Pagina 2 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 t/m 20 van 53

Onderwerp: Deze zomer: 5,5 dag op schok door 9 landen, over een boel Alpenpassen, het verslag!

Registratie
    Oct 2004
    Thanks
    8
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Petrolhead
    Je 20 mapsource-uren hebben toch veel moois opgeleverd zo te zien!
    Ge ziet daar kruipt wel wat tijd in he

Registratie
    Jul 2006
    Thanks
    52
    Ferm Schuss,
    Ik denk niet dat ik de enige ben die lichtelijk jaloers is.
    Als ge volgend jaar iets gelijkaardigs onderneemt, en mijne SMT tegen dan nog leeft, moogt ge mij op het lijstje zetten
    !!! No Fear, Snoekie is here !!!

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    5158
    Maandag 16 augustus 2010

8u15, Tweng:
    Goed op tijd vertrokken want het zou een lange dag van tegen de 700km worden. Er waren veel wolken en er was ook regen voorspeld maar in 't begin was alles nog droog.
    Na een paar leuke baantjes, een eerste encounter met koeien op de weg en een geweldig slecht, smal en draaierig baantje kwamen we aan de voet van de Nockalmstrasse.
    Die gaat over twee toppen door een prachtig en verlaten landschap, zo goed als niemand op de baan maar daar zal het vroege uur en het feit dat dit een betalende pas is wel voor iets tussen zitten.

10u30, Hermagor-Tröpolach:
    Er vallen dikke en veel druppels uit de hemel als we aan de voet van de Nassfeldpas aankomen. Voor de eerste keer doen we ons regenpak aan (die bui vanaf de Nederlands-Duitse grens tot net voorbij Aken de eerste dag was niet echt de moeite).
    We rijden in de plensende regen naar boven en terwijl we op de top stoppen om een foto te pakken begint het zelfs te hagelen.
    In 't naar beneden rijden toch nog wat moto's en ne Mercedes ML ingehaald en als we aan de andere kant van de pas staan, in Italië ondertussen, stopt het met regenen. De banen liggen er wel nog nat bij.

Tussen Pontebba en Amaro willen we eigenlijk de autosnelweg nemen om wat tijd te winnen en alhoewel we ze zien lopen zien we nergens op- of afritten.
    Haga46 zijn achterwiel zet een serieuze stap opzij op de secundaire baan, iets wat mezelf de voorgaande dag met het voorwiel overkomen was.
    De tweeledige Plöckenpas die ons terug in Oostenrijk bracht viel nogal mee en was vooral naar het einde kurkdroog dus we konden weer goed doorvlammen. Vooral het stuk tussen Kötschach en Oberdrauburg was lekker.

Ter hoogte van Iselsberg alweer een felle plensbui op onze kop gehad, je zag amper iets en 't was toch klaarlichte dag.
    Vanaf Heiligenblut konden we dan toch een semidroge Grossglocknerstrasse oprijden en die was ook weer wel de max.

14u00, Edelweisspitze:
    Het was al een flink stuk na de middag toen we, twee keer zeiknat geregend, via een kinderkopbaantje () aan het Biker's Point op de Edelweisspitze langs de Grossglocknerstrasse stonden. We hadden vier officiële passen achter de rug en hadden er nog vier te gaan...

14u45, net voorbij Zell Am See:
    Tanken, pissen, een Twix en Red Bull voor de lunch. We besluiten om onzze regenpakken terug uit te doen want we zijn stilaan zowat aan het stikken en weer door te rijden richting Gerlospas. Alweer een racebaan van formaat!
    Ook die bleef grotendeels droog alhoewel het halverwege de afdaling toch weer begon te zeveren. Op het einde van het Zillertal weer getwijfeld maar toch ons pak uitgelaten, een goeie gok.
    Het Inntal werd ik al snel beu en dus draaiden we maar naar boven op de Patscherkofel. Kleine, bijzonder smalle en draaierige baantjes die er ook nog eens nat bijlagen en waar we zelf ook weer nat werden. Na een kwartierke toch ons pak maar weer aangedaan en verder gesukkeld. Hier zijn we denk ik toch wel een uur kwijt geraakt en dat zou ons achteraf zuur opbreken.

18u30, Brennerpas:
    We rijden weer Italië binnen maar liggen toch al ferm achter op ons schema.
    De Jaufenpas (Passo di Giovo) staat in mijn geheugen gegrift als een prachtige pas maar de tijdsnood en vooral het natte wegdek bederven de pret toch enigszins.
    Eenmaal boven worden we langs de andere kant tegemoet gekomen door geweldige wolken en mist.

19u45, San Leonardo:
    Met een volle tank staan we tussen we nu tussen de Jaufenpas en de Timmelsjoch (Passo Del Rombo) die ons terug Oostenrijk in zal brengen.
    Na een paar kilometer zie ik voor de eerste maal een plakaat dat meldt dat deze pas open is tussen 8u en 20u. Dat gaat precies niet meer goed komen.
    Rond 20u20 staan voor een gesloten slagboom en een rood licht op zo'n 6km van de top van de Timmelsjoch. Een keukenhulpje van een gasthof weet te vertellen dat we waarschijnlijk geen politie gaan tegenkomen als we toch zouden doorrijden maar ook dat we allicht niet door zullen kunnen.
    Haga46 heeft hetzelfde idee als ik. Twee zotten bij elkaar die besluiten om het er op te wagen en toch maar eens te gaan kijken...
    Het begint te schemeren en wordt donker. Na nog eens een paar kilometer passeren we weer verbodsborden maar geen barelen of ander versperringen.
    Hoe hoger we komen hoe mistiger het wordt tot we amper 10m voor ons zien. We besluiten om op 't gemakske verder te vorderen en om zeker mekaar niet meer uit het oog te verliezen. De pas is volledig verlaten en in die mist en duisternis mag je er niet aan denken dat er iets gebeurt...
    We bereiken de top maar in de afdaling staan we plots voor het gesloten tolstation van Hochgurgl. We kunnen met onze moto's net tussen twee gesloten slagbomen door en de lucht klaart stilaan op. We zijn ondertussen alletwee wel stikkapot maar hadden nog zo'n 30km te gaan in het donker tot in Rofen, een gehucht van twee gasthofjes op het einde van het dal waarin ook Vent ligt, achter Sölden.

21u15, Rofen:
    Na 13u bijna onophoudelijk op de moto te zitten, dik 700km, 8 Alpenpassen, twee dikke en een paar mindere regenbuien en slechts twee keer de helm afgezet te hebben komen we aan bij ons gasthof dat er helemaal doods uitziet.
    We waren de enige gasten en men had ons niet meer verwacht.
    gelukkig hebben we toch nog iets kleins te eten en een pint bier/wodka-cola gekregen en konden totaal uitgeput toch gerust onze ogen sluiten.

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    5158
    Dinsdag 17 augustus 2010

Vastbesloten om het na onze ervaring van de vorige dag iets rustiger aan te doen willen we de route toch wat inkorten en niet de volle 570 geplande kilometers rijden.

Het Oetztal is de max dus het weglaten van de afslag naar Kühtai doet niet zo'n pijn. Na Imst verlaten we toch weer de hoofdwegen om via een bergje naar de Silvretta Hochalpenstrasse te rijden. Het begint weer te zeveren en het verkeer werkt niet mee maar voorlopig toch nog geen regenpak nodig en dat zal gelukkig de rest van de dag ook zo blijven.
    Aan de voet van de eigenlijke pas, waar we ook weer moeten betalen, is het kurkdroog en ik moet zeggen, de Silvretta is z'n € 10,50 dubbel en dik waard! Wat een baan, wat een omgeving!! Echt super.
    We beginnen ons wel stilaan zorgen te maken over Haga46 zijnen achterband, in 't midden is dat al meer dan een dag ne slick en stilaan komt er toch ook nogal wat draad door.

13u, Bludenz:
    Gelukkig passeren we nogal toevallig een bandencentrale waar ze Haga46 kunnen en willen verderhelpen. De prijs valt mee al is de methode om het wiel van de moto te krijgen voor ons beiden nieuw, twee dikke straps aan de duosteuntjes en zo van die torens om auto's te liften en hop, kont de hoogte in. Maar het werkt en na een klein halfuur kunnen we weer voort. Iets daarvoor hadden we weer gezellig geluncht in een tankstation met Twix en Red Bull...

