Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Supersport (ok oude supersport)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Supersport (ok oude supersport)

    OK, dit is mijn droom supersport motor, al van als ik een kleuterke was.

    Het was dé supersportmotor voor de oorlog, en in feite heeft het geduurd tot bijna in de jaren 70 eer er iets sneller of beter was.
    Zowel achter als voorvering zijn enorm slim gemaakt, het motorblok is een dragend chassisdeel, de olie zit in het frame, er is een automatische kettingsmeerder ... eindeloze lijst intilligente oplossingen ..
    Hier is een websiteover het merk,

    De mooiste vind ik deze, de Vincent HRD Rapide uit 1939.
    Hier is het bijhorende geluid:

    “Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”

  • #2
    Wie zo iet nog maar in zen garage had staan...(kwijl kwijl)
    En dan dat geluid! man man ge kunt zo alle geluiden herkennen in da blokske!
    (klepje open klepje toe, pistonnekes op en af, aanzuiging door de luchtfilter...)
    Welke biker wil daar nie eigenaar van zijn? Ge hebt smaak Root...

    Ride On!!
    "Alice lets play house, you be the door and i wil shut you"

    Comment


    • #3
      deze die je op de foto laat zien is 2 druppels de VINCENT black shadow, ook mijn droom, ben net bezig aan de makette ervan te bouwen. idd een knappe motorfiets, zijn tijd ver vooruit!!
      tis altijd ombouwtijd ....

      Comment


      • #4
        Voor Beulke

        Ja Beulke, toe Vincent begon had hij HRD overgenomen, dus zijn eerste modellen hadden het HRD logo. De Black Shadow is van na de oorlog, lijkt erop, met enkele verschillen (verbeteringen):
        Ik verkies de Rapide omdat die nog wat ouder is, met alle elementen die de Vincents zo ferm maken al aanwezig.

        “Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”

        Comment


        • #5
          ik verkies de vincent, al is dat mss meer omdat ik ook zo heet
          tis altijd ombouwtijd ....

          Comment


          • #6
            Zeg root moest je zo een hebben dan zet je die toch zeker in de living.

            Ik zou het de moto onwaardig vinden als ge die in uw garage zou zetten.

            TV buiten en de moto in de plaats.
            Okinawa Goyu Ryu

            [font=Verdana]To search for the old is to understand the new.[/font]

            The bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding, go out to meet it.

            Comment


            • #7
              maken ze dat niet weer nieuw heb dat eens gelezen in m&t,helemaal in carbon denk ik,maar vind dat boekje niet meer.
              RSV Mille &TT(sm)
              [font=Times New Roman]http://img186.exs.cx/img186/4025/veldyboyz1ew.gif[/font]

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door nitroveldy
                maken ze dat niet weer nieuw heb dat eens gelezen in m&t,helemaal in carbon denk ik,maar vind dat boekje niet meer.
                klopt, ..... helaas....
                in de states is er een jap (of maleisjer of zo) die idd carbon fietsen gemaakt heeft met de naam VINCENT erop, 1 probleem: hij heeft de naamrechten niet dus... dag projectje (was trouwens met een honda sp1 blok, zo kan ik ook en motor bouwen hoor!!)

                daar hebben ze nu trouwens ook een nieuwe norton commando gebouwd.
                tis altijd ombouwtijd ....

                Comment


                • #9
                  Moderne Vincents?

                  Die Amerkiaanse 'nieuwe' Vincents vindt je hier , ik vind er geen bal aan, ze zijn lelijk en hebben met het oorpronkelijke merk geen uitstaans.

                  Maar er is wel een AMerikaans merk dat eigen, nieuwe en moderne machines maakt die heel dicht tegen de ingenieurs-filosofie van Vincent aanleunen.
                  Confederate Motorcycles uit New Orleans. Ze zijn hier al eerder vermeld. Fantastische machines, uniek en spitsvondig in veel opzichten, maar heel duur ook ....

                  De hoofdingenieur van Vincent, de Zwitser Egli, heeft nog een tijd lang verder gewerkt, met Egli Racing en dat bedrijf bestaat nog, maar doet andere dingen nu.

                  EN zoals Kcyrt zei, Patrick Godet heeft de patenten voor de Egli Vincent overgenomen en bouwt in Frankrijk nieuwe Egli Vincents. Het blok is in wezen de Vincent twin, maar niets van het unieke chassis of ophanging is erin overgenomen en ze zijn inderdaad duizelingwekkend duur


                  Deze mannen uit Australiëzijn veel beter bezig: Irving, de baas van een machinefabriek is weg van het merk en ze gebruiken zijn CNC machines om de motoren na te bouwen..
                  “Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”

                  Comment


                  • #10
                    euh is da ne moto ofzo (geweest) ?
                    today is a good day to race !

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door root
                      De hoofdingenieur van Vincent, de Zwitser Egli, heeft nog een tijd lang verder gewerkt, met Egli Racing en dat bedrijf bestaat nog, maar doet andere dingen nu.
                      .
                      In frankrijk is er nen typ die met de Egli patenten mag werken om zo een splinternieuwe Vincent te bouwen. Zoals het origineel dus, maar dan verbeterd.
                      Patrick Godet heet hij denk ik. Ik moet niet vertellen dat je voor dat handwerk eens flink moet schudden nmet de portemonnee.
                      Waar ben je voor? --positive thinking--

                      Comment


                      • #12
                        Toegevoegd aan de neofieten Vincent post :-) Merci Kcyrt, 'k was de fransoos vergeten.
                        “Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”

                        Comment

                        Working...
                        X