Pagina 1 van 14 123411 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 10 van 132

Onderwerp: Mijn eerste liefde op 2 wielen

Registratie
    Mar 2013
    Thanks
    0

Cool Mijn eerste liefde op 2 wielen

Dag allemaal,

Zoals de titel aangeeft ben ik van plan mijn eerste motor aan te schaffen. Ik ben 24 jaar, 1.86m dus leeftijd is geen issue qua beperkingen. Wat wel van belang is dat het een motor wordt waarop ik goed kan leren rijden (dus ook eens kan vallen), voor enkele maanden en daarna ben ik bereid een duurdere en betere motor aan te schaffen. Een motor beheersen gaat gelukkig vrij gemakkelijk maar hoogmoed komt voor de val, en mijn eerste motor zal zeker vallen dus een vrije degelijke motor die ook nog een lange afstand kan afleggen is welkom.
    In het forum zie ik veel reacties over beginnende motoren maar vrijwel nooit stelt de ts de wens voor een lange afstand/zuinige motor, dit omdat mijn vriendin voorlopig nog in Nederland woont op 230km, dat zal de max. zijn qua afstand en ik heb een a3 dus zal veelal met de auto gaan; behalve als het heerlijk weer is.

Op het internet heb ik al een aantal motoren bekeken, (een naked bike zal het niet meer worden vanwege de afstand). Wat mij nog meer opvalt is dat sommige motoren ouder dan 15 jaar zijn en maar 20k of minder op de teller hebben, dat lijkt me vrij weinig. Kan het duiden op gesjoemel met de kmteller? Verder wat is een goede prijs om uit te geven voor een eerste motor om het rijden te leren, met oog op een volgende motor die ik na enkele maanden wil aanschaffen wanneer ik voldoende skills heb. Ook wordt er geadviseerd om een 2 cilinder en 500/600cc te halen, wat is jullie mening? (het is duidelijk door jullie adviezen dat het een 4 cilinder gaat worden en cc zegt nie alles)
    Een lijstje van motoren die ik heb bekeken, voel je vrij om er een mening over te geven en nieuwe types aan te dragen!
    Honda cb500
    Suzuki SV650s
    Suzuki SV650N
    Suzuki GS500n
    yamaha 600xjn

Welke adviezen geven jullie kenners mij?
    groet

**UPDATE**
    Honda cbr600F
    yamaha yfz r6
    Suzuki Bandit
    Honda CB600 (als tip van cb600)
    gsxf 600/750
    Laatst gewijzigd door Delaziz; 20-03-2013 om 17:58.

Registratie
    May 2008
    Thanks
    0
    Eerst en vooral welkom
    Bwa die keuze.... eerst eens zien wat je zelf graag ziet.
    Ne 2 cil. met zo een afstanden.... good luck, want die zuipen nu toch een beetje meer en persoonlijk zou ik de helft van die modellekes al ne sjot geven na het eerste bezoekske aan je vriendin
    ik heb enkel ervaring met de XJN en ik voel de me al wat te groot voor die moto (ben thans maar 1.74m), maar van zithouding echt mn ding niet...
    Succes met de zoektocht
    Pink is not just a color.... it's a lifestyle
    A racer NEVER looks back...
    R6 2004 it's Barbie bitch!
    Back on a Z800...

Registratie
    Dec 2011
    Thanks
    0
    als je zo een afstanden moet doen zou ik zien naar een tourmoto.

Registratie
    Aug 2011
    Thanks
    3161
    Lange afstand/zuinige motor = Suzuki DL 650 V-Strom.
    Die van Cowgirl drinkt 4,5L/100km met een tank van 22L
    Als ik na 300 à 320km met de Explorer aan de pomp sta kan zij nog zeker 100km verder rijden

Erg comfortabel qua rijden ook voor langere afstanden.
    De link hieronder heb ik elders ook al eens gebruikt maar de vergelijkingstest spreekt boekdelen

http://www.suzuki2wheels.be/upload/a...1331043579.pdf
    In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

Registratie
    Apr 2011
    Thanks
    10
    Om te beginnen zoals gezegd zou ik opteren voor een 4 cilinder
    Veel hangt natuurlijk af van uw budget

Registratie
    Oct 2009
    Thanks
    11
    uit uw lijstje zou ik enkel de SV en yamaha overhouden om uit te kiezen. budget is ook belanrijk natuurlijk tis nie enkel de motor die telt ook kwalitatieve uitrusting aangezien de afstand tot vriendin(weersomstandigheden)
    2cil. is nukkeriger om mee te rijden in langzaam verkeer meer kans op blokkeren 4cil. is gemoedelijker
    enige ervaring van met bromfietsen te rijden?? zo niet dan mss toch overwegen om de cb500 of gs500 aan te schaffen
    if you obey all the rules
    you miss all the fun

racen is net gelijk kleuren ge moet binnen de lijntjes blijven

kawasaki z1000 '07
    yamaha r6 '99 circuit -> 01/09/18 killed in action
    suzuki gsxr750 k5 circuit -> if you're not braking or krank the throttle ,you're waisting time

Registratie
    Oct 2008
    Thanks
    156
    Oudere motoren en weinig kilometers wil eigenlijk niet zoveel zeggen. Er zijn er een hoop die een motor impulsief kopen en dan tot de ontdekking komen dat het toch eigenlijk hun ding niet is of omdat dat spel toch wel een flink kostenplaatje heeft en overbodige luxe wordt. Omdat ze dan toch graag de buitenwereld willen laten zien dat ze een motor hebben blijft die in de garage staan. Op een zekere dag zegt de vrouw dan is "Zeg manneke zoude uwe nest ne keer ni verkopen !". Bekend verhaal
    Op zich niets mis dus met een oudere motor en weinig kilometers. Ideaal om te beginnen. Het verhaal van de beste soep die je in een ouwe kasserol maakt enzo Steek er niet teveel geld in want jullie zullen waarschijnlijk den asfalt tegen komen en dan doen de blutsen niet te veel pijn (hooguit jouw ego)
    Laatst gewijzigd door Imno; 19-03-2013 om 21:49.
    Licensed to chill.
    Non Semper Arcum Tendit Apollo.
    2fast4u @ Facebook : https://www.facebook.com/2fast4u.be?ref_type=bookmark

Registratie
    Mar 2013
    Thanks
    0
    Bedankt voor het reageren alvast. Zoals jullie merken moet ik nog veel leren van motoren, mijn kennis ligt meer bij auto's. Wat ik vergeten ben aan te geven is dat ik ook in het bezit ben van een audi a3 dus zal ik de motor af en toe, bij mooi weer, gebruiken om naar mijn vriendin te gaan. De type motoren die ik heb opgenoemd, is om een beeld te geven voor wat voor motoren ik mooi vind. Dus een 4 cilinder zal het zeker worden, qua cc nog tips? Schiet maar raak met opmerkingen, alles is welkom mensen! Nogmaals bedankt voor jullie hulp!

Registratie
    Apr 2011
    Thanks
    10
    Klopt een goede uitrusting doet zeer veel!!
    Vandaag nog met men jeans gereden en bij de thuis komst mocht men madam men billekes warm wrijven

Zelf heb ik een lederen broek - en jas, stevige laarzen en handschoenen en ik zou ze niet kunnen missen.
    Vergeet dus zeker niet om een goede uitrusting aan te schaffen wat zeer prijzig kan zijn
    Dan nog je taksen (valt zeer goed mee).

Edit: cc's zeggen niet alles Je hebt 600cc's die 1200cc's een poepie laten ruiken
    Je moet naar het koppel en de pk's kijken
    Vergeet geen contact op te nemen met je verzekering... Je zou niet de eerste zijn die een motor koopt en geen verzekering krijt.
    Laatst gewijzigd door Neilson; 19-03-2013 om 21:50.

Registratie
    Oct 2009
    Thanks
    11
    vergeet de 3cil. niet het beste van de 2kanten maar beperkte keuze triumph street triple bv.
    motor gecombineert met auto verzekeren
    Laatst gewijzigd door B-Gone; 19-03-2013 om 21:53.
    if you obey all the rules
    you miss all the fun

racen is net gelijk kleuren ge moet binnen de lijntjes blijven

kawasaki z1000 '07
    yamaha r6 '99 circuit -> 01/09/18 killed in action
    suzuki gsxr750 k5 circuit -> if you're not braking or krank the throttle ,you're waisting time

Labels voor dit Bericht

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten