Pagina 1 van 12 123411 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 10 van 115

Onderwerp: Road to Poland

Registratie
    Feb 2004
    Thanks
    0

Road to Poland

Dag allemaal,

Ik dacht dat het misschien leuk zou zijn als ik mijn reiservaring met jullie zou delen. Dus bij deze start ik een topic hier over mijn reis en verblijf in

Polen met de moto.

Na jaren te liggen rondbotsen met de bus, ben ik het wel stilaan beu om dat nog eens te doen. Dit jaar rijd ik naar Polen met mijn Fireblade 900 RR. Ongeveer 1300 km enkel rit.
    Ik begin mijn reis op zaterdag 9 augustus. Ik vertrek dan rond 15u richting Berlijn om daar tegen 21u aan te komen. Nou ja ik zie wel. Daar ga ik nog genieten van de avond en kruip in mijn nest. Ik logeer in een hotel nabij de Alexanderplatz.

10 Augustus rij ik rustig richting de Poolse grens. Dit doe ik ook via de autostrade om geen extra tijd te verspillen. Eens aangekomen aan de grens, mag ik slechte wegen verwachten. 200 km slechte en drukke banen tot aan de payage. De payage is nog niet zeker, daar ik mss binnenbaantjes ga nemen. Mijn eindbestemming ligt 400km inwaarts, Lodz.

Vanaf dan begint mijn verlof tot 28 augustus. Ik ga Krakow, Auschwitz, de zee, de meren en het Oer-woud bezoeken. Lekker druk schema. Ik hou jullie hier op de hoogte van mijn reiservaring.

Wie weet, mss kan ik hiermee iemand voorthelpen, maar nu eerst 8 dagen Kretaaaaaa!
    Suzuki RMX50 -> Suzuki GS500E -> Honda CBR900RR + Honda CB 550 F -> Kawasaki ZX10R + Suzuki GSX 750 ESD -> Yamaha FZ1S 2006 + Honda CB550 F 1977

Registratie
    Apr 2006
    Thanks
    241
    15 u vertrekken om tegen 21 u in Berlijn te zijn?

Enkele bemerkingen:
    1. Dan zult ge een constante van 200km/u op de autobahn moeten aanhouden
    2. hoge snelheden zijn op die uren niet overal van toepassing, vermits in duitsland wel altijd rond de 100 km wegenwerken zijn
    3. Duitsland heeft elke dag files van rond de 600 km
    4. Met de moto veel stops voor te tanken die enige tijd in beslag nemen op zo een traject.

Meeste mensen die ik ken, doen er meestal een 10 uur over. Volgens de meeste routeplanners is het dikke 6 u rijden, maar die houd geen rekening met stoptijden. En met de moto gaat dat om de 200 km zijn om te tanken.
    Dus lijkt me best om rond 10.00u in de ochtend al te vertrekken
    I'll keep my guns, freedom & money ... You can keep the "change"!

Registratie
    Apr 2007
    Thanks
    0
    een collega van mijn zijn vrouwke is een poolse.
    en ze zitten dus nog regelmatig in polen.
    k ben er vorig jaar met nieuwjaar eens een weekje gaan boarden.

moest ge specifieke info nodig hebben, dan laat ge mr iets weten
    k wil dan altijd bij hen wel eens polsen.

have fun @ Kreta

Registratie
    Feb 2004
    Thanks
    0
    @ Andy: Thx man, maar ik ben zelf Pools, dus ik ga mijn plan zeker kunnen trekken

Maar dit wordt een avontuur appart.

@ McDaddy: Waarom verwacht ik nu enkel van jou zo'n antwoord?
    Yeps moet aangepast worden ik ga er 8 u over doen. Dus vertrek om 13 u
    Suzuki RMX50 -> Suzuki GS500E -> Honda CBR900RR + Honda CB 550 F -> Kawasaki ZX10R + Suzuki GSX 750 ESD -> Yamaha FZ1S 2006 + Honda CB550 F 1977

Registratie
    Apr 2007
    Thanks
    0
    aah, da wist ik niet

mr dan gaat het zeker wel lukken

have fun !!

Registratie
    Feb 2007
    Thanks
    8
    Swatje,

Geniet van uw tripje en hou mij op de hoogte he!! Uw kennende gaat ge uw superamuseren Zijt voorzichtig he mateke!

Greetz
    S. & crash test dummy
    when the crash test dummy crashes it's only a dummy
    [align=center]
    [/align]
    [align=left]R.I.P Dimi,CHL,Benny
    [align=left:3u5zt6dv]CIRCUIT 2011[/align:3u5zt6dv]
    [align=left:3u5zt6dv]27/3 zolder snel[/align:3u5zt6dv]
    [/align]

Registratie
    Apr 2006
    Thanks
    241
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sw@tLorD
    @ Andy: Thx man, maar ik ben zelf Pools, dus ik ga mijn plan zeker kunnen trekken

Maar dit wordt een avontuur appart.

@ McDaddy: Waarom verwacht ik nu enkel van jou zo'n antwoord?
    Yeps moet aangepast worden ik ga er 8 u over doen. Dus vertrek om 13 u
    Waarom ge juist dat antwoord van mij verwacht, dat weet ik niet

Maar kan me slechts voorstellen dat ge dat in 6 uurkes ging klaren en wou maar vermijden dat ge daar een gat in de nacht bij dat hotelleke zou aankomen. Heb al genoeg uren in mijn leven op de Duitse autobahnen versleten en kan u nu al zeggen dat ge hard moet gaan rijden en heel weinig pauzes moet gaan nemen om dat in 8 uurkes te klaren . 's Nachts zou u dat probleemloos lukken in 8 uurkes, maar overdag denk ik niet. Files kunt ge met de motor tussendoor, maar niet aan 120km/u hé

En hou er rekening mee dat het in Duitsland niet meer overal onbeperkte snelheid is hé .

In ieder geval, hopelijk lukt het u om het toch te klaren in 8 uurkes en wens ik u alvast een prettige reis naar eerst Kreta en dan naar Berlijn en Polen en hoop ik dat ge niet 1 probleemke gaat ondervinden.
    I'll keep my guns, freedom & money ... You can keep the "change"!

Registratie
    Feb 2004
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door McDaddy
    Waarom ge juist dat antwoord van mij verwacht, dat weet ik niet

Maar kan me slechts voorstellen dat ge dat in 6 uurkes ging klaren en wou maar vermijden dat ge daar een gat in de nacht bij dat hotelleke zou aankomen. Heb al genoeg uren in mijn leven op de Duitse autobahnen versleten en kan u nu al zeggen dat ge hard moet gaan rijden en heel weinig pauzes moet gaan nemen om dat in 8 uurkes te klaren ]hoop ik dat ge niet 1 probleemke gaat ondervinden.[/b]
    Ik ben voorzien van goed rubber

Vadaag een een onderhoud laten doen twv €340 (luchtfilter, bougies, ketting odnerhoud, oliewissel, oliefilter, remsvloeistof wissel, remblokjes). Ik heb mij ook een Bagster Spider duozit-zak aangeschaft om de nodige dingen mee te nemen. Mijn kleren enzo stuur ik op met een busmaatschappij.
    Morgen al de 1ste keer inpakken

Registratie
    Jul 2004
    Thanks
    0
    Ik ben pas terug van Niechorze en de wegenwerken in Duitsland vielen nogal mee dit jaar. Er is een plaats waar je afhankelijk hoe laat je er voorbij rijdt een file van max. 7 kilometer mag verwachten en dit in beide richtingen. Het stukje voor de grens wat nog is aangelegd in samenwerking met ons Adolfke is hier en daar ook weeral een beetje beter geworden. Langs de kustlijn heeft ieder dorpje en stadje reeds zijn eigen flitspaaltje aangeschaft en de boetes zijn weer een beetje duurder geworden. Ik weet niet hoe het zit in de rest van het land maar je kan toch maar beter voorzichtig zijn met het gashendeltje. Volgend jaar ga ik waarschijnlijk ook met de moto of neem ik hem mee. Veel plezier en wees voorzichtig.
    Werken is leuk, werken is heerlijk en fijn. Laat genoeg over voor al je leuke collega's.

Registratie
    Jun 2007
    Thanks
    0
    kzal op menne kalender streepjes zette

en dan op den 10de augustus bijzette:
    eindelijk van de piotr af

grapke hé have fun there, en laat af en toe iets wete op msn hé
    Harley rijden is als een sprookje... Hans en grietje strooiden ook spullen om de weg naar huis te vinden

Pagina 1 van 12 123411 ... LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Off-road cursus voor all-road motoren?
    Door Monsterman in forum Off/Allroad rijden
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 20-12-2010, 14:58
  2. The road to Poland - Take 3
    Door Sw@tLorD in forum Motorvakantie en Reisverslagen
    Reacties: 23
    Laatste bericht: 20-08-2010, 07:18
  3. Road to Poland: Take 2
    Door Sw@tLorD in forum Motorvakantie en Reisverslagen
    Reacties: 19
    Laatste bericht: 10-08-2009, 05:14
  4. ALL Road