Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Honda hornet 600 inruilen voor 900

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Honda hornet 600 inruilen voor 900

Besten

Ik heb in maart mijn Honda CB 600 F Hornet '99 gekocht. Alles is standaard op deze bike. Ik had alleen graag een andere exhaust gehad voor een mooier geluid, maar die vind ik niet meer. Was ook al een beetje aan het uitkijken naar een zwaardere...

Nu kom ik bij mijn garage vandaag een andere bike tegen voor dezelfde prijs. Dus kan hem mss wisselen met wat opleg (prijs van andere exhaust).

Wat denken jullie van de change-up met een Honda CB 900 F 2002 met 2 devil exhausts, custom seat, etc... en zelfde km's? (onderhoud/properheid is beiden hetzelfde)

Bedankt voor de hulp!

Ik twijfel eraan of je die zomaar gaat kunnen ruilen, zelfs niet met slechts een kleine opleg omdat die andere uitlaten heeft. Als een motorhandelaar een motor inkoopt is het de bedoeling dat hij deze terug met winst verkoopt. Dus ik denk dat hij een 500 of 1000 euro zal afdoen van de prijs waaraan jij hem toen hebt gekocht. Best eens informeren aan je motorhandelaar, dan weet je direct wat de opleg gaat zijn.
    Wat mijn mening betreft over of het een goede ruil is, dat ga je zelf moeten ondervinden. Deze heeft wel meer power waarmee je moet kunnen omgaan, maar dat ligt hem natuurlijk in de rechter pols. Vraag eerst eens een testritje aan, dan heb je al een beter idee.

Comment

ik heb paar jaar geleden een vrijwel identieke ruil gedaan.
      Nooit spijt van gehad.
      Is een wereld van verschil, Lekker veel koppel, super wendbaar, voelt aan als een 600cc, power van een 1000,
      Moto met veel fun gehalte en oerdegelijke onverslijtbare blok, uit de '99 fireblade maar dan met injectie, teruggeschroefd in pk's en rpm maar wel iets meer koppel.
      In het begin wel even de gas onder controle houden in de lagere versnellingen (kan soms wat digitaal aanvoelen) koppel kan soms sneller vrijkomen dan je denkt of wil (in vergelijking met de hornet 600 dan)
      Enkel de originele vering is waardeloos, dus rekening mee houden dat je die best aanpakt, kost de wereld niet..
      Doen !!
      Last edited by eVenflow; za. 30 jun. '12, 08:14.

Comment

owkay ik rij er straks eens langs, ga gewoon vragen of hij me geen deal wilt doen en als hij nog 500 vraagt kan ik nog gaan twijfelen

maar indd ik verwacht ook dat hij meer gaat vragen. Wie niet waagt niet wint!

Comment

Heb het toch maar niet gedaan. Motor zag er minder goed uit dan mijn huidige. Wel jammer. Nu maar weer op zoek naar uitlaat voor men CBF 600. Iemand idee├źn welke goed klinken? Ik geraak aan MIVV en BOS.

Comment

Beirie heeft een hornet van 98 en die heeft een Leovince SBK gestoken, nieuw. Anders moet je eens met hem contact opnemen. Ik weet dat de SBK wel goed klinkt.

Comment

ahaa! Super tip, bedankt!

Comment

Nen cbf 600 is gene cb 600f zenne. In 99 maakten ze nog geen cbf'en.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Motorfreakje78 Bekijk Berichten
                  Nen cbf 600 is gene cb 600f zenne. In 99 maakten ze nog geen cbf'en.
                  aha! Dat wist ik nog niet..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roax Bekijk Berichten
                    aha! Dat wist ik nog niet..
                    En ik ook nie

Comment

cb600f=speels
                      cbf600= saai

das zowat het verschil
                      Harley rijden is als een sprookje... Hans en grietje strooiden ook spullen om de weg naar huis te vinden

Comment

is idd veel verschil, heb je pm gestuurd roax.
                        SBK klinkt lekker wel zonder db-killer, met db-killer weinig verschil.
                        De viper uitlaten zijn ook hele mooie. Degene die ik echt wou is niet meer te verkrijgen (two brothers) ...

grtz

Comment

Blijkbaar zijn de vipers niet voor op de openbare weg. De SBK's zijn jammer genoeg enkel in aluminium op website (wordt te warm voor passagier). Laser is wel duur...

Comment

van die e-keur moete u ni teveel aantrekken als ge ni continu naar duitsland/frankrijk gaat
                            vanaf da ge zonder db-killers rijdt is de e-keur trouwens niet meer geldig
                            Harley rijden is als een sprookje... Hans en grietje strooiden ook spullen om de weg naar huis te vinden

Comment

Sorry ben er weer

Ik ben nog altijd op zoek naar een carbon uitlaat voor mijn Hornet CB600F '99. Ik heb nu deze gevonden. Opmerkingen?

http://www.bs-motoparts.com/Uitlaten...i3317_5848.htm

Ik heb een geweldig filmpje gevonden: http://www.youtube.com/watch?v=TXpZf3TjO1o

of toch maar voor de geliefkoosde leovince gaan maar dan in aluminium? Zou graag passagiers meenemen wordt dat niet te warm?

http://www.benl.ebay.be/itm/AUSPUFF-...item53edce74c3
                              Last edited by Roax; do. 12 jul. '12, 13:16.

Comment

Working...
                              X