Koelpasta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts
  • Celle blade
    2fast'er
    • jun. 2019
    • 2

    Koelpasta

    Hey,
    Mijn stroomregelaar van mn Blade is naar de wip. Blijkbaar een gekend probleem bij de oudere modellen fan de Fireblade
    Nu heb ik een tip gekregen dat ik bij het vervangen best een koelpasta, heat tranfer paste zou aanbrengen. Enkele tips of merken?
  • DavyDavy
    Die Hard 2fast'er
    • apr. 2016
    • 389
    • Waasland

    #2
    Mijn oplossing, destijds voor mijn vfr:



    Alu plaatje op het juiste formaat gesneden (plaat zelf zo dik mogelijk), daar enkele heatsinks opgevezen, en overal koelpasta tussen. Dan nog een fan er op. Was misschien wat gebricolleer, en misschien ook wat overkill, maar SR bleef wel degelijk koeler
    Suzuki RF600R '92 (verkocht)
    Honda VFR 800 '98 (verkocht)
    Triumph Tiger 800 2012 (verkocht)
    Triumph Tiger 800 XRT 2018 (verkocht)
    Honda CBR600F F4i 2002 (verkocht)
    KTM 1090 Adventure 2018 (huidig) (Black Sunshine)

    Comment

    • Muug
      Die Hard 2fast'er
      • okt. 2007
      • 710
      • Rimbustan

      #3
      Amai daar kunt ge een legertank mee koelen!

      Toen ik een VFR had, eind jaren '90 waren de ventilateurs en de koelvinnen én de cpu's eronder véél kleiner dan tegenwoordig.
      Ik had tussen de regulateur en het alu subframe koelpasta gedaan. En op de regulateur had ik een kleine alu cool sink gelijmd (2componentenlijm, géén lijm van een lijmpistool want die smelt (vraag niet hoe ik dat weet)). En op de coolsink zat een kleine cpu-ventilator die zijn elekentriek kreeg van het achterlicht. Nooit meer misérie mee gehad.

      Koelpasta haal je bij elektronicawinkels. Zit meestal ook bij een cpu als je zelf je pc in elkaar bokst.

      Comment

      • BoesP
        Die Hard 2fast'er
        • sep. 2009
        • 801
        • Aarschot

        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Celle blade Bekijk Berichten
        Hey,
        Mijn stroomregelaar van mn Blade is naar de wip. Blijkbaar een gekend probleem bij de oudere modellen fan de Fireblade
        Nu heb ik een tip gekregen dat ik bij het vervangen best een koelpasta, heat tranfer paste zou aanbrengen. Enkele tips of merken?
        Ik zou gewoon een tuubke gaan halen in ne computerwinkel. Zelfde systeem denk ik
        SOLD: Suzuki gsx-r 600 k8: Picture
        NEW: Yamaha R6 2019

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Muug Bekijk Berichten
          Amai daar kunt ge een legertank mee koelen!

          Toen ik een VFR had, eind jaren '90 waren de ventilateurs en de koelvinnen én de cpu's eronder véél kleiner dan tegenwoordig.
          Ik had tussen de regulateur en het alu subframe koelpasta gedaan. En op de regulateur had ik een kleine alu cool sink gelijmd (2componentenlijm, géén lijm van een lijmpistool want die smelt (vraag niet hoe ik dat weet)). En op de coolsink zat een kleine cpu-ventilator die zijn elekentriek kreeg van het achterlicht. Nooit meer misérie mee gehad.

          Koelpasta haal je bij elektronicawinkels. Zit meestal ook bij een cpu als je zelf je pc in elkaar bokst.
          Ik heb toen hetzelfde gedaan met mijn vfr800, enkel zonder de lijm [emoji56]


          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

          Comment

          • flupp
            Die Hard 2fast'er
            • nov. 2013
            • 1590
            • ..

            #6
            Huh ? Welke generatie (van VFR800) ? Is dit een vaker voorkomend probleem ? Ook bij de laatste generatie ? Indien het probleem zich voordoet, wat gebeurt er dan ? Blade, VFR, precies een zwak punt bij Honda's, echter zelf reeds aan mijn derde Honda toe, en nog nooit problemen gehad (noch gehoord van een oplossing a la koelvinnen, ventilatoren, of iets dergelijks) ...
            Ik vervoehe ja en nin. Joak.
            Widder vervoeh'n ja en nin. Jow.
            't È nie moeilik. Nint.
            Verstoa j 't nie ? Nieg ?

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door flupp Bekijk Berichten
              Huh ? Welke generatie (van VFR800) ? Is dit een vaker voorkomend probleem ? Ook bij de laatste generatie ? Indien het probleem zich voordoet, wat gebeurt er dan ? Blade, VFR, precies een zwak punt bij Honda's, echter zelf reeds aan mijn derde Honda toe, en nog nooit problemen gehad (noch gehoord van een oplossing a la koelvinnen, ventilatoren, of iets dergelijks) ...
              1 van de eerst vfr800fi, eentje van 1998, deze met de condooms rond de spiegels[emoji6]


              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

              Comment

              • DavyDavy
                Die Hard 2fast'er
                • apr. 2016
                • 389
                • Waasland

                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door maniakske Bekijk Berichten
                1 van de eerst vfr800fi, eentje van 1998, deze met de condooms rond de spiegels[emoji6]
                Yep, die van mij was ook een van 1998.

                Die problemen waren wel bekend, op het nederlandse vfr forum hebben ze zelfs een aparte groep voor SR problemen:
                Suzuki RF600R '92 (verkocht)
                Honda VFR 800 '98 (verkocht)
                Triumph Tiger 800 2012 (verkocht)
                Triumph Tiger 800 XRT 2018 (verkocht)
                Honda CBR600F F4i 2002 (verkocht)
                KTM 1090 Adventure 2018 (huidig) (Black Sunshine)

                Comment

                • janbros
                  Die Hard 2fast'er
                  • feb. 2007
                  • 4978

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door flupp Bekijk Berichten
                  Huh ? Welke generatie (van VFR800) ? Is dit een vaker voorkomend probleem ? Ook bij de laatste generatie ? Indien het probleem zich voordoet, wat gebeurt er dan ? Blade, VFR, precies een zwak punt bij Honda's, echter zelf reeds aan mijn derde Honda toe, en nog nooit problemen gehad (noch gehoord van een oplossing a la koelvinnen, ventilatoren, of iets dergelijks) ...
                  ???

                  het internet staat er vol mee.

                  zoek eens op "regulator/rectifier problem" of "spanningsregelaar probleem" en zet er Honda, VFR of CBR bij.

                  Comment

                  • CDA441
                    Die Hard 2fast'er
                    • okt. 2014
                    • 429
                    • Tielt

                    #10
                    de 6de generatie VFR's (2002-2012) hebben er ook problemen mee. Ben zelf nog aan het denken om een ventilator erop te plakken
                    Alles werkt op 12 volt dus zit ook wel snor
                    Spot mij en win niets! | Mijn YT kanaal: CDA441 | Mijn Blog: CDA441
                    1998 Suzuki XF650 Freewind (2014 - 2017)
                    2013 Honda NC700XA (2017- 2018)

                    2004 Honda VFR 800 VTEC ABS (2018-/)

                    Comment

                    Working...
                    X