Naar aanleiding van het ideetje van the devil's own racer mijn indrukken van de GSX 1400.
Rij sedert april 2003 met ne GSX en heb er zo'n 18000 km opzitten tot nu toe. (Wel reeds men 2de)
kwa rij-indrukken: zeer comfortabele zithouding, je zit redelijk recht, hierdoor heb jij en je duozit weinig last met je polsen, rug en knieen bij lange ritten en/of lagere snelheden. Kan er zowel mee cruisen als zeer sportief mee rijen. Lijkt op het eerste zicht wel log en zwaar, maar tijdens het rijden is hier dus niks van te merken.
kwa prestaties: is zeer sterk op lage toeren (tss 3000-7000), boven de 7000 merk je dat hij vermogen verliest, ma om echt te vlammen moet je helemaal niet boven de 7000 toeren komen, gewoon snel schakelen.
Eventuele nadeel: mocht iets hogere topsnelheid hebben (voor mij toch)
Als score geef ik hem toch een 9/10
Voor de rest van de technische gegevens:
MOTOR
Motor:
Max. vermogen:
Max. koppel:
Boring x Slag:
Cilinderinhoud:
Compressieverhouding:
Carburatie:
Uitlaatsysteem:
Smering:
Olie-Luchtgekoelde viercilinder in lijn, viertaktmotor,
dubbele bovenliggende nokkenassen, vier kleppen per cilinder.
78 kW (106 pk) bij 6.500 rpm (opgegeven) en
79,4 kW (108 pk) bij 6.876 rpm (=gemeten).
126 Nm bij 5.000 rpm (opgegeven) en
132,4 Nm bij 4.990 rpm (=gemeten).
81 X 68 mm.
1.402 cc.
9,5: 1
SDTV injectie met 34 mm dubbelegasklephuizen.
Vier in Twee.
Wet sump smering met oliekoeler.
Elektrische installatie
Onsteking:
Boordspanning:
Zekeringen:
Koplamp:
Parkeerlicht:
Richtingaanwijzerlampen:
Remlicht/Achterlicht:
Snelheidsmeterverlichting:
Toerentellerverlichting:
Richtingaanwijzer-verklikkerlampje:
Vrijstandverklikkerlampje:
Grootlichtverklikkerlampje:
Oliedrukcontrolelampje:
Brandstofinspuiting-waarschuwingslampje:
Dynamo:
Accu:
Bougie:
Starter:
Kontaktpuntloze elektronische CDI-ontsteking.
12V
30/10/10/15/15/10/10A
12V 60/55W (H4)
12V 5W
12V 21W
12V 21W/5W x 2
LED
LED
LED
LED
LED
LED
LED
3 fasen wisselstroom-dynamo.
12V 43,2 kC(12Ah)/10HR
NGK CR8EK of DENSO U24ETR.
Elektrische starter.
Transmissie
Primaire transmissie:
Primaire reductie:
Kloppeling:
Secundaire transmissie:
Secundaire reductie:
Versnellingsbak:
Overbrengingsverhoudingen:
Ketting:
Door middel van Tandwielen.
1,509
Hydraulisch bediende meervoudige natte platenkoppling.
Door middel van O-ring ketting.
2,277
6-versnellingsbak, constant mesh.
v1/2,916 v2/1,937 v3/1,526 v4/1,285 v5/1,136 v6/1,000
RK GB50GSVZ3, 116 maillons.
Rijwielgedeelte
Frame:
Voorvork:
Achtervering:
Remklauwen:
Remmen Voor:
Remmen Achter:
Wielen:
Wielenmaat voor/achter:
Bandentype:
Band Voor:
Band Achter:
Dubbel wiegframe uit stalen buis.
Hydraulische telescoopvork met een diameter van 46 mm en
een veerweg van 130 mm, veervoorspanning traploos instelbaar,
ingaande en uitgaande demping 12-voudig regelbaar.
Aluminium swingarm, met twee schokdempers met een
veerweg van 123 mm, veervoorspanning traploos instelbaar,
in en uitgaande demping 4-voudig instelbaar.
Tokico-zeszuiger.
Hydraulische bediende dubbele schijf met zeszuigerrem en een
diameter van 320 mm.
Hydraulische bediende enkele schijf met dubbelzuigerremklauw
en een diameter van 260 mm.
Aluminium gietwielen.
voor 3.50X17 achter 6.00X17
Bridgestone BT-020
120/70 ZR17
190/50 ZR17
Maten en Gewichten
Lengte:
Hoogte:
Breedte:
Zithoogte:
Wielbasis:
Grondspeling:
Naloop:
Balhoofdhoek:
Halve draaicirkel:
Maximum belading:
Drooggewicht:
Rijklaar gewicht:
Tankinhoud inclusief reserve:
2.160 mm.
1.140 mm.
810 mm.
790 mm.
1.520 mm.
130 mm.
104 mm.
26%.
2,8 meter.
204 kg.
228 kg.
256 kg.
22 Liter.
Prestaties
Topsnelheid:
Brandstofverbruik gemiddeld:
Laagst:
Hoogst:
Actieradius:
Versnellingsdiagram:
226 km/u
1
p 12,4
1
p 13,7 maar 1
p 20 is ook haalbaar.
1
p 10,9
240 tot 310 km.
