Resultaten 1 t/m 10 van 10

Onderwerp: motorverlof in Tsjechie

Registratie
    May 2005
    Thanks
    0

motorverlof in Tsjechie

heykes iedereen,

is er al eens iemand met de motor naar Tsjechie geweest?
    wij hebben daar ergens een appartement gehuurd voor een twee weken zodat we van daaruit kunnen gaan touren.
    voor mij is het de eerste keer dat ik met de motor op verlof ga, buiten enkele verlengde weekendjes in de ardennen maar mijn vriend is al op een paar plaatsen geweest. ze trokken toen rond met een tentje.

als er iemand tips heeft of zo mag je die altijd laten weten

groetjes nicky

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    33
    Ben zelf nog niet in Tsjechie geweest maar ga wel alle jaren een paar keer met de moto op reis.Zorg zeker voor een goede reisverzekering,bv.Ethias

http://www.2fast4u.be/forums/showthr...ht=verzekering

Ook is het handig om op voorhand al een paar ritten op papier te zetten,bezienswaardigheden ,mooie baantjes enzo.Neem ook genoeg cash mee om te tanken,bv in Frankrijk en Duitsland is het moeilijk om met bancontact te tanken.Zelf zoek ik ook altijd op voorhand de motogarages in de buurt op.

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    5158
    Tsjechiƫ is de max!!!
    Ben twee jaar geleden naar de MotoGP in Brno geweest.
    Er ligt bijna overal nieuw, mooi asfalt.
    Weinig volk op de baan, bijna geen politie, omhoog en omlaag, links en rechts, tussen het groen, echt super!!!

Alleen de rechtstreekse baan van Praag naar Karlovy Vary (Karlsbad) was niet zo geweldig, maar alle kleine baantjes, echt goe.
    Als ge kunt, terugrijden over Cheb en dan een beetje noordwaarts (voormalig) Oost-Duitsland in. Meagamooi in 't groen op een biljartlaken :biggrin:

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    0

Question

Ik ben ook een motor-vakantie richting Tsjechiƫ aan't plannen

Maar aangezien vooral m'n vriendin krap bij kas zit, ik eigenlijk ook, daar ik geen volledige vakantie kan/zal betalen voor haar...

Was het ons plan om met 2 op de CB500 naar Tsjechiƫ te bollen...
    De cb500 gaat het hier niet makkelijk mee hebben, dus ik vrees dat ons tentje niet meekan...

Dus in duitsland, plan ik 4 wss "dure" overnachtingen (ik reken een 25€/per nacht/per persoon)

Daar enkele vrienden van de scouts op die moment met hun mannekes ook daar een trektocht in Tsjechiƫ doen, had ik gedacht, om eventueel m'n tent en slaapzakken mee te geven aan hun...

Maar helaas, naar't schijnt hebben ze maar 1 auto mee, en die zit al propvol..

Iemand mss een idee om zeer goedkoop te slapen in Tsjechiƫ?
    Aangezien m'n tent & slaapzakken & matjes ECHT niemeer mee kunnen op de motor...

Alle tips zijn welkom

Alvast bedankt
    .. amper op't forum te vinden, te druk in de weer met rsolution.be, stuur een berichtje als deze (te) snelle jongen ergens op dient te reageren

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    33
    http://www.tsjechie.nl/
    campings,apartementen,huizen.

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    0
    Iemand eigenlijk een idee, hoe goed dat je je motor moet beveiligen in Tsjechiƫ?

Ik rij met een cb500, en eerlijk gezegd, ik denk wel dat ze daar iets mee kunnen doen daar...
    Evenals dat ze iets kunnen doen met alle stukken die ze eraf draaien..
    .. amper op't forum te vinden, te druk in de weer met rsolution.be, stuur een berichtje als deze (te) snelle jongen ergens op dient te reageren

Registratie
    May 2005
    Thanks
    0
    hier is nog een site met enkele campings in Tsjechie

http://members.home.nl/fam.kloppenburg/campings.html

Registratie
    May 2005
    Thanks
    0
    [quote="Speedieke"]Ik ben ook een motor-vakantie richting Tsjechiƫ aan't plannen

Maar aangezien vooral m'n vriendin krap bij kas zit, ik eigenlijk ook, daar ik geen volledige vakantie kan/zal betalen voor haar...

Was het ons plan om met 2 op de CB500 naar Tsjechiƫ te bollen...
    De cb500 gaat het hier niet makkelijk mee hebben, dus ik vrees dat ons tentje niet meekan...

Dus in duitsland, plan ik 4 wss "dure" overnachtingen (ik reken een 25€/per nacht/per persoon)

Daar enkele vrienden van de scouts op die moment met hun mannekes ook daar een trektocht in Tsjechiƫ doen, had ik gedacht, om eventueel m'n tent en slaapzakken mee te geven aan hun...

Maar helaas, naar't schijnt hebben ze maar 1 auto mee, en die zit al propvol..

Iemand mss een idee om zeer goedkoop te slapen in Tsjechiƫ?
    Aangezien m'n tent & slaapzakken & matjes ECHT niemeer mee kunnen op de motor...

Alle tips zijn welkom

Alvast bedankt ] Wel ga op zoek naar f1 hotellekes, is helemaal niet duur.Je kan vooraf al eens opzoeken op het internet waar je deze hotellekes kan vinden.Ik denk dat ik 3 jaar terug 41 euro betaalde voor 2 personen met ontbijt inbegrepen!! tv op de kamer, wel gezamenlijke douche op de gang, maar heel proper.En geef toe , niet duur!!!!

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    33

Registratie
    Oct 2004
    50% Zoersel en 50% Rio de janeiro, Brazil
    Thanks
    0
    Ik ben verleden jaar even naar Tsjechie geweest. Via Wenen en de wijnstreek en dan Tsjechie binnen... t was de bedoeling om naar Praag te gaan. Wij waren met de auto en ik voelde me helemaal ni op mn gemak eens over de grens. na 50 km ben ik terug naar Oostenrijk gereden en zijn we daar nog een week gebleven.

Niks negatiefs over Tsjechie, maar mijnen auto blonk te hard en er liepen teveel van die "groepjes" rond naar mn goesting. Je kon ni gaan tanken of er kwam direkt een hele hoop volk af of we geen sigaretten of drank moesten kopen... Ik dacht direkt terug aan een eerdere carjacking en k had er echt schrik.

Ik wil nog wel eens terug gaan, maar ofwel in groep, ofwel met t vliegtuig:cool

Gelijkaardige Onderwerpen

1. 2015 rondje frankrijk (vogezen), zwitserland, oostenrijk, tsjechiė, duitsland
    Door WilfriedVA in forum Motorvakantie en Reisverslagen
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 11-08-2015, 21:18
  2. Motorvakantie richting Tsjechie en Polen
    Door RafKe Duc in forum Motorvakantie en Reisverslagen
    Reacties: 21
    Laatste bericht: 07-08-2011, 12:13
  3. met de moto naar motogp in Tsjechie 2010
    Door roosje62 in forum Motorvakantie en Reisverslagen
    Reacties: 14
    Laatste bericht: 21-03-2010, 08:46
  4. Tsjechie 16/6...23/6..2007