Resultaten 1 t/m 6 van 6

Onderwerp: Route Vianden richting Ardennen

Registratie
    Apr 2011
    Thanks
    2

Route Vianden richting Ardennen

We gaan met een aantal collega's van het werk een weekendje luxemburg doen.
    Ttz vrijdagmiddag vertrek in Brussel en zondag late namiddag terug thuis.

Voor de zaterdag in luxemburg heb ik al een goeie toer in mekaar kunnen steken (op basis van info die ik hier gevonden heb)
    Ik zou zeggen ExperienceMatters, Scarver, Guido etc. blijven posten

Ik zoek nu nog een route vanuit brussel (1e deel gaan we autostrade doen) richting Vianden voor vrijdagnamiddag en een leuke route vanaf Vianden zondagvoormiddag richting thuis. Bedoeling is om 2 keer een deel leuke Ardennen stukken mee te nemen.

Iemand een leuk voorstel ? Ik heb al redelijk wat Ardennen gereden maar kom altijd tot de conclusie dat ik leuke stukken (Xhoffraix vind ik giga bvb) afwissel met kl.tebanen.

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    4075
    Snelweg tot Luik, daar afslaan richting Luik luchthaven ... en iets verder kan de fun beginnen.
    95 km, 1 verkeerslicht, 1 flitspaal, en 75% goede wegen en de rest in niet al te slechte staat, een paar unieke bochtenbaantjes ook.

Google Maps link Uitleg overweg status etc staan over de stukken wegen (click & see).

Mijn voorstel ... zo weinig mogelijk Ardennen, zo veel mogelijk Luxemburg.

Geef maar hoeveel km je die dag wilt doen en ik bezorg je wel een leuke route van Vielsalm naar Vianden.

Als je een double check wilt op je routes ... stuur ze maar door per mail en ik kijk er wel eens naar.
    Ik denk dat ik momenteel voor noord Luxemburg het beste idee heb over de huidige wegstatus van het forum.
    Stuur een pm en ik geef je men email adres.
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

Registratie
    Nov 2009
    Thanks
    47
    ge hebt nog een mooi stukske laten links liggen
    de N645 dan N633 richting coo waar ge dan terug op uw route uitkomt
    het is de straat voor de naftpomp

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    4075
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hubke01 Bekijk Berichten
    ge hebt nog een mooi stukske laten links liggen
    de N645 dan N633 richting coo waar ge dan terug op uw route uitkomt
    het is de straat voor de naftpomp
    De N645 is inderdaad een schoon stukske, maar de N633 is in belachelijk slechte staat ... zeker het stuk tussen Stoumont & La Gleize.
    Misschien dat ge daar safe met nen hoogpoter doorgeraakt, maar met de SX doen mijn banden raar op dat wegdek bij plezantere snelheden in de bochten ... ik vertrouw dat wegdek daar voor geen haar, vind het zelf gevaarlijk.
    Van la Gleize naar Trois Ponts ... is het ook gene vette, maar al een pak beter.

De N651 is ook een tof baantje in goede staat van Montreux tot Trois Ponts, maar de N645 tussen CHevron & Montreux is dan in nog slechtere staat als de N633 tussen Stoumont & La Gleize.

Ivm met voorkeur Luxemburg vs Ardennen ... versta me niet verkeerd he, er zijn echt zeer vette banen in de Ardennen ... maar ge moet al ne fameuze krak zijn om aaneenlopende stukken te maken met goed baanvak. De meeste zijn echt eilandjes in een zee van rotte asfalt

Wegens verliezen papieren moto, heb ik zondag nog een 2 tal uurtjes richting Houffalize & La Roche gereden. Route mapke hier
    Wegstaat beschrijving ... Vielsalm - Courtil - Halconreux - Gouvy - Limerlé - Steinbach - Céturu (tot hier viel het nog mee van wegstaat) - Tavigny (bleh) - Houffalize tot Bertogne (vette asfalt) - Ortho (lappen asfalt) - La Roche (lappen asfalt) - ricting Baraque Fraiture (zware striemen) - Cielle (kleine baan maar zware lappen asfalt) - Marcourai tot Trinal (zware lappen asfalt & striemen) - Soy (+-) Erezée (goed) tot Estine - Estine tot Manhay (striemen) - Bra (lappen) vanaf N651 door Les Vileetes naar Basse-Bodeux (bangelijk stuk) en zo via Trois Ponts naar huis (bangelijk stuk).

In het kort ... 70% echt rotte asfalt, niet plezant IMO om op te rijden ... zelfs niet om te cruisen.
    En ik denk persoonlijk dat in de provincie Luxemburg (buiten Vielsalm) het probleem veel groter is dan in de provincie Luik.

Een zeer spijtige zaak, want er is fameus gekronkel rond La Roche & Houffalize ... maar ik raad het elke motard af wegens te gevaarlijke striemen ... ook deze keer dacht ik het is met de nieuwe vering te proberen, en weer eens een achterwiel dat 40cm opzij glijd ... niet slippen (wat feedback geeft) ... maar gewoon glijden (zonder feedback, ge verschiet er gewoon van). te harde striemen.

De streek van La Roche & Houfflalize ... welgeteld een baan die het vernoemen waard is ... en dat is de N826 Zuidwaarts. Toch waren de dorpcentra van beide commune hoofdsteden volledig gevuld met motards ... waarom dat iedereen daar naar toe blijft gaan is me totaal onduidelijk ... ik kan me moeilijk inbeelden dat ik de enige motard ben die problemen heeft op die banen, of die gedegouteerd geraakt van de mooiste moto wegen zo te laten verloederen. Ik zou daar gewoon uit principe al niet meer rijden.

