Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bandit 1200

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Bandit 1200

Naar aanleiding van het ideetje van the devil's own racer.

Heb ongeveer 3 jaar gereden met 2 bandits 1200 (+ 50000 km), mijn indrukken hiervan zijn de volgende:

prijs/kwaliteit: één van de beste motors (prijs + 8000 euro)
    kwa prestaties: vond ik ze zeer voortreffelijk (98 pk en + 91nm), het fijne eraan is dat ze bij laag toeren zeer sterk waren/zijn, zeer vinnig (de nieuwe modellen zijn blijkbaar iets minder vinnig als de vroegere). Hebben een topsnelheid van ongeveer 220 km/u (echte km, gemeten met digitale teller, op gewone teller 250km/u). Minpunt vond ik het gemis van een 6de vitesse.
    kwa rij-indrukken: Kan rustig mee gereden worden, maar kan ook zeer sportief mee gereden worden. De zithouding vond ik bij de bandit (ook bij andere naked/tourings) zeer fijn, je zit redelijk recht en zodoende heb je weinig last van polsen, rug, knieen bij lange ritten. Met een stel goede banden kan er duchtig mee door de bochten "gevlogen" worden, minpuntje is dat je (vond ik) rap met de voetsteuntjes de grond raakte.
    Verbruik: Dit schommelde tussen de 5,5 en de 9 liter afhankelijkheid van de rijstijl en de route. Vb Ritje Meeuwen-Gruitrode naar Antwerpen: 9 liter, ritje Ardennen + 6 liter. Tankinhoud is 21 liter waarvan 5 liter reserve.
    Duorijder: Heb ik nooit horen klagen, dus zal we goed zitten zeker.
    Als score zou ik toch zeggen 8/10
    Né, dit zijn mijn indrukken, hoop dat iemand er iets aan heeft.
    Suzuki rules
    “Insisting on perfect safety is for people who don’t have the balls to live in the real world.”
Working...
X