Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 10 van 37

Onderwerp: Quick Shifter

Registratie
    Mar 2008

Quick Shifter

Hallo ,

wij hadden hier een kleine discussie over quick shifters.

Dat ze zowel de ontsteking en benzinetoevoer onderbreken en afsluiten weten de meeste wel.

Nu ;

Hoe zit dat met schakelen bij een lager toerental ....werkt dat dan nog goed ?

Hoeveel lijden de versnellingsbak en of ketting ? Meer of minder dan bij schakelen met ontkoppelen en terug op het gas gaan.

Voila Alvast Bedankt

Registratie
    Aug 2006
    Blog Entries
    1
    De meeste quickshifters kan je instellen op minimum toerental waar die ingrijpt. Bij de meeste is dat rond de 4000tr/min dacht ik.
    Qua slijtage kan ik niet veel vertellen. Ik heb altijd al veel opgeschakeld zonder koppeling en heb nog nooit brokken gehad hierdoor Al mijn moto's hadden tegen dat ik ze verkocht toch +40.000km.
    Met een quickshifter ga je wel meer kans hebben op brokken indien die niet goed afgesteld is. Sommigen kan je afstellen op druk op de sensor dus als dat verkeerd staat wordt de onderbreking op het verkeerde moment gedaan en dat kan nooit goed zijn voor de versnellingsbak.

op lage toeren werkt het nooit goed tenzij met een shifter aangesloten op een merk eigen module.

Als je een goede shifter hebt is de slijtage gelijk aan zonder.

Geen shifters ala rapidbike,powercommander, ps of iets met veren toestanden. deze moet je teveel gaan bijregelen.

Wij gebruiken de HM shifters (zoals vele, oa tenkate en mcwilliams)

Registratie
    Dec 2007
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mototech
    Wij gebruiken de HM shifters (zoals vele, oa tenkate en mcwilliams)
    en wa moet da kosten ?
    Racing is life. Anything before or after.. .. is just waiting

Registratie
    Dec 2007
    En hoeveel tijd win je met zo'n Quickshifter op een circuit als Zolder bvb ?
    Is het "sneller" verleggen het enige voordeel of zijn er nog ?
    Schakelt het zoveel sneller ? Is dat de moeite om dat te steken?

Registratie
    Aug 2007
    zonder ervaringsdeskundige te zijn lijkt het mij makkelijker schakelen onder hellings hoek. Bij het uitkomen van een chicane had ik soms moeite omdat je nog bezigbent met je stuur vollen bak om te gooien had ik geen tijd meer om te schakelen. Bvb op zolder.
    Opschakelen in de kanaalbocht was moeilijk met ontkoppellen en opschakelen na de ziekenhuisbocht had ik ook moeite.

Als je dan kan vertrouwen op de quickshifter denk dat ik daar, en zeker in de kanaalbocht, nog sneller kan.

Of het nodig is? Das nog wat anders.

Registratie
    Dec 2007
    Je zegt daar wat.
    Ik heb het vooral lastig bij de sterrenwacht (eerste rechtse) richting kanaalbocht.
    Daar moet ik er altijd op letten om m'n voet al onder het pookje te houden voor ik de bocht induik anders lukt het bijna niet meer. 't zou idd wel een pak gemakkelijker zijn om daar gewoon een tikske te geven naar beneden zonder koppeling.
    Maar op lager toerental werken die dingen blijkbaar niet zo goed. En in die bocht moet ik wel short-shiften dusjah

Registratie
    Aug 2007
    tja, ze spreken hier van vanaf 4000 toeren. Ik denk niet dat ik onder de 4000 zak op zolder.

Ik weet niet of je ook met de standaard set tandwielen rondstuift maar daar ook denk ik dat het iets makkelijker is.
    Ik moet aan start/finish denk ik maar 2 keer opschakelen. Als je bvb met een tand of twee meer achter aan zit
    (Wat ik eingenlijk ook zou moeten doen maar dit terzijde)
    dan ga je sneller in toeren klimmen en meer moeten schakelen. Als je dan op start/finish of na de bianchi meer moet schakelen of naar 6de moet dan zou't wel kunnen helpen denk ik.

Registratie
    Dec 2007
    ik zit met volledig standaard motor.
    Maar idd.. ok in sterrenwacht zak ik niet onder de 4000 toeren met de 600

ik heb van de week reverse schakelen onder gezet, en heb al wat rond gereden in de straat hier, en ik vind het al lekker schakelen, maar je moet je kop er goed bij houden de eerste paar dagen dat je die gebruikt. ik heb dit gekocht omdat ik het altijd moelijk vond om op hellingshoek( sterrenwacht en villneuve) door te schakelen zonder al te veel moeten verplaatsen om mijn voet onder de pook te zetten.

Een quickshifter komt dit winter ook bij mij erop. dit rijdt ook erg lekker. volle gas openhouden en opschakelen win je zo ie zo tijd mee, dan dat je je gas even moeten dichten.
    Heb zitten kijken naar dynojet, maar dan moet ik weer een PC erbij kopen, gelijk €600+ kost het allemaal. terwijl ik meestal met standaard uitlaat rijdt en dan zal de PC weinig doen voor mij.
    Wie heeft iedeen om welke ik moet kopen?
    R.I.P Marco #58
    http://WWW.INTER-TRACK.BE[/color]

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten