Bekijk Poll Resultaten: Kostprijs voor het behalen van het rijbewijs

Stemmers
35. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Ik hoef me daar geen zorgen over te maken

22 62,86%
  • Dam, dat valt me best wel moeilijk.

13 37,14%
Pagina 2 van 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 t/m 20 van 66

Onderwerp: Kostprijs voor het behalen van het motorrijbewijs.

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3335
    Het auto rijbewijs is me voorgeschoten geweest maar heb ik terugverdiend door te werken in mijn pa zijn zaak.

Moto rijbewijs zelf bekostigd.

Ik volg Natas volledig in het totale kostenplaatje.
    Als je die 4 a 500 € niet gaat kunnen voorleggen begin je er best niet aan, aangezien dat rijbewijs maar een fraktie zal kosten van een goed onderhouden moto en de gebruikskosten ervan.

Wat natuurlijk niet weghaalt dat die rijbewijzen verschrikkelijk duur aan het worden zijn !
    In principe geen probleem moest je ECHT kunnen moto rijden na die opleiding ... maar het enige wat je kan zijn wat basics en technieken om je examen te kunnen behalen.
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

za 24 augustus: 2fast4u Clubavond

Registratie
    Apr 2006
    Thanks
    241
    Imno, snap uw redenering niet. Normaal gezien is het: 'kan ik het niet betalen, ga ik het niet halen' ;-)

Mensen willen maar alles hebben, maar ge moet naar uwe portemonnee leven. Ik had mijn rijbewijs op mijn 19de voor de moto. Ik werkte en da rijbewijs heeft me toen 21500fr gekost. 4 x 2u rijden en het examen. Op 1,5 week had ik mijn rijbewijs. Een jaar later kocht ik pas een moto voor 125000fr.

Op het moment dat ik naar geld moet gaan krabbelen om iets misbaars te doen, dan doe ik het niet. Levensnoodzakelijke zaken hebben voorrang. De rest is luxe.

Mijn autorijbewijs heb ik niet via rijschool gedaan en heeft me alles bij mekaar 1100fr gekost in 1995.
    I'll keep my guns, freedom & money ... You can keep the "change"!

Registratie
    Oct 2008
    Thanks
    156
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door McDaddy Bekijk Berichten
    Imno, snap uw redenering niet. Normaal gezien is het: 'kan ik het niet betalen, ga ik het niet halen' ;-)

Mensen willen maar alles hebben, maar ge moet naar uwe portemonnee leven. Ik had mijn rijbewijs op mijn 19de voor de moto. Ik werkte en da rijbewijs heeft me toen 21500fr gekost. 4 x 2u rijden en het examen. Op 1,5 week had ik mijn rijbewijs. Een jaar later kocht ik pas een moto voor 125000fr.

Op het moment dat ik naar geld moet gaan krabbelen om iets misbaars te doen, dan doe ik het niet. Levensnoodzakelijke zaken hebben voorrang. De rest is luxe.

Mijn autorijbewijs heb ik niet via rijschool gedaan en heeft me alles bij mekaar 1100fr gekost in 1995.
    Waarom volg je mijn redenering niet ? Mijn redenering volgt de visie van veel anderen hoor. Mijn achtergrond ligt gewoon een beetje anders. Ik ervaar die bedragen als serieus hoog, terwijl anderen er niet zo echt moeite mee hebben. Pak 15 jaar terug en ik had me die extra opleiding nooit kunnen veroorloven. Voor anderen het bedrag voor het behalen van het rijbewijs.
    Licensed to chill.
    Non Semper Arcum Tendit Apollo.
    2fast4u @ Facebook : https://www.facebook.com/2fast4u.be?ref_type=bookmark

Registratie
    Jul 2007
    Thanks
    322
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door McDaddy Bekijk Berichten

Registratie
    Apr 2006
    Thanks
    241
    Zoals ik zei: kan in het niet betalen, zal ik het ni halen

Voor de auto heb ik nooit rijlessen gevolgd omdat ik en mijn ouders het niet konden betalen. Toen kreeg ik van mijn pa een oude talbot solara van 13 jaar oud die hij voor 18000fr had gekocht 2 jaar ervoor. En na 3u rijden was hij al kapot . Direct van ma een andere gekregen van 53000fr. En toen was mijn geld op aan verzekering, taksen en inschrijvingen. Een half jaar later begon ik te werken en heel fel sparen. Toen ik 100000fr gespaard had, ben ik voor mijn rijbewijs van de moto gegaan. En dan heb ik massa's rijscholen gebeld voor de beste prijs.

Zo ziet ge maar da ik niks in mijne schoot geworpen krijg en in voor elke cent 'heel' hard werk.

Ik ben opgegroeid bij mijn grootouders en die hebben mij altijd geleerd als ik absoluut iets wil hebben, ik daarvoor moet werken en sparen. En met de jaren heb ik gemerkt dat dit de makkelijkste manier van leven is. Ik koop mij enkel en alleen ne moto als ik het bedrag van die moto x 2 op mijn rekening heb staan. Is dat niet en ik rij mijne pere total, dan zult ge mij lange tijd ni meer op ne moto zien, tenzij een oud krel.

Ge moet gelukkig zijn met de dingen die ge hebt. Niet ongelukkig zijn met de dingen die ge niet hebt.
    I'll keep my guns, freedom & money ... You can keep the "change"!

Registratie
    Aug 2011
    Thanks
    3143
    Ben van de lichting pré '89.
    Al mijn rijbewijzen (A-B-C+E) heb ik gratis gekregen.
    Bijkomende vormingen heb ik qua motorrijden grotendeels gratis gekregen/gevonden.
    Nu nog altijd elk jaar een opstartweekend, een screening en de dagen veilig motorrijden politie Antwerpen (allemaal gratis)
    Mijn beurten circuitrijden (lessen theorie, praktijk en vrij rijden) kreeg ik er van Yamaha (alweer gratis) bij toen ik mijn R1 kocht in '98.
    Paar keer een bijkomende rijopleiding gevolgd (beginners & gevorderden + bochtentechniek) en dat zal om en bij de 300€ gekost hebben schat ik.

Wat de huidige kostprijs betreft zit ik geheel op de lijn van NATAS en McDaddy
    In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

Registratie
    Sep 2008
    Thanks
    2
    Ik hoef me daar geen zorgen meer om te maken ik heb al alles met de rijschool gedaan op mijne CE na dan

- A1 koste toen 21500 Bfr zelf gespaard maandag begonnen en vrijdag papierke op het gemeentehuis opgehaald
    - B gekregen van de papa omdat ik een autorijbewijs zelf niet nodig vond en er geen geld aan wou geven, hij vond het wel belangrijk maar was trucker en dus weinig thuis voor de lessen zelf te geven 37000 Bfr
    - C 1200€ all in (theorie en praktijk)
    - enige wat ik nog zou willen/ga doen is CE dan ben ik ni meer beperkt in het sleuren tot mtm van 850kg

Registratie
    Feb 2007
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door haga46 Bekijk Berichten
    Ik hoef me daar geen zorgen meer om te maken
    wacht maar tot ge kinderen hebt die de rijbewijs-leeftijd naderen.
    als de prijs tegen dan even fel blijft stijgen als nu, gaat ge nog zwaar vloeken

Registratie
    Oct 2008
    Thanks
    156
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door janbros Bekijk Berichten
    als de prijs tegen dan even fel blijft stijgen als nu, gaat ge nog zwaar vloeken
    Ik ben voor het compromis gegaan. Ik heb zelf een deel gegeven en het overige van het bedrag hebben ze bij mekaar moeten sparen en klussen. Mijn ex-echtgenoot heb ik zelf leren rijden en die was ook bereid om het te leren en te luisteren, maar met mijn dochters lag dat iets anders (nogal koppige eigenzinnige miekes) en dus werd het voor hen rijschool. Nog te gaan de jongste hier
    Licensed to chill.
    Non Semper Arcum Tendit Apollo.
    2fast4u @ Facebook : https://www.facebook.com/2fast4u.be?ref_type=bookmark

Registratie
    Sep 2008
    Thanks
    2
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door janbros Bekijk Berichten
    Al e geluk; ik hem maar 1ne kadee en tegen dat diene 18 is (binne 13j) als ge dan al geen 35j moet zijn met een IQ van min 170 zal het al wel 3000€ kosten maar dan is het tanken al zo duur da ge toch moet blijven fietsen en kan ik diene kost uitsparen
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Imno Bekijk Berichten
    maar met mijn dochters lag dat iets anders (nogal koppige eigenzinnige miekes)
    Het vrouwelijke geslacht koppig/moeilijk da zijn fabeltjes

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten