Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fazer 1000 - Toerisme moto ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Fazer 1000 - Toerisme moto ?

    Dit filmpje is opgenomen met een Fazer 1000, feitelijk mooi om te zien hoe een sport-toer machine meekan met de buikschuivers

    http://www.blumenpfluecker.com/saugb...2003-08-24.wmv

    Ik zie het aan het dashboard (en tijdens de voorstelling van de moto die de opname maakt dat dit een fazer 1000 is. )

    Deze polyvalentie heeft me bij deze naked doen inzien dat je niet die dure sportmachines nodig hebt om eens stevig te gassen.

    Ook niet onbelangrijk is de prijs van deze moto 8990 Eur

    mvg

    STef

  • #2
    met een dikke 140 pk kom je al een eind.
    de prijs is blijkbaar wel heel wat gezakt tegenover 2003, toen stond die nog net iets boven de 10.000€

    en 'k had vorig jaar ook ondervonden dat je geen racer nosig hebt om tegen behoorlijke snelheden plat de bocht door te gaan.
    al zet je een pan, wat racers, en nakeds bij elkaar. 't is den chauffeur die erop zit dat het maakt(meestal toch)

    btw, schoon ritje, "zucht"
    Oprichter 2fast4u 2004
    #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

    -------------------------------------------
    hoe gekker hoe liever
    -------------------------------------------

    Comment


    • #3
      Wel ik ken ook iemand met een TDM900 en daar kunnen ook veel mannen met een racer nog les van krijgen.
      Okinawa Goyu Ryu

      [font=Verdana]To search for the old is to understand the new.[/font]

      The bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding, go out to meet it.

      Comment


      • #4
        Ferm filmpje en mooi baantje,inderdaad is het de piloot die de doorslag geeft,maar de huidige sportmachines hebben door hun lage gewicht en hoge PK eigenlijk meer nadeel dan voordeel op de baan,(is gewoon mijn gedacht).

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door guido
          Ferm filmpje en mooi baantje,inderdaad is het de piloot die de doorslag geeft,maar de huidige sportmachines hebben door hun lage gewicht en hoge PK eigenlijk meer nadeel dan voordeel op de baan,(is gewoon mijn gedacht).
          Zegt de Guido met zijne moto van rond de 260 kg of zo (tis maar ne gok)
          Neen ge hebt volledig gelijk, mijne moto weegt ook meer dan 209 kg (gewicht dat Yamaha opgeeft dus het zal wel meer zijn he) Maar ja wij hebben beide een recht stuur en dan is de hefboomwerking al wa groter hee...

          Allez totot

          Stef

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door steffz1
            Zegt de Guido met zijne moto van rond de 260 kg of zo (tis maar ne gok)
            Neen ge hebt volledig gelijk, mijne moto weegt ook meer dan 209 kg (gewicht dat Yamaha opgeeft dus het zal wel meer zijn he) Maar ja wij hebben beide een recht stuur en dan is de hefboomwerking al wa groter hee...

            Allez totot

            Stef
            Tis 289 kg leeg en een recht stuur is inderdaad beter op de baan zolang de snelheid niet te dikwijls te hoog is.Ik wil eigenlijk zeggen dat die sportmachines nogal makkelijk een spontane wheelie maken bij het uitkomen van de bocht en ik vroeger op het gas kan.Ook heb ik nogal veel koppel

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door steffz1
              Deze polyvalentie heeft me bij deze naked doen inzien dat je niet die dure sportmachines nodig hebt om eens stevig te gassen.
              Steff, zone Fazer is geen verkeerde machien, getuige ook het filmpje. Apropos filmpje, twas niet echt van "made by professionals on a closed track" eh?

              Kawabill - The integral of all the nice moments, makes a wonderful life. I'll find as many of these moments as possible. / Ubuntu=I am what I am because of who we all are / Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door kawabill
                Steff, zone Fazer is geen verkeerde machien, getuige ook het filmpje. Apropos filmpje, twas niet echt van "made by professionals on a closed track" eh?

                Ik vond zelfs van da filmke dat die mannen nie goed bezig waren, op een bepaald moment zie je dat die persoon voor hem rijdt bijna in het gat van de voorrijder rijdt. Ook was het daar nogal wreed druk.

                Verder betreffende de Fazer ... mits enkele simpele aanpassingen is dit een zeer goede motor...

                Voor mij zijn de belangrijkste wijzigingen :

                Nieuwe progressieve vooraan en achteraan, dogbones een double bubble windscreen en de dogbones... de rest zijn opties die de uitstraling vergroten

                mvg

                Stef

                Comment


                • #9
                  De Fazer 1000 is de ultieme all-rounder, voor de actuele verkoopsprijs kun je geen polyvalenter motorfiets kopen.

                  Comment


                  • #10
                    Eh steffz1, wat zijn eigenlijk "dogbones"?

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Jazzthieve
                      Eh steffz1, wat zijn eigenlijk "dogbones"?
                      Dogbones zijn de 2 staafjes die je onderaan (als je over een monoschokbreker
                      beschikt natuurlijk) aan je achtervering kan zien .... zie foto :



                      Als je korte monteert gaat de achterkant meer omhoog komen en daardoor verander je de geometrie waardoor je motor sneller gaat sturen.

                      mvg

                      Stef

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door guido
                        Ferm filmpje en mooi baantje,inderdaad is het de piloot die de doorslag geeft,maar de huidige sportmachines hebben door hun lage gewicht en hoge PK eigenlijk meer nadeel dan voordeel op de baan,(is gewoon mijn gedacht).
                        Sorry man, daar ben ik het niet mee eens. Ik zie niet in wat die gasten met die Racers qua nadeel hebben in dit filmpje dan de Fazer?

                        GReetZ

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Peet
                          Sorry man, daar ben ik het niet mee eens. Ik zie niet in wat die gasten met die Racers qua nadeel hebben in dit filmpje dan de Fazer?

                          GReetZ
                          Ik denk niet dat het over de handelbaarheid van de machines in dit filmpje gaat maar in het algemeen over de verhouding pk-gewicht... laat nu eerlijk zijn is deze verhouding echt nodig ? 170 kg met 172 pk bvb...in dergelijke bochtige wegen moet ge bvb wreed oppassen voor nen huskie of nen ktm of nen ???

                          mvg

                          Stef

                          Comment


                          • #14
                            Hangt idd voor het meeste van de rijder af, en denk niet dat er op dit moment nog slechte moto's gemaakt worden.
                            Maar zet ne goeie courreur op een sportmachine van ongeveer 150 pkdan zal hem ook wel ne betere tijd neerzetten dan op ne tour moto denk ik.
                            Daar zijn de racer ten slotte voor gemaakt om te racen...

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer750
                              Hangt idd voor het meeste van de rijder af, en denk niet dat er op dit moment nog slechte moto's gemaakt worden.
                              Maar zet ne goeie courreur op een sportmachine van ongeveer 150 pkdan zal hem ook wel ne betere tijd neerzetten dan op ne tour moto denk ik.
                              Daar zijn de racer ten slotte voor gemaakt om te racen...
                              Op een circuit inderdaad wel maar op een dergelijke bochtige wegen ben ik er zo zeker nog niet van dat dat echt veel zal schillen.

                              mvg

                              Stephan

                              Comment

                              Working...
                              X