Pagina 1 van 5 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 10 van 415

Onderwerp: Mega road trip : Duitsland - Zwitserland, Oostenrijk, ItaliŽ, Frankrijk, Spanje

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
    Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3402

Mega road trip : Duitsland - Zwitserland, Oostenrijk, ItaliŽ, Frankrijk, Spanje

Zoals eerder al vermeld, zal de roadtrip naar Noorwegen dit jaar niet doorgaan (maar hopelijk volgend jaar), wegens een lang uitgerokken winter.

Ik hield al geruime tijd een overzicht van de "must do" wegen op een kaart, en op basis daarvan een alternatief plan bedacht, namelijk met de moto naar Spanje, (Valencia) maar enkel via vette banen:
    - zoveel mogelijk bochtjes
    - zo veel mogelijk variatie in bochtjes (twisties, hairpins, fast sweepers)
    - zo weinig mogelijke rechte stukken
    - geen autostrade (tenzij het visueel niet op een autostrade lijkt)
    - zo weinig mogelijk banen in kutstaat, liefst zo smooth mogelijke asfalt.
    - een goede flow, aka zo veel mogelijk lange stukken zonder bebouwde kom.
    - zo veel mogelijk vette landschappen
    - ook een paar wegen puur voor het landschap of de weg zelf (mooie weg maar niet zo plezant om met de moto te rijden).

Geschatte afstand: 10 - 12 000 km.
    Tijdspanne: 15-17 juni tot mid juli
    Geen vaste routes, maar elke dag een nieuwe planning maken afhankelijk van weer, progress, etc ...
    In de terugweg proberen geen enkele weg 2x te doen.

Dit wordt ook een werk gerelateerde reis ... alle goede banen worden gedocumenteerd en komen in een database met foto's en videos. Later zullen deze publiek gemaakt worden. Dit zijn ook de eerste stappen om de haalbaarheid van mijn toekomstig project te bepalen (een route planner voor motards).
    M.a.w dit wordt een reis waar ik elke avond, of tijdens de route zelf, op basis van bepaalde variabelen een alternatieve route ga maken, en dat proces zou ik later willen automatiseren.
    vb:
    - het is 15 uur en er staan nog 270 km twisties op het programma, met 2 "must do" banen op, ... kan ik die 2 "must do" banen nog doen met enkel twisties op 140 km ...
    - Pas A staat op het programma, maar het is daar nu aan het sneeuwen, geef alternatieve route die nog steeds vet is maar geen sneeuw heeft.
    - Wegens lekke band 2 uur verloren, geef moto hotels die op de route liggen ipv op het geplande eindpunt, ...

Momenteel is het grotendeels een solo reis, maar er zijn al een paar kennissen die een stuk mee rijden (zwarte woud, valencia). Moesten er personen zijn die een stuk mee willen rijden, altijd welkom. Tempo zal warp 2.7 - 3.5 zijn, bebouwde kom = heilig en daar zal niet te snel gereden worden, in Frankrijk zal ik me grotendeels aan de snelheidslimiet houden (overal) en sommige vette banen rijd ik wel 3x om genoeg te documenteren.

Aangezien dit een enorme opdracht is kwa planning, had ik hier graag wat hulp bij gehad.
    Velen van 2fast4u hebben verschillende gebieden die ik zou willen doen al gedaan, en alle tips zijn hierbij welkom.

Ruwe planning met gebieden en ruwe uitlijning route.

De tot nu toe geselecteerde vette wegen:

De google maps versie vind je hier: Google Maps (Click op Google Maps tab)

Elk gebied heeft een nr, dus als je tips hebt, vermeld het nr erbij

Graag tips & info over volgende zaken:
    - mooie routes in gebieden waar ik nog niet veel over gevonden heb
    - tips over gebieden, bv gebied 7 is veel vetter dan 8.
    - Goede overnachtingsplaatsen (vermeld gebied)
    - gebieden die te vermijden zijn etc ...
    - zaken waar ik voor moet opassen (flikken, bepaalde regels, etc ...)

In de komende weken zou ik graag in detail gaan op bepaalde gebieden.
    Laatst gewijzigd door E.M.; 08-05-2019 om 22:09.

Registratie
    Sep 2008
    Thanks
    2
    Ja man het enige wat ik nodig heb om mee te gaan zijn 30d verlof of ne winnende lotto (om te stoppen met weirke)

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3402
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door haga46 Bekijk Berichten
    Ja man het enige wat ik nodig heb om mee te gaan zijn 30d verlof of ne winnende lotto (om te stoppen met weirke)
    Niemand zal volledig kunnen meegaan, aangezien ik in Moraira 3 dagen overnacht bij een maat die er woont. En daar is geen extra logeer optie bij.
    Maar steeds welkom om een stuk mee te rijden ... vanaf Vielsalm wordt het twisties a volontť zonder stoppen ...
    Het Duitsland stuk alleen al is een volledige volwaardige reis op zijn eigen, doet een 7 tal moto gebieden aan, en ik kan gerust de terugreis planning ook geven.

Het enige wat ik in return verwacht is feedback op de route die je dan alleen hebt gereden.

Voor de tipgevers ... dit is niet enkel voor deze reis !
    Dit wordt allemaal mooi in de mapjes verwerkt, en deze worden nadien publiek op een website gezet, zodat ze als inspiratie / referentie kunnen dienen voor toekomstige moto reizen.

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3402
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Experience_Matters Bekijk Berichten
    Mijn ervaringen met vette routes vinden:
    Duitsland geen probleem, je kan meestal rekenen op super asfalt, en super veel routes online te vinden in gpx formaat.
    Spijtig dat er geen streetview is.
    Connecties zonder rechte stukken tussen de motor gebieden was soms wel een uitdaging.

Noord Zwitserland (10) ... wat zoekwerk eerst maar dan toch tegen de Duitse grens veel vette routes te vinden.
    Deze kant is beter dan het Zuid Duitse stuk (9) waar de banen maar bitter weinig bochten vertonen.

Kesselberg en omstreken (Duitsland 11), hier doe ik maar een 5 tal routes alvorens terug richting Oostenrijk te gaan.

Oostenrijk ... niet veel routes maar wel mooie routes, minder speelterrein in het hoog gebergte (15), e pak zeer vette routes in Noord Oostenrijk (13 & 12), regio 14 nog niet uitgepluist (maar hoogst waarschijnlijk ga ik zo ver niet).
    Waarschijnlijk pak ik hier het Glossglockner tour ticket om aan 30 Ä de Grossglockner Hochalpen Strasse, Villacher Alpen Strasse, Gerlos Alpen Strasse en de Nockalm Strasse te doen. (waarschijnlijk zijn dit dan ook de highlights van Oostenrijk).

ItaliŽ ... veel rondrijden in de Dolomieten speeltuin (17) ... zelfs rondjes doen. Zot hoe makkelijk het is om hier de vetste banen te vinden !
    In regio 18 ook nog een paar vette banen gevonden, maar nog niet dieper in gegaan (tips altijd welkom).

Van hieruit het grensgebied afgaan (19), Oostenrijk, ItaliŽ & Zwitserland afwisselend

Zwitserland (20) en ItaliŽ (21) nog niet op gezeten, als hier tips zijn ... welkom !

ItaliŽ tegen Frankrijk (24 & 25), hier heb ik het Franse stuk al van gecovert, het Italiaanse stuk (24) vind ik wat moeilijker om mooie (goede) wegen te vinden.

Regio 22 & 26 in Frankrijk ... alle tips welkom ! Nog niet veel tijd aan besteed, paar vette wegen wel, maar nog niet echt stukken kunnen verbinden.

Regio 27, vulkaan Frankrijk, dat zal wel lukken, tijdsintensief om de kutbanen eruit te filteren (en dat zijn er hier heel wat), wegstatus niet steeds ok, maar de scenery makes up for it !

Regio 28 & 29, Franse PyreneŽn, ook een hele hoop kutbanen maar toch genoeg mooie banen, dit is covered.

Spanje ... piece of cake om vette banen te vinden ! (waren alle landen maar zo).

Dus alle tips welkom voor volgende regio's:

Duitsland: 9, 8, 6, 5, 4
    Alpen: (Zwitserland) 10, 23, 20 & 22 (ItaliŽ) 18, 19, 21, 24 (Frankrijk) 22

Frankrijk: 26, tussen 26 & 27 (wordt ne moeilijke), 27, 28 & 29.

En voor de rest ... logie plaatsen, daar totaal nog niet aan begonnen.

Registratie
    Apr 2006
    Thanks
    241
    Gij zijt ne frisse. Ge zegt dat er eventueel mensen mee mogen, maar ze moeten wel ergens afhaken
    I'll keep my guns, freedom & money ... You can keep the "change"!

Registratie
    May 2012
    Thanks
    0
    Looks like fun!

Zoekt ge onderweg dan een motorgarage voor nieuwe banden en onderhoud?

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3402
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lorre91 Bekijk Berichten
    Looks like fun!

Zoekt ge onderweg dan een motorgarage voor nieuwe banden en onderhoud?
    2 a 3 bandenwissels ... ben er nog niet uit ... Metzler Z8 of Michelin PP 3
    en 1 onderhoud onderweg, groot onderhoud voor de reis, en elke 2 a 3 dagen de moto is goe kuisen en inspecteren.

Tips in dat gebied ook welkom

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3402
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door McDaddy Bekijk Berichten
    Gij zijt ne frisse. Ge zegt dat er eventueel mensen mee mogen, maar ze moeten wel ergens afhaken
    Laat ons zeggen dat ik niet echt verwachtte dat er iemand op een maand notice, 30 dagen congť kon hebben, en een budget van +4000 Ä (zit al 1700Ä naft in, 2 a 3 bandenwissels, elke nacht overnachting ...).
    Heb wel nog andere kenissen met een b&b (kleinschalig) in Moraira, dus overnachting kan daar nog wel.

Registratie
    Apr 2006
    Thanks
    241
    Dag jan. Voor Ä4000 ga ik liever een maand in de states toeren
    I'll keep my guns, freedom & money ... You can keep the "change"!

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3402
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door McDaddy Bekijk Berichten
    Dag jan. Voor €4000 ga ik liever een maand in de states toeren
    Het loopt spijtig genoeg snel op :/
    Maar ik vrees dat je met 4000€ ook amper zal toekomen voor een maand touren in de US. De naftprijs is er wel maar de helft, logeren zou ongeveer op hetzelfde aankomen denk ik, als ge af en toe iets deftig wilt eten zijt ge duurder af, en je moet je moto nog ginder krijgen of je zal er ginder een moet huren.
    Op us forums van de SX hoor ik dat een moto verzekering ginder e pak duurder is als hier. (soms 10x).

Labels voor dit Bericht

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten