Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Yamaha MT-09 Tracer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Thx.

Licht offroad a la trans euro trail belgië, maar met het ook om binnen een jaar of twee ook eens door de alpen te crossen. Wel eerder de meer toegankelijke paden, geen echt endurowerk. Eerder de paden waar je bvb met de zware trails ook gewoon goed door geraakt.
    De bodemplaat heb ik.
    De wielen omdat deze bij een harde klop wel eens de geest zouden kunnen geven.
    Jomme, 't zijn toern...

Comment

• Nu, als ik mij herinner hoe skimatti op zijn Tracer zat (benen lijken toch vrij sportief te zitten) dan vraag ik mij af: hoe gemakkelijk is die om rechtopstaand te rijden?

'k Denk dat je héél wat moeite gaat doen om een baanmotor om te toveren naar een soft allroad (noem het even niet offroad ;-) ) en dat voor die kosten je even goed een CRF250L in huis kan halen (of de tracer verkopen en eerder iets africa twin, ktm 790, T700 in huis te halen).
      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

• Dat is de afweging die ik aan het maken ben.
        Rechtstaan goed te doen.
        Ik ga eens een f850gs testrijden om het verschil te voelen...
        Jomme, 't zijn toern...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fazy Bekijk Berichten
          Dat is de afweging die ik aan het maken ben.
          Rechtstaan goed te doen.
          Ik ga eens een f850gs testrijden om het verschil te voelen...
          Ja doe dat...en buitenkomen met de 1200/1250
          Denial 2.0
          Fireblade 2008 sc59 (exit & Stop Trackgedoe)
          Z1000 2011 (Straatbrommerke)
          BMW GSA 2009

Comment

• Dat plezier gun ik u niet
            Jomme, 't zijn toern...

Comment

• Voor wie het originele spatbord nog heeft waar de nummerplaat aanhangt, met behulp van zo een plastiek hoesje (waar dikwijls de reclame van de dealer onderstaat). Best controleren met hoeveel vijzen de plastiek plaat (waar de nummerplaat ophangt) vasthangt.
              Bij mij was dat met twee vijzen, en door het trillen is de plastiek aan de vijzen gescheurd waardoor ik mijn nummerplaat ben verloren. Gelukkig reed er iemand achter mij die het had opgemerkt en me heeft verwittigd. Paar meter naar beneden gekleffert en nummerplaat opgepikt.
              Ik heb ze nu opnieuw met 2 vijzen bevestigd zoals eerder, maar ook nog een derde vijs onderaan bijgezet. Daarvoor moest ik in de originele houder wel een gaatje boren, maar dat geeft niet.
              't Is maar dat jullie het weten. Beter nu een gaatje bij dan met de nest van het opnieuw aanvragen zitten...
              Jomme, 't zijn toern...

Comment

• Dat is niet alleen een probleem op een Tracer.
                Die "dealer" nummerplaathouders zijn veel te licht en hebben meestal meer gaten en sleuven dan er materiaal over blijft.
                Ze hebben dus nogal de gewoonte om af te breken.
                Beter een aluminium exemplaar gebruiken.
                BOCHTENPIKKER

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lucasfalt Bekijk Berichten
                  Dat is niet alleen een probleem op een Tracer.
                  Die "dealer" nummerplaathouders zijn veel te licht en hebben meestal meer gaten en sleuven dan er materiaal over blijft.
                  Ze hebben dus nogal de gewoonte om af te breken.
                  Beter een aluminium exemplaar gebruiken.
                  Idd, en best ook vastmaken met schroeven en moeren met zo'n plastiek dingske in (tegen vibraties).
                  Voor ik dat deed ben ik er toch al een tiental kwijtgespeeld, zowel op alu als plastieken nummerplaat houders.

Het grote nadeel van die plastieken dealer borden is dat ze te vaak afbreken.
                  Ik denk dat ik er ondertussen al 4 gehalveerd heb. Ik denk door er een steen tegen te katapulteren met het achterwiel.
                  2011 Kawasaki Z1000SX (black)
                  2013 Pixel Carpet (rainbow)

Braaaaaaaap braaaaaaap

Comment

• Euh, ik rijd al van 2009 met dealernummerplaathouders rond en nog niks last mee gehad

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                      Euh, ik rijd al van 2009 met dealernummerplaathouders rond en nog niks last mee gehad
                      Bij mij was het na 25 jaar motorrijden ook de eerste keer. Hangt ervan af hoe goed alles van de eerste keer is bevestigd é
                      Jomme, 't zijn toern...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                        Euh, ik rijd al van 2009 met dealernummerplaathouders rond en nog niks last mee gehad
                        Ik snap ook niet hoe sommigen te werk gaan..
                        Hier reeds 30j nooit een plak kwijt gespeeld..
                        Hi, my name is DON CORLEONE i kill people for money but you, you are my friend i kill you for nothing!

Comment

• Iemand een idee waar ik adventure style voetsteunen kan vinden voor de Tracer 900 2017? A la GS en dergelijke. Ben al een hele tijd aan het zoeken, maar waarschijnlijk niet op de juiste piste...
                          Jomme, 't zijn toern...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fazy Bekijk Berichten
                            Iemand een idee waar ik adventure style voetsteunen kan vinden voor de Tracer 900 2017? A la GS en dergelijke. Ben al een hele tijd aan het zoeken, maar waarschijnlijk niet op de juiste piste...
                            Fireblade 2008 sc59 (exit & Stop Trackgedoe)
                            Z1000 2011 (Straatbrommerke)
                            BMW GSA 2009

Comment

• Tracer voetsteunen hebben exact dezelfde bevesting als vele andere Yamaha's,je kan er dus bvb. zo voetsteunen van een XJR,FJR,TDM enz. op zetten.
                              Die van de MT-09 street tracker gaan zeker en vast passen,want die van een MT-09 zijn identiek aan die van een Tracer,mogelijk ook van bvb. een Ténéré.
                              Origineel kunnen die wel vrij duur zijn,maar aftermarket moet er ook wel wat te vinden zijn.
                              BOCHTENPIKKER

Comment

Working...
                              X