Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Honda CB 750 alle jaren..

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Honda CB 750 alle jaren..

Hallo iedereen.. Laten we hier alle Honda CB's 750 van alle jaren verzamelen. Als ode aan Honda's 4 cylinders
    Om af te trappen: mijn Honda CB 750 seven fifty (RC42) 1992 80000km
    Een beetje opgelapt en bijgewerkt..
    CB(R) Lover

zodra ik een fotoke heb van de mijne zet ik hem erbij ook ne 750 van 94 maar nog meer net 20.000 km net nieuw
    I belong to the groep of 10cc ->1cc more than the average:biggrin:
    Itruder Alert (als hij klaar graakt deze winter)

Comment

EH, heb een CBR1000F uit '91, maar da's wel met een kuip... past dat hier?
      “Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”

Comment

Hey root..

Nee die past hier ni echt. Zou het eerder proberen bij sport/supersport.
        Veel plezier nog met je ongetwijfeld zalige machine
        Ik heb ook wel een mini onderkuipje op mijne hangen maar dat is toch nog steeds naked vind ik (hoop ik, anders gaat het eraf! )
        Sluu
        CB(R) Lover

Comment

Zeg Pnol, vertel eens over die 80.000 km.

Specifieke problemen gehad, nieuwe onderdelen moeten steken, of alles in orde met de honda over die km's ?

Comment

Hey don carlos... over de volledige 80000 kan ik ni veel zeggen..op 55000 kocht kennis via via hem en weet ik wat er allemaal mee gebeurd is..
            Ikzelf heb de motor van zijn 73000 winter 2003 ng maar van vorig jaar september mn rijbewijs
            Van toen gedaan:
            uitlaat (in totaal 12 gaten en tussenstuk waar de 4-2-2 samenkomt was er gewoon niet meer ) oplappen. Alle ingevreten corrosie eraf vooraan op blok. Was denk ik nooit gekuist . En een nieuwe laag er op. 2 van de 8 aanvijs bouten van de uitlaat waren afgebroken (=hel) .Een immense deuk in de nafttank wegwerken (kan nu maar 18.5 liter meer tanken van de 20 ) en stuur recht geplooid...en opnieuw gespoten en zo kon ie de straat op. Ondertussen nieuwe banden, koppeling, kettingset, remschijven en blokjes en nu hoop ik even gerust te zijn..met de seven fifty.. Ben nu ander blok aan het open doen CB900 om mn seven fifty te kunnen revisren op de 100000km.. De schakelvorkjes zijn voelbaar ver versleten maar dat lijkt het enige. Schakelt soms slecht.
            O ja.. de orginele uitlaat is er af en vervangen door racedemper en 4 in 1..

Het blok draait vandaag de dag nog mooi zonder veel olie te verbruiken en zonder veel rook... Dat zijn de CB'kes hé...

O ja.. heb mijn digicam gekocht als ik al aan het sleutelen was dus heb geen foto van hoe ik hem kreeg..
            Nog pics van CB's? Zal een paar van mijn werkfoto's er toch maar bijzetten
            CB(R) Lover

Comment

Hey don carlos.. correctie in vorige bericht..

Voor de duidelijkheid
              CB(R) Lover

Comment

voila dees is mijn machientje voor tien jaar te zijn nog best proper op de kop getikt

sorry maar ik doe ergens iets mis t'fotoke komt er ni op

Comment

Damn.. CBartje.. blijven proberen!! Gewoon zorgen dat foto 800 x 600 pixels heeft en het een "[de naam die je eraan geeft].JPG" bestand is (doen in paintbrush of fotoshop-prog..)Dan blijf je met gemak onder 100kbtes (wat vereist is) en dan bijvoegen in opmaak bericht.. ben echt wel benieuwd!!
                  CB(R) Lover

Comment

Oh ja.. hier is een foto van mijn CB sevenfifty zoals ie dit jaar de zomer door moet.. in extremis nog de BOS demper erop gezet met een flexibel.. HET gerief voor uitlaten by the way!! Beetje wazige foto ma je ziet het goed

Heel veel dank aan Bartje van het forum hier voor de BOS uitlaat!! Hij is dan toch op de seven fifty beland en het staat hem, al zeg ik het zelf
                    De dubbele DAM uitlaat zal voor de 900 zijn..

Greetzz!!
                    CB(R) Lover

Comment

alle nog is voor nen Euro

het program om ze te verkleinen ztte de foto's als .bmp en dat had ik over het hoofd gezien

Comment

[quote="Pnol"]Oh ja.. hier is een foto van mijn CB sevenfifty zoals ie dit jaar de zomer door moet.. in extremis nog de BOS demper erop gezet met een flexibel.. HET gerief voor uitlaten by the way!! Beetje wazige foto ma je ziet het goed

Heel veel dank aan Bartje van het forum hier voor de BOS uitlaat!! Hij is dan toch op de seven fifty beland en het staat hem, al zeg ik het zelf ]

Ziet er goed uit hé ?! Klinkt ook goed zeker ? DB-killer erin gelaten of eruit gehaald ?
                        You don't WIN silver , you LOOSE gold !!!

Emilio RIP , we zullen je missen !!!

Comment

Hey CBartje.. ziet er een ferm masjientje uit ook.. Als je aan het roderen bent is ie dan gereviseerd? 20000km en van 92? Zo ja wat allemaal (laten) vervangen?? de mijne moet binnen dit en 20000km open..

Hey Bartje.. die dBkiller heb ik er even opgezet maar ik hoorde geen verschil (Heb het alleen maar bij stationair draaien gehoord)
                          Zonder is het geluid super!! Sportiever als de vorige DAM. Ik denk dat de CB'kes zowieso niet echt veel lawaai maken..
                          CB(R) Lover

Comment

hij is van 94 had mij vergist tis mijn intruder die van 92 is, en roderen o het forum in Nederland heeft mij is iemand gezegd dat die motors niet stuk te krijgen zijn en dat ze met 20.000 nog net nieuw zijn dus daarmee net uit rodage

ik heb hem nog maar enkele manden en nog maar 2000 km zelf mee gereden heb soms het gevoel dat het schakelen ni vlot gaat maar da kan ook aan mij gelegen zijn ben nog een groentje op het gebied van motorijden

Greetz

Comment

Aha... ben ook ng groentje op de baan hoor!! Heb net hetzelfde gehoord van iemand die aan zn derde sevenfifty bezig is. Hij heeft er ene gehad die pas open moeten gaan is op 140000km!! (Schakelde niet meer) Dus no worry op gebied van het schakelen.. we hebben nog een eind te gaan
                              Voor de rest zijn ze oerbetrouwbare moto's, eender welk weer en dat heb ik afgelopen winter gemerkt! Daar ben ik op afgegaan als ik mijne kocht want het moest mijn vast vervoer worden. Om te racen zijn ze echt wel niet gemaakt.. hoger dan 7000toeren trek ik ze dan ook nooit

Zijn er nog leden met een foto van hun CB'ke??
                              CB(R) Lover

Comment

Working...
                              X