2000-4000. Onder viadukt door, spoor over en weer linksaf richting Haven 3000-4000 [Finlandweg]. Deze weg vervolgen richting Haven 3020 - 3300. De 1ste verharde weg linksaf (over spoor) en gelijk in bocht linksaf onverharde weg op. Na ± 350 meter is aan de linkse kant de ingang van het terrein.[/font]
                Neeroeteren België (crossterrein. deelgemeente van Maaseik)
                [font=Times New Roman]Op de A2 Eindhoven -Maastricht, afrit Maaseik nemen. Richting Maaseik/Neeroeteren aanhouden. Bij rode lichten in Neeroeteren recht oversteken. Vervolgens het kanaal oversteken. Bij café "De Smid" rechts af (dit is de Ketelstraat). Net achter de voetbalvelden links af.[/font]
                Sclayn (België)
                [font=Times New Roman]Dit terrein wordt ook wel "Espace" genoemd.[/font]
                [font=Times New Roman]Vanuit Antwerpen: Op de rondweg van Antwerpen (A1) de afslag Mechelen/Brussel (E19) nemen. Net voor Brussel richting Namen (E411) aanhouden. Op deze weg afslag nummer 15 richting Andenne nemen. Hierna de N90 volgen tot Sclayn. In het dorpje Sclayn staat rechts van de weg het bord van het 4x4 terrein ‘Terre d’Aventure’ bij het Château de Chérimont; volg het pad naar boven. [/font]

                [font=Times New Roman]Vanuit Maastricht: Op de A2 (Maastricht) richting Luik (A25) respectievelijk Namen (E42) aanhouden. Hier afslag nummer 9 richting Andenne nemen. Vervolgens de N90 tot Sclayn volgen. In het dorpje Sclayn staat rechts van de weg het bord van het 4x4 terrein ‘Terre d’Aventure’ bij het Château de Chérimont; volg het pad naar boven. [/font]

                [font=Times New Roman]Het volledige adres luidt:[/font]

                [font=Times New Roman]Chateau de Chérimont[/font]
                [font=Times New Roman]Chemin de Chérimont[/font]
                [font=Times New Roman]5300 Andenne[/font]
                [font=Times New Roman]Telnr. (in België): 0032-85-849292.[/font]
                [font=Times New Roman]Faxnr. 0032-85-849290.[/font]

                [font=Times New Roman]Kijk voor meer informatie op http://www.leonard.be/cherimnl.htm [/font]

                voila dit zijn nog enkele parcours die ik heb gevonden
                op deze sites staan er nog een aantal van in frankrijk en nederland en nog een paar van belgie



                als er iemand nog parcouren weet zijn die ik over het hoofd heb gezien zet ze dan aub hier
                rs 250 driver = The Antverpian Pirate

                Comment

                • guido
                  2fast4u Ancien
                  • apr. 2004
                  • 27501
                  • Het hageland

                  #9
                  info van bilstain http://www.terreinrijden.nl/bilstain.htm

                  Comment

                  • The Antverpian Pirate
                    Die Hard 2fast'er
                    • jun. 2004
                    • 1217
                    • antwerpen

                    #10
                    en kent er niemand nog offroad plekjes ergens in vlaanderen dit moeten niet noodzakelijk legale parcours zijn zolang je je er maar een dagje kunt amuzeren
                    zonder voetgangers in gevaar te brengen
                    rs 250 driver = The Antverpian Pirate

                    Comment

                    • Sw@tLorD
                      Senior 2fast'er
                      • feb. 2004
                      • 6920
                      • Berchem - Antwerpen

                      #11
                      Ik ging met mijn RMX 50'er vroeger altij in Kontich raggen. Het was verboden terrein, maar de politie zei er nix op. Er kwam veel volk altij ... cross als 4x4 offroad. Aan da nadere kant van de autostrade, ligt alweer een ander terein , geschikt voor mountainbikers en Trial bikes!

                      Voorlopig met de werken hebben ze iedereen weggejaagd ... Ma de de belgische affroad bond (ofzo) zou daar die tereinen officieel willen maken.
                      Suzuki RMX50 -> Suzuki GS500E -> Honda CBR900RR + Honda CB 550 F -> Kawasaki ZX10R + Suzuki GSX 750 ESD -> Yamaha FZ1S 2006 + Honda CB550 F 1977

                      Comment

                      • The Antverpian Pirate
                        Die Hard 2fast'er
                        • jun. 2004
                        • 1217
                        • antwerpen

                        #12
                        daar ben ik een dikke maand geleden nog geweest maar toen reed iedereen er nog vrolijk rond maar het zou idd wel beter zijn als het legaal is daar

                        ik heb ondertussen bij kallo ook nog een plek gevonden maar deze is niet echt heel groot dit is aan een groot rondpunt in de haven iets voorbij kallo hier komen ook veel mensen met sportmotoren en dergelijke om bochtjes te oeffenen