Hetgeen me nog het meeste verbaasd is dat de terraskes in de Ardennen steeds gevulder zijn als die in Luxemburg (met motards).
    Alhoewel ... in Luxemburg kunt ge nog plezant rijden ... in de Ardennen gaat ge van miserie drinken op een terras

En dit komt uit de mond van iemand die in de Ardennen is gaan wonen voor de wegen ... (want toen had ik Luxemburg nog niet eens ontdekt met de moto).

Als ik nog nen tip mag geven ... vanaf eind Augustus fameus opletten in deze streken voor herten, meestal rond & na zonsopgang & zonsondergang.
    Baraque Fraiture bossen , al die bossen die rond de E25 zitten tussen Manhay & Barque fraiture ... grootste stuk langs de westkant. Dat is de hotspot van herten in de Ardennen, vooral edelherten (daar wilde zeker niet tegenzitten).

Voor Luxemburg ...
    Plekken waar ik de meeste herten spot (al een 40-50 tal op de moto op nog geen jaar tijd).
    - de 324 van Wilwerwiltz naar Bockholtz, die leuke kronkels in het bos ... ik ben daar nog nooit GEEN hert tegen gekomen in die kronkels tussen 20 & 21 uur, ge kunt daar wegens de bochten ook niet ferm doorperen en ze gaan snel en makkelijk van de baan, dus het gevaar is ook wel minder. (op Google maps staat er klappebësch op die plek)
    - onder Clervaux - Munshausen, Siebenaler
    - Dit wegje (ga je toch nooit komen met de moto) loopt door tot Munshausen, 2x gepasseert rond zonsondergang (shortcut naar huis), 2x +10 herten. (ik raad wel een hoogpoter aan )
    - bossen rond Harderbach (nog 4 deze maandag)
    - 342 (niet vaak maar soms) (boswegske naar de Our)
    - 325 tussen Drauffelt & Epreldange-les-Wiltz, het bostuk ... 3x everzwijnen.
    Laatst gewijzigd door E.M.; 07-08-2013 om 23:50.

Braaaaaaaap braaaaaaap

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    4075
    Nr71 ...

Voor Xhoffraix.
    Dit is de route dat ik neem om daar te geraken. Het meeste gekronkel zeer plezant, enkel centrum Malmedy is meestal een grote verkeersopstopping.

Pont - Ovifat

Oppassen tussen Pont & Lasnenville, door de steengroeve vaak stof op de baan, en dat baantje heeft een pak meer kronkels dan Google Maps doet blijken. In Bellevaux dorp u proper aan de snelheid houden ... niet dat ze veel controleren, maar daar lopen veel kindjes op straat met tijden, en tegen 50 kan je echt genieten van het zicht op de vallei (prachtig zicht daar).
    De hairpinnekes tussen Falize & De N58 ... opletten voor steentjes in de binnekant.

Het stukske Malmedy - Ovifat zal je wel kennen (ook veel hertjes op dat stukje bos naar Ovifat.)

Van Pont worden aansluitingen in goede wegstaat weer moeiljk ... van Pont naar Recht zou in principe een tof baantje zijn maar de wegstaat is ook niet alles (maar doenbaar, mini striemen).
    Recht - Petit-Thier = goed wegdek en plezante kronkels in't begin ... dan snel stuk tot Petit-Thier
    Petit-Thier - Vielsalm weer in mindere staat maar rijdbaar.
    Poteau - Rodt = goeie asfalt & plezante baan.

Vanaf commune Sankt Vith ... opletten voor flitsers.

De N68 door de Hoge venen (die langs de Baraque Michel gaat) ook opletten voor flitsers in de gracht (vooral kant langst Eupen).
    Veel motards gaan hier echt snel wegens km's geen woningen ... maar hier heb ik ze zelf zien staan in super dikke mist !
    Laatst gewijzigd door E.M.; 08-08-2013 om 00:09.

Braaaaaaaap braaaaaaap

Registratie
    Apr 2011
    Thanks
    2
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Experience_Matters Bekijk Berichten
    Snelweg tot Luik, daar afslaan richting Luik luchthaven ... en iets verder kan de fun beginnen.
    95 km, 1 verkeerslicht, 1 flitspaal, en 75% goede wegen en de rest in niet al te slechte staat, een paar unieke bochtenbaantjes ook.

Google Maps link Uitleg overweg status etc staan over de stukken wegen (click & see).

Mijn voorstel ... zo weinig mogelijk Ardennen, zo veel mogelijk Luxemburg.

Geef maar hoeveel km je die dag wilt doen en ik bezorg je wel een leuke route van Vielsalm naar Vianden.

Als je een double check wilt op je routes ... stuur ze maar door per mail en ik kijk er wel eens naar.
    Ik denk dat ik momenteel voor noord Luxemburg het beste idee heb over de huidige wegstatus van het forum.
    Stuur een pm en ik geef je men email adres.
    Thanks PM send

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Last minute richting Ardennen...
    Door joe_bar in forum Eendagsritjes
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 08-03-2015, 21:11
  2. leuke route vanuit de kempen richting sauerland gezocht
    Door frederik_w in forum GPS Routes
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 16-08-2013, 00:22
  3. gezocht, mooie gps route vanuit de kempen richting sauerland.
    Door frederik_w in forum Motorvakantie en Reisverslagen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 08-08-2013, 00:39
  4. Rondritje richting ardennen 15/8/11
    Door louisbart in forum Eendagsritjes
    Reacties: 31
    Laatste bericht: 09-09-2011, 22:22
  5. Route richting Le havre - Brest
    Door .:ZeD:. in forum Motorvakantie en Reisverslagen
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 22-07-2008, 14:43

Labels voor dit Bericht