Pagina 12 van 12 EersteEerste ... 29101112
Resultaten 111 t/m 115 van 115

Onderwerp: Road to Poland

Registratie
    Oct 2005
    Thanks
    0
    Welcome back Swatje
    Als je geen tijd hebt voor je passie, is het dan wel je passie?

Foto's :Navarra 2008-
    Bezoek mijn website : http://www.everyoneweb.com/motoravonturen/

Registratie
    Jun 2006
    Thanks
    0
    [quote="$l@k!"]Allright Sw@tje back in town ]

GSXR 750 97'/99', TL1000R 00'/01', GSXR 1000 K5
    Fuifnummer van de A-GANG
    Member of the gixxer's gang

Zolder; 8/8 Snel, [/SIZE]METTET 12/8 snel[/size]
    RIP: CHL en DIMI

Registratie
    Feb 2004
    Thanks
    0
    En waar waren wij ... ? Ahja juist!

First light

Donderdag 28/08/2008 - 6:32

Opstaan! De oogjes waren mijn wekker voor. Het was net te vroeg om nog op te staan, maar slapen ging niet meer. Even de mp3-speler aangezet en naar wat muziek geluisterd. Hmmmm mijn dag kon zeker niet meer stuk nu ik het weer zag! Een heldere hemel en de zon begon de hemel te veroveren. Nogal op een roestige manier mezelf aangekleed (wat is leer toch altijd zo koud in de ochtend brrr) en gewassen. Nog op het gemakske ontbeten en de moto bepakt. Tanktas op de tank, spider op het duo-zadel. Nog een ding ontbreekt en dat ben ik. Het was al bijna 9 uur voordat ik met iedereen afscheid had genomen. De poort ging open en de mus was gaan vliegen.

Destination Poznan

Dankzij nuttige info van mijn paps vind ik een kortere weg naar de autosrade. 15 km binnendoor ipv 60-80 km rondrijden doorheen Lodz. Net voor de oprit even gestopt en alles nagekeken. Tanktas - Check ; Spider tas - Check ; Banden - OK... ok ik kan gaan. Hop de autostrade op. Hee maar, waar is de zon dedju?! Lap! Nouja het was droog dus geen probleem. Het enigste dat mij onderweg stoorde, waren de veeltallige camions. Toch wel altijd met dubbele aandacht voorbij gestoken. Dit zou mij later nog van een ongeval besparen. Kilometers gaan voorbij. Ik ben al een uur onderweg en ik heb al een mooie 180 km achter de rug ... plots begint de moto te stotteren. Shiiiittt! Neneneneneneeee. Bougies? Nee kan niet, mag niet. Hopelijk de naft (ohgodalsjebestaathelpmijdanhieruit-ikzalaltijdheelbraafzijn - laathetnumijnnaftzijndieopis...). Benzinekraan omgedraaid en ja hoor, tis de naft. Gelukkig. Net een bord voorbijgereden waarop staat dat de volgende naftstation al binnen 5km. Gene stress, ik had mijn bak maar moeten volgooien voor ik vertrok. Mooi volgetankt voor 15 euro en ik heb me ineens goe laten gaan. Ne warme chocomelk een een broodje kip! Mjam mjam! Huphup, de tijd dringt. Hop terug de autostrade op. Plat op mijn tanktas, ellebogen tegen de bak en poepje net ver genoeg dat ik de spider tas voel. Gaaaaaaaan!

Souvenir sir?!

Helaas is het nog 170 km rijden naar de grens vanaf het punt waar de payage ophoudt. Slenter slenter; tegen een magere 80km/u achter die camions hangen en voorbijsteken waar het kan. Best gevaarlijk. Elke richting heeft 1 baanvak en een pechstrook. Als je wilt voorbijsteken dan moet er ofwel geen tegenliggend verkeer zijn ofwel moet de persoon voor jou op de pechstrook uitwijken. Vooral dat laatste zorgt voor veel 'close-calls' als 2 voorbijstekende voertuigen elkaar in het midden ontwijken. Ik ben 25 km van Swiecko, de grens, en ik steek rustig een blauwe nissan voorbij. Belachelijk traag, bebouwde kom. Oh shit, ligt daar een smurf naar mij te zwaaien in een legerpakske. Van de baan gehaald.

F1: 'Meneer weet waarom wij u van de baan halen?'
    I: 'Nen niet echt'
    F1:'Waarom stak u voorbij op een dubbele volle lijn'
    I: Shit shit shit 'Euh geen excuus meneer'
    F1:' Papieren aub en 300 Zloty boete - roept om bevestiging naar de flik in de politie-auto.
    I: 'Miljaaaaaaar, dat is 75 euro en ik heb slechts 12 om in Duitsland te tanken.'
    F1: ' Dat is uw probleem. Iets verder is er een wisselkantoor, gelieve daar uw euro te wisselen en terug te komen, wij hebben uw papieren'
    I: Gevloek gevloek - ...

Naar het kantoortje gereden en daar maar de glimlach opgezet Mijn eerste boete. Zelfs de (schone) jongedame achter het glas (van het wisselkantoorjte) vond het raar dat ik ermee stoefte en lachte mee. Ik stapte buiten en er stopt een auto. Hah de persoon die ik had voorbijgestoken. Het bleek een Nederlander te zijn en hij vroeg of alles ok was en of ik genoeg centjes had. Wat vriendelijk! Vriendelijk bedankt en gezegd dat ik me wel red! Elkaar nog snel een goeie reis gewenst en ik reed terug naar de politie

I: 'Zo se, hier is het geld.
    F1: 'Mooi, ga maar naar mijn collega'
    I: Huppel huppel 'Astu'
    F2:' Nouja, jij bent niet aangemeld in Polen en we vinden je niet terug. Al dat papierwerk ... we houden het enkel bij het voorbijsteken en die 200 Zloty'
    I: ' '
    F2: ' '
    I: 'U kon het mss eerder vertellen, dan had ik ook maar 50 euro gewisseld. Ik heb euro's nodig om in De te tanken . Welke bekeuringen vallen er dan weg???'
    F2: 'Euh ja er waren er een paar meer maar die hoef ik niet op te noemen'

Uiteindelijk die 200 Zl moeten betalen dat wss in zijn eigen zak ging. Ik heb wss korting gehad omdat ik motard ben en nog een goei gesprek heb gehad met die mannen. Nog toffe kerels ook. Een was aan het twijfelen tussen ne Yam of Kawa ... haha ineens meegedeeld gekregen dat ik nog op bepaalde plekken moest oppassen voor hun collega's Ze waren nog verbaasd dat ik een bewijsje wou. De eerste da ze tegenkwamen die trots was op een bekeuring

Bye Bye Berlin

Hup Hup

De verdere reisverloop was heel eentonig. Af en toe lichte regen gehad, maar nooit langer dan 5 minuutjes. Maar in Hannover begon het enorm leuk te worden! Heuvelland!!! Lange bochten en heuvels vanwaar je een mooi uitzicht had op de streek en de autostrade onder je! GAAAAAAAAN Plat en die 220 aanhouden. Jahoeoeee! 2 keer nog file gehad waarbij een keer ik begon te zweten omdat mijn naft bijna op was en ik nog 30 km moest doen, waarvan ik nog 3 km echt stapvoets in een file gvd. Hehe eind goed al goed! Altijd goed op tijd kunnen tanken en geld kwam ik niet tekort.

Om 22u stipt aangekomen . 13 u onderweg geweest: 1 uur vastgehouden door de flikken, makkelijk 2u alles bijeen gerust onderweg. Dus eig 10 uur gereden over 1251 km

De Fireblade? Comfortabel. Trage snelheden waren wel pijnlijk, eens boven de 150 deed de wind zijn werk en werd enkel mijn nek belast. De poep deed ook flink pijn. Vooral de laatste 120 km moest ik af en toe rechtstaan op de moto. Altijd heel even en het hielp voor voor 30km Dank je, mijn Firebladetje!

Home sweet home

Ik heb enorm genoten van mij reis. Ongelooflijk! Dank je voor te lezen.

Over een jaartje open ik dit topic weer, want ik keer terug met de moto

Suzuki RMX50 -> Suzuki GS500E -> Honda CBR900RR + Honda CB 550 F -> Kawasaki ZX10R + Suzuki GSX 750 ESD -> Yamaha FZ1S 2006 + Honda CB550 F 1977

Registratie
    Oct 2007
    Thanks
    0
    ik zie al uit naar die topic.
    was echt superleuk om te lezen .
    en , hihi, zo zwaaiende lekstokjes hadden wij vroeger ook die opeens uit een bosje kwamen gesprongen of als we weeres met drie vanachter in een maloeg zaten en eentje moes wegduiken als we de lekstokjes zagen of verwittigd werden .
    en vroeger hielden we ons voor het domme. we verstonden geen pools en dan mochten we opt einde soms door .
    grtjs en welkom terug

Registratie
    May 2008
    Thanks
    3
    zo te lezen een toffe reis.
    en 't belangrijkste, ge zijt er goe en wel van terug met een pak mooie belevenissen.

Cya soon,

Brunetti
    Croix : 1.01.67 | Mettet : 1.14.743 | Nürburgring GP : 2.21.588
    Folembray : 59.60 | Zolder : 1.47.082
    Francorchamps : 2.45.879 | Ecuyers : 2.05.xx
    Assen : 2.03.02 | Hockenheim : 1.58.51 | Trackbike : Dholda CBR1000RR SC59

Pagina 12 van 12 EersteEerste ... 29101112

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Off-road cursus voor all-road motoren?
    Door Monsterman in forum Off/Allroad rijden
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 20-12-2010, 14:58
  2. The road to Poland - Take 3
    Door Sw@tLorD in forum Motorvakantie en Reisverslagen
    Reacties: 23
    Laatste bericht: 20-08-2010, 07:18
  3. Road to Poland: Take 2
    Door Sw@tLorD in forum Motorvakantie en Reisverslagen
    Reacties: 19
    Laatste bericht: 10-08-2009, 05:14
  4. ALL Road