Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 10 van 14

Onderwerp: Tips motorvakantie Oostenrijk / Zwitserland / ItaliŽ

Registratie
    Jun 2010
    Thanks
    0

Tips motorvakantie Oostenrijk / Zwitserland / ItaliŽ

Nadat ik vorig jaar de Franse Alpen (Route des grandes Alpes) verkend heb, wil ik dit jaar Zwitserse / Oostenrijkse Alpen en ook de Dolomieten verkennen. Ik heb 3 weken om in dit gebied rond te rijden, dus heb genoeg tijd om alles daar te ontdekken. Ik vertrek binnen 3 weken en ben al wat aan het voorbereiden en zat nog met enkele vraagjes:

-Hoe zit het met campings in deze landen, zijn die even gemakkelijk te vinden als in Frankrijk?
    -Flitsen, vooral in de dorpen of ook er buiten?
    -Miss nog tips i.v.m. passen die ik zeker moet doen.
    -Vorig jaar ook elke dag op camping gezeten, maar we hadden geen stoeltjes mee. Soms konden we wel plastieken tuinstoelen op de camping lenen, maar veelal zaten we gewoon op de grond. Dit jaar zou ik zo'n driepoot willen meenemen, heeft iemand hier ervaringen mee?

Oh ja een reisverslag zal natuurlijk volgen!

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    33
    in oostenrijk word regelmatig buiten de dorpen met een speedgun gekontroleerd,flitspalen staan er dan weer vooral in de dorpscentra,deze zien eruit als de telefoonkastjes hier bij ons.
    edit;flitspalen zien er zo uit http://www.2fast4u.be/forums/showpos...9&postcount=52

Registratie
    May 2010
    Thanks
    0
    Pas op met grint op de weg, de meeste bergwegen wordt dat slecht weggehaald, net zoals je al in Frankrijk gezien hebt.
    Verder kom je in Oostenrijk heel vaak beter met Nederlands dan Engels weg, mocht je niet veel Duits kennen.
    De wegwijzering is normaal heel goed in die beide landen.
    Ook mag je in die landen vaak wel stoelen van de camping-houder lenen, zolang je af en toe wat koopt in zijn winkel of restaurant.
    Veel campings in Oostenrijk verstaan/spreken Nederlands, gewoon proberen, ze zal verschieten dat ze je normaal wel verstaan. (Oostenrijks-duits lijkt heel veel op Nederlands!)

Registratie
    Aug 2007
    Thanks
    0
    Gouden tip voor het rijden in Itali√ę, zeker in de bergen. Hou altijd uiterst rechts van je rijvak, zeker in de rechtse bochten. De meeste Italianen menen dat ze Schumacher en/of Rossi zijn en snijden de bochten doorgaans volledig af. Heb me daar al meermaals wreed verschrokken. In de Dollemieten zijn er ik weet niet hoeveel passen die de moeite zijn om te rijden, zeker de Marmelade doen en als je van Itali√ę richting de Stelvio rijdt is de Gavia zeker de moeite omwille vh uitzicht. Zwitserland de Fluellapas, 1 van de mooiste en vlotste die ik ooit gereden heb.

Registratie
    Apr 2010
    Thanks
    0
    Vertrek dinsdag richting Zwitserland/Itali√ę, oa de Fluella en Stelvio staan op onze lijst. We rijden met de moto's op aanhanger tot in Sisikon (iets voorbij Interlaken). Dan met de moto over enkele bergpassen naar Davos waar we overnachten. Dag erna naar Stelviopas en terug naar Sisikon. Aansluitend nog drie dagen op circuit van Monza.

@jim > Is een gps echt noodzakelijk of valt het goed mee om de weg te vinden zonder? Aangezien er toch niet zoveel wegen zijn in de bergen is het maar van dorp tot dorp rijden zeker?
    (Short) bike history: 2008 Buell XB12S, 2009 Suzuki GSX-R 750

(Short) circuit history: 2009 Spa Francorchamps, 2010 Zolder (x2), 2010 Monza

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    5053
    GPS is daar niet nodig.

Registratie
    Sep 2008
    Thanks
    16
    let ook op met gps met flitspaalinformatie in zwitserland, dit is daar verboden
    | KTM 690 SMC | Honda Africa Twin |
    www.welikebikes.be

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    33
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LethPhaos
    let ook op met gps met flitspaalinformatie in zwitserland, dit is daar verboden
    in Oostenrijk is het ook verboden

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    5053
    Ik ken nog een paar prachtige baantjes in Zwitserland als ge langs Frankrijk de Jura binnenrijdt.
    Grimsel en Furkapas zijn zeer leuk, je kan daar ook de S√ľstenpas doen maar daar ben ik nog niet over geweest. De Julierpas vervolgens is fantastisch om omhoog te rijden naar Sankt-Moritz.
    Berninapas, Livigno, Gavia voor de Stelvio, de Jaufenpas (heel mooi) en zeker de Mortirolo niet vergeten!!

Registratie
    Nov 2009
    Thanks
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guido
    in Oostenrijk is het ook verboden
    Waar haal je dit? Want mijn oostenrijkse vrienden weten daar niks van
    One life, live it !!
    CBR dude

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Vakantie 27/9 - 8/10 Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, ItaliŽ, Frankrijk.
    Door stijnverm in forum Motorweekendjes en Reizen
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 25-11-2017, 02:35
  2. Reacties: 414
    Laatste bericht: 12-06-2017, 21:41
  3. Reacties: 13
    Laatste bericht: 10-07-2015, 14:51
  4. Mijn motorvakantie 2014 in ItaliŽ - Stelvio ( 1-8 Juni )
    Door RoadFox in forum Motorvakantie en Reisverslagen
    Reacties: 17
    Laatste bericht: 18-08-2014, 13:10
  5. Alpen: Zwitserland Oostenrijk ItaliŽ
    Door CaPsLoCkEr in forum Motorvakantie en Reisverslagen
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 18-05-2009, 19:11

Labels voor dit Bericht

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten