Resultaten 1 t/m 7 van 7

Onderwerp: Motorreis Amerika

Registratie
    Jul 2008
    Thanks
    0

Motorreis Amerika

Hallo!

Ik vertrek zaterdag voor 2 weken naar de VN, en heb daar voor 2 dagen (Rocky Mountains) een moto gehuurd.

Nu zit ik met de vraag: hoe kan ik het best pak en helm meenemen op vliegtuig? Helm in handbagage? Want 1/3 valiezen raken ze tegenwoordig blijkbaar kwijt...
    Ik kan daar ook een helm huren, maar dat idee vind ik maar niks...

Groetjes,

Registratie
    Dec 2007
    Thanks
    0
    Alé een helm huren hé ..een zorg minder ..zou ik toch doen

Registratie
    Nov 2007
    Thanks
    0
    ik men eigen helm meenemen. helm huren weet je nooit wat je krijgt. allé, ik ben nen moeilijke.

dus gewoon men eigen ding in handbagage.

ge kunt hem dan nog opzetten in't vliegtuig voor de veiligheid.
    Sometimes I find a loose nut behind the throttle that keeps causing all sorts of problems...

Registratie
    Jul 2009
    Thanks
    2
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Swa
    ik men eigen helm meenemen. helm huren weet je nooit wat je krijgt. allé, ik ben nen moeilijke.

dus gewoon men eigen ding in handbagage.

ge kunt hem dan nog opzetten in't vliegtuig voor de veiligheid.
    ja zou wel een leuk zicht zijn, zeker zo ne fluo oranje zoals de zwaantjes hebben.

Registratie
    Jan 2005
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gixxeralain
    Alé een helm huren hé ..een zorg minder ..zou ik toch doen

als het slechts voor 2 dagen is, zou ik dat precies ook zo doen.

maar wil je hem echt mee nemen, hoor dan eerst eens bij de maatschappij waarmee je vliegt of je helm wel mee mag in de handbagage want tegenwoordig weet je zoiets nooit op vluchten die naar de overkant gaan.
    ik geloof ook dat handbagage niet hoger mag zijn dan 25cm of zoiets (kan me vergissen dus kijk dat ook eens na) want dat het anders niet past in de overhead compartment bin dinges. Afgelopen reis was mijn fototas mee en op de binnenlandse vluchten was het toch wel wat wringen om het er in te krijgen.

Bagage kwijt spelen valt allemaal best wel mee.
    Vaak is het ook omdat ze niet of nauwelijks geïdentificeerd zijn, hang er zo'n naam en telefoonnummer-kaartje aan en steek een extra kaartje bovenaan in je valies met deze gegevens en eventueel het adres waar je verblijft in de states met een vriendelijke danku om het naar daar te laten bezorgen, works every time

Veel plezier in ieder geval

diagonally parked in a parallel universe
    - IsaMotion-

Registratie
    Apr 2006
    Thanks
    241
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Butagaco
    Hallo!

Ik vertrek zaterdag voor 2 weken naar de VN, en heb daar voor 2 dagen (Rocky Mountains) een moto gehuurd.

Nu zit ik met de vraag: hoe kan ik het best pak en helm meenemen op vliegtuig? Helm in handbagage? Want 1/3 valiezen raken ze tegenwoordig blijkbaar kwijt...
    Ik kan daar ook een helm huren, maar dat idee vind ik maar niks...

Groetjes,
    Van alle motorrijders die ik de afgelopen 2.5 weken in de VS heb gezien, heb ik er 2 in gore tex gezien. Al de rest in t-shirt of gewoon trui met lange mouwen. Dus ge gaat een uitzondering worden, maar ik zou er eveneens ook wel voor prefereren een pak te dragen. Want het zijn uitdagende bochtjes daar .

Wat de helm betreft, zou ik die ook huren. Er bestaan van die spuitbusjes met ontsmettend middel. Wij gebruikten dat ook voor de koptelefoons die we daar kregen op Alcatraz. Want begin maar eens met ne helm te slepen naar de VS :-s

Veel plezier daar. Ik zou nog eens terug willen van Phoenix naar Las Vegas, maar dan helemaal met de moto. Mooiste stukje dat ik ooit in mijn leven gedaan heb, maar jammer genoeg op 4 wielen (maar dat was wel gemakkelijk met heel die bagage).
    I'll keep my guns, freedom & money ... You can keep the "change"!

Registratie
    Apr 2006
    Thanks
    241
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Isabella

als het slechts voor 2 dagen is, zou ik dat precies ook zo doen.

maar wil je hem echt mee nemen, hoor dan eerst eens bij de maatschappij waarmee je vliegt of je helm wel mee mag in de handbagage want tegenwoordig weet je zoiets nooit op vluchten die naar de overkant gaan.
    ik geloof ook dat handbagage niet hoger mag zijn dan 25cm of zoiets (kan me vergissen dus kijk dat ook eens na) want dat het anders niet past in de overhead compartment bin dinges. Afgelopen reis was mijn fototas mee en op de binnenlandse vluchten was het toch wel wat wringen om het er in te krijgen.

Bagage kwijt spelen valt allemaal best wel mee.
    Vaak is het ook omdat ze niet of nauwelijks geïdentificeerd zijn, hang er zo'n naam en telefoonnummer-kaartje aan en steek een extra kaartje bovenaan in je valies met deze gegevens en eventueel het adres waar je verblijft in de states met een vriendelijke danku om het naar daar te laten bezorgen, works every time

Veel plezier in ieder geval
    Voor de eerste keer in mijn leven, vroegen ze om zoveel mogelijk handbagage onder de zetels te steken, zowel heen als terug vlucht. Dit zodat mensen met grotere handbagages, die wel boven gestoken krijgen. En die handbagages met wielekes zijn wel dikker als 25 cm. En een helm past daar zeker in.

Enige nadeel is dat die helm dan ook uw aller enigste handbagage is.

@Butagaco:
    Moest het zijn, ik heb hier een speciale tas liggen voor ne helm in te steken en moogt ge komen lenen. Lijkt op een tas voor te gaan bowlen, maar dan in goretex op maat van ne helm
    I'll keep my guns, freedom & money ... You can keep the "change"!

Gelijkaardige Onderwerpen

1. import amerika
    Door Canttouchthis in forum Algemene Motorpraat
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 12-03-2012, 18:49
  2. Uitlaten bestellen via Amerika
    Door Boa Bea in forum Uitlaten
    Reacties: 30
    Laatste bericht: 17-05-2008, 18:03
  3. Motortreffen in Zuid-Amerika
    Door tigereye in forum Filmpjes, Foto's en Moppen
    Reacties: 3