Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 10 van 28

Onderwerp: plinten-verhaal

Question plinten-verhaal

Hoi hoi,

Monstra en ik zijn op dit moment aan het verhuizen. Hoewel, van verhuizen is nog niet echt sprake, we willen eerst onze nieuwe woonst volledig klaar hebben zodat we dat nadien niet meer hoeven te doen terwijl we er al in wonen. Onze ervaring leert ons dat het er dan niet meer van komt

Nu, we verhuizen dus naar een ander huis waar ik enkele weken geleden een nieuwe laminaatvloer heb gelegd. Dat was een hele ervaring met 2 linkerhanden en ook de eerste keer, maar het resultaat mag er zijn (al zeg ik het zelf)

Ik heb wel 1 grote fout gemaakt:

Vóórdat ik de laminaatvloer heb gekocht en geplaatst, ben ik op zoek gegaan naar 'overzetplinten' en die ook gevonden.
    Het huis heeft dus plinten (stenen, groene lelijke dingen) en de bedoeling was dus om de vloer te leggen en dan overzetplinten over de bestaande plinten te zetten.
    Normaal breek je de bestaande plinten eerst uit en plaats je de vloer om dan nieuwe plinten erop te zetten. Ik koos daar niet voor en liet de bestaande plinten staan en wou dit oplossen met overzetplinten. Geen gek idee, daarvoor bestaan die overzetplinten ook

Maar....

Toen ik alles nader bekeek, bleken de overzetplinten te laag om volledig over de bestaande plinten te kunnen plaatsen. En blijkt dat de overzetplinten maar in 1 maat komen qua hoogte...

Ik heb toen een 'vriend' van ons aangesproken die schrijnwerker is om te zien of overzetplinten op maat te maken waren. Hij heeft toen de metingen gedaan en een voorstel gedaan. De prijs viel goed mee en het zou een 'piece of cake' worden...

Maar...

Die vriend, die heeft teveel werk en kan dit niet komen doen in de komende maanden,.... Dus we hebben het voorstel niet aangenomen.

Nu ben ik dus op zoek naar iemand anders die ons daarbij kan helpen.
    We zoeken dus een schrijnwerker die de overzetplinten kan (laten) maken en komen plaatsen.

Het principe is simpel: bepaalde balken aanschaffen en frezen tot een overzetplint, verven en dan plaatsen.
    Zijn hier mensen aanwezig die daar ervaring mee hebben of schrijnwerker/aannemer zijn?

2de optie is: goudengids openslaan en iemand katen komen... Maar ik geef toe dat ik dat liever niet doe,...

Enfin, we horen het wel

Cheerz!

DiMMaX
    ..:: Time to ride ... This is Vmax ::..

http://i261.photobucket.com/albums/i...WVmaxAVTAR.jpg

Vmax 2009
    V-Max '98
    Kawasaki ZL900 Eliminator
    Kawasaki ZL600 Eliminator

Auto's: paardenkracht in handen van Ezels!

Registratie
    Apr 2006
    Jaja, dat probleem bestaat. Vroeger waren de plinten allemaal 10 cm hoog, en tegenwoordig zijn die niet meer te vinden. Zijn allemaal 7 tot 8 cm hoog

Inderdaad kunt ge het beste gewoon plinten laten maken. Ik zou zelfs niet wachten op een schrijnwerker daarvoor. Meet het zelf ff op hoeveel lopende meter ge nodig hebt, en maak ff een schetske van hoe ze eruit moeten zien.

Ik zal u ff een tekeningske maken zodat ge een idee hebt en welke maten ge moet nemen. Als ge het dan zo aan de eerste de beste houthandel geeft, die maken u dat perfect zo. En kunt ge het gewoon zelf plaatsen. Wel opletten dat de hoeken het mooitste zijn in verstek, maar kunt ge perfect zelf zagen met een spotgoedkope verstekzaag

Ook opletten als ge goedkoop hout neemt, zoals grenen of lariks, dat ge deze goed verft of vernist, anders gaan die kapot met het poetswater. Ofwel meranti kiezen, maar is stukje duurder.

Zal dat tekeningske vandaag wel posten nog, want moet dadelijk ff weg.
    I'll keep my guns, freedom & money ... You can keep the "change"!

je kan best je plinten langs bijde zeide

in de grondverf zetten

en daarna licht schuren voor de vezels

en dan 1 x lakke met ofwel een zijdeglans of hoogglanslak

de boel plaatsen

eventueel vijsgaten dichtmaken bij schilderen

en dan helemaal aflakken
    honda 919cm³ Hornet

Registratie
    Jun 2005
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door McDaddy

Ook opletten als ge goedkoop hout neemt, zoals grenen of lariks, dat ge deze goed verft of vernist, anders gaan die kapot met het poetswater. Ofwel meranti kiezen, maar is stukje duurder.
    Lariks wordt ook gebruikt bij gevelbeplanking (kernhout onbehandeld) dus zo slecht is dit hout niet.
    Het nadeel van naaldhout bij de afwerking is soms het probleem van hars. Dikwijls valt het mee, maar als je harsrijk hout hebt blijf je dat soms min of meer zien na behandeling. Bij een loofhoutsoort als meranti heb je dat niet, dat is meer egaal van structuur.
    Meranti bestaat in verschillende soorten. Alleen de donkere, zwaardere soorten (vanaf 550 kg/m³) zijn degelijk (en duurder) de lichte soorten moeten goed behandeld worden en zijn minder duurzaam.
    Maar vemits je ze gaat gebruiken op een laminaat vloer zal er waarschijnlijk geen water aan te pas komen en hoef je niet zo duur hout te nemen. Dan kan je misschien zelfs MDF (plaatmateriaal) plinten laten frezen en zelf verven. Goedkoper dan massief en minder risico op werken, maar misschien ook wat minder degelijk.
    Zoals Mc daddy zegt kan je ze ook laten maken in sommige houthandels en kan je ze zelf zetten.
    Ik zou de voorkeur geven om de houten plinten tegen de stenen plinten te kleven met montage lijm bijvb.
    Het is een heel werk om in stenen plinten gaten te boren en in je houten plinten nadien de schroefgaten op te vullen. Als het geverft is kan het zijn dat de opvullingen zich na een tijd aftekenen. omdat de vullingen niet meewerken met het hout.
    En zoals Rataplan ook al aangeeft is het goed om ze rondom te behandelen.
    Hout is een hygroscopisch materiaal, dwz dat het vocht opneemt en afgeeft naargelang de omgeving en als maar één zijde behandeld is, is de kans groter dat het gaat "trekken" en loskomen van de muur.
    Succes ermee

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hodo
    Maar vemits je ze gaat gebruiken op een laminaat vloer zal er waarschijnlijk geen water aan te pas komen
    Wij kuisen onze laminaat ook met water zenne, nu al 3 jaar en een beetje, en daar is niks aan te zien.
    Assemocheilischmachallys!

Registratie
    Apr 2006
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 1DRR
    Wij kuisen onze laminaat ook met water zenne, nu al 3 jaar en een beetje, en daar is niks aan te zien.
    Met een licht vochtige dweil erover. Maar laat aub geen emmer water omkieperen erop, want ge hebt een serieus probleem.

@Hodo: Lariks, Loan, RNG, RND, ... zijn massief hout en kan al wat meer hebben, maar tegen vocht zijn ze niet zo goed opgewassen. Wij gebruiken heel vaak Lariks, maar steeds grondverf + 2 lagen laklaag.

Vroeger deed ik nog algemene bouw met afwerking en werden vaak vensterbanken, plinten en deurkaders gevraagd in MDF. Maar constant moest dat super goed behandeld zijn. MDF is een supergoed materiaal, zolang er geen water aan komt.

Daarom dat ik eigenlijk voor die 3 toepassingen ALTIJD meranti of afzelia aanraad. Maar die laatste is pokkeduur.
    I'll keep my guns, freedom & money ... You can keep the "change"!

Registratie
    Mar 2007
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DiMMaX
    Hoi hoi,

Monstra en ik zijn op dit moment aan het verhuizen. Hoewel, van verhuizen is nog niet echt sprake, we willen eerst onze nieuwe woonst volledig klaar hebben zodat we dat nadien niet meer hoeven te doen terwijl we er al in wonen. Onze ervaring leert ons dat het er dan niet meer van komt

Nu, we verhuizen dus naar een ander huis waar ik enkele weken geleden een nieuwe laminaatvloer heb gelegd. Dat was een hele ervaring met 2 linkerhanden en ook de eerste keer, maar het resultaat mag er zijn (al zeg ik het zelf)

Ik heb wel 1 grote fout gemaakt:

Vóórdat ik de laminaatvloer heb gekocht en geplaatst, ben ik op zoek gegaan naar 'overzetplinten' en die ook gevonden.
    Het huis heeft dus plinten (stenen, groene lelijke dingen) en de bedoeling was dus om de vloer te leggen en dan overzetplinten over de bestaande plinten te zetten.
    Normaal breek je de bestaande plinten eerst uit en plaats je de vloer om dan nieuwe plinten erop te zetten. Ik koos daar niet voor en liet de bestaande plinten staan en wou dit oplossen met overzetplinten. Geen gek idee, daarvoor bestaan die overzetplinten ook

Maar....

Toen ik alles nader bekeek, bleken de overzetplinten te laag om volledig over de bestaande plinten te kunnen plaatsen. En blijkt dat de overzetplinten maar in 1 maat komen qua hoogte...

Ik heb toen een 'vriend' van ons aangesproken die schrijnwerker is om te zien of overzetplinten op maat te maken waren. Hij heeft toen de metingen gedaan en een voorstel gedaan. De prijs viel goed mee en het zou een 'piece of cake' worden...

Maar...

Die vriend, die heeft teveel werk en kan dit niet komen doen in de komende maanden,.... Dus we hebben het voorstel niet aangenomen.

Nu ben ik dus op zoek naar iemand anders die ons daarbij kan helpen.
    We zoeken dus een schrijnwerker die de overzetplinten kan (laten) maken en komen plaatsen.

Het principe is simpel: bepaalde balken aanschaffen en frezen tot een overzetplint, verven en dan plaatsen.
    Zijn hier mensen aanwezig die daar ervaring mee hebben of schrijnwerker/aannemer zijn?

2de optie is: goudengids openslaan en iemand katen komen... Maar ik geef toe dat ik dat liever niet doe,...

Enfin, we horen het wel

Cheerz!

DiMMaX
    man man het simpelste en het goedkoopste is gewoon alles deraf en ander plinten zetten !!b echt he
    Wisdom is what's left after we've run out of road

[quote="McDaddy"]Met een licht vochtige dweil erover. Maar laat aub geen emmer water omkieperen erop, want ge hebt een serieus probleem.]Licht vochtig ? Dan bedoelt ge toch nekeer goed soppen in den emmer en al druipend op de laminaat gooien ?
    Neeje, dat is wat overdreven, maar ne goeie laminaat kan wel tegen wat tegen zenne.

Voor de rest ben ik het eens met bugboy, hoewel ge dan wel met een breed gat gaat zitten tussen uwe laminaat en de muur...
    Assemocheilischmachallys!

Registratie
    Mar 2007
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 1DRR
    Licht vochtig ? Dan bedoelt ge toch nekeer goed soppen in den emmer en al druipend op de laminaat gooien ?
    Neeje, dat is wat overdreven, maar ne goeie laminaat kan wel tegen wat tegen zenne.

Voor de rest ben ik het eens met bugboy, hoewel ge dan wel met een breed gat gaat zitten tussen uwe laminaat en de muur...
    is ook op te lossen met de nodige schuim die er voor bestaat voor die dingen en da spul word zeer hard en dan kun je ..of het laten doen heel mooi bijwerken !!
    Wisdom is what's left after we've run out of road

Registratie
    Dec 2007
    Een goede vriend van me is schrijnwerker en zou dit makkelijk kunnen komen doen. Helaas heeft hij net zelf een nieuw huis gekocht waar nog 'n hoop werk aan is dus zal ook hij hier geen tijd voor hebben , sorry DiMMaX
    Racing is life. Anything before or after.. .. is just waiting

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten