Resultaten 1 t/m 6 van 6

Onderwerp: Weekend Stupbach (3 landenpunt) - Trier - Cochem

Registratie
    Mar 2007
    Thanks
    1

Lightbulb Weekend Stupbach (3 landenpunt) - Trier - Cochem

Volgend weekend trekken we naar Stupbach ( gastronom - romant - motor - isch weekendje ) .

We verblijven in Hotel - Restaurant Zur Alten Mühle in Stupbach ( vriendelijk , lekker eten , garage voor de moto )

De rit naar ginder is snel met korte tussenstop in Durbuy , aangezien we pas kunnen vertrekken om 16.30u .
    En omdat we s'avonds al met ons voeten onder tafel moeten schuiven voor een lekker dineetje , zal het zelf met kort stukje snelweg zijn zodat we zeker voor 20u daar zijn.

Op zaterdag staat een rit van Stupbach naar Cochem via Trier , al flirtend met de grens Duitsland/Luxemburg .
    Natuurlijk met de nodige kasteeltoestanden en tussenstops :

Zondag terugtocht van Stupbach via de Rursee en Voeren naar Mechelen met volgende tussenstops

Nog iemand wat tips qua bezienswaardigheden , stops , omgeving Trier, Cochem , ... ?
    Verslag volgt later

Greets
    Skin
    Laatst gewijzigd door Skin; 24-05-2013 om 15:23.
    Suzuki Gs450 '83 <> VFR 750 94' <> VFR 800 V-TeC '04 <> Bmw K1300S '12

Registratie
    May 2010
    Thanks
    0
    persoonlijk vond ik stausee bitburg nie de moeite.
    Dan is wesertalsperre in Eupen veel mooier.

http://www.eupen.be/tourimus-freizei...talsperre.aspx

In bitburg kunde daar ook niks eten, en geen bediening, wat in eupen wel het geval is.
    Take care upstairs Joeri!!!!

Registratie
    Mar 2007
    Thanks
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Retr0 Bekijk Berichten
    Dan is wesertalsperre in Eupen veel mooier.
    http://www.eupen.be/tourimus-freizei...talsperre.aspx
    In bitburg kunde daar ook niks eten, en geen bediening, wat in eupen wel het geval is.
    Mersie voor de tip , staat al ingepland in andere route :-)

Bitburg zou enkel drankstop/sigaret zijn , aangezien we s'avonds in't hotel eten , dus zo erg is dat niet .

Registratie
    May 2010
    Thanks
    0
    Dan kunt ge beter op de brug stoppen, dan staat ge tussen hoog en laag
    Take care upstairs Joeri!!!!

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    4308
    Tenzij je aan het maximum aantal km's zit dat je wilt rijden ... zou ik toch wel overwegen om aan de Our, langs Luxemburgse kant, een paar keer in en uit de vallei te rijden, kwa banen, bochtjes en landschap is dit veel interesanter dan de baan langs de rivier zelf.

Het zelfde voor de Moesel ... dat laatste stuk bevat echt te vette bannen van & naar de Moesel, maar je route gaat langs de Moesel.

Het stuk Luxemburg onder België is ook interessanter dan het stuk Duitsland ernaast. Zoek eens op het meet & greet forum achter de laatste luxemburg rit, staat mapje & route bij die je wat kan inspireren.

De weg van thuis naar je hotel ...
    Ik denk dat je beter af bent met 40 minuten snelweg tot luchthaven Luik, en dan de Ardennen in via Engis, en vanaf daar kan je grotendeels in een stuk mooie baantjes doen tot Monsschau en zo je stuk route ... of alternatief tot de noorder kant van Luxemburg en daar je wat amuseren.
    Ik ben akkoord dat autostrade minder leuk is als regionale wegen, maar dat traject Leuven - Tongeren - Aachen ... daar is echt niets aan (IMO), idiote snelheids beperkingen, rechte banen, veel stoplichten ...
    Pas een 30 km onder Aachen begint het interessant te worden op jouw route.
    Vanaf luchthaven Luik kan je tot op je bestemming geraken met maar 3-4 verkeerslichten, en enkel vette wegen (aka vakantie begint vroeger ).

Ik heb echt 20 verschillende routes langs alle kanten van Leuven richting Ardennen gedaan, en alhoewel ik autostrade met de motor haat ... blijft dit mijn geprefereerde optie.

Oh & let op met te snel rijden in Sankt Vith ... eigenlijk heel het Belgische stuk rond jouw hotel zit in die politie zone Eifel. (alsook het hele Belgische stuk van de Eifel meren onder Aachen tot aan je hotel)
    Ze flitsen daar heel vaak ... het meeste van de hele streek (factor x3 x5 ofzo).
    Laatst gewijzigd door E.M.; 24-05-2013 om 17:34.
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)
    2013 Pixel Carpet (rainbow)

Braaaaaaaap braaaaaaap

Registratie
    Mar 2007
    Thanks
    1
    Mersie voor de tips Experience_Matters

Maar t'is inderdaad om rustig te genieten van bike en omgeving dan km te vreten .
    En al zeker niet om die km 's op de snelweg te vreten , want dat vinden we beide niet leuk.
    Snap uw punt wel van tot in Luik te bolle over snelweg , maar nu houd ik het nog wat in balans.

Tja Trier en Cochem staan op de lijst van't vrouwke , dus daarmee dat er wat geschipperd wordt tussen weg van de mosel en ook weer niet.
    Zeker qua timing , aangezien we s'avonds op tijd aan tafel moeten .
    Ge zit dan direct toch aan wat extra km's / vooral extra tijd .
    Dus daarmee wordt er wat langs de mosel zelf gebleven , alsook de grens ;-)

Ge bedoelt dan de terugweg van't hotel naar Leuven , want heen rit die staat niet gepost.

De weg van Leuven naar Hotel gaat over snelweg tot in Hanut , Huy, Modave, Durbuy , en zo naar Stupbach .
    Terug mijd ik de lange stukken ( Tongeren - Sint-Tuiden ) , maar dan kan ik eventueel aanpassen aan't moment.(tijd)
    Aangezien we zeker op tijd moeten terug zijn zondag avond voor de dochter te gaan halen.

Heb verschillende routes bekeken van hier , ander forums , locals , ...
    We zullen zeker nog terug gaan , daarmee dat we ook al is langs Hotel Hutter , waar 2fast ook al is was/ naartoe gaat.

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Dit weekend Lux
    Door @Bart in forum Eendagsritjes
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 15-08-2019, 18:21
  2. TEKOOP: Weekend croix 08-09/08/2015 dit weekend
    Door Spikey in forum Circuitdagen Te Koop / Gezocht
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 06-08-2015, 21:40
  3. 3 landenpunt!
    Door Moshi in forum GPS Routes