Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 t/m 20 van 22

Onderwerp: Motorvakantie richting Tsjechie en Polen

Registratie
    Aug 2007
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FORDHAM

Ik vraag me wel af waar gij met uw bagage blijft op de Monstro....
    Goede reis gewenst.
    Hi,
    Ik heb al een beetje rondgereist met mijn monstertje. Van 3d tot een dikke week rondtouren in europa. Dus ik heb het met vallen en opstaan geleerd.
    Begonnen met een bagster tanktas en een Kit bag van Richa. Maar de Kitbag valt tegen om in en uit te laden elke dag.
    Vorige zomer overgestapt naar: Bagster tanktas en een 3delige tassen van moto-detail (Louis) achterop. Dit is voor mij een heel goede samenstelling om echt te reizen.
    Merci voor de extra musea, restaurants en co.

Groeten,

Raf
    "An optimist says the glass is half full, a pessimist says the glass is half empty....
    and an engineer says the glass is twice the size it needs to be"

Registratie
    Aug 2007
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door roosje62
    http://www.2fast4u.be/forums/showthr...+dor+10+landen verslag staat meer naar beneden
    en dit jaar doen we 15 landen waaronder tsjechie bsnie , kroatie polen :-)

Hi,
    Ik heb het gelezen en toch wat info gevonden.

Groeten,

Raf
    "An optimist says the glass is half full, a pessimist says the glass is half empty....

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    5158
    Ik heb nog een redelijk schone route liggen die je op 2 dagen door de Eifel, Moezel- en Rijnstreek, de Romantische Strasse, en het Altmühltal tot in het Beierse/Boheemse Woud brengt.

Registratie
    Aug 2007
    Thanks
    0
    Hi Schussboelie,
    Ik stuur u in de week wel een mailtje.
    Ik heb interesse in de route. Is dat gps of papier?
    Groeten,

Raf

Nu nog de rest van de ritten ineen boksen.

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    33

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    5158
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RafKe Duc
    Hi Schussboelie,
    Ik stuur u in de week wel een mailtje.
    Ik heb interesse in de route. Is dat gps of papier?
    Groeten,

Raf

Nu nog de rest van de ritten ineen boksen.
    Garmin GPS.

Registratie
    Oct 2005
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door faijerbleed
    dit jaar ook croatie en die kanten , alle tips welkom !!!!!!
    Vorig jaar naar Kroatie geweest, kanten van Zadar. Verslag kan je lezen op mijne site
    Als je geen tijd hebt voor je passie, is het dan wel je passie?

Foto's :Navarra 2008-
    Bezoek mijn website : http://www.everyoneweb.com/motoravonturen/

Registratie
    May 2011
    Thanks
    0

Re: Motorvakantie richting Tsjechie en Polen

wie heeft er zin , tot nu toe met 2 motoren 3 personen zestigers (+-57) komen nog samen E40 benzine station boven Leuven ,Brussel/luik.
    10 Daagse reis Zuid Polen.
    Informatie
    Vooraleer ik dit op papier zet ,wil ik maar zeggen dat de volgorde van de trips niet gevolgd moeten worden , en voor de 7de dag kan er ook een rustdag zijn , alleen het kost iets meer .
    Vanaf de 7de dag kan er ook andere bezichtigingen doen ,zoals het kasteel in Krakow waar de koningen van Polen liggen .
    Vanaf de 7de dag zijn de onkosten van overnachting ook hoger omdat er nu maar 10€ is voor de 6 volgende dagen ,dit is anders toch snel een 100€ meer.
    Doorreis naar Czestochowa, het bedevaartsoord van Polen , best overnachten in het nieuwe klooster , kamers met badkamer ,wel tot 22h open, en bewaakte parking. Â’s Morgens ontbijt in zaal tot 10h niet duur en goed, alleen een dag langer en het kost meer.
    De prijzen zijn van jaar 2010,en de brandstof is een gem. verbruik van +- 6l/100km
    Munt,1€ = +-4zl.
    Alcoholgehalte in Polen is nultolerantie (0%)
    Neem altijd Thee/koffie zakjes mee , in de meeste kamers is een waterkoker aanwezig.
    GPS instaleer Polen.
    Totaal km =3400km (extra km 350 indien )
    Verbruik +-207 liter es 95)+-310€
    Hotel kosten 1 persoon =108€ een gemiddeld en 176€ voor 2 personen.
    Gemiddeld gereden op motor 42h maar het zal meer zijn (+-51 h) gem.75km/h
    Volledige prijs 1 persoon 592€
    voor 2personen 840€ ,men kan ook champagne bestellen en kaviaar, dus niet op 100 € kijken.
    Het enige wat telt is een goede reis en een behouden terugkeer.
    Met pech is er een oplossing, zodat de moto terug naar België komt.( via contacten )
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dag 1) vertrek; 35km voor grens Maasmechelen –Nederland –E314. Verder richting Duitsland- Keulen ,Olpe , (1ste stop +- 250km )verder Giessen , Erfurt ,(2de stop +-250km) verder naar Lichterberg ( Dresden ) 241 km; Pension Teichblick Houptstrasse, 69. (Google) Kamer 1 pers.18€ +5€ ontbijt . Kamer 2 pers.32€ +10€ ontbijt. Op voorhand reserveren
    Totaal 741 km brandstof es 95/ 43l / prijs +-70€
    Tijd 7h, plus 2 stops gem.1/2 h elk.

Dag2) vertrek Lichtenberg , E40 naar Wroclaw(PL) 244km (1ste stop), verder naar de bestemming , Libiaz – Nata , ul Maja 1 ,13b (google) op 216km.kamers met badk. 1pers. 60 zl =+- 15€/2pers.100zl=+-25€. Op voorhand Reserveren .Hier wordt men wakker,van het bakken van de broodtjes.
    Morgen ontbijt 10zl= 2,5€/pers.
    Totaal 460km (741km+460km= 1201km ) tijd +-7h met stops.
    Verder een terras doen op de zaak of binnen; Bij slecht weer waar we ook rekening mee moeten houden over het ganse vakantie kan men altijd een dag extra tellen.
    Dag3) Na ontbijt +-9h vertrek naar Stad Krokow, waar we zoveel mogelijk autobanen mijden ,voor de tol die niet duur is, maar waar we wel kunnen van eten. +- 80km, en van daar uit een 10 km verder naar de zoutmijn Wieliczka; (ink.68zl=+-17€) zeker niet te missen op een diepte van 305m, een toer van minsten 2h ,met de lift terug naar boven. Bij terug weg een 100km, rijden en stoppen we even in het geboorte dorp van de Poolse Paus, Johannes Paulus II. wat voor de polen een speciale plaats is.
    Eten in Libiaz, Nata restaurant.
    Totaal 180km (1201km+180km=1381km )
    Dag4)vertrek niet zo vroeg want Auschwitz en Birkenau zijn pas om 10h open en het is maar een11km van Libiaz. Het is beter Birkenau eerst te doen ,waar de treinen binnen kwamen en de selectie en dadelijke verbranding gebeurden. Daar we tegen de middag naar het ander gedeelte en museum rijden. Rond 15h een restaurantje opzoeken, en terrasje ter plaatsen of in de beurt .
    Iedereen kan bij terug komst ook zijn eigen privacy eens van nut zijn ; rust is ook nodig of een grote pint ; halve liters daar. (piwo).
    Totaal 22km ( 1381km+22km=1403km )
    Dag5) Na ontbijt +-9h vertrek naar de bergen ;Zakopane 150km, geen autobanen, waar we in Rabka even stoppen aan een stoomtrein museum .verder naar Zakopane een skioord, waar men zeker aan een kraampje moet afbieden ,en het folklore van de bergsteek te zien is . door de autoloze winkelstraatjes. Aankomst rond de middag.
    Rond 16h de terugweg naar Libiaz ,en waar we eten ,pakken en iets drinken .
    Totaal 300km(1403km+300km=1703km)

Dag6 ) Het laatste ontbijt in Libiaz, vertrek 9h .
    Richting Czestochowa op 95km ,waar we kunnen stoppen en een pauze nemen,en verder reizen om de 512km te overbruggen naar Miedzychod ,+-7 h..( zie Informatie begin blad).
    Lourdes in Frankrijk, is Czestochowa voor de polen met de zwarte Madonna het zelfde.
    Voor deze 512km is er een 7h voor nodig wel met stops.
    10km voor camping Mierzijn ( Miedzychod) stoppen we aan een restaurant , waar men een gans menu bestelt met drank voor een 30 a 40zl =+-10€ binnen of buiten terras , zich op de motoren op een steenworp .
    De huisje op de camping zijn voor 4a5 personen douche in ,en kleine keuken , prijs per dag +bedden goed 120zl =+-40€/gezin (dit is informatie voor de volgende motaars die iets zoeken ,voor overnachting ,er is ook een tentenkamp nr108, en een motelletje .100zl/+-25€ voor kamer ,douche ,2a3bedden
    Eenmalige regeling onderaan;
    Voor 5 dagen 10€/pers. Voor de onkosten van warm water, stroom en bedden goed. Dit is zo goed als gratis. Plaats voor 7a9 personen , bij warme nachten is op het terras ook nog plaats bij meer motaars,(grapje), geen probleem in de andere huisjes. (goede contacten ). Motoren staan voor het huisje ,veilig,en anders er staan dikke bomen genoeg Â…..
    Cafeetjes zijn op de camping ,alles is er te koop voor volgende dag morgen ontbijt .
    Voor 1€ =40zl hebt u 3a4 broodjes,
    Totaal 512km(1703km+512km=2215km )

Dag 7) RUST . genieten van het mooie weer (regen ??) zwemmen , op het strand gaan liggen , of gaan roeien ,waterfietsen , goede wandeling in het bos ,enz.. een goede grill is ter plaatse ,alleen nog Poolse worst, die weet ik wel te halen in Miedzychod .
    Totaal 0km (2215km+0km=2215km)
    Dag 8) Vertrek 10 h naar Poznan 80km,daar een betaalde parking voor motoren met toezicht, of op een plaats met toezicht en met een taxi naar de oude mark . Rond 16h terugweg ,geen probleem op zaterdag of zondag, wel op weekdagen (Files) drukke stad.
    Totaal 160km ( 2215km+160km=2375km )
    Dag 9) Vertrek om10h naar Nietoperek 50km, waarvan en 25km goede binnenwegen met scherpe bochten . In deze streek is een kilometers lang gangen stelsel , 30meter onder de grond met bunkers op de heuvels , en deze allemaal in verbinding staan, van Oost front verdediging grens 1939/44 , tussen Duitsland en Polen,( nog altijd zijn de volledige gangen niet gevonden en het is het grootste vleermuizen complex van Europa).tot nu toe zijn er maar 80km terug gevonden. Hier kunnen we een (100 km extra doen ,niet meegeteld )op asfalt wegen en rustig rijden .
    Terug op camping ,eten zelf maken of gril,of we stoppen aan het 3 dagen ervoor restaurant als het lekker was en niet duur ?
    ‘S avonds kan er ook gekaart, triominos,poker, tv enz.. is voor handen.
    Pools bijleren met de kijklustige mensen is er zeker ij.( grapje )
    Totaal 100km (2375km+100km=2475km)
    Dag 10) Vertrek staat geen uur, een rond trip door het bos streek , en dorpen ,allemaal asfalt wegen ,een dagtrip van een 200 km, (200 km niet meegeteld ), geen plicht en te zien hoe het weer is . strand,zwemmen, zon ?
    Totaal 0km (of 200km +)
    Dag 11) RUSTDAG , Dag voor vertrek ,nazicht en koopjes ,rustig ons voor bereiden voor de terug weg , bij mooi weer en zon nog wat bruin meenemen en voetjes wassen op het strand. Moto in orde en broodjes klaar voor morgen ontbijt , en vroeger slapen .
    Totaal 0 km
    Dag12) Vertrek tussen 7 en 8 h om het verkeer voor te zijn in Polen (naar de grens Frankfurt/ oder op 120km gewone wegen asfalt.
    Tanken 2km voor de grens (goedkoper dan op de grens, 0,10 a 0,12 € )
    Van daar uit is het nog 735km autobaan door Duitsland tot Nederlands/Belgische grens Maasmechelen , (rond 19a20h) een andere autostrade met 3rijstrokken ,of indien we Berlijn aan doen op een 80km van Frankfurt is er wel een overnachting nodig . deze moet dan gezocht worden ,dat geen probleem zal zijn in Duitsland . 3 stops voorzien op dit traject, eten op benzine station waar de grens DDR/BRD was voor 1989. +- 375km afgelegd vanuit Miedzychod.
    Rust en benzine pompen om de 55 a 60km.
    Totaal 855km (2475km+855km=3330km)
    Voor mij is het 3400km ,vanuit Zolder,

2008, 32-590 Libi??, ul. 1 Maja 13B TA 2008, 32-590 Libi??, ul. 1 M

Registratie
    May 2011
    Thanks
    0

hoop dat Rafke er info kan van gebruiken, een aanrader is Libiaz Rest. Motel ;zeer goed ,en gesloten parking op binnen plein,zuiver,en goed eten (bakkerij onder in kelder.altijd vers , zie Google.

Registratie
    Aug 2007
    Thanks
    0

Hi Stef,
    Dat ziet er een heel schoon ritje uit.
    Ik moet het nog eens grondig lezen voor den info. Het spijtige aan de zaak is dat ik dit jaar de motorvakanties heb moeten skippen. Wat grondiger aan het huisje doorwerken dit jaar. Dus de info gebruik ik dan voor 2012 he
    Al de info dat hierboven is geschreven door iedereen is reeds bekeken en opgezocht. Ook al een beetje een roadtrip van gemaakt int koppeke.
    Dus al de schrijvers merci...

RafKe

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Solo richting polen of fr/it
    Door Syndroom in forum Motorvakantie en Reisverslagen
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 11-08-2015, 14:15
  2. Polen
    Door vdstefan in forum Motorvakantie en Reisverslagen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 10-04-2012, 19:48
  3. Tsjechie 16/6...23/6..2007