v1/100km/u v2/151km/u v3/191km/u v4/226km/u v5/256km/u v6/292km/u
Rij sedert april 2003 met ne GSX en heb er zo'n 18000 km opzitten tot nu toe. (Wel reeds men 2de)
kwa rij-indrukken: zeer comfortabele zithouding, je zit redelijk recht, hierdoor heb jij en je duozit weinig last met je polsen, rug en knieen bij lange ritten en/of lagere snelheden. Kan er zowel mee cruisen als zeer sportief mee rijen. Lijkt op het eerste zicht wel log en zwaar, maar tijdens het rijden is hier dus niks van te merken.
kwa prestaties: is zeer sterk op lage toeren (tss 3000-7000), boven de 7000 merk je dat hij vermogen verliest, ma om echt te vlammen moet je helemaal niet boven de 7000 toeren komen, gewoon snel schakelen.
Eventuele nadeel: mocht iets hogere topsnelheid hebben (voor mij toch)
Als score geef ik hem toch een 9/10
Voor de rest van de technische gegevens:
MOTOR
Motor:
Max. vermogen:
Max. koppel:
Boring x Slag:
Cilinderinhoud:
Compressieverhouding:
Carburatie:
Uitlaatsysteem:
Smering:
Olie-Luchtgekoelde viercilinder in lijn, viertaktmotor,
dubbele bovenliggende nokkenassen, vier kleppen per cilinder.
78 kW (106 pk) bij 6.500 rpm (opgegeven) en
79,4 kW (108 pk) bij 6.876 rpm (=gemeten).
126 Nm bij 5.000 rpm (opgegeven) en
132,4 Nm bij 4.990 rpm (=gemeten).
81 X 68 mm.
1.402 cc.
9,5: 1
SDTV injectie met 34 mm dubbelegasklephuizen.
Vier in Twee.
Wet sump smering met oliekoeler.
Elektrische installatie
Onsteking:
Boordspanning:
Zekeringen:
Koplamp:
Parkeerlicht:
Richtingaanwijzerlampen:
Remlicht/Achterlicht:
Snelheidsmeterverlichting:
Toerentellerverlichting:
Richtingaanwijzer-verklikkerlampje:
Vrijstandverklikkerlampje:
Grootlichtverklikkerlampje:
Oliedrukcontrolelampje:
Brandstofinspuiting-waarschuwingslampje:
Dynamo:
Accu:
Bougie:
Starter:
Kontaktpuntloze elektronische CDI-ontsteking.
12V
30/10/10/15/15/10/10A
12V 60/55W (H4)
12V 5W
12V 21W
12V 21W/5W x 2
LED
LED
LED
LED
LED
LED
LED
3 fasen wisselstroom-dynamo.
12V 43,2 kC(12Ah)/10HR
NGK CR8EK of DENSO U24ETR.
Elektrische starter.
Transmissie
Primaire transmissie:
Primaire reductie:
Kloppeling:
Secundaire transmissie:
Secundaire reductie:
Versnellingsbak:
Overbrengingsverhoudingen:
Ketting:
Door middel van Tandwielen.
1,509
Hydraulisch bediende meervoudige natte platenkoppling.
Door middel van O-ring ketting.
2,277
6-versnellingsbak, constant mesh.
v1/2,916 v2/1,937 v3/1,526 v4/1,285 v5/1,136 v6/1,000
RK GB50GSVZ3, 116 maillons.
Rijwielgedeelte
Frame:
Voorvork:
Achtervering:
Remklauwen:
Remmen Voor:
Remmen Achter:
Wielen:
Wielenmaat voor/achter:
Bandentype:
Band Voor:
Band Achter:
Dubbel wiegframe uit stalen buis.
Hydraulische telescoopvork met een diameter van 46 mm en
een veerweg van 130 mm, veervoorspanning traploos instelbaar,
ingaande en uitgaande demping 12-voudig regelbaar.
Aluminium swingarm, met twee schokdempers met een
veerweg van 123 mm, veervoorspanning traploos instelbaar,
in en uitgaande demping 4-voudig instelbaar.
Tokico-zeszuiger.
Hydraulische bediende dubbele schijf met zeszuigerrem en een
diameter van 320 mm.
Hydraulische bediende enkele schijf met dubbelzuigerremklauw
en een diameter van 260 mm.
Aluminium gietwielen.
voor 3.50X17 achter 6.00X17
Bridgestone BT-020
120/70 ZR17
190/50 ZR17
Maten en Gewichten
Lengte:
Hoogte:
Breedte:
Zithoogte:
Wielbasis:
Grondspeling:
Naloop:
Balhoofdhoek:
Halve draaicirkel:
Maximum belading:
Drooggewicht:
Rijklaar gewicht:
Tankinhoud inclusief reserve:
2.160 mm.
1.140 mm.
810 mm.
790 mm.
1.520 mm.
130 mm.
104 mm.
26%.
2,8 meter.
204 kg.
228 kg.
256 kg.
22 Liter.
Prestaties
Topsnelheid:
Brandstofverbruik gemiddeld:
Laagst:
Hoogst:
Actieradius:
Versnellingsdiagram:
226 km/u
1

1


1

240 tot 310 km.
v1/100km/u v2/151km/u v3/191km/u v4/226km/u v5/256km/u v6/292km/u