Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 10 van 15

Onderwerp: Nieuwe Spanje reis

Registratie
    Oct 2005
    Thanks
    0

Nieuwe Spanje reis

"Ps volgend jaar weer ??? Ik denk dat het om zeep is en dat je vanaf nu .... verslaafd zijt. " waren de wijze woorden van Steffz1 na mijn vorige en eerste motoreis Eerst er voor gezorgd dat madam & dochterke W650 hun reiske hebben geboekt zodat ik nu kan starten met de plannen voor 2008 Vorig jaar een pak bijgeleerd zodat we het nu anders gaan aanpakken. Inderdaad "we" aangezien mijne maat van vorig jaar terug van de partij is(dus dan zou het toch met mij meegevallen zijn ). De tent laten we thuis (kunnen dan sneller rijden )en de bestemming wordt vooraan in catalonie zodat we van de Spaanse pyreneeen kunnen profiteren. Voorlopige planning : zaterdag 6/9 vertrekken we, autostrade t/m Millau (+/- 1050 km ). Daar overnachten en de dag nadien starten we met de Gorge du Tarn te volgen. Nadien terug de autosnelweg op richting Spanje. Daar blijven we dan om elke dag een serieus bergtochtje te doen, inclusief bezoek aan Andorra. Zaterdag 13/9 vertrekken we dan richting Frankrijk om daar de Mont Ventoux eens te beklimmen. Dag nadien richting Champagnestreek, als we daar tijdig genoeg zijn daar nog een beetje rondtoeren. Overnachten en dan richting "home sweet home" om daar in de vroege namiddag aan te komen. Schat in het totaal een goei 5000 km te doen Heb nog wel wat hulp nodig vandaar de post. Ben nog op zoek naar :
    - een goedkope overnachting in de buurt van Millau, Mont Ventoux en de Champagnestreek (telkens voor 1 nacht, inclusief ontbijt en veilig voor de motor)
    - een goedkoophotel (incl. enkel ontbijt) of een studioke in Catalonie (buurt van de Pyreneeen, vb Rosas of binnenland) met uiteraard een veilig plaatske voor de moto's. Liefst dicht bij de restaurantjes/tapas bars zodat we 's avonds kunnen genieten van het culinaire Spanje inclusief de wijnen en caragillo's zodat we de moto niet dienen te gebruiken
    - routes in de Spaanse Pyreneeen, route om de Mont Ventoux te doen en een kleine route in de Champagnestreek.

En nu maar aftellen en plannen
    Als je geen tijd hebt voor je passie, is het dan wel je passie?

Foto's :Navarra 2008-
    Bezoek mijn website : http://www.everyoneweb.com/motoravonturen/

Registratie
    Oct 2004
    Thanks
    8
    Ik had u inderdaad verwittigd hee Veel zoekplezier want over die streek kan ik qua accomodatie niks vertellen wegens NOG niet geweest ...

mvg

Stef

Registratie
    Oct 2005
    Thanks
    0
    [quote="steffz1"]Ik had u inderdaad verwittigd hee Veel zoekplezier want over die streek kan ik qua accomodatie niks vertellen ] Inderdaad, enkele dagen nadien zijn de plannen al begonnen maar ik moest eerst die van ons op vakantie krijgen. Hebben deze week geboekt zodat ik zeker ben dat ik ook kan vertrekken

Registratie
    Feb 2004
    Thanks
    0
    Campings genoeg. Spanje knipoogt ook naar mij voor deze zomer ze .

Ben benieuwd. Ik heb je vorig tripje ook helemaal gelezen. Lijkt me ontzettend spannend en ook mooi. Mss Granada enzo om de cultuur eens te bekijken?
    Suzuki RMX50 -> Suzuki GS500E -> Honda CBR900RR + Honda CB 550 F -> Kawasaki ZX10R + Suzuki GSX 750 ESD -> Yamaha FZ1S 2006 + Honda CB550 F 1977

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    33
    http://www.camping-beauregard.com/
    In september kan je daar ook voor 1 nacht boeken en is in de buurt van de mont ventoux ,eigenlijk tussen de ardeche en de mont ventoux.

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    33
    http://www.villages-hotel.com/index....sid=&i_lang=44

Uitstekend voor 1 nacht,proper en goedkoop,wel altijd dicht bij de autostrade gelegen.

Registratie
    Dec 2005
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door W650
    "home sweat home"
    Ziet er amusant uit, mss ooit ook eens doen.
    Vraag me wel af wat dat zweet met je huis te maken heeft

Registratie
    May 2007
    Thanks
    0
    en t is spanje dus ge moet zelf geen beschermend pak aandoen...doe gewoon als de rest , dan moet je enkel je teenslippers, zwemshortje en marcelleke meedoen om daar te motorijden

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    33
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olsene Boy
    en t is spanje dus ge moet zelf geen beschermend pak aandoen...doe gewoon als de rest , dan moet je enkel je teenslippers, zwemshortje en marcelleke meedoen om daar te motorijden
    En dan zul je zien dat hij juist dan een schuiver maakt

Registratie
    Oct 2005
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olsene Boy
    Zo gek zijn we niet, ook daar rijden met het volledig zwarte leren pakske aan incl. handschoenen en botten. Dat zweet en die geur hoort erbij, hadden wel wat last van vliegen toen we stilstonden . Als ge eenmaal op snelheid zijt voelt ge de warmte al veel minder, zeker met de teretekes hier en daar open, en hoe hoger de bergen, hoe minder warm het toch is. Vorig jaar was het ook steeds +25° en geen enkel probleem. Vanaf dat we daar zijn gaat wel de integraal in de kast en rij ik rond met het jetteke.
    @ Guido, alvast bedankt voor de links, deze avond als ik thuis ben al eens kijken zenne

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Reis: Spanje , Alicante / Schotland/Duitsland ????
    Door Marsch in forum Motorvakantie en Reisverslagen
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 21-12-2017, 02:24
  2. Met de motor op reis
    Door HansVDZ in forum Motorvakantie en Reisverslagen
    Reacties: 67
    Laatste bericht: 23-06-2016, 22:20
  3. Spanje
    Door Dragman in forum Motorvakantie en Reisverslagen
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 11-03-2008, 09:32
  4. op reis