Resultaten 1 t/m 10 van 10

Onderwerp: NormandiŽ - PicardiŽ

Registratie
    Jan 2009
    Thanks
    0

Normandi√ę - Picardi√ę

Ben al even aan zoeken en vergelijken voor een motoreisje te maken in 2012.

Nu wou ik eens naar Normandi√ę. Het zou +-3uur rijden zijn tot Picardi√ę.
    Dit is zeer goed te doen lijkt me, wat gas geven en we zijn er zo
    Dat valt al beter mee als verwacht.

Heb geen idee hoeveel dagen voldoende zijn om daar wat te rijden?
    Dacht weer aan een 5 dagen
    Als de racer verkocht is tegen de zomer en er is al een GS 1200 dan mag het altijd langer he

Nu de vragen :

En welke route hebben jullie dan gedaan?
    Hoeveel km's per dag raden jullie aan?
    Zeer goede hotels?
    Dingen die ik zeker moet gaan bekijken?

Dit zou al op mijn lijstje staan:
    Pegasus
    Pointe Du Hoc
    Le Chaos
    Pont de Normandi√ę
    Etretat
    Honfleur
    Sainte Mere Eglise
    Arromanches
    Fecamp
    Colleville Sur Mer

Nu de aller belangrijkste vraag, heeft iemand al toffe routes?

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    33

Re: Normandi√ę - Picardi√ę

Dat is al een mooi lijstje (ben daar bijna overal al geweest),zet er ook nog de caps bij als je daar toch in de buurt bent (cap griz nez en cap blanc nez). Tijdens een weekvakantie doen wij per dag ongeveer 300km/dag ,tijdens een kortre vakantie loopt dit op tot 400km/dag.

Registratie
    Feb 2004
    Thanks
    0

Ik heb je Pm goed ontvangen Turtle.

Bij mij was het eerder een spoedvisite Normandi√ę dan een toeristische tocht. Met Philxo van dit forum wouden wij onze bagagemogelijkheden uittesten, daar wij enkele maandan nadien door Europa gingen trekken. Ik had daarvoor een oude GSX750ESD gekocht. Ik vertrok om 8 uur i nde ochtend richting nieuwpoort. In nieuwpoort begon mijn motor te pruttelen (achteraf gezien kwam dit door mijn benzinefilter die slecht werkte door een luchtbel). Ik heb eert de CAPS (Cap Gris Nez & Cap Blanc Nez) bezocht. Daar in de buurt heb je Batterie TODT. Zeker de moeite waard, want daar staat het enigste overgebleven spoorwegkanon alsook een van de grootste geschutsbunkers in de omgeving (Kijk de openinguren na). Rond 15 u vertrok ik via de kustlijn richting Ambletuese (schilderachtig dorp met een kasteel OP het strand!). Daar even mijn boterhammen opgegeten en tegen 16u was ik op weg richting HONFLEUR. Een pittoresk dorp met een mooie binnenhaven (om bij weg te dromen). Ik hab heel de tijd de route nationale genomen die de kustlijn volgt. Daar ontmoette ik Philxo (die was een dag vroeger vertrokken). Daar zijn wij 2x over de PONT DU NORMANDIE overgereden. Deze is gratis voor motoren .De zon was aan het ondergaan en het was er prachtig! (Zoek mij op youtube 'Swatje86', daar heb ik enkele filmpjes van Normandi√ę). We verbleven in een Chambre d'hotes 5 km van omaha beach. voor Ä22 hadde nwij een 2persoonkamer met badkamer en wc. Alles was enorm netjes en het ontbijt de dag nadien was overheerlijk doch simpel! We vertrokken rond 8 uur richting Omaha Beach. Maar een tweetal km voor het strand was er enorme mist (die kan dus plots opkomen). We hebben van het strand weinig gezien en zijn zo via de kustlijn terug noordwaards gereden. Het Omaha memorial cementry is zeker een bezoek waard alsook de wandeling naar beneden. Le chaos is niet evident om te vinden. Eens daar, dan zie je genoeg tobruks en commandobunkers om in je broek te doen . We zijn ook privewegen opgereden die eindigden op de kliffen. Het is gevaarlijk maar je ziet nog veel verloederde bunkers in struiken en op de rand van de kliffen staan (offroad gehalte). Daarna moesten wij terugkeren want om 18u werden wij in Bohan (Ardennen) verwacht voor een BBQ. Helaas voor ons, want wij kwamen daar pas om 22u aan Om 16u vertrokken uit Normandi√ę en via payage naar belgi√ę gekrost

We hadden niets geplanned
    Alle banen in Normand√ę zijn de moeite waard.
    Chambres d'hotes zijn er genoeg (wel op voorhand reserveren) = goedkoper en altijd plaats om je moto veilig op het domein te zetten
    Niet vergeten: in raversijde (oostende) heb je nog een groot stuk atlantic wall dat je kan bezoeken (museum)

http://www.bunkers.be/ = vrijwel de beste database voor bunkers.
    Suzuki RMX50 -> Suzuki GS500E -> Honda CBR900RR + Honda CB 550 F -> Kawasaki ZX10R + Suzuki GSX 750 ESD -> Yamaha FZ1S 2006 + Honda CB550 F 1977

Registratie
    Dec 2007
    Thanks
    1

Als U belangstelling toont voor WWII dan moet U 8 dagen in Normandie verblijven, het lijstje zoals door U vermeld is ok.

Maar dan moet je niet in Picardie uw tijd verliezen.
    Religieuse interesse? bezoek Evreux en Lisieux, foto is op die baan:

U rijdt Calvados binnen... Wilt U stomdronken doorzakken dan drinkt U dat spul maar.
    Om te rijden is het saai, plat, velden,... gewoon saai,dus blijf aan de kust of rij vandaar naar Bastogne, waar na de landing the battle of the Bulge plaatsvond = la bataille des Ardennes.

Fly with the eagle or scratch with the chickens.

Loud pipes NEVER saved a life .

Registratie
    Aug 2008
    Thanks
    37

turtle,

heb je deze trip al gedaan? of nog volop aan t voorbereiden?
    ik overweeg enkele dagen dezelfde richting uit te gaan. eventuele tips zijn altijd welkom!
    Ready to

Registratie
    Apr 2008
    Thanks
    0

volg de D940 en je gaat al iets zien.
    first you see god than you hit the brakes...

Registratie
    Jan 2009
    Thanks
    0
    Nog niet gereden..

Heeft even stil gelegen door eerste circuit dagen en aanpassen caravan ( met motor luik ).

Ben wel van plan deze rit nog te maken.

Registratie
    Mar 2010
    Thanks
    0
    Ik heb deze trip vorig jaar gedaan met m'n 125cc

5 dagen is krap als je je graag iets of wat verdiept in het oorlogsverleden.

Qua route is het erg simpel: vanaf Azeville (daar valt een zeer grote kazemat te bezichtigen, vrij indrukwekkend) de hele kustlijn.

wat ik nog zou toevoegen aan je lijst:
    Normandy American Cemetery and Memorial op Omaha beach
    het Duitste militair kerkhof.
    de grote bunker waar ik nu de naam van kwijt ben .. (leuk en leerrijk ingericht)

De routes hebben ik, maar die staan op kaart en zijn natuurlijk niet zo lang (125cc's + veel tijd nodig om de bezoeken te doen).

Om te slapen: het is te zien hoeveel comfort je wenst. Over een hotel kan ik je geen info geven omdat wij telkens bij de boer onder de appelbomen geslapen hebben . Avontuur ten top. 10 euro per nacht met 2 personen, elektriciteit en een douche 's morgens inbegrepen!

Registratie
    Jan 2009
    Thanks
    0
    Zou hier eens terug werk van moeten maken he..

Registratie
    Feb 2004
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ziax Bekijk Berichten
    Ik heb deze trip vorig jaar gedaan met m'n 125cc

5 dagen is krap als je je graag iets of wat verdiept in het oorlogsverleden.

Qua route is het erg simpel: vanaf Azeville (daar valt een zeer grote kazemat te bezichtigen, vrij indrukwekkend) de hele kustlijn.

wat ik nog zou toevoegen aan je lijst:
    Normandy American Cemetery and Memorial op Omaha beach
    het Duitste militair kerkhof.
    de grote bunker waar ik nu de naam van kwijt ben .. (leuk en leerrijk ingericht)De routes hebben ik, maar die staan op kaart en zijn natuurlijk niet zo lang (125cc's + veel tijd nodig om de bezoeken te doen).

Om te slapen: het is te zien hoeveel comfort je wenst. Over een hotel kan ik je geen info geven omdat wij telkens bij de boer onder de appelbomen geslapen hebben . Avontuur ten top. 10 euro per nacht met 2 personen, elektriciteit en een douche 's morgens inbegrepen!
    Batterie Todt?

Ondertussen ben ik nogmaals geweest en volgend jaar plan ik weer een rit naar NormandiŽ.
    Deze keer met de FZ1S en mijn vriendin achterop, zonder koffers en enkel 1 bagagerol. We vertrokken zaterdagochtend richting Calais, afrit Cap Gris Nez, Blanc Nez. Daar aangekomen bleek dat de cap gris nez afgesloten was omdat ze daar voorbijkwamen met de olympische fakkel. Dus hebben we op het plein in Framezelle een lekkere entrecŰte en mosselen gegeten. Daarna was het richting Batterie Todt (Heel imposant museum - de bunker alleen al). Daar iets verderop ligt Ambleuteuse, een pittoreske badplaats met een kasteel/fort op het strand. Daar kan je even potjebaden en een lekker groot ijsje eten. Daarna reden wij richting Honfleur om onze B&B op te zoeken. We verbleven in Genneville. Het ontbijt was niet superuitgebreid maar wel lekker. De kamers waren meer dan voldoende met eigen bad/douche en wc. Het ligt amper 10 minuten rijden van het mooie Honfleur. Vanuit Honfleur kan je de invasiestranden bezoeken met de vele bunkers. Bezoek in Longues Sur Mer zeker Batterie Le Chaos. Vrij in de buurt ligt de Wurzburg Radar (deze heb ik niet gevonden door tijdsgebrek). In Arromanches kan je uitrusten bij het strand waar men constant plezierbootjes uit en te water laat. Het uitzicht is adembenemend want je ziet de drijvende dokken/haven nog liggen, en die lopen over de hele horizon. Deze zijn tijdens de landing vanuit Engeland naar Frankrijk verscheept zodat de gealieerden een haven hadden. Onderweg kom je voorbij Ouistreham, waar Pegasus Bridge memorial is. Daar vier op D-Day de eerste dode toen de Engelsen achter de linies deze brug moesten innemen met zweefvliegtuigen (bezoekje waard). Verder is er Pointe du Hoc. Daar zie je de vernietegende kracht van oorlog en als je in een van de bomkraters die afgeschoten werde vanop destroyers die ver in zee lagen op D Day. Het is ook daar waar de rangers met enterhaken de kliffen zijn opgeklommen om de batterij uit te schakelen. Verder inwaards ligt nog de geschutsstelling van Maisy. Ook een groot bunkercomplex. Van daaruit reden wij al naar onze volgende B&B die in La manche ligt (top aanrader, het ontbijt alleen al, maar ook het zicht 's morgens!!!!) [http://la-fosse.co.uk/] ... op dag drie reden wij nog naar Mont - st - michel om rond 16 u terug naar huis te vertrekken. Dat was 600km aan een stuk doorrijden. Als je deze trip op 4 / 5 dagen doet dan is het echt geweldig, want drie dagen was net iets te weinig.
    Volgend jaar trek ik door naar Cherbourg, St Lo, ...
    Laatst gewijzigd door Sw@tLorD; 23-07-2012 om 09:56.
    Suzuki RMX50 -> Suzuki GS500E -> Honda CBR900RR + Honda CB 550 F -> Kawasaki ZX10R + Suzuki GSX 750 ESD -> Yamaha FZ1S 2006 + Honda CB550 F 1977

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Normandie - Mont St Michel
    Door Moshi in forum GPS Routes
    Reacties: 23
    Laatste bericht: 12-05-2014, 09:25
  2. Normandie: Atlantic Wall tot Gold
    Door Sw@tLorD in forum Motorvakantie en Reisverslagen
    Reacties: 23
    Laatste bericht: 06-10-2009, 07:46
  3. op zoek naar overnachting in normandie
    Door phille in forum Motorvakantie en Reisverslagen
    Reacties: 10