Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 10 van 12

Onderwerp: Vercors

Registratie
    Jan 2008
    Thanks
    0

Vercors

Volgend jaar zou ik voor een weekje met een paar vrienden naar de Vercors willen rijden.
    Zijn er hier mensen die daar al geweest zijn?
    Kan iemand mij helpen ivm GPS route naar de Vercors, Chambres D'Hôtes, GPS routes in de vercors, welke Col's moeten we zeker gedaan hebben, waar moeten we zeker geweest zijn, wat moeten we zeker gezien hebben, enz.
    Kortom alle tips zijn welkom!

greetz,
    Patrick

Registratie
    Aug 2004
    Thanks
    1
    hey ,wij zijn daar een paar jaar gelden ook geweest,is echt de moeite! is eigenlijk ni zo heel ver van alpe d'huez (mss 30 min rijden)maar in de vercors zelf is eigenlijk elke baan die je pakt de moeite! echt wel knap is de col de la machine overal is er ook goeie asfalt, wel oppassen voor de locals want die rijden als gekken

wij logeerden toen in hotel le maronnier , maar das ondertussen overgenomen dus ik weet ni hoe het er met de nieuwe eigenaars is...

alvast veel plezier gewenst!

greetz
    kiki
    R.I.P. CHL en dimi fly safe in biker's heaven...
    maar hou het daar wel proper he mannen.
    Root hou ze wa in de gaten he..Hellraiser666 we miss you man....R I P

make choises and don't look back

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    33
    Wij zaten in de provence maar we hebben 1 rit door de vercors gedaan,prachtige streek.De col de Rousset is in elk geval de moeite,ook de gorges de la Bourne hebben we gedaan.Volgend jaar gaan we waarschijnlijk daar ergens in de buurt naartoe.
    Mijn ervaring met de locals is dat ze vooral gek zijn in het voorbijsteken van auto's,niet te volgen

Registratie
    Jan 2005
    Thanks
    0
    Wij gaan er volgend jaar mss terug naar toe. Daar in 2007 al eens 10 dagen rondgereden. Je zit er dicht in de buurt van veel grote en bekende cols maar ook de kleinere/onbekende zijn echt wel de moeite.
    Alpe d'huez 'moet' je via de grote weg omhoog vlammen en dan via den achterkant, genietend van het uitzicht, naar beneden bollen .

Van die locals heb ik alleszins geen last gehad, der zijn der me maar 1 keer voorbijgekomen en dat was in het begin van col de l'iseran .

Wij sliepen dan in een appartementje vlakbij Grenoble, in Chamrousse. Dat app. was eigendom van een Belgische. Die vrouw is de vriendin van een forummer hier maar ik weet niet of hij wil dat ik zijn naam hier op zet . Appartement stond toen overigens te koop, dus geen idee of het nog steeds te huur is.
    Was wel ferm, Chamrousse ligt dus al boven op een col, dat betekent iedere morgen 20km bochten naar beneden en 's avonds naar boven. Na een weekske was dat al klimkoers naar boven .

Registratie
    Aug 2004
    Thanks
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TRX
    Wij gaan er volgend jaar mss terug naar toe. Daar in 2007 al eens 10 dagen rondgereden. Je zit er dicht in de buurt van veel grote en bekende cols maar ook de kleinere/onbekende zijn echt wel de moeite.
    [b]Alpe d'huez 'moet' je via de grote weg omhoog vlammen en dan via den achterkant, genietend van het uitzicht, naar beneden bollen ]

Van die locals heb ik alleszins geen last gehad, der zijn der me maar 1 keer voorbijgekomen en dat was in het begin van col de l'iseran .

Wij sliepen dan in een appartementje vlakbij Grenoble, in Chamrousse. Dat app. was eigendom van een Belgische. Die vrouw is de vriendin van een forummer hier maar ik weet niet of hij wil dat ik zijn naam hier op zet . Appartement stond toen overigens te koop, dus geen idee of het nog steeds te huur is.
    Was wel ferm, Chamrousse ligt dus al boven op een col, dat betekent iedere morgen 20km bochten naar beneden en 's avonds naar boven. Na een weekske was dat al klimkoers naar boven .
    idd mmmm dit lezen doet me zin krijgen om terug te vertrekken al zou da nu met ne sneeuwscooter moeten zijn denk ik

greetz
    kiki
    R.I.P. CHL en dimi fly safe in biker's heaven...
    maar hou het daar wel proper he mannen.
    Root hou ze wa in de gaten he..Hellraiser666 we miss you man....R I P

make choises and don't look back

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    33
    Wij zijn langs der route pastorale naar beneden gereden,echt heel mooi maar maximum snelheid is 20km/u.Veel harder kan je ook niet

http://outdoors.webshots.com/photo/2...vhost=outdoors

Registratie
    Jan 2005
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guido
    Wij zijn langs der route pastorale naar beneden gereden,echt heel mooi maar maximum snelheid is 20km/u.Veel harder kan je ook niet

http://outdoors.webshots.com/photo/2...vhost=outdoors
    Niet overdrijven é Guido. Je kan wel een stuk harder, maar wil je harder , das de vraag hé .

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    33
    [quote="TRX"]Niet overdrijven é Guido. Je kan wel een stuk harder, maar wil je harder ]
    Ja inderdaad ,je kan iets harder op sommige stukken,maar inderdaad,waarom zou je het doen.

Registratie
    Jan 2005
    Thanks
    0
    Zal sebiet eens wat foto's zoeken van die vakantie, kan je alvast wat kwijlen .

Registratie
    Jan 2005
    Thanks
    0
    Alvast 1 foto gevonden, een lokale inwoonster

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Routes Vercors
    Door Chr-Re-ie in forum Motorvakantie en Reisverslagen
    Reacties: 14
    Laatste bericht: 09-09-2017, 22:24
  2. Solo roadtrip: Vogezen Alpen Vercors