Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dilemma

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Dilemma

Ik ben mijn volgende motor aan het uitkiezen ... altijd prettig. Zou best wat input van het forum apprecieren, ik hoop dat daar in deze siberische periode de tijd voor is.

Ik wil een sport-toermachine, dat is mijn ding, dus met een kuip die zoveel mogelijk weerbescherming biedt, zonder dat er een plaat glas als een loket van de VDAB voor mijn neus staat, met een sportievere zithouding, zonder dat mijn niet onaanzienlijk gewicht volledig door mijn polsen wordt gedragen, maar niet te rechtop, voor mij is dat heel wat lastige voor de rug dan met een zachte kromming zitten.
    En ik wil ook harde, afsluitbare zijkoffers, die elegant bij het machien passen.
    Moet stevig vermogen en koppel hebben, normaal meer dan 750 cc dus. Maar het moet nog steeds sportief zijn, dus nog geen Goldwing voor mij en licht genoeg om gemakkelijk vooruit te duwen en te manouvreren. Mijn CBR1000F nu is eigenlijk te zwaar (265 kg minstens), met praktische maar mottige GIVI koffers.

Ter zake: een shortlist van de kandidaten, in volgorde. Als ik iets vergeet of ernaast zit, laat zeker horen.

• Triumph Sprint ST 2005
      +Stijl, ferm motorkarakter
      -ketting, nog niet op gezeten/is nog nergens geleverd[/*:m:2zbqomm1]
    • Honda VFR 800 VTEC
      +techniek, kwaliteit, stijl, actie gratis koffers / handvatverwarming
      -ketting[/*:m:2zbqomm1]
    • BMW K1200S 2005
      +techniek, cardan, kwaliteit, behoudt waarde, stijl (vind ik toch)
      -prijs [/*:m:2zbqomm1]
    Na proefritten lijst ingekort: het gaat vooruit :-)
    “Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”

bij www.geertvanmol.be ne k 1200 rs van 1998 en nen cbr 1000 xx van 1998 te koop denk da die een goede kueze zouden zijn ze hebben mij al gezegt da die bmw heel goed zou zijn vooral zijn koppel

gekunt compare nemen voor andere motoren te vergelijken
    www.motorbikes.be/en/compare/2811/2856/
    R.I.P. CHL en dimi fly safe in biker's heaven...
    maar hou het daar wel proper he mannen.
    Root hou ze wa in de gaten he..Hellraiser666 we miss you man....R I P

make choises and don't look back

Comment

Al eens aan een Pan Europ. gedacht? Gewicht te hoog?
      Werken is leuk, werken is heerlijk en fijn. Laat genoeg over voor al je leuke collega's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TDM
        Al eens aan een Pan Europ. gedacht? Gewicht te hoog?
        Ja, machtig machien, maar iets te veel Tour voor mijn smaak op dit moment, en te zwaar om te versleuren in de stad ... Zo ook de Yamaha FJR1300, en de Toer-Boxers van BMW
        “Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”

Comment

suzuki sv1000 met cardinage,denk wel niet dat ge daar koffers bij vind maar zithouding is wel wat ge vraagd.heb er vorige week nog op gezeten.
          [font=Comic Sans MS][/font]

Comment

den sv 1000 is een prima motor maar heb wel al enkele probleempjes mee gehad ,wel alles hersteld in garantie .ik ben 1.87 groot en heb daarom het zadel laten aanpassen en dat was een hele verbetering op gebied van touring (2cm hoger en ruimere zit)

Comment

ondanks ik honda fan ben zou ik ook zegen SV ,met als evt minpunt de aktieradieus en de mindere bescherming voeten en knieen.
              Voor de rest fijne moto met veel koppel .

koffers ? weet ik ni ,nog ni gezien
              V4 for ever and 4 days
              met rust......na 513000 TROUWE kilometers
              Staande twin met verdraaide (270 graden ) krukas in de plaats

Comment

Het gewicht van de Busa valt nog mee vind ik (215kg) en ge kunt daar speciale koffers voor krijgen.Al gedacht aan een Suzuki DL1000 V-strom?

Comment

Mijn antwoord ken je, hij is gewoon de MAX

Een raad wel als je een Haya kiest, neem dan een ander scherm ( een die de wind meer afbuigt, maar niet te hoog ) geeft meer comfort ( lees geen wind ) .
                  Okinawa Goyu Ryu

[font=Verdana]To search for the old is to understand the new.[/font]

The bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding, go out to meet it.

