Het grote Coronavirus topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Tam-Ara Bekijk Berichten
    ons in elk geval nie, alles doet zeer vandaag begot moet dringend meer gaan trainen precies...

    Na 3 Ardennenritjes begin ik ondertussen toch al weer terug te snakken naar een Luxemburgritje - en het is ook jammer dat we momenteel nog niet in grotere groep mogen gaan rijden ook.

    Hopelijk kunnen we de meet & greet snel terug in gang trekken!

    Tam-Ara, op onze zondagse rit (met vrouwtje achterop) deze namiddag, kwam ik verschillende groepjes motorrijders tegen. Soms met 2 of 3, maar ook een veel grotere groep van zowat 15! Van Hayabusa, Blackbird, tot H-D en andere types samen (ik was verbaasd), heb nog een tijdje achter die groep gereden Vroeg mij af of dit wel al toegelaten was

    Comment

    • Schussboelie
      2fast4u Ancien
      • apr. 2004
      • 13242
      • Lommel

      Oorspronkelijk geplaatst door paulsph Bekijk Berichten
      maar ook een veel grotere groep van zowat 15! Van Hayabusa, Blackbird, tot H-D en andere types samen (ik was verbaasd), heb nog een tijdje achter die groep gereden Vroeg mij af of dit wel al toegelaten was
      Onder begeleiding mag je tegenwoordig met 20 ‘sporten’ hè...
      Was er een wegkapitein of zo bij?

      Comment

      • Chr-Re-ie
        Die Hard 2fast'er
        • nov. 2008
        • 3951
        • prov antw

        Oorspronkelijk geplaatst door paulsph Bekijk Berichten
        Tam-Ara, op onze zondagse rit (met vrouwtje achterop) deze namiddag, kwam ik verschillende groepjes motorrijders tegen. Soms met 2 of 3, maar ook een veel grotere groep van zowat 15! Van Hayabusa, Blackbird, tot H-D en andere types samen (ik was verbaasd), heb nog een tijdje achter die groep gereden Vroeg mij af of dit wel al toegelaten was
        idd vandaag verscheiden groepen tegen gekomen van meer en soms veel meer dan 3..
        voor mijn part allemaal bekeuren, bende eikels
        Hi, my name is DON CORLEONE i kill people for money but you, you are my friend i kill you for nothing!

        Comment

        • adventurer
          Senior 2fast'er
          • apr. 2005
          • 5711
          • Limburg

          Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
          Tuurlijk zou massaal en vooral doelgericht testen van in het begin veel beter geweest zijn, ik denk zelfs niet dat daar enige discussie of onduidelijkheid over bestaat.

          Ok, wat voorbij is is voorbij...

          We kunnen er nu toch vanuit gaan dat er voldoende testen zijn... we zijn tenslotte zo'n 3-4 weken na dat men in het nieuws zat te roepen dat er massaal getest werd. (dat was toch de reden van die vele nieuwe besmettingen)



          Dus dan mogen ze nu stoppen met die paniekzaaierij dat we aan de vooravond staan van een nieuwe lockdown, niet?

          Comment

          • Chr-Re-ie
            Die Hard 2fast'er
            • nov. 2008
            • 3951
            • prov antw

            Oorspronkelijk geplaatst door coohhooc Bekijk Berichten
            Ik denk dat het niet zo'n vaart zal lopen. De vakanties zullen in het begin wel doorgaan(juli), tot er ergens weer een grote uitbraak zal zijn. Dan gaat alles weer terug in lockdown gaan. Ik schat de kans dat dit gebeurt redelijk hoog in en zie mijn vakantie eind augustus nog steeds niet doorgaan. Niet dat ik dit erg zou vinden. Laat ons hopen dat ik ongelijk heb, maar ik vrees er voor. Veel te veel risico's gaan er genomen worden. Wat wel een voordeel is, is dat mensen ondertussen wel (zouden moeten) weten wat ze moeten doen als ze symptomen vertonen. Ook contacttracing zal tegen dan overal in europa op een hoger plan staan waardoor er beter geisoleerd kan worden.
            Ik blijf positief en ga er voor 95% vanuit dat we naar Rhodos kunnen..
            Al zal het in het all-in hotel met buffet er wel anders aan toe gaan.
            Maar ontbijt, middag eten, en avond eten op de kamer heeft ook zijn charmes ��

            Half december werd de eerste besmetting in China vastgesteld ni 5 maanden na datum zijn ze nog niet waar ze moeten zijn maar versoepelen ze nog steeds.
            Eind februari was België aan de beurt + 5 maanden zijn, we eind juli al zullen de versoepelingen hier sneller gaan dan in China.
            Ik verwacht wel een 2de piek, maar verwacht hem of hoop niet zo erg als de eerste en meer richting October novemeber..

            Voor wie het nieuws gezien heeft, veel betogingen in Duitsland tegen de corona maatregelen.
            Dit en veel erger verwacht ik over gans de wereld bij een 2de uitbraak als ze den boel weer plat leggen..
            Kpeins niet de mensen het gaan blijven pikken.
            De gewone burger is er nog het minst erg aantoe, kzou momenteel geen cafébaas of restauranthouder willen zijn.
            Om nog maar te zwijgen over de massagesalons sauna's etc etc
            Maar als ge een beauty center hebt voor manicure pedicure gezichtsbehandeling dan mag je wel masseren
            Hi, my name is DON CORLEONE i kill people for money but you, you are my friend i kill you for nothing!

            Comment

            • Sugomi
              Die Hard 2fast'er
              • jan. 2014
              • 487
              • Sint-job-in-'t-goor

              Oorspronkelijk geplaatst door paulsph Bekijk Berichten
              Tam-Ara, op onze zondagse rit (met vrouwtje achterop) deze namiddag, kwam ik verschillende groepjes motorrijders tegen. Soms met 2 of 3, maar ook een veel grotere groep van zowat 15! Van Hayabusa, Blackbird, tot H-D en andere types samen (ik was verbaasd), heb nog een tijdje achter die groep gereden Vroeg mij af of dit wel al toegelaten was
              Net hetzelfde vastgesteld , dikwijls grote groepen gezien en op de markt van La Roche stond het vol motoren precies of alles open was. Ze vragen dan om niet op hotspots samen te komen maar toch wordt het gedaan.
              KAWASAKI Z900RS

              "THE LEGEND RETURNS"

              Comment

              • adventurer
                Senior 2fast'er
                • apr. 2005
                • 5711
                • Limburg

                Oorspronkelijk geplaatst door Chr-Re-ie Bekijk Berichten
                De gewone burger is er nog het minst erg aantoe, kzou momenteel geen cafébaas of restauranthouder willen zijn.
                Om nog maar te zwijgen over de massagesalons sauna's etc etc
                Maar als ge een beauty center hebt voor manicure pedicure gezichtsbehandeling dan mag je wel masseren

                Ik vrees voor de horeca...

                Ze hebben de bevolking zo bang gemaakt dat ze zelfs al mogen ze terug openen, ze misschien maar op de helft mogen rekenen van wat ze normaal zouden ontvangen.
                1/3de zou deze lockdown niet overleven... Het is misschien iets te pessimistisch, maar dat er faillissementen (gaan) vallen is iets wat zeker is.


                Verder loopt het al vanaf het begin vierkant... en dat doet het nu nog steeds. Wat we zagen in kleine verfwinkels vs grote DHZ zaken , en bloemenwinkels vs tuincentra zien we nu gewoon verschuiven naar andere sectoren.

                Maar ook die belachelijke redenering dat tweedeverblijvers nog steeds niet naar hun tweede kot mogen gaat er bij mij niet in...
                Gelukkig heb ik zelf zo geen kot, maar ik zou me aan die maatregel alvast niet houden... NU toch niet meer...

                Comment

                • Tam-Ara
                  Bestuurslid
                  • jul. 2008
                  • 9061
                  • Moere (Gistel)

                  In La Roche niet alleen hoor. Effe gestopt aan de lekdreef vandaag, foto gemaakt en ons snel weer uit de voeten gemaakt

                  BMW S1000R

                  Comment

                  • Lucasfalt
                    Die Hard 2fast'er
                    • dec. 2007
                    • 4347
                    • Schoten

                    Oorspronkelijk geplaatst door Chr-Re-ie Bekijk Berichten
                    idd vandaag verscheiden groepen tegen gekomen van meer en soms veel meer dan 3..
                    voor mijn part allemaal bekeuren, bende eikels
                    Het is niet altijd wat het lijkt,op vrij drukke stukken heb ik vandaag ook gehad dat we precies met een grote groep reden,terwijl dat helemaal niet zo was.
                    Een paar kleine groepjes die mekaar inhalen is zo gebeurd,maar er zullen er inderdaad wel zijn die er hun voeten aan vegen.
                    Zelf ook een groep van +/- 8 wielerterroristen voorbij gereden met onderlinge afstanden van max. 50 cm.

                    @Schussboelie : sporten met 20 is woensdag beslist maar mag pas vanaf morgen !
                    BOCHTENPIKKER

                    Comment

                    • Chr-Re-ie
                      Die Hard 2fast'er
                      • nov. 2008
                      • 3951
                      • prov antw

                      Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten
                      Ik vrees voor de horeca...

                      Ze hebben de bevolking zo bang gemaakt dat ze zelfs al mogen ze terug openen, ze misschien maar op de helft mogen rekenen van wat ze normaal zouden ontvangen.
                      1/3de zou deze lockdown niet overleven... Het is misschien iets te pessimistisch, maar dat er faillissementen (gaan) vallen is iets wat zeker is.


                      Verder loopt het al vanaf het begin vierkant... en dat doet het nu nog steeds. Wat we zagen in kleine verfwinkels vs grote DHZ zaken , en bloemenwinkels vs tuincentra zien we nu gewoon verschuiven naar andere sectoren.

                      Maar ook die belachelijke redenering dat tweedeverblijvers nog steeds niet naar hun tweede kot mogen gaat er bij mij niet in...
                      Gelukkig heb ik zelf zo geen kot, maar ik zou me aan die maatregel alvast niet houden... NU toch niet meer...
                      Idd wat horeca betreft staat het water bij velen aan de lippen.
                      Begrijp ook niet goed waarom ze niet open mogen borden, glazen, bestek noem maar op gaat de vaatwasser in na gebruik.
                      Ze kunnen perfect de tafels zetten dat er 1,5m ruimte is.
                      Geen controle, das zever die zijn ze al lang verloren als ze die al ooit gehad hebben.

                      2de verblijvers, en iedereen praat over de kust, ik ken 2de verblijvers met een blokhut in the middle of nowhere, ook zij mogen niet gaan, trouwens da heel spelletje met die 2de verblijvers is 1 grote klucht.

                      Net zoals je zegt met de kleine zelfstandigen, ze hebben mensen bewust op hopen geduwd met ze naar nietszeggende onklantvriendelijke grote winkels a la Delhaize, Colruyt en andere nest geduwd, wie het meeste macht heeft plukt de vruchten

                      Ik moest Zaterdag in de winkelstraat in Turnhout zijn, viel daar heel hard mee ik schat amper 1/3 van een normale zaterdag.
                      Toch had ik er liever niet naartoe gegaan al was er volgens mij niks aan de hand, alleen al bij het idee voelde ik me niet goed.

                      Er is in deze crisis gemanipuleerd op grote schaal..
                      Maar da mag niet gezegd worden en zal ook nooit het daglicht zien..

                      Al een geluk dat de Amerikanen opt eind vant jaar een vaccin hebben
                      Hi, my name is DON CORLEONE i kill people for money but you, you are my friend i kill you for nothing!

