Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gsxr srad 750

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Gsxr srad 750

How far can you go?
    Ben nog niet zo enorm lang aan het rijden maar wel aan het testen tot waar de mogelijkheden van dit beestje gaan en zit nu met het volgende. Ben in vijfde al gegaan tot em in zijn rode zone zit(14500 toeren) en alles serieus begint te shaken en vraag me nu af of dat raadzaam is om te proberen om tot in zijn rooie zone te gaan in zesde of dat eerder een poging tot zelfmoord is? Alle advies welkom.
    [font=Comic Sans MS] [font=Arial Black]No time for dinner my gixxer is calling!![/font] [/font]

daar zit normaal nen begrenzer op die ingrijpt als ge er over gaat kan normaal ni zo veel kwaad denk ik
    R.I.P. CHL en dimi fly safe in biker's heaven...
    maar hou het daar wel proper he mannen.
    Root hou ze wa in de gaten he..Hellraiser666 we miss you man....R I P

make choises and don't look back

Comment

4 maanden bezig en met een voorlopig rijbewijs goe bezig, heel goe bezig
      Werken is leuk, werken is heerlijk en fijn. Laat genoeg over voor al je leuke collega's.

Comment

tja kheb hier blijkbaar nog ni alles gelezen zorg maar dat je er opblijft zitten he da zoeken voor de limiet komt later wel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door J-man
          How far can you go?
          Ben nog niet zo enorm lang aan het rijden maar wel aan het testen tot waar de mogelijkheden van dit beestje gaan en zit nu met het volgende. Ben in vijfde al gegaan tot em in zijn rode zone zit(14500 toeren) en alles serieus begint te shaken en vraag me nu af of dat raadzaam is om te proberen om tot in zijn rooie zone te gaan in zesde of dat eerder een poging tot zelfmoord is? Alle advies welkom.
          Als em begint te schaken is dat al niet normaal vind ik en dat zou je beter niet doorgaan. Met mijn vorige sportmotor (R1) trok ik in zesde door tot het bijna niet meer verder kon (ik zat dan wel rond de 300 Km/u op de teller)
          Eerst moet je proberen te weten te komen waarom de motor zo schud.
          Aan je banden ligt het niet want dat zijn blijkbaar nieuwe banden. Wat is het verleden van je motor. Ben jij de eerste eigenaar of is dit een okkazie ?
          Ken je het verleden van de motor ? Nu blijkt uiteindelijk nog de vering over en/of het balhoofd en/of de wielen. Zijn je veringpoten droog (geen olieverlies) Slepen je remblokken mss tegen je schijven, is je bandendruk hard genoeg ... kortom eerst kontroleren voor je verder test aan hallucinante snelheden.

mvg

Stef

Comment

Vermits we niks beters te doen hebben rij ik dus bijna dag en nacht door weer en wind. Misschien ben ik inderdaad goe bezig op de verkeerde manier maar ja zeg eens een goeie manier om te leren rijden en uw machien te leren kennen zonder te testen tot waar ge kunt gaan?

Het probleem zit em vooral in het hodderen, aan 270 begint alles nogal vies heen en weer te gaan. Misschien toch eens opteren voor een stuurbekrachtiger.

Thanx anyway :cool

Heb ooit het advies gekregen dat ge uwe moto pas onder controle hebt als ge in elke versnelling tot in het rood kunt gaan, als ge dat niet kon zei em dan moete geen zwaardere bike kopen. Hmmja, misschien iets minder letterlijk nemen.
            [font=Comic Sans MS] [font=Arial Black]No time for dinner my gixxer is calling!![/font] [/font]

Comment

Awel het is een occasie van 1996 gekocht op 40000 km en geen valpartij, afin als ik goed kijk één klein schuivertje precies maar het is zo goed als niet te zien. Dat schudden ligt vast ook wel aan de wegen in de Ardennen, iets te veel afwijkingen in de tarmac.

Comment

het wil ni zeggen dat als ge uwen moto in elke vittes tot aan zijne rode kunt trekken da ge ook kunt rijden he ik denk da iedereen zijn machien zo ver wel krijgt en een zwaardere moto ken gaste die me ne cbr 600 rr ni te volgen zijn die rijden de rubber er zelfs aan de zijkant af tis gewoon als ge u goe voelt op u machien wa het ook is dan kom je zijn grenzen wel tegen . mij hebben ze altijd gezegd gekunt pas goe me een machien over weg als ge er 10000km hebt mee gereden
                Vermits we niks beters te doen hebben rij ik dus bijna dag en nacht door weer en wind. Misschien ben ik inderdaad goe bezig op de verkeerde manier maar ja zeg eens een goeie manier om te leren rijden en uw machien te leren kennen zonder te testen tot waar ge kunt gaan?

Het probleem zit em vooral in het hodderen, aan 270 begint alles nogal vies heen en weer te gaan. Misschien toch eens opteren voor een stuurbekrachtiger.

Heb ooit het advies gekregen dat ge uwe moto pas onder controle hebt als ge in elke versnelling tot in het rood kunt gaan, als ge dat niet kon zei em dan moete geen zwaardere bike kopen. Hmmja, misschien iets minder letterlijk nemen.

Comment

Stuurdemper zal wel al wat helpen.
                  Ook eens kijken of ge wel fatsoenlijke banden hebt, nie elken band is gemaakt om 300 mee te vlammen.

En onder de 270 doet 'em het goed?
                  Kan toch zo moeilijk niet zijn om daaronder te blijven?

Comment

Heb ooit het advies gekregen dat ge uwe moto pas onder controle hebt als ge in elke versnelling tot in het rood kunt gaan, als ge dat niet kon zei em dan moete geen zwaardere bike kopen.
                    Niets persoonlijk, maar dat moet zowat het domste zijn dat ik ooit al gehoord heb over motorrijden.
                    Zelfs als ge geen 300 rijd zult ge goe 't verschil tussen ne Busa en nen Bandit voelen.

In elk geval, 270 rijden zal je niet helpen een betere motard te worden.
                    Traag manoevreren, bochten pakken (en dat doe je niet tegen 250km/u), daar kan je controle over je voertuig demonstreren...

Comment

zoekt u een baantje met veel bochten en zie da ge daar dan doorgraakt tegen 100 per uur veel leuker denk ik

ik ben zeker ni de stoerste maar ik denk toch wel dat iets opendraaien tot op het einde ni echt moelijk is een rustige autostrade en ge trekt alles tot in het rood tof om is te doen maar daar stopt het toch (persoonlijke meening)

Anderzeids veel plezier en zie dat ge er blijft opzitten
                      I belong to the groep of 10cc ->1cc more than the average:biggrin:
                      Itruder Alert (als hij klaar graakt deze winter)

Comment

Mja das wel dikke zever zenne vind ik, dat ge pas goed kunt rijden(want daar komt het toch op neer) als ge hem tot in het rood kunt trekken
                        Het kot opentrekken tot 270 kan iedereen(op recht stuk) Tzijn de bochten die tellen en bepalen hoe goed jeje motor meester kunt.
                        (kgeef toe, heb de mijne ook wel wa uitgetest hoor in die eerste maanden :biggrin: ,maar vond de bochten veel leuker en belangrijker om te oefenen)
                        Trouwens 270 is ongeveer het max. op de jouwe, en mss sprong je begrenzer toen op waardoor hij idd heel raar begint te sputteren en shaken .
                        Ik heb trouwens dezelfde als jij en bij 270 veroert hij niet.Wel belangrijk->kheb wel een stuurdemper steken*

Mr White: dat van die 10 000km, heb ik ook al gehoord en ik vind dat er veel waarheid inzit, want als ik nu trugkijk op mn eerste 5000km...

<edit> J-man ik lees net in je andere topic dat je al 7500km op je teller staan hebt Dat betekent toch al iets.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CBartje
                          zoekt u een baantje met veel bochten en zie da ge daar dan doorgraakt tegen 100 per uur veel leuker denk ik

ik ben zeker ni de stoerste maar ik denk toch wel dat iets opendraaien tot op het einde ni echt moelijk is een rustige autostrade en ge trekt alles tot in het rood tof om is te doen maar daar stopt het toch (persoonlijke meening)

Anderzeids veel plezier en zie dat ge er blijft opzitten
                          totaal mee eens..
                          die masjientjes zijn gemaakt voor het betere bochtenwerk, oneindig veel plezier zult ge eraan beleven..
                          en euh ik denk dat alleen de nieuwere modellen uitgerust zijn met toerbegrenzer...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kiki & Mr. White
                            het wil ni zeggen dat als ge uwen moto in elke vittes tot aan zijne rode kunt trekken da ge ook kunt rijden he ik denk da iedereen zijn machien zo ver wel krijgt en een zwaardere moto ken gaste die me ne cbr 600 rr ni te volgen zijn die rijden de rubber er zelfs aan de zijkant af tis gewoon als ge u goe voelt op u machien wa het ook is dan kom je zijn grenzen wel tegen . mij hebben ze altijd gezegd gekunt pas goe me een machien over weg als ge er 10000km hebt mee gereden
                            10.000km ? Ik persoonlijk vind dat je maar mag spreken van ervaring en rijkunde als je 50.000km gereden hebt (en niet alleen op autosnelwegen ). Tuurlijk rijdt de ene veel intensiever dan de andere, maar toch.
                            Ik kan me niet voorstellen dat je tijdens die eerste 10.000km veel geoefend zal hebben op 'speciale gevallen'. Je bent nog teveel bezig met het rijden zelf, met je bochtentechniek bij te schaven enzo (of hoe je 270 rijdt met een 'shakende' motorfiets ).
                            Check out : http://www.trackdays.be

Comment

Hier moet ik op reageren.

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie
                              Niets persoonlijk, maar dat moet zowat het domste zijn dat ik ooit al gehoord heb over motorrijden.
                              Zelfs als ge geen 300 rijd zult ge goe 't verschil tussen ne Busa en nen Bandit voelen.

In elk geval, 270 rijden zal je niet helpen een betere motard te worden.
                              Traag manoevreren, bochten pakken (en dat doe je niet tegen 250km/u), daar kan je controle over je voertuig demonstreren...
                              Volledig mee eens Schussboelie !!!
                              Degene die dat verteld heeft toch zelf ergens een schroef loshangen.
                              En 270 in de Ardennen, dat wil ik wel eens zien :biggrin:
                              Ikzelf heb ook een GSXR 750 van 1996 en de enige plaatsen waar ik optrek tot in het rood is op de circuits en dan nog maar tot 13500 en niet hoger. Er staat niet voor niets een rode zone. (betekent volgens mij nog altijd dat het slecht is voor de motor) Ik denk als je iedere keer gaat optrekken tot 14500, dat je niet veel plezier gaat hebben. (totdat de zuigers door de tank vliegen )
                              En het meeste plezier beleef je toch nog aan de bochtjes. Als je de meeste bochten in de ardennen kun nemen tegen 90 a 100 km/h, dan kun je rijden. (is makkelijker gezegd dan gedaan) En niet door constant op te trekken tot in het rood. (wat een onzin !)
                              Ik hoop alleen maar dat je nog veel plezier zult hebben aan die GSXR, maar als je zo blijft rijden, twijfel ik daaraan.

Ik zou zeggen, keep it safe.

Comment

Working...
                              X