Comment

Moet sportief blijven ? Dan zou ik voor de VFR of één van de Duc.ST's gaan !
                    Als ge dan nog eens zin hebt om een sportief toerke te doen hoeft ge er de koffers maar af te nemen en ge hebt ne sportmotor ! Kunt er zelfs nog een circuitje bij meepikken , moest dat in uw interesses zitten !
                    You don't WIN silver , you LOOSE gold !!!

Emilio RIP , we zullen je missen !!!

Comment

Guido (m'n partner) heeft een Duc ST4s en is er heel tevreden over.

zowel om te toeren als vr het sportievere circuitgebruik.
                      De zithouding is iets meer elax, en ook het verbruik valt goed mee.
                      Ga je op reis kan je de uitlaten verlagen en de de zijkoffers monteren (optioneel)
                      Vr gewoon gebruik voldoet de tanktas ruimschoots
                      Je zou best eens enkele testritten maken, zo kan je vergelijken.
                      Want uiteindelijk ben jij diegene die ermee verder moet

suc6
                      [font=Comic Sans MS]Do take your time...Because your soul...Will be mine the day you die !![/font]

[font=Comic Sans MS]www.ducatimob.be[/font]
                      666 -->> luna666

Comment

toen ik je post aan het lezen was en je opties nog niet had zien staan was er maar moto die in mijn gedachten opkwam en voldeed aan je verwachtingen, dat is de BMW , ben door en door een suz. man maar wat jij daar vraagt kunnen ze u bij suz. nie bieden en bmw blinkt er dan weer in uit. de prijs zeg je dan maar ja wat kost er tegenwoordig geen geld?
                        bandit 4 ever and ever
                        MZ mastiff keeps them all on a safe distance

Comment

Ik ken nog een mogelijkheid: Aprilia RST FUTURA!!! Weinig bekend maar zeer gesmaakt door eigenaars. Deelt het motorblok, sportvering (showa 43mm upside down) en remblokken (brembo's!!!) met de RSV Mille, enkel meer op koppel dan op pk's getuned. Als je een RAD-winkel in je buurt heb, ga eens kijken en testrijden. Nog stukken mooier dan een VFR (mijn mening), lekkere 2-cilinder sound, 115 pk, prachtige set koffers, 1-armige swingarm als de VFR, uitlaat onder het kontje,... . Wat ik wil zeggen: je gooit de koffers eraf en je hebt een echte racer, mét comfort.

Greetzzz

Sanka
                          Ik HAAT mensen die hun zin nooit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sanka1976
                            Ik ken nog een mogelijkheid: Aprilia RST FUTURA!!! Weinig bekend maar zeer gesmaakt door eigenaars. Deelt het motorblok, sportvering (showa 43mm upside down) en remblokken (brembo's!!!) met de RSV Mille, enkel meer op koppel dan op pk's getuned. Als je een RAD-winkel in je buurt heb, ga eens kijken en testrijden. Nog stukken mooier dan een VFR (mijn mening), lekkere 2-cilinder sound, 115 pk, prachtige set koffers, 1-armige swingarm als de VFR, uitlaat onder het kontje,... . Wat ik wil zeggen: je gooit de koffers eraf en je hebt een echte racer, mét comfort.

Greetzzz

Sanka
                            Heb ik zeker aan gedacht Sanka, vond het altijd een ferm machien en er is een toffe Aprilia dealer in mijn straat zelfs, .... maar ze worden sinds 2003 niet meer gemaakt ... nieuw dus niet te vinden en zo goed dat tweedehands niemand ervan wil scheiden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door root
                              Heb ik zeker aan gedacht Sanka, vond het altijd een ferm machien en er is een toffe Aprilia dealer in mijn straat zelfs, .... maar ze worden sinds 2003 niet meer gemaakt ... nieuw dus niet te vinden en zo goed dat tweedehands niemand ervan wil scheiden
                              Als je niet vies bent van een beetje op-en-af geloop, eentje invoeren van Duitsland. Voor zo'n 5000€ heb je eentje van 2001, mét koffers. En als em origineel is (vooral de uitlaat) kost de douane je 15 cent en een Belgische homologatie bij RAD Drongen 100€. kijk eens op www.autoscout.de

En zelfs regelmatig bij RAD verkrijgbaar.

Greetzzz

Sanka
                              Ik HAAT mensen die hun zin nooit

Comment

Working...
                              X