                        en dan heb ik ook nog gehoord dat er ergens in de haven nog een terrein in een oude fabriek zou zijn maar spijtig genoeg heb ik dit nog niet gevonden
                        rs 250 driver = The Antverpian Pirate

                        Comment

                        • Sw@tLorD
                          Senior 2fast'er
                          • feb. 2004
                          • 6920
                          • Berchem - Antwerpen

                          #13
                          Was ook eens op de dijk van de schelde gaan rijden. Aan de Esso rafinaderij. Niet leggaal. Maar die 10 keer dat ik daar reed met een vriend, was er gene flik opgebelt geweest. Werd wel heel eentonig na een tijd. Daarom gingen we de volgende keren naar kontich. Was heeel plezant. Ik met mijn 50'er die trial berg opgetuft. Ik keek naar benede en durfde er niet meer ... Wa was da vreselijk hoog !

                          Heb wel spijt dat ik me 50'er weg em gedaan. Maar jah, twas dat of een GS 500tje ... keuze snel gemaakt
                          In de toekomst koop i kme trug een ragmachien
                          Suzuki RMX50 -> Suzuki GS500E -> Honda CBR900RR + Honda CB 550 F -> Kawasaki ZX10R + Suzuki GSX 750 ESD -> Yamaha FZ1S 2006 + Honda CB550 F 1977

                          Comment

                          • The Antverpian Pirate
                            Die Hard 2fast'er
                            • jun. 2004
                            • 1217
                            • antwerpen

                            #14
                            ik ben vorig weekend nog aan de schelde gaan crossen toen stond er nog veel volk een hoop kinderen met crossers en nog een paar oudere en toen zijn de flikken langs geweest en zijden ze dat we daar niet mochten komen iedereen zijn nummerplaat van de auto opgeschreven en een waarschuwwing gegeven

                            maar na een paar dagen heb je het idd wel allemaal gezien daar
                            er is ook nog een plekje naast de autostrade waar ik ook eens ben geweest als je van antwerpen richtring bergen op zoom rijd en je bent juist voorbij de afslag van hoevenen dan heb je langs de linker zijde van de autostrade twee grote zandheuvels nog iets voor het stort het enige nadeel is daar dat iedereen van de autostrade je kan zien maar toen ik er was waren er veel kerels met quads bezig

                            en een ander plekje waar ik ook nog ben geweest was bij mc rilliard ofzo
                            als je ook via de autostrade naar bergen op zoom rijd moet je de laatste afslag voor de grens met nederland nemen en richting kaai 913 rijden dat staat al aangegeven vanaf de autostrade eenmaal als je dan van de autostrade af bent en de haven in bent aan het rijden ga je na 1-2 km een grote bocht naar links tegen komen met een groot veld vol met electriciteit verdeelkasten enzo wel juist daarvoor moet je afslagen via een zandweg die loop tussen de schapenweides en dan kom je op een makkadamme weg achter de berm van de schelde die volg je voorbij de golfclub en voorbij de schietclub dan kom je voorbij een kanaaltjedaar sla je links af en dan na 200 meter kom je op een t splitsing en daar sla je links af en na 150 meter zul je het cross parcour zien liggen aan je linkerzijde dit is wel een legaal terrein dus als je erop wil moet je wel inkom betalen dat was 10 euro en een hollandse verzekering hebben die kost 35 euro voor een jaar en ze zijn alleen op woensdag middag en zaterdag open

                            en swatlord als je zin hebt om eens te gaan touren ofzo moet je maar iets laten weten op de moment ben ik nog even op onderdelen aan het wachten maar over een week zijn die er wel en een maat van mij heeft ook en gs500 kun je eens wat tegen mekaar racen als je wil
                            rs 250 driver = The Antverpian Pirate

                            Comment

                            • Tom
                              2fast'er
                              • nov. 2004
                              • 2

                              #15
                              Hallo ,
                              Ik kom uit Herenthout en heb sinds vorig jaar een ktm 520 aangeschaft
                              tof gerief om je eens op uit te leven
                              Zelf weet ik niet zoveel plaatsen om te rijden ik GING altijd rijden in Grobbendonk naast de E 313 tot over een paar weken
                              ik kom daar juist aan en werdt al tegen gehouden door de politie (die zaten int struikgewas te wachten denk) direkt pv opgemaakt en mij flink laten uitkafferen door die mannen resultaat stillekes afdruipen
                              Begin dit jaar in Antwerpen aan de Esso raffinaderij naast de schelde ( prachtig om te rijden vind ik ) lap weer hetzelfde politie ,deze keer enkel een verwittiging
                              Blijft nog over voor mij
                              De terreinen van de VDAB in Herentals goed voor een half uurtje fun maar dan heb je het gehad
                              greets,Tom

                              Comment

                              Working...
                              X