Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 11 t/m 20 van 38

Onderwerp: Wetgeving motor in Europa

Registratie
    Apr 2012
    Thanks
    26
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NATAS Bekijk Berichten
    filefilteren is NIET toegestaan in Frankrijk, het wordt enkel gedoogd zoals dat vroeger bij ons het geval was.

Mag je binnenkort ook in Frankrijk tussen de files door rijden? Na jarenlang de boot te hebben afgehouden is de Franse overheid het sinds kort alvast aan het onderzoeken.
    File-filteren is in België al sinds 1 juli 2010 wettelijk toegestaan. Een maatregel die de Franse motards ons zeker benijden. Want in en rond deovervolle Franse grootsteden zou file-filteren alvast goed van pas komen. Al was het maar om als motorrijder op tijd op je werk te raken.

Maar nu lijkt de Franse overheid ook het nut van file-filteren ontdekt te hebben. File-filteren maakte onlangs deel uit va een rapport van prefect Régis Guyot aan de commissie tweewielers van de Conseil National de la Sécurité Routière (CNSR). Als conclusie stelt Guyot dat het file-filterennog steeds toeneemt rond de grote steden en dat de praktijk ervan getolereerd wordt. Volgens Guyot is het “noch politiek, noch psychologisch, noch praktisch realistisch om deze praktijk terug te schroeven”.

Maar Guyot stelt meteen ook dat het niet aan te raden is om het file-filterennog langer in de huidige juridische grijze zone te laten. De commissie tweewielers van de CNSR onderzoekt nu hoe ze het file-filteren in een concrete wet kan gieten. Praktisch slaat dat vooral op de snelhedenwaaraan er tussen twee files gereden mag worden. Wanneer het file-filteren in Frankrijk definitief gelegaliseerd wordt is nog niet duidelijk.

Hmm, je hebt me aan het twijfelen gebracht en ik heb hem een mail gestuurd om duidelijkheid te vragen. Net antwoord gekregen en sinds enkele maanden is het absoluut wettelijk om te filteren in Frankrijk. Er is 3 maanden geleden een grote betoging geweest waarbij de grootste steden zowat geblokkeerd werden door motards, en de Franse regering erkende onmiddellijk dat het idd nuttig was om filteren uit de grijze zone te halen.
    When in doubt, lean more.

Open your mind, freedom's a state.

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    2972
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ErrEs Bekijk Berichten
    Hmm, je hebt me aan het twijfelen gebracht en ik heb hem een mail gestuurd om duidelijkheid te vragen. Net antwoord gekregen en sinds enkele maanden is het absoluut wettelijk om te filteren in Frankrijk. Er is 3 maanden geleden een grote betoging geweest waarbij de grootste steden zowat geblokkeerd werden door motards, en de Franse regering erkende onmiddellijk dat het idd nuttig was om filteren uit de grijze zone te halen.
    Als je een link kan geven met een official statement, pas ik gerust de post aan met de nieuwe info.
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

MEDEDELING VAN HET BESTUUR:
    De 2fast4u kalender voor 2019 staat online en de lidkaarten 2019 zijn te koop in de webshop.

Registratie
    Apr 2012
    Thanks
    26
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Experience_Matters Bekijk Berichten
    Als je een link kan geven met een official statement, pas ik gerust de post aan met de nieuwe info.
    Ik zal eens kijken wat ik kan vinden.
    When in doubt, lean more.

Open your mind, freedom's a state.

Registratie
    Jan 2009
    Thanks
    57
    blijkbaar mag het al van eind januari
    http://www.lefigaro.fr/actualite-fra...deux-roues.php

edit: toch niet!
    wet is binnengebracht op 3 april en moet nog gestemd worden
    http://www.moto-net.com/breve.php?RefBreve=4737

dus nog geen wettelijke toelating
    "Perfection is in the mind that makes mistakes"

Registratie
    Sep 2008
    Thanks
    2
    En ik dacht dat da al heel lang mocht in Frankrijk

Registratie
    Apr 2010
    Thanks
    319
    Hoe zit het met DB killers in Frankrijk?

Registratie
    Oct 2008
    Thanks
    155
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door racemuis Bekijk Berichten
    Hoe zit het met DB killers in Frankrijk?
    Je bent vrij de vraag te stellen aan de Franse afdeling van de Europese belangenverenigingen voor motards. Ze zullen je graag helpen met je vragen over Frankrijk

http://www.ffmc.asso.fr/?lang=fr

ps : het zijn zij die trouwens de Franse steden met duizenden motards plat gelegd hebben.
    Licensed to chill.
    Non Semper Arcum Tendit Apollo.
    2fast4u @ Facebook : https://www.facebook.com/2fast4u.be?ref_type=bookmark

Registratie
    Oct 2009
    Thanks
    11
    in frankrijk ook verplicht van fluoricerent materiaal van minimum 150vierkante cm op de rug of helm te hebben da is een stukske van 10 op 15 cm
    da valt nog mee
    if you obey all the rules
    you miss all the fun

racen is net gelijk kleuren ge moet binnen de lijntjes blijven

kawasaki z1000 '07
    yamaha r6 '99 circuit -> 01/09/18 killed in action
    suzuki gsxr750 k5 circuit -> if you're not braking or krank the throttle ,you're waisting time

Registratie
    Jul 2007
    Thanks
    0
    Snelheid met aanhanger op Duitse snelwegen is volgens mij 80km/u ipv de 60 die in de beginpost staat.
    Als die dan ook nog eens TUV gekeurd is, nieuwe banden erop, witte sticker van 100/u en geremd is moogde zelfs 100km/u (tempo 100).
    VFR800 '98 V4
    R6 2007
    Teamtrashtalk => Witzmann

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    2972
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wittmann Bekijk Berichten
    Snelheid met aanhanger op Duitse snelwegen is volgens mij 80km/u ipv de 60 die in de beginpost staat.
    Als die dan ook nog eens TUV gekeurd is, nieuwe banden erop, witte sticker van 100/u en geremd is moogde zelfs 100km/u (tempo 100).
    Geef maar een link naar de info en ik pas het aan (maar kan dat niet doe op "ik denk")
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

MEDEDELING VAN HET BESTUUR:
    De 2fast4u kalender voor 2019 staat online en de lidkaarten 2019 zijn te koop in de webshop.

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten