Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ktm duke 125

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• ktm duke 125

Beste allen,

Ik ben nieuw in het motorwereldje en overweeg om een ktm duke 125 te kopen ipv een goedkoop autootje.
    Zijn hier leden die ervaringen hebben met dergelijke moto's?

Ik weet dat dit maar 125cc is, dat daar geen topdingen van te verwachten zijn, maar aangezien ik ook niet gewoon ben op een grote moto te rijden, lijkt me dit een ideale opstapper. (Ik rijd nu wel met een 125cc Jincheng singa)

Meningen, ervaringen,... Ik hoor het graag!

Alvast bedankt!

Oorspronkelijk geplaatst door macl Bekijk Berichten
    Beste allen,

Ik ben nieuw in het motorwereldje en overweeg om een ktm duke 125 te kopen ipv een goedkoop autootje.

Ik weet dat dit maar 125cc is, dat daar geen topdingen van te verwachten zijn, maar aangezien ik ook niet gewoon ben op een grote moto te rijden, lijkt me dit een ideale opstapper. (Ik rijd nu wel met een 125cc Jincheng singa)

Alvast bedankt!
    Nu heb ik nog nooit gereden met den duke 125, maar wel eens op gezeten. Zelfs met 1.90m zat ik nog niet zo onconfortabel.
    Ik heb mensen den duke al zien zwieren en doen dat het de lieve lust heeft en blijkbaar zit er toch een beetje pit achter.
    Alleen stel ik me de vraag of je die 125 niet te rap beu zal zijn. Ik denk dat je mooie 2'de handse 600/700cc's kan vinden voor dezelfde prijs als een nieuwe Duke 125. Als je niet voor een motorijbewijs wil gaan dan denk ik dat jet toch veel plezier aan den Duke zal hebben.
    Dec 2009 Yamaha XT660X.
    QUOTE: Trouwens kuipen zijn voor mietjes die bang zijn voor de wind ... hahaha ©Speedofiel
    Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
    **You will be missed Tommy**/**You will be missed Cathy**

Comment

Beste allen,

Alvast bedankt!
      Ieder zijn smaak, ktm duke 125 goeie keuze en ziet er leuk uit. Heb wel ervaringen met KTM maar niet met de 125cc.
      Ikzelf ben super tevreden van KTM.

Greetz en WELKOM
      Clercqie

Comment

als ge een motorrijbewijs hebt, dan zou ik direct voor de 200 gaan,
        indien niet, doe dan maar de 125

ik heb dit van mijn dealer, zelf nog niet mee gereden: de blokjes zijn betrouwbaar, zuinig, gaan vrij hard voor een 125, en de rest van de componenten werken aardig goed blijkbaar.
        http://www.mojomoto.be/logo.gif

Comment

Ik wil idd voorlopig nog geen rijbewijs doen en gebruik maken van mijn autorijbewijs...

Alvast bedankt voor de tips, ik ga eens een testritje aanvragen hier in waregem

Comment

Ik wil idd voorlopig nog geen rijbewijs doen en gebruik maken van mijn autorijbewijs...

Alvast bedankt voor de tips, ik ga eens een testritje aanvragen hier in waregem
            Laat dan toch weten wat je der van denkt.
            Dec 2009 Yamaha XT660X.
            QUOTE: Trouwens kuipen zijn voor mietjes die bang zijn voor de wind ... hahaha ©Speedofiel
            Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
            **You will be missed Tommy**/**You will be missed Cathy**

Comment

Gisteren een testritje gedaan met de Duke125...

Ik heb nog nooit met een grote moto gereden (alleen met jincheng motosinga) dus veel vergelijkingspunten heb ik niet.

Ik vind dat de motor er degelijke en solide uitziet, zo voelt hij voor mij ook aan.
              Hij start, rijdt en schakelt zeer vlot. Er was gisteren wel behoorlijk wat wind, tegenwind heeft, mede door de rechte zitpositie, wel wat invloed op de snelheid en het optrekken. Zijwind was echter geen enkel probleem, de motor is zeer stabiel en geeft een zeer degelijke indruk.

Het complete dashboard is zeer bruikbaar en handig, bij zonlicht op het dashboard is echter wel niet makkelijk leesbaar... Gelukkig leven we in Belgie en is het hier niet dikwijls zeer zonnig!

Comment

Ik ben steeds meer en meer aan het twijfelen tussen een honda cbr125 (model 2011) of de KTM duke.

Ik heb de motor nodig voor woon-werk verkeer, op 50 en 70 banen, stadsverkeer,...
                Ik hoef dus niet snel te gaan, maar zoek een comfortabele motor die ideaal is voor dit soort wegen

Iemand die me kan helpen bij het maken van mijn keuze?