Het stuk langs Au en Bizau besluiten we weer af te snijden en in de plaats rijden we naar Ruggell in het meest noordelijke topje van Liechtenstein.
    Daar stoten we uiteindelijk nog op een superleuk baantje alvorens we Zwitserland in rijden. Vanuit Altstätten naar de Bodensee is prachtig en typisch Zwitserland. Wel weer veel natte banen maar daar maken we ons nu even niet al te druk om.
    Rond de Bodensee is het echter dikke miserie. Kreuzlingen, Konstanz (we zitten ondertussen dus in Duitsland), Markelfingen, Radolfzell, Reichenau... Dikke miserie, getaffel, druk, traag en niet door te komen. Daar kom ik dus nooit meer. Het is nog efkes leuk in Bankholzen en Schienen maar niet de moeite om daarvoor al de omliggende miserie te verdragen.
    Via Stein am Rein rijden we weer Zwitserland waar we nogal goed vorderen tot in Schaffhausen. Daar draaien we definitief Duitsland in.

De poort naar het Zwarte Woud ligt voor ons maar begint met een bijzonder krakkemikkig baantje. Ik vrees dat als de weg zo blijft den Haga46 weer helemaal door mekaar geklutst zal zijn maar net op dat moment verandert de staat van de weg en krijgen we de goeie baantjes voor de wielen.
    Een eind voor Titisee nog krijgen we de eerste echte Zwarte Woudse scheurbanen en kunnen we ons weer eens goed laten gaan.

Jammer genoeg worden we een stuk later weer verrast door een opengebroken stuk weg van zo'n kilometer of 5. De SMT slikt dat weer redelijk goed maar de ZX10R, en vooral zijn berijder voelt dat natuurlijk allemaal wat meer.
    Op het einde zeggen we nog tegen elkaar dat we daar een foto van hadden moeten maken om na de volgende bocht, 20m verderop, vast te moeten stellen dat het daar nog erger gesteld is!
    Maar swat. Ondanks het feit dat de ZX10R zich daar toch overal doorspartelt droomt den Haga nu toch luidop van een BMW GS.

Na nog een uur doorvlammen bereiken we rond 19u ons doel in Schapbach.
    Eten kunnen we in ons gasthof niet meer krijgen dus we zetten de helm terug op en rijden 3km verderop naar het dorp om ons een lekkere steak met frieten te laten welgevallen. Als we rond 21u terug zijn stellen we vast dat de bar ook al dicht is bij ons. Op onze kamer stellen we vast dat we toch nog heel wat dorst hebben... Uiteindelijk besluiten om dan toch nog maar eens de 3km op en af te rijden om nog enen te gaan drinken!!

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    5158
    Woensdag 18 augustus 2010

8u30, Schapbach-Bad Rippoldsau:
    De dag begint met regen en dat zal volgens de aankondigingen ook zo blijven.
    We besluiten om niet de geplande route te rijden via Luxemburg (het 10e land) maar de volgens de GPS kortste route zonder autosnelwegen.

Via nog een stukje Zwarte Woud (met natte wegen en regen dus) belanden we aan de Rijn en in Frankrijk. Daar wacht ons een strontbaan vergeven van de ronde punten en het (zwaar) verkeer. No fun.
    Na wat kilometers wordt het beter en als we dan toch even kunnen doorrijden moet iedereen aan de kant stoppen, zelfs met de moto mogen we niet door.
    Er komt ons blijkbaar een zwaar transport van 270 ton tegemoet, bestemd voor één of andere nucleaire installatie bij onze noorderburen.
    Na een kwartier en de passage van een inderdaad indrukwekkend geheel met een trekker voor én achter de last kunnen we toch weer voort.

Ondertussen zijn we zo moe en de regen en de drukte zo beu dat we alle verkeersregels min of meer aan onze laars lappen. 't Is te zeggen, ik doe dat en Haga46 blijft precies toch schoon volgen.