                      Comment

                      • Dries B
                        Die Hard 2fast'er
                        • feb. 2018
                        • 428
                        • Lommel

                        Oorspronkelijk geplaatst door Lucasfalt Bekijk Berichten
                        Het is niet altijd wat het lijkt,op vrij drukke stukken heb ik vandaag ook gehad dat we precies met een grote groep reden,terwijl dat helemaal niet zo was.
                        Een paar kleine groepjes die mekaar inhalen is zo gebeurd,maar er zullen er inderdaad wel zijn die er hun voeten aan vegen.
                        Vandaag ook aan de hand gehad, een paar km waar je moeilijk voorbij kan, 4 groepjes met in totaal 10 motoren in kolonne. Al heb ik de GS-club met meer dan 10 motoren ook wel regelmatig in dezelfde volgorde gepasseerd, dus daar heb ik toch mijn twijfels bij. Maar iedereen is onschuldig tot ...

                        Comment

                        • Mister_Ace
                          Die Hard 2fast'er
                          • jun. 2011
                          • 1682
                          • Groothertogdom Oevel

                          lekdreef2.jpglekdreef1.jpg

                          Voor zij die graag een cremeke eten,

                          Zijn niet mijn foto's, ik was er niet hoor, maar onder den toren van de abdij verspreid Covid-19 niet
                          Je moet niet wachten tot de storm gepasseerd is,leer dansen in de regen

                          1290 Super Adventure S 2021

                          Comment

                          • Chr-Re-ie
                            Die Hard 2fast'er
                            • nov. 2008
                            • 3951
                            • prov antw

                            Oorspronkelijk geplaatst door Lucasfalt Bekijk Berichten
                            Het is niet altijd wat het lijkt,op vrij drukke stukken heb ik vandaag ook gehad dat we precies met een grote groep reden,terwijl dat helemaal niet zo was.
                            Een paar kleine groepjes die mekaar inhalen is zo gebeurd,maar er zullen er inderdaad wel zijn die er hun voeten aan vegen.
                            Zelf ook een groep van +/- 8 wielerterroristen voorbij gereden met onderlinge afstanden van max. 50 cm.

                            @Schussboelie : sporten met 20 is woensdag beslist maar mag pas vanaf morgen !
                            Het is idd niet altijd wat het lijkt maar in 99% van de gevallen wel
                            Sorry man, vandaag paar keer een groep van 4,5 en 6 motards gezien dan blijf ik er gewoon. 100a200 meter achter tot ik er deftig voorbij kan..
                            7 motards aan een rood licht 1ne draait rechts den ander links, wat moet ik me daar bij voorstellen..
                            Een groep van 10 motards op een parking gezellige picknick, die horen toch bij elkaar of ben ik ne kwiebus..
                            Zo gans de dag door wel overtreding gezien.
                            Vraag me af wie eigenlijk de snul is, ik die al 10 weken doet wat ze van me vragen, of die bende van 10a20% ezels die aan alles hun voeten veegt.

                            Soit kheb het al gezegd ik zaag en klaag en er is nie veel goed van hetgeen ze beslissen, maar ik hou me wel aan de regels/maatregelen. Vandaar misschien mijn gezaag
                            Als ik dan zie en hoor dat die 10a20% alles gebruikt en naar eigen goesting interpreteert, ja dan word ik lastig..
                            Hi, my name is DON CORLEONE i kill people for money but you, you are my friend i kill you for nothing!

                            Comment

                            • Dries B
                              Die Hard 2fast'er
                              • feb. 2018
                              • 428
                              • Lommel

                              OMG...

                              Tot zover de burgerzin van de gemiddelde Belg

                              Comment

                              • E.M.
                                Administrator
                                • sep. 2012
                                • 19238
                                • Arlon

                                Ik vond het nog meevallen vandaag. Buiten het tankstation van Ouffet, daar stonden 40 a 50 moto's, te zot voor woorden.
                                2011 Kawasaki Z1000SX (black)
                                2013 Pixel Carpet (rainbow)

                                Braaaaaaaap braaaaaaap

                                Comment

                                Working...
                                X