Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rittenmakers: We want you!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Rittenmakers: We want you!

Rittenmakers, verzamelt u!

Wat maakt een 2fastrit een 2fastrit? Een 2fast route natuurlijk.
    En wie maakt die route? Een 2faster natuurlijk!

Wij zouden jullie hulp echter kunnen gebruiken om onze verzameling aan ritten, voor toekomstige activiteiten wat uit te breiden.
    Wil jij een leuke rit maken? Heb jij weet van een verborgen-parel-regio die wij nog moeten ontdekken?

Geef ons een seintje, dan kunnen wij jouw hulp & creativiteit wel gebruiken om nieuwe ritten te maken!

Heb je daarentegen geen uitgebreidde ritten kennis, maar heb je tijd & benzine te veel? Dan kan je je natuurlijk altijd kandidaat stellen om ritten te testrijden.
    Ook daarmee kan je ons enorm vooruit helpen!
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Goh, ritten testrijden klinkt niet slecht

Wat wordt daarvoor verwacht?
    Waarop dien je te letten?
    Is er een template (die je in de bochten kan aanvullen)?
    Wordt er verwacht dat je beeldmateriaal terug meebrengt?

Comment

Ritten testen wil ik altijd wel doen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirjax Bekijk Berichten
        Goh, ritten testrijden klinkt niet slecht

Wat wordt daarvoor verwacht?
        Waarop dien je te letten?
        Is er een template (die je in de bochten kan aanvullen)?
        Wordt er verwacht dat je beeldmateriaal terug meebrengt?
        Zeer goede vragen:

er is nog geen gerichte vraag/brief/template voorzien.

We merken vooral dat het maken & testen van ritten véél tijd vraagt.
        Die workload kunnen we perfect verdelen natuurlijk onder mensen die interesse hebben.

Iedereen zal wel paraat zijn om eens een lux / Ardennen-rit te testrijden.
        Maar we zoeken natuurlijk ook mensen die ook onze andere ritten (zeeland / limburg / vlaamsche ardennen / west vlaanderen) willen testen.

Qua testrijden (puur Koeno zijn mening momenteel):
        • De rit an sich:
          • Leuk / Saai (blijft natuurlijk een persoonlijk gegeven)
          • Te lang / Te Kort
          • Té veel grote banen / té weinig grote banen.
          • Grote wegenwerken die roet in eten gooien
          • Fouten in route (waypoints verkeerd gezet?)
        • Mogelijkste stoppunten:
          • Genoeg parking?
        • Kort voor de effectieve rit:
          • laatste testrit om mogelijks nieuwe wegenwerken op te sporen.
        Voorlopig is het vooral op dat vlak hulp zoeken, hopend op een lijstje mensen uit verschillende regios om zo voor toekomstige ritten wat extra hulp te hebben!
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Nog wat aanvullen ivm testen.

Goed uitkijken voor:
          • Dorpskernen/woonwijken
          • Drempels, vluchtheuvels
          • Slechte wegen
          • Variatie
          • Lengte van de rit (je doet even lang over 200km in de Vlaanders dan over 300km in Dardennen)
          • Flitspalen/trajectcontroles
          • Gevaarlijke punten (kunnen in de route gemarkeerd worden)
          • Mooie uitzichten
          • Eventueel met uitbaters van horeca overleggen ivm grote groepen en hoe dit te organiseren

Comment

Ben wel te vinden om uit te testen.. 👍

Comment

Ik ben er al een tijdje over aan het denken om nog eens te proberen mooie route(s) te maken in de omgeving onder Namen,dus Dinant /Bouillon.
              Vroeger reed ik daar regelmatig maar door de steeds slechtere staat van de wegen heb ik het opgegeven en alleen nog naar Luxemburg/Eifel gaan rijden.
              Alleen de regio onder Luik gebruik ik nog als aanrijroute naar Luxemburg.
              Ik ben wel benieuwd of er in het andere deel intussen wat verbeterd is,maar ik heb er een beetje schrik van als ik zie naar de regio onder Luik,waar ook niet echt veel verbeterd is de laatste jaren.

Dan een ander voorstel,i.p.v. een 4 daags Eifelweekend,of als extra een 4 daagse Pfalzerwald.
              Het is eens iets anders,het is makkelijk via mooie wegen te bereiken op 1 dag en ter plaatse zijn er hele mooie bosrijke wegen met goed wegdek.
              We zijn er met het forum al wel door gereden op weg naar het Zwarte Woud,zelf ga ik er ook al jaren voor een lang weekend naartoe.
              Het Zwarte Woud vind ik zelf ook nog altijd een top bestemming,maar dan moet je toch wel 6 dagen voorzien want je moet onderweg overnachten.
              Ik heb voor beide wel wat routes beschikbaar.
              BOCHTENPIKKER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lucasfalt Bekijk Berichten
                Ik ben er al een tijdje over aan het denken om nog eens te proberen mooie route(s) te maken in de omgeving onder Namen,dus Dinant /Bouillon.
                Vroeger reed ik daar regelmatig maar door de steeds slechtere staat van de wegen heb ik het opgegeven en alleen nog naar Luxemburg/Eifel gaan rijden.
                Alleen de regio onder Luik gebruik ik nog als aanrijroute naar Luxemburg.
                Ik ben wel benieuwd of er in het andere deel intussen wat verbeterd is,maar ik heb er een beetje schrik van als ik zie naar de regio onder Luik,waar ook niet echt veel verbeterd is de laatste jaren.

Dan een ander voorstel,i.p.v. een 4 daags Eifelweekend,of als extra een 4 daagse Pfalzerwald.
                Het is eens iets anders,het is makkelijk via mooie wegen te bereiken op 1 dag en ter plaatse zijn er hele mooie bosrijke wegen met goed wegdek.
                We zijn er met het forum al wel door gereden op weg naar het Zwarte Woud,zelf ga ik er ook al jaren voor een lang weekend naartoe.
                Het Zwarte Woud vind ik zelf ook nog altijd een top bestemming,maar dan moet je toch wel 6 dagen voorzien want je moet onderweg overnachten.
                Ik heb voor beide wel wat routes beschikbaar.
                Zullen we van de week es bellen hierover?
                BMW S1000R

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tam-Ara Bekijk Berichten

Zullen we van de week es bellen hierover?
                  BOCHTENPIKKER

Comment

Ritten voor luxemburg testen zie ik wel zitten
                    Voor: HD softtail -Suzuki Bandit 1200-Suzuki Bandit 1250-Sym 400-Suzuki V-strom 2003-Suzuki V-strom 2006-Kawasaki Versys 1000 2014
                    Nu: Kawasaki Versys 1000 2015-Yamaha T-max 500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door busge Bekijk Berichten
                      Ritten voor luxemburg testen zie ik wel zitten
                      Zijn er voor u dan nog niet-ontdekte wegen in Lux?? Ik denk dat jij stilaan elke weg kunt dromen

Comment

Ik wil gerust eens een zeeland rit, vlaamse ardennen of.... test rijden... Zelf ben ik van het Antwerpse dus opzich is dit niet zo ver voor mij...
                        Enkel moet ik eens bij een volgende rit kijken ofdat men Tomtom wel de juiste route overneemt...
                        I dont ride a bike to add days to my life....... I ride a bike to add life to my days

Road: 2014 Kawazaki Z1000
                        Circuit: 2004 Yamaha R6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lucasfalt Bekijk Berichten
                          ik heb een +/- vaste route tot in Bouillon en terug. is wel 500-550km. weinig grote banen. tot nu geen trajectcontroles. maar een paar flitscamera's .
                          ga ze ergens volgende week nog eens rijden, als er iemand mee wil ? (heb een week verlof, maar mag ook in het WE).

Comment

Ik maak al routes van de tijd van de routerol.

‘k Heb succes gekend, ‘k heb ellende gekend

‘k Heb toejuichingen gehad, bloemekes, verzoeknummers
                            AC/DC, Cherie, Een bakske vol stro
                            Ik weet niet waarom, ik weet niet hoe ‘t komt

Als ik van dienst kan zijn, hoor ik het graag. (Liefst tijdens een ritteke uiteraard )

Comment

Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