Als we na de het laatste mooie stukje vlak na de grens met de Duitsland (alweer) verstedelijkt gebied binnenrijden begin ik het getaffel en de regen echt beu te worden.
    Ik besluit gewoon de autosnelweg op te draaien om zo snel mogelijk thuis te geraken. We vlammen een drie kwartier stevig door op de natte Autobahn en rond 13u stoppen we nog even net voor Bitburg om de bakken nog eens te vullen en weer een Twix tot ons te nemen voor de lunch.

Op deze wegen is de ZX10R duidelijk in het voordeel en ik wil Haga46 ook niet meer ophouden in deze regen, te meer omdat ook mijn achterband serieuze slijtage sporen begint te vertonen.
    We besluiten dus om hier in goede gezondheid al afscheid te nemen zodat we elk de snelste weg naar huis kunnen nemen.

Bij thuiskomst zag mijn achterband er zo uit:

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    5158
    Uiteindelijk was het een prachtige vakantie en hebben we toch weer een boel mooie banen afgereden en sterke verhalen beleefd.

Ik heb verder ook geleerd dat 650km gemiddeld per dag te veel is, 3700km op 5 en halve dag is gewoon echt van het goeie teveel.
    Ook dat een route die te lang is voor de Zumo om in één keer te laden vermoedelijk ook te lang is om op één dag te rijden. Zeker als dat elke dag zo is.

De SMT is gemaakt voor dit soort werk al zuipt hij toch ferm olie en heb ik wat last met de versnellingsbak gehad. Hier zal toch eens naar gekeken moeten worden bij een volgende onderhoud.

Vooral echter, dat den Haga46 ne crème van ne kerel is die op de perfecte manier omgaat met mijn beperkingen als routeplanner en als mens. Die gelukkig dezelfde drive heeft als ik ("doorrijden zolang het droog is", "we zullen wel eens gaan zien of we doorkunnen", "Morgen 670km? Och, da's maar 40 meer dan vandaag" ).
    Ne supergast!
    Merci voor 't leuke verlof kerel.

Volgende keer proberen we wat meer te stoppen onderweg en pakken we iemand mee die wat verstandiger is dan ons en af en toe eens aan de rem trekt.

Registratie
    Oct 2008
    Thanks
    157
    Straf verslag ! Man man man wat een avontuur. Geef mij drie weken en ik doe dezelfde toer , maar 5 dagen en half ? Ongelooflijk...
    Licensed to chill.
    Non Semper Arcum Tendit Apollo.
    2fast4u @ Facebook : https://www.facebook.com/2fast4u.be?ref_type=bookmark

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    5158
    Da's ook maar goe voor ene keer ze...

Allez ja, da zeg ik nu toch. Tot ik weer in Mapsource begin te prullen

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    680
    Ferm reisverslag.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie
    Ik heb verder ook geleerd dat 650km gemiddeld per dag te veel is
    Ik ben er achter gekomen dat 400km binnenbaantjes doorheen Luxemburg en Moezelstreek (samen met m'n vrouw op haar MT-03) ook teveel zijn om op één dag te doen.

Registratie
    Jul 2007
    Thanks
    0
    Arme arme Haga toch,
    niet normaal ; heroïscher (of hoe schrijft ge da spel) etappes dan de Tour de France in 1917.
    Maar toch jaloers!

De regen is wel een gigantische vertrager natuurlijk voor de gemiddelde snelheid.

blij dat jullie safe en sound terug zijn!

Pagina 2 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Reacties: 1
    Laatste bericht: 05-09-2012, 17:52
  2. naar moto gp in brno door 10 landen
    Door roosje62 in forum Algemene Motorpraat
    Reacties: 50
    Laatste bericht: 13-02-2011, 03:04
  3. TT-Assen deze zomer?
    Door Bas in forum Motortreffens, Evenementen en Beurzen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 29-05-2010, 20:39
  4. Rare boel !?
    Door PsyStof in forum Algemene Motorpraat
    Reacties: 15
    Laatste bericht: 16-07-2005, 13:57
  5. Het nieuwste speelgoed voor deze zomer !!!!
    Door Dynojet in forum Off-Topic
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 10-07-2005, 19:23

Labels voor dit Bericht

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten