Resultaten 1 t/m 4 van 4

Onderwerp: GS500 hoofdzekering brand door.

Registratie
    Jan 2007
    Thanks
    0

GS500 hoofdzekering brand door.

Hallo,

Ik heb een probleemke met mijn GS500E uit 2006 (+/-30000km) hij is wel al een aantal keren gevallen. De hoofdzekering brandt sinds kort regelmatig door. Nu al de 2de keer op 2 weken tijd en daarvoor nooit problemen gehad. Wel steeds met vochtig weer, de eerste keer met lichte regen na +/- 1 km (niet de ergste regen waar ik ooit doorgereden ben) en de tweede keer met vrij dichte mist na een km of 10.

Kortsluiting door water in de contacten en stekkers denk ik uitgesloten te hebben doordat ik pas zaterdag alle verbindingen en stekkers terug voorzien heb van niet geleidend vet. Ook een slechte hoofdzekering is nu uitgesloten doordat het voor de tweede keer is voorgevallen. En de batterij was telkens vol genoeg om te starten dus hopelijk de alternator ook niet.

Nu vraag ik mij af wat het nog kan zijn. Ik heb al gezocht en gevonden dat het misschien wel de voltage regulator kan zijn maar ik heb niet direct een idee hoe ik dit kan testen aangezien het probleem zich plots voordoet. Ik kan het voltage wel nameten maar aangezien waarschijnlijk een piek is kan ik daarmee niet veel bepalen.

Andere oorzaken zijn ook altijd welkom, want mijn motor duwen is niet direct wat ik mij voorstel bij motorrijden.

Alvast bedankt

Rob

Registratie
    Feb 2004
    Thanks
    0
    Mss een kortsluiting? Ik zou de kabelboom eens nakijken en zien of er nergens isolatiemeteriaal gelost heeft. Of gewoon opnieuw met ductape bewerken

Hmmm ... ik lees je post nu tegoei en het lijtk me bizzar. Mss de bekabeling laten nameten?
    Suzuki RMX50 -> Suzuki GS500E -> Honda CBR900RR + Honda CB 550 F -> Kawasaki ZX10R + Suzuki GSX 750 ESD -> Yamaha FZ1S 2006 + Honda CB550 F 1977

Registratie
    Jan 2007
    Thanks
    0
    Het was toch nog een kortsluiting in de draden van de koplamp. Nu de kabelboom ff openknippen en de draden terug isoleren en hopelijk is het daarmee opgelost.

Rob

Registratie
    Oct 2008
    Thanks
    0
    Een veel voorkomend probleem is waar de kabelboom over gaat van het kader naar de voorvork van het veelvuldig draaien durft er wel eens wat doorschuren met alle gevolgen van dien dus daar even de boel openmaken denk ik .

Gelijkaardige Onderwerpen

1. ZX636 Hoofdzekering blijft springen.
    Door Nito in forum Sleutelhoek
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 21-07-2015, 13:57
  2. Hoofdzekering zx6r spring
    Door Hennie in forum Sleutelhoek
    Reacties: 48
    Laatste bericht: 04-09-2013, 20:40
  3. Brand new
    Door _Wouter_ in forum Even voorstellen
    Reacties: 30