Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 10 van 32

Onderwerp: combined brake system

Registratie
    Jun 2008
    Thanks
    0

combined brake system

vandaag waren de wegen eens droog om mijn pas gekochte blackbird te testen. over alles heel tevreden behalve over het remsysteem.
    rijd al 15 jaar met sportieve motoren en heb de achterrem nooit gebruikt .
    vandaag dus op het industrieterrein het tempo wat opgedreven en ben er achter gekomen dat het voor mijne rijstijl zelfs gevaarlijk is !
    in derde vol naar rotonde , terugschakelen naar tweede en remmend insturen .....
    WTF !!!! de achterkant schuift weg zoals bij een supermotard !
    dikke zwarte streep op den tarmak,allemaal spektaculair maar niet effektief !
    dus die rommel moet er af , daar maak ik accidenten mee.
    rechtdoor remmen gaat zeer goed maar eens op hellingshoek insturend remmen is hopeloos bij een snel tempo.
    dus .... iemand een idee hoe ik dat systeem kan uitschakelen ???

Registratie
    Dec 2007
    Thanks
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door faijerbleed
    iemand een idee hoe ik dat systeem kan uitschakelen ???
    You' re not alone...

" DELINKING DCBS

And after all that if you really don't like the linked braking system, the you can de-link them if you want, a delink kit for approx. £100 - (price current August 2007)

Fly with the eagle or scratch with the chickens.

Loud pipes NEVER saved a life .

Registratie
    Jun 2008
    Thanks
    0
    http://www.ixxra.com/birdbrakes.htm

had deze ook al gevonden maar het mag weeral niks kosten ....
    er moet toch een mogelijkheid zijn om het zo te ontkoppelen.
    de achterrem word geactiveerd doordat de voorste remklauw lift en een piston indrukt .
    die piston geeft een signaal naar de pcv (wat dat ook moge zijn ???) en die zet de achterrem in werking.
    als je de drukpiston of pcv in frut vaneen slaat met een hamer , probleem opgelost???
    zal het net nog eens afzoeken voor ik begin te timmeren

Registratie
    Jun 2008
    Thanks
    0
    Honda DCBS
    Eén van de meest gecompliceerde systemen is het Dual Combined Braking System van Honda, dat eerst op de CBR1000F en later op de Pan European toermachine werd toepast. Het DCBS-systeem op de Pan European bestaat uit drie schijfremmen, elk voorzien van remklauwen met drie parallelle zuigers. Hierbij bedient de handrem de buitenste twee zuigers van de voorremklauwen, waarvan de linker klauw scharnierend aan de vorkpoot is bevestigd. Als de voorrem wordt bediend, wordt deze klauw door de draaiende beweging van de remschijf naar de vork toe getrokken. Aan de bovenzijde loopt de remklauw tegen een rempomp aan, die wordt ingedrukt zodra de remklauw begint te scharnieren. De rempomp is aangesloten op de buitenste twee zuigers van de achterremklauw, zodat die mee remt als de handrem wordt bediend. De voetrem van dit DCBS bedient de middelste zuigers van alle remklauwen, zowel voor als achter. En omdat de linker voorrem dus meedoet, stuurt deze indirect ook weer de buitenste zuigers van de achterremklauw aan.

Regelsystemen
    Het DCBS van Honda is voorzien van een paar regelsystemen om de remkracht te optimaliseren. Zo is de middelste zuiger van de rechter voorremklauw (die dus door de voetrem wordt aangestuurd) voorzien van een vertragingsklep die de opbouw van de remdruk bij lage remdrukken vertraagt. Dit vermindert het duikeffect bij het remmen, hetgeen het comfort verbetert. Wordt er hard geremd, dan werkt de vertragingsklep niet, zodat er maximaal wordt geremd. In de remleidingen naar de achterremmen zijn PCV?€™s (Pressure Control Valves) opgenomen. Dit zijn remdrukbegrenzers, die ervoor zorgen dat de remdruk vanaf een bepaalde waarde nauwelijks meer oploopt. Bij een bepaalde stuurdruk laat deze de remdruk op de achterremklauw zelfs dalen, omdat het achterwiel bij een stijgende remvertraging steeds ?€˜lichter?€™ wordt en daardoor steeds minder remkracht kan overbrengen. De remkrachtverdeling is ook te beïnvloeden door te kiezen voor een ander aansluitschema. Bij de sportievere Honda VFR800Fi wordt bijvoorbeeld de hele rechter remklauw door de handrem bediend, terwijl de voetrem niet de middelste, maar de buitenste twee cilinders van de achterrem voor zijn rekening neemt. Zo heeft de rijder iets meer controle over de remkrachtverdeling, hetgeen bij een sportievere rijstijl nodig is. Coureurs gebruiken de achterrem bijvoorbeeld alleen maar om de motor bij te remmen als ze bij het uitkomen van een bocht ˜wijd dreigen te lopen, omdat ze anders te veel gewicht naar voren verplaatsen en het voorwiel te zeer belasten

Registratie
    Mar 2009
    Thanks
    0
    als je de drukpiston of pcv in frut vaneen slaat met een hamer , probleem opgelost???

Gij moogt nooit in de buurt van mijne moto komen zenne .
    Ik denk dat het u sowieso geld gaat kosten als ge da systeem wil veranderen.

Registratie
    Dec 2007
    Thanks
    1
    Foto's laten maken terwijl gij uw moto optimaliseert...
    Fly with the eagle or scratch with the chickens.

Loud pipes NEVER saved a life .

Registratie
    Jun 2008
    Thanks
    0
    http://www.jaws-motorcycles.co.uk/bird2.htm#link

99 pond....
    ga het eens bekijken en proberen zo'n plaatje zelf te maken .
    als dat niet lukt ..... HAMMERTIME

Registratie
    Feb 2007
    Thanks
    0
    gewoon een paar remleidingen herleggen (en op maat laten maken) en probleem is opgelost

Registratie
    May 2008
    Thanks
    3
    vandaag waren de wegen eens droog om mijn pas gekochte blackbird te testen. over alles heel tevreden behalve over het remsysteem.
    rijd al 15 jaar met sportieve motoren en heb de achterrem nooit gebruikt .
    vandaag dus op het industrieterrein het tempo wat opgedreven en ben er achter gekomen dat het voor mijne rijstijl zelfs gevaarlijk is !
    in derde vol naar rotonde , terugschakelen naar tweede en remmend insturen .....
    WTF !!!! de achterkant schuift weg zoals bij een supermotard !
    dikke zwarte streep op den tarmak,allemaal spektaculair maar niet effektief !
    dus die rommel moet er af , daar maak ik accidenten mee.
    rechtdoor remmen gaat zeer goed maar eens op hellingshoek insturend remmen is hopeloos bij een snel tempo.
    dus .... iemand een idee hoe ik dat systeem kan uitschakelen ???
    ik heb zelf 2 jaar met een Blackbird gereden, daarvoor met een VFR800 en een Varadero (allen met DCBS). 'k heb een vrij pittige rijstijl. van alles met diene bike gedaan : 3500 km Alpen in 5 dagen, Caps Blanc-nez/Gris-nez, op circuit in Zolder, enz...
    maar wegschuiven zoals een supermotard heeft die (noch de andere) toch nooit gedaan ge krijgt da wiel zelfs nie geblokkeerd door op de achterrem te gaan staan, behalve in kiezels dan, dus met de voorrem zeker niet
    in u plaats zou ik eerst een aantal andere dingen nagaan vooraleer het DCBS te beschuldigen :
    - bandendruk, bandenslijtage
    - afstelling/slijtage veringen (voor en achter)
    - remblokjes
    - bandjes eerst opwarmen (duurt langer in deze tijd van het jaar)
    - staat van de weg (momenteel zijn de wegen echt wel vettig)

En dan misschien ligt het niet aan de bike maar aan uw rijstijl : ik denk dan teveel motorrem (bv hoog in derde, en schakelen naar 2de al remmend) daar kan uw achterwiel van blokkeren. want ik herhaal : enkel de voorrem zal u achterwiel NOOIT blokkeren !!
    ge zegt het zelf, 't is voor u nen nieuwe bike. misschien nog wat leren kennen...

Veel plezier ermee verder, 't is een vette machien die alles aankan.

Brunetti
    Croix : 1.01.67 | Mettet : 1.14.743 | Nürburgring GP : 2.21.588
    Folembray : 59.60 | Zolder : 1.47.082
    Francorchamps : 2.45.879 | Ecuyers : 2.05.xx
    Assen : 2.03.02 | Hockenheim : 1.58.51 | Trackbike : Dholda CBR1000RR SC59

Registratie
    Jun 2008
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brunetti
    in u plaats zou ik eerst een aantal andere dingen nagaan vooraleer het DCBS te beschuldigen :
    - bandendruk, bandenslijtage
    - afstelling/slijtage veringen (voor en achter)
    - remblokjes
    - bandjes eerst opwarmen (duurt langer in deze tijd van het jaar)
    - staat van de weg (momenteel zijn de wegen echt wel vettig)

En dan misschien ligt het niet aan de bike maar aan uw rijstijl : ik denk dan teveel motorrem (bv hoog in derde, en schakelen naar 2de al remmend) daar kan uw achterwiel van blokkeren. want ik herhaal : enkel de voorrem zal u achterwiel NOOIT blokkeren !!

Brunetti
    bandendruk 2.9 voor en achter zoals voorgeschreven, banden warm en op het industrieterrein is de weg zeer goed.
    Niet met de fireblade , de R1 van mn vriendin ben ik achter ooit weggeschoven op het industrieterrein. Rijd 25.000 km per jaar en een 10 tal dagen op meerdere circuits en nog nooit heeft een achterband zo geschoven met het remmend insturen en teruchschakelen.
    juist alsof je op ijs rijd. volgens mij schakel ik te heftig terug voor de remmende kracht vanachter. maar als ik de voorrem inknijp wil ik remdruk vanvoor en niet voor en achter.
    voor sportief te rijden is volgens mij het systeem waardeloos ....

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten