Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Taak van de moderators ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Taak van de moderators ?

Vraag ?

Wat is de taak van de moderators ?
    Wanneer gaat een moderator ingrijpen ?
    Is het nodig dat er zoveel moderators zijn ?
    (Ik heb de indruk dat dit er hier wel veel zijn. Ik heb een 3-tal topics gelezen en 3 maal is er een moderator die iets zegt betreffende de plaats van de topic , smileys, reklame maken)
    Het gebruik van smileys bepalen => Door op het klavier te typen kan je niet altijd je emoties weergeven maar met smileys kan je dit wel. Gaat dit beperkt worden.

Ik stel de vraag omdat een forum tenslotte een ding is waar je je mening kan zeggen want anders is dit geen forum. Ik ben ook van oordeel dat een forum voor een deel zelf-modererend dient te zijn en dat een moderator pas ingrijpt als het uit de hand loopt.

Iemand dus met enkele vragen ....

mvg

Stephan

Oorspronkelijk geplaatst door steffz1
    Vraag ?

Wat is de taak van de moderators ?
    Wanneer gaat een moderator ingrijpen ?
    Is het nodig dat er zoveel moderators zijn ?
    (Ik heb de indruk dat dit er hier wel veel zijn. Ik heb een 3-tal topics gelezen en 3 maal is er een moderator die iets zegt betreffende de plaats van de topic , smileys, reklame maken)
    Het gebruik van smileys bepalen => Door op het klavier te typen kan je niet altijd je emoties weergeven maar met smileys kan je dit wel. Gaat dit beperkt worden.

Ik stel de vraag omdat een forum tenslotte een ding is waar je je mening kan zeggen want anders is dit geen forum. Ik ben ook van oordeel dat een forum voor een deel zelf-modererend dient te zijn en dat een moderator pas ingrijpt als het uit de hand loopt.

Iemand dus met enkele vragen ....

mvg

Stephan
    Beste Stephan,

Ik zal eventjes kort uitleggen wat de bedoeling is van de moderators. Zij staan in voor de goede werking van het forum. We vergaderen regelmatig over wat er qua inhoud toegelaten wordt en wat niet. Dit heeft als doel het forum voornamelijk informatief te houden. Als er niemand ingrijpt, of als het lijkt dat er niemand controle doet, gaat dit forum binnen de kortste keren even off-topic zijn als vele topics op bvb motorforum.nl en dat willen we echt vermijden.

Als ik een topic bekijk, waar de helft zever in staat, is dit niet echt aangenaam om te lezen. Zeker niet als je op zoek bent naar echte nuttige informatie.

De smileys blijven uiteraard en mogen zeker gebruikt worden om emoties uit te drukken, daar dienen ze tenslotte voor. We kunnen echter overvloedig gebruik van smileys niet toelaten want dat heeft niets meer te maken met het uitdrukken van een emotie (wat men inderdaad niet zomaar kan typen)

Op dit moment grijpen we wel heel rap in. Dit heeft als reden de off-topic discussies en ruzies op het forum van de laatste weken. Sinds ons ingrijpen is het veel rustiger op het forum.

Waarom al de moderators? Niet iedereen kan altijd op het forum zijn, en als je soms 30 minuten niet gaat kijken, staan er al verschillende off-topic reacties. Om dit te vermijden hebben we een aantal moderators aangesteld, die perfect weten wat mag en wat niet, en hoe ze moeten handelen. Meer man = meer macht

We hopen uiteraard dat de leden deze goede gewoontes (off-topic weglaten, geen ruzies, ...) overnemen zodat het forum zelf-modererend kan zijn. Op dit moment is dit echt niet het geval. En totdat we dit duidelijk kunnen maken, blijven we ingrijpen. We hebben trouwens genoeg mogelijkheden om het forum te beveiligen zodat je bvb max 3 smilies kan gebruiken en dergelijke, maar dat is absoluut niet de bedoeling.

In verband met de reclame die de laatste tijd op het forum gepost wordt, zijn we nog niet echt uit. Dit is voor de volgende vergadering.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijkheid verschaft, en anders vraag je maar hé

We proberen alleen maar het forum informatief te houden voor iedereen in bepaalde forums (behalve off-topic, meet & greet, ...)

Comment

Ik heb trouwens een nieuwe topic gemaakt van dit, want het heeft weinig te maken met de forumstructuur.

Een goed voorbeeld wat de moderators trouwens doen

Comment

[quote="Dr.Brainiac"]Ik heb trouwens een nieuwe topic gemaakt van dit, want het heeft weinig te maken met de forumstructuur.

Een goed voorbeeld wat de moderators trouwens doen ]

Ik zie het .... zolang het maar niet back to the papschool wordt

mvg

Stef

Comment

[quote="steffz1"]Ik zie het .... zolang het maar niet back to the papschool wordt ]Ik kan best begrijpen dat dit zo'n beetje overkomt de laatste tijd op het forum. We grijpen enorm snel in, deels om duidelijk te maken dat we het serieus menen ivm off-topic en beledigen van andere leden.

Het hangt een beetje van de leden af of dit zal minderen of vermeerderen. We willen niet liever dat we niet moeten ingrijpen (dit is alleen maar tijd en werk voor ons)

Dit betekent niet dat wij perfect zijn, en het altijd bij het juiste eind hebben. Als iemand een probleem heeft, hebben we niet liever dat ze dit melden, zodat we naar een oplossing kunnen zoeken. We verwachten wel dat dergelijke meldingen/opmerkingen/vragen via email gebeuren of in dit forum (Help, vragen & Opmerkingen) kwestie van het overzichtelijk te houden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dr.Brainiac
            Ik kan best begrijpen dat dit zo'n beetje overkomt de laatste tijd op het forum. We grijpen enorm snel in, deels om duidelijk te maken dat we het serieus menen ivm off-topic en beledigen van andere leden.

Het hangt een beetje van de leden af of dit zal minderen of vermeerderen. We willen niet liever dat we niet moeten ingrijpen (dit is alleen maar tijd en werk voor ons)

Dit betekent niet dat wij perfect zijn, en het altijd bij het juiste eind hebben. Als iemand een probleem heeft, hebben we niet liever dat ze dit melden, zodat we naar een oplossing kunnen zoeken. We verwachten wel dat dergelijke meldingen/opmerkingen/vragen via email gebeuren of in dit forum (Help, vragen & Opmerkingen) kwestie van het overzichtelijk te houden.
            Lijkt me ook beter want anders beginnen "we" daar weer over te zeveren.

mvg

Stef

Comment

stef,

ff ter verduidelijking vn mijn reactie 'reclame'

het valt de laatste tijd op dat er mensen zijn die gewoon reclame posten en dan nooit meer op het forum komen. Op den duur staan er dan meer reclame topics dan echt informatieve topics an dan wil je nog iet terugvinden???
              Als er al en topic is over vb pocketbikes en je hebt er eentje te koop, post dan in datzelfde topic, kan maar zo simpel zijn.

Voor de rest ben ik zelf ook tegen "overmodden" en van slotjes krijg ik het al helemaal (ik weet eerlijk zelfs niet hoe ik een slotje moet plaatsen en ik ga er niet achter zoeken ook nie) maar sommigen moeten dringend eens volwassen worden en enkele basisregels leren (respect en beleefdheid is er eentje vn)
              tis altijd ombouwtijd ....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beulke
                stef,

ff ter verduidelijking vn mijn reactie 'reclame'

het valt de laatste tijd op dat er mensen zijn die gewoon reclame posten en dan nooit meer op het forum komen. Op den duur staan er dan meer reclame topics dan echt informatieve topics an dan wil je nog iet terugvinden???
                Als er al en topic is over vb pocketbikes en je hebt er eentje te koop, post dan in datzelfde topic, kan maar zo simpel zijn.

Voor de rest ben ik zelf ook tegen "overmodden" en van slotjes krijg ik het al helemaal (ik weet eerlijk zelfs niet hoe ik een slotje moet plaatsen en ik ga er niet achter zoeken ook nie) maar sommigen moeten dringend eens volwassen worden en enkele basisregels leren (respect en beleefdheid is er eentje vn)
                Das juist wat je hier verteld en inderdaad iedereen moet de basisregels een beetje kennen, dat is trouwens in het dagelijks leven ook zo ... give respect and you get respect ;-)

mvg

Stef

Comment

Working...
                X