Comment

de honda zal ook wel ni slecht rijden maar vergeleken met de ktm ziet de honda er maar simpel uit
                  [FONT=Arial Black]Suzuki GSX-R600[/FONT] + [FONT=Arial Black]GSX-R750[/FONT][FONT=Arial Black]srad[/FONT]

Comment

Voor stadsverkeer zou ik toch voor dien Duke gaan. Alleen al de zitpositie geeft je veel meer mogelijkheden om ruim panoramisch het verkeer te overzien en ik vermoed dat hij ook veel wendbaarder is.
                    Licensed to chill.
                    Non Semper Arcum Tendit Apollo.
                    2fast4u @ Facebook : https://www.facebook.com/2fast4u.be?ref_type=bookmark

Comment

Ik heb al eens met de duke 125 gereden en ik vond het een fantastisch machientje! Ik rijd zelf met een gsxr750, maar toch was ik aangenaam verrast door de vinnigheid van dat ding!

Als je in de 125 blijft, dan is de honda leuker voor de autosnelweg (iets meer windbescherming) maar als het voor stadsverkeer en 50/70 banen is, dan lijkt mij de duke veel leuker! Ik kan niet anders zeggen dan dat ik in jouw geval resoluut voor de duke zou gaan! Idd een fantastisch rijwielgedeelte en nog knap qua uiterlijk ook

Ni twijfelen, nog eens testrijden en u volledig laten verleiden
                      "Perfection is in the mind that makes mistakes"

Comment

Oké, bedankt voor al de tips.
                        Het lijkt me inderdaad ook zo dat de duke iets vriendelijker is om door de stad te rijden, eens kasseibanen te overbruggen...
                        Anderzijds, naar het schijnt is KTM duurder is service en is het hun eerste 125cc model terwijl honda reeds jaren kwaliteit levert bij 125cc motoren

(ja ik weet het, ik speel wat advocaat van de duivel maar ik wil het mij achteraf niet beklagen )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Imno Bekijk Berichten
                          Voor stadsverkeer zou ik toch voor dien Duke gaan. Alleen al de zitpositie geeft je veel meer mogelijkheden om ruim panoramisch het verkeer te overzien en ik vermoed dat hij ook veel wendbaarder is.

Ik heb jaren met een racebanaan gereden. Nu rijd ik ongeveer 2 jaar met een naked (rechte zit houding) en nog geen minuut spijt gehad van de wissel,
                          maar ik ben ook niet van de jongste rijder meer
                          2006 Yamaha FJR 1300
                          ex Suzuki GSX1400 - ex Honda VTR SP1 - ex Honda Firestorm - ex Yamaha R1

Comment

Oké, bedankt voor al de tips.
                            Het lijkt me inderdaad ook zo dat de duke iets vriendelijker is om door de stad te rijden, eens kasseibanen te overbruggen...
                            Anderzijds, naar het schijnt is KTM duurder is service en is het hun eerste 125cc model terwijl honda reeds jaren kwaliteit levert bij 125cc motoren

(ja ik weet het, ik speel wat advocaat van de duivel maar ik wil het mij achteraf niet beklagen )
                            Duurder is relatief. Een klein onderhoud kan je perfect zelf doen. Kleine dingen leer je gewoon zelf te doen. Is pas als je met echte stukken zit dat het bepalend is en dan moet je nog altijd niet noodzakelijk naar een KTMdealer gaan. Mijn Hondakrel heeft nog nooit een Hondadealer van dichtbij gezien en die bolt perfect met z'n 17 jaar oud
                            Als je h'm nieuw aan koopt en h'm nog onder garantie valt dan moet je natuurlijk wel je eerste onderhoud bij KTM doen. Daar zou je in principe ook zelfs niet schandalig veel voor mogen betalen. Informeer is wanneer je h'm nieuw zou aankopen.
                            Last edited by Imno; zo. 17 jun. '12, 19:19.
                            Licensed to chill.
                            Non Semper Arcum Tendit Apollo.
                            2fast4u @ Facebook : https://www.facebook.com/2fast4u.be?ref_type=bookmark

Comment

Omdat ik echt niet kan inschatten wat het aantal km's voor een moto betekenen:

Ik heb een duke gevonden met 7500km op de teller, altijd onderhouden bij een erkende verdeler...
                              Is dit veel qua kilometers? Hoeveel km doet een gemiddeld motorblok? (veronderstellend dat er normaal mee gereden wordt en de onderhoudsbeurten op tijd gebeuren)

Ik heb dus volgende opties:
                              Duke 125 met 2 jaar garantie, bj 2011, 7500km (particulier): 2900euro
                              Duke 125 met 2 jaar garantie, bj 2011 1500km (particulier): 3200 euro
                              Duke 125 met 2 jaar garantie, bj 2011 400km (motos hautekiet): 3450 euro

Welkeen raden jullie aan? De 2 eerste lijken op het eerste zich (foto's) goed onderhouden, de 3de heb ik in de winkel gezien en ziet er perfect nieuw uit...

Alvast bedankt!
                              Last edited by macl; di. 19 jun. '12, 23:39.

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