Pagina 3 van 66 EersteEerste 1234561353 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 t/m 30 van 655

Onderwerp: De grote ELEKTRISCHE MOTOS thread!

Registratie
    May 2004
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Been
    Ze doen hun best en het zal er (spijtig genoeg) zeker aankomen, maar mij interesseert het niet. Geef mij maar een echte motor met een mooie sound, versnellingsbak, uitlaat, motorrem en dat ik hem kan volgooien met goedruikende benzine.
    ik dacht ook zo 2 maand geleden

en ik denk dat er altijd wel een plaats zal zijn voor stinkende en luide moto's (ik rij met een 1000cc v-twin met volledig open uitlaten) en klassieke ferraris en lambos, maar dit is de toekomst jong, en het zijn de tweewielers die het moeten waarmaken, omdat wij veel meer 'aan het front' staan dan de ingeslapen autobestuurders.

trouwens, op het moment dat een stealth-moto mij (op mijn zware v-twin) voorbijschiet aan een rotvaart ga ik niet lang twijfelen om over te stappen naar elektriek zenne en ik denk dat er vele hier ook zo over denken.

Registratie
    Jul 2009
    Thanks
    0
    ga mijn bike houden en nen tank van 10000 liter vullen met naft als dit erdoor komt,en als ze groen op straat willen dan koop ik mij wel ne kawa
    one life,ride it...!!!

Registratie
    May 2007
    Thanks
    1
    zeker niet ... 95 of 98 brand goed weet ik uit onderinding

Veel van batterijen ken ik ni vandaar de vraag , dacht altijd dat batterijzuur nogal een straf mix was van allerlei gevaarlijke producten .
    Dus de omstaanders en jezelf zou dus niets meer hoeven te vrezen voor rondvliegend batterijzuur ? Ja dat is goed nieuws ...

Registratie
    May 2004
    Thanks
    0
    oh ja, ik wil nog een oud zeer uit de wereld helpen:

"brommers op elektriek zijn op zich perfect voor het milieu, maar waar wordt die elektriek uitgehaald? Als die elektriek geproduceerd wordt door kolencentrales dan is alle moeite toch voor niks?"

niet waar.

- een huidige verbrandingsmotor heeft een efficientie van 20% of zo, maw 80% van de energie gaat op in hitte en lawaai.

- een elektromotor heeft een typische efficientie van 90%. En een kolencentrale heeft een typische efficientie van 35%...dus we zitten hier aan 32% tegenover 20%, ZONDER de zeer energie-intensieve raffinage en distributie van benzine erbij te rekenen. Dus zelfs met een vervuilende kolencentrale zit je al veel beter dan een verbrandingsmotor.

- als de elektriek uit wind, water of zon wordt gehaald, is dit zelfs helemaal hernieuwbaar.

Registratie
    May 2004
    Thanks
    0
    hey roel, ik zeg niet dat het niet gevaarlijk is hee...je hebt ook zoiets als voltage en ampere een snelle elektriek-moto is een kleine hoogspanningscabine, dus op zich niet ongevaarlijk. Maar dat zijn zaken die allemaal kunnen opgelost worden. De batterijen moeten veilig weggeborgen zitten in het frame bijvoorbeeld.

Registratie
    Aug 2006
    Blog Entries
    1
    Thanks
    0
    Als het aan mij ligt koop ik me direkt een ttxgp om op circuit te rijden maar op dit moment ben je wel verplicht om de wedstrijden mee te rijden als je er eentje aanschaft.
    Niets last meer van de zwarte vlag op Zolder Probleem gaat wel zijn dat als je iemand voorbij gaat net voor een bocht dat ze je niet horen. Ne goeie claxon monteren is geen slecht idee dan denk ik

Registratie
    Dec 2007
    Thanks
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wreckah
    wat gebeurt er met een moto-ongeval en een ultra-brandbare volle benzine-tank?
    Typisch voor Y R6 en R1
    Fly with the eagle or scratch with the chickens.

Loud pipes NEVER saved a life .

Registratie
    May 2007
    Thanks
    1
    kawa heeft daar blijkbaar ook last van

http://www.youtube.com/watch?v=jpEOp...eature=related

Registratie
    Feb 2007
    Thanks
    6
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wreckah
    Ze bestaan nu al, ze zijn zelfs betaalbaar, en ze gaan alleen maar beter worden! Reken erop dat ze de verbrandingsmotor binnenkort compleet in de vernieling gaan rijden.
    er is 1 immens groot probleem met elektrische voertuigen in't algemeen ... : aktieradius en bijtanken.

en eigenlijk bestaat daar geen oplossing voor

een dag gaan rijden in de ardennen : hoe ga je halfweg je batterijen opladen, zonder dat je er uren op moet wachten ? gaat niet ...

ruilbatterijen dan maar : hoe ga je zo'n systeem opzetten ? wie is verantwoordelijk voor kapotte batterijen (en bijgevolg : wie gaat de kosten betalen aan de batterij/je motor) ... wat als je een half versleten batterij meekrijgt waar je veel minder ver mee geraakt dan gedacht ...

wat als je ergens ten velde met lege batterijen komt te staan : je kant niet zomaar even een jerrycan elentriek gaan halen ...

je rekent uit dat je nog net een bepaald batterijstaion kunt bereiken, en blijkt dat jouw type batterijen niet meer voorradig zijn. daar sta je dan (vergeet niet : er gaan massa's veschillende vormen/grootte batterijen zijn, met verschillende voltages dan nog)

naft is aan ieder station hetzelfde, of dat nu een groot of een klein station is : ze hebben het allemaal en het is overal "hetzelfde". maar zoals wij al eens de ardennen in duiken : vergeet het maar dat ieder "batterijstation" in een boeregat alles voldoende op voorraad heeft .

elektrische voertuigen zijn NIET de toekomst, zolang voor deze problemen geen oplossingen zijn (in mijn ogen). enkel voor mensen die weten dat ze maximaal een 200km per dag zullen rijden.

Registratie
    May 2004
    Thanks
    0
    niet zo rap

tanken met een shot elektriek? 5 seconden oplaadtijd...het is niet meer zover af...

http://www.technologyreview.com/biztech/18086/

niet te rap het kopke laten hangen

Pagina 3 van 66 EersteEerste 1234561353 ... LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. De grote helmhaar thread ...
    Door DME3 in forum Algemene Motorpraat
    Reacties: 44
    Laatste bericht: 21-01-2015, 16:25
  2. Kockelmann Motos (Francorchamps motos) afgebrand :/
    Door E.M. in forum Nieuws uit de Motorwereld
    Reacties: 25
    Laatste bericht: 27-06-2014, 15:26