30 juli 2018: 2fast4u Circuitdag Zolder ism Inter-Track

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts
  • 2fast4u.be
    2fast'er
    • okt. 2014
    • 217
    • Wellen

    30 juli 2018: 2fast4u Circuitdag Zolder ism Inter-Track

    We gaan nog eens rijden op het circuit van Zolder met 2fast4u - en dit, zoals steeds, in samenwerking met Inter-Track.

    PRAKTISCHE DETAILS

    Wanneer? maandag, 30 juli 2018

    Waar? Circuit Zolder, Terlamen 30, 3550 Heusden-Zolder

    Hoeveel kost het? 139 euro (6 sessies van 20 minuten)

    >>> Klik hier om je in te schrijven op de Inter-Track website<<<

    Bij inschrijving krijg je een confirmatie e-mail. Een paar dagen voor je circuitdag log je in op de website van Inter-Track en daar vind je dan alle praktische informatie.

    Deze circuitdag is ook toegankelijk voor niet 2fast4u leden.



    We voorzien een 2fast4u corner op deze circuitdag waar we voor iedereen die dat wenst plaats zullen voorzien. Laat gewoon even weten of je bij ons wil komen staan en dan houden we plaats voor je.

    WAT KAN JE VERWACHTEN?

    De rijders worden ingedeeld in 4 groepen:
    • Group 1: geen of beperkte circuitervaring.
    • Group 2: beperkte of voldoende circuitervaring.
    • Group 3: voldoende circuitervaring.
    • Group 4: veel circuitervaring.


    's Morgens is er de briefing voor alle groepen om het verloop van de dag uit te leggen, alsook de vlaggen en regels van het circuit. Hier kan je een antwoord krijgen op al je vragen.

    Group 1 wordt tijdens de eerste sessies opgedeeld in kleine groepjes die, indien ze dit wensen, elk een ervaren instructeur als voorrijder krijgen. Je verkent samen met hen het circuit je leert de juiste rijtechniek. Vragen stellen kan voor en na elke sessie. Nadien krijg je de kans om vrij te rijden op je eigen tempo. Als je daar niet klaar voor bent, dan kan je vragen aan een instructeurs om voor te rijden.

    Voor group 2, 3 en 4 bestaat de dag uit vrij rijden op het circuit, maar ook hier kunnen zij die het willen beroep doen op onze instructeurs om voor te rijden.

    PRAKTISCHE INFO & VEELGESTELDE VRAGEN

    Bandenservice & fotograaf

    Er zal een bandenservice en fotograaf aanwezig zijn op het circuit. De foto's worden achteraf gratis beschikbaar gesteld aan de deelnemers.

    Transponders en rondetijden:

    Om het aantal rode en gele vlagsituaties tot een minimum te beperken werkt Inter-Track vanaf 2017 met transponders. Zo kunnen ze de groepen nog beter herverdelen om de snelheidsverschillen per groep te verminderen.

    Alle rondetijden van alle piloten die deelnemen aan hun circuitdagen komen in een databank. Hierdoor kunnen ze de groepen zo goed mogelijk herverdelen op voorhand nog voor de eerste sessie gereden zal worden.

    Je kan ook zelf je rondetijden bekijken op de SPEEDHIVE website of app.


    Wisselen van groepen

    Om de groepen nog beter te verdelen en zo de veiligheid nog te verhogen, zullen er verplichte groepswissels gebeuren tijdens de middagpauze op basis van de rondetijden gemeten door de transponders van Inter-Track.

    Veiligheidsteam:

    Ambulances en spoedartsen zullen aanwezig zijn op het circuit, alsook een team van vlaggers om je tijdig te waarschuwen bij gevaar op de baan.

    Verplichte kledij
    • Verplicht: lederen pak, 1-delig of 2-delig aaneenritsbaar
    • Uitzondering: bij de beginners is het toegelaten in een textielpak te rijden, maar enkel indien dit aaneenritsbaar is.
    • Rugbeschermers zijn niet verplicht, maar wel sterk aangeraden.


    Geluidslimieten
    • op het circuit van Zolder geldt een Db limiet van 95 dB
    • originele uitlaten of dB killers zijn aangewezen. Zonder dB-killers zal de toegang tot het circuit geweigerd worden!


    Overnachten

    Indien gewenst, kan je overnachten in de paddock. Er zijn toiletten en douches aanwezig.

    Over het Circuit van Zolder
    • Breedte: 11-12m
    • Lengte: 4011m


    Hier vind je alle info over het circuit



    ANDERE NUTTIGE INFO

    Vlaggencodes op circuit - leer dit effe vanbuiten voor je eigen veiligheid en die van anderen

    Eerste keer circuitrijden - waar moet je op letten en aan denken

    Ik ga naar circuit en ik neem mee... - een handig lijstje met alles wat je zou kunnen nodig hebben op circuit

    circuitkennis, belangrijker dan snel kunnen rijden... - tal van handige links en filmpjes

    Zo ziet een rondje Zolder eruit:



    We hopen dat jullie er even veel zin in hebben als wij,
    SEE YOU ALL ON TRACK!

    >>> Klik hier om je in te schrijven op de Inter-Track website<<<
    Last edited by Tam-Ara; di. 15 mei. '18, 09:58.
  • Tam-Ara
    Bestuurslid
    • jul. 2008
    • 9052
    • Moere (Gistel)

    #2
    Deelnemers

    Deelnemerslijst:

    1. Teigetje
    2. Nicky
    3. Tam-Ara -
    4. @Bart -
    5. Scoob -
    6. Bottel
    7. Mark Op't Eijnde?
    Last edited by Tam-Ara; wo. 18 jul. '18, 18:14. Reden: update tot post #26
    BMW S1000R

    Comment

    • Benjamin83
      2fast'er
      • mei. 2017
      • 15

      #3
      Zal eens kijken of ik verlof kan krijgen.
      Vorig jaar goed geamuzeerd.


      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

      Comment

      • scari
        Die Hard 2fast'er
        • feb. 2014
        • 754
        • kallo (beveren)

        #4
        eens bekijken of we nog een gaatje der voor vinden. komen het zondags maar terug mee de moto van Duitsland
        2018 : KTM Superduke 1290R '15 (Road) (Eli)
        2019 : Yamaha R1 '04 (Track) ('Skylar')

        Comment

        • DustDriver
          Die Hard 2fast'er
          • mei. 2014
          • 1020
          • Dilsen-Stokkem

          #5
          Ga passen voor deze. Ga op reis half augustus, dus ga risico op blessures proberen te beperken :P
          Kan wel zijn dat ik eens kom kijken.
          Resident Smartass

          Comment

          • Geforce660
            2fast'er
            • mrt. 2015
            • 143
            • Lier

            #6
            Ik ga eerst mijn circuit dag van 8/06 (Mettet) afwachten en daarna mss deze nog boeken
            2009 Kawasaki Z750 (sold)
            2011 Honda CBR600RR - circuit (sold)
            2010 KTM SD990R

            Comment

            • adventurer
              Senior 2fast'er
              • apr. 2005
              • 5711
              • Limburg

              #7
              Komt (weer eens) niet uit. Moet werken tot in de voormiddag.


              Ga wel eens komen kijken denk ik.

              Comment

              • Teigetje
                2fast'er
                • aug. 2005
                • 8
                • destelbergen

                #8
                plaatsje reserveren

                ingeschreven, nu alleen nog mooi weer
                CU @ the 2fast corner

                Comment

                • Nicky
                  Die Hard 2fast'er
                  • feb. 2005
                  • 1006
                  • under construction

                  #9
                  ingeschreven in group 1
                  "I haven't lost my mind...it's being outsourced"
                  Kick heu...Klick me

                  Oude nickname = nicky_vd

                  Comment

                  • adventurer
                    Senior 2fast'er
                    • apr. 2005
                    • 5711
                    • Limburg

                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Nicky Bekijk Berichten
                    ingeschreven in group 1





                    Oorspronkelijk geplaatst door Nicky Bekijk Berichten
                    ingeschreven bij gevorderd..of het GT of GP wordt zien we nog wel


                    Bij Clubmot in de hoogste groep en bij Intertrack bij de laagste groep? Is die laagste groep van Intertrack dan zo snel of wat is je reden hiervoor?


                    Ik heb enkel nog maar ervaring met Clubmot en kleinere circuits als Mettet en Folembray en zou graag ook eens op Zolder rijden, maar heb geen zin om mezelf op de limiet te dwingen om te voorkomen dat ik in de weg ga rijden van de racers...
                    Niet dat ik ne taffelaar ben, maar een racer helemaal niet. Met m'n allroad heb ik die ambitie ook niet.


                    Bij groep 1 wordt er ook met voorrijders gereden, en in kleinere groepjes, zag het eigenlijk wel zitten...
                    Hoeveel motoren sturen ze tegelijk op het circuit tijdens een sessie?
                    Last edited by adventurer; zo. 3 jun. '18, 12:33.

                    Comment

                    • Nicky
                      Die Hard 2fast'er
                      • feb. 2005
                      • 1006
                      • under construction

                      #11
                      Clubmot lijkt me meer gericht naar baanrijden en baanmotoren. Goeie opleiding trouwens De snelheid is bij het begeleid rijden lager dan bij inter-track vandaar dat ik bij inter-track naar group 1 ga op Zolder waar ik de na 7 jaar daar niet meer gereden te hebben, toch nog es de juiste lijnen kan volgen van de voorrijder.
                      "I haven't lost my mind...it's being outsourced"
                      Kick heu...Klick me

                      Oude nickname = nicky_vd

                      Comment

                      • Tam-Ara
                        Bestuurslid
                        • jul. 2008
                        • 9052
                        • Moere (Gistel)

                        #12
                        Ik heb de deelnemerslijst even aangepast en het valt me vooral op dat er nog niet veel volk is dat afkomt precies

                        of zijn jullie het vergeten te komen zeggen hier?
                        BMW S1000R

                        Comment

                        • Mark-600RR
                          2fast'er
                          • feb. 2016
                          • 33
                          • Genk

                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Tam-Ara Bekijk Berichten
                          Ik heb de deelnemerslijst even aangepast en het valt me vooral op dat er nog niet veel volk is dat afkomt precies

                          of zijn jullie het vergeten te komen zeggen hier?
                          Als ik er maandag niet af moet voor te veel decibel dan schrijf ik mij in.

                          Comment

                          • adventurer
                            Senior 2fast'er
                            • apr. 2005
                            • 5711
                            • Limburg

                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Nicky Bekijk Berichten
                            Clubmot lijkt me meer gericht naar baanrijden en baanmotoren. Goeie opleiding trouwens De snelheid is bij het begeleid rijden lager dan bij inter-track vandaar dat ik bij inter-track naar group 1 ga op Zolder waar ik de na 7 jaar daar niet meer gereden te hebben, toch nog es de juiste lijnen kan volgen van de voorrijder.




                            Hoorde dat gij goed overweg kon met uwe KTM, en adhv de foto's op de pagina van motorsportspics lijkt me dat ook wel duidelijk...
                            (gij zijt dat toch met die KTM 1290 he?)




                            Het is daarom dat ik wat begon te twijfelen om mezelf in te schrijven voor Terlaemen. Als gij in de laagste groep inschrijft...
                            Ik heb de intentie niet om me met de racers te gaan meten maar wil toch een keer met de SuperTen naar Zolder.
                            Niet dat ik ne taffelaar ben, maar een knietje leggen is niet aan de orde met mijne tractor.

                            Bij Clubmot heb ik met de INTRO meegereden en daar zat ik bij de snelsten zonder grenzen op te zoeken, naar wat ik hoorde was de volgende groep tijdens het vrij rijden niet veel sneller, maar zaten er bij INTRO meer beginners.

                            Als ik inschrijf zou ik zowieso dus voor groep 1 gaan bij Intertrack, hoop dat het qua tempo nog wel wat zal meevallen. Zolder is ook twee keer zo lang als Mettet, als er evenveel volk tegelijk op gestuurd wordt valt het nogal mee met de drukte denk ik.



                            30 juli komt me niet uit, denk eraan om in september ne keer te gaan... (of ik moet iets kunnen regelen op 't werk, we zien wel)

                            Comment

                            • Tam-Ara
                              Bestuurslid
                              • jul. 2008
                              • 9052
                              • Moere (Gistel)

                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten



                              Hoorde dat gij goed overweg kon met uwe KTM, en adhv de foto's op de pagina van motorsportspics lijkt me dat ook wel duidelijk...
                              (gij zijt dat toch met die KTM 1290 he?)




                              Het is daarom dat ik wat begon te twijfelen om mezelf in te schrijven voor Terlaemen. Als gij in de laagste groep inschrijft...
                              Ik heb de intentie niet om me met de racers te gaan meten maar wil toch een keer met de SuperTen naar Zolder.
                              Niet dat ik ne taffelaar ben, maar een knietje leggen is niet aan de orde met mijne tractor.

                              Bij Clubmot heb ik met de INTRO meegereden en daar zat ik bij de snelsten zonder grenzen op te zoeken, naar wat ik hoorde was de volgende groep tijdens het vrij rijden niet veel sneller, maar zaten er bij INTRO meer beginners.

                              Als ik inschrijf zou ik zowieso dus voor groep 1 gaan bij Intertrack, hoop dat het qua tempo nog wel wat zal meevallen. Zolder is ook twee keer zo lang als Mettet, als er evenveel volk tegelijk op gestuurd wordt valt het nogal mee met de drukte denk ik.



                              30 juli komt me niet uit, denk eraan om in september ne keer te gaan... (of ik moet iets kunnen regelen op 't werk, we zien wel)
                              Ge kunt u ook altijd es inschrijven voor ne niveau 1 bij Motorsportschool he... nu maandag bijvoorbeeld of 13 juli...
                              BMW S1000R

                              Comment

                              Working...
                              X