Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 t/m 30 van 46

Onderwerp: Motor Oordoppen

Registratie
    Feb 2009
    Thanks
    0
    Ik rij al enkele jaren met de GP oordoppen van Get Plugged (de oranje) spijtig genoeg krimpenb deze wel redelijk hard na een tijdje dus regelmatig nieuwe kopen is de boodschap.

Nu ben ik toevallig op dit moment ook aan andere toe en was al wat aan het surfen geweest op zoek naar Custom molded earplugs...

Ik ben nu hierbij uit gekomen http://www.rg-racing.com/browseType/...s/MEP0001.aspx

Ik heb een mailtje naar Daro gestuurd om te vragen of hij ze kan leveren... Van zodra ik meer weet laat ik het wel weten ...

Op internet zijn ze zeker niet duur en zijn ze in de commentaren van heel goed tot heel slecht ... Zelf testen is dus de boodschap !
    Motorcycle history : '91 Suzuki GS 500E ,crashed and sold '98 HD Sportster, sold '01 Buell X1, sold Aprillia RS 125 sold '09 Buell 1125R Carbon Special Sold ! triumph tiger Sport !!
    Circuit Stukgatie 748 ... and yes it did ...
    als ik ooit 1/4 vd snelheid van Bo haal zal ik ooooh zo gelukkig zijn.

Registratie
    Nov 2008
    Thanks
    378
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loeke Bekijk Berichten
    Mijne op maat laten maken bij AudioNova. Megacontent van.

Oude nickname = chris46R1

Hi, my name is DON CORLEONE i kill people for money but you, you are my friend i kill you for nothing!

Registratie
    Oct 2013
    Thanks
    0
    Nonoise oordoppen... kosten slechts 20€
    en filteren enkel het windgeluid weg, je hoort dus nog steeds het andere verkeer (en ja.. ook je vrouw )

https://www.bike-design.com/nl/produ...rnr%255D%3Dnn-

een onafhankelijke test:
    http://touron2wheels.wordpress.com/2...ines-motosafe/
    Motorbenodigdheden zoeken = Bike-Design bezoeken

Registratie
    Mar 2009
    Thanks
    0
    Eventjes topic kapen

Deze gebruik ik :
    http://www.alpine.nl/gehoorbescherming/motosafe/

Vroeger had ik zo een setje gele moesjes die je zelf moest plat wrijven, dan in je oor brengen en wachten tot ze opnieuw 'opzwelden'.
    Magnifiek, maar eigenlijk verkeerde demping. Ik hoorde bij manier van spreken niets meer.

Toch wel een verschil met zo'n alpine.. Kosten iets meer maar gaan ook langer mee waardoor het op het einde van de rit zelfs goedkoper uitkomt. Ideale demping wat mij betreft, al doet de helm er ook wel veel aan :-)

Wat mij wel opvalt, als ik ze eens vergeet voel ik mij plots zo naakt
    En als ik ze in heb, rij ik precies altijd veel vlugger. Of het zo is, of puur gevoelsmatig door het wegvallen van het geluid weet ik niet. Maar kvoel me precies beter op de fiets met oordopjes in dan zonder.

Registratie
    Feb 2013
    Thanks
    135
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kevio Bekijk Berichten
    Eventjes topic kapen

Deze gebruik ik :
    http://www.alpine.nl/gehoorbescherming/motosafe/

Vroeger had ik zo een setje gele moesjes die je zelf moest plat wrijven, dan in je oor brengen en wachten tot ze opnieuw 'opzwelden'.
    Magnifiek, maar eigenlijk verkeerde demping. Ik hoorde bij manier van spreken niets meer.

Toch wel een verschil met zo'n alpine.. Kosten iets meer maar gaan ook langer mee waardoor het op het einde van de rit zelfs goedkoper uitkomt. Ideale demping wat mij betreft, al doet de helm er ook wel veel aan :-)

Wat mij wel opvalt, als ik ze eens vergeet voel ik mij plots zo naakt
    En als ik ze in heb, rij ik precies altijd veel vlugger. Of het zo is, of puur gevoelsmatig door het wegvallen van het geluid weet ik niet. Maar kvoel me precies beter op de fiets met oordopjes in dan zonder.
    Ik gebruik ook de alpine oordoppen en ben er heel tevreden van. Gekocht bij RAD, de prijs viel goed mee.
    Er zitten 2 verschillende dempers bij maar heb alleen nog maar de minste demping gebruikt, dit is voldoende voor mij.

Ik merk toch dat een goede helm meer "dempt" dan een slechte helm, in men helm heb ik heel weinig rijwind bij normale snelheden en met men vorige begon dat al rond 70km/u, dat de wind er echt in blaast.

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3819
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StevenC Bekijk Berichten
    Ik merk toch dat een goede helm meer "dempt" dan een slechte helm, in men helm heb ik heel weinig rijwind bij normale snelheden en met men vorige begon dat al rond 70km/u, dat de wind er echt in blaast.
    Dat is inderdaad voor een groot deel te wijten aan de kwaliteit van de helm, maar ook aan de pasvorm.
    Een beter passende helm, die strakker rond uwe knikker zit, laat minder windgeluid aan de oren komen.
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

Registratie
    Feb 2013
    Thanks
    135
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Experience_Matters Bekijk Berichten
    Dat is inderdaad voor een groot deel te wijten aan de kwaliteit van de helm, maar ook aan de pasvorm.
    Een beter passende helm, die strakker rond uwe knikker zit, laat minder windgeluid aan de oren komen.
    Beter investeren in een goede helm dan op maat gemaakte doppen denk ik dan de wind die in de helm slaagt vind ik het meest storende.

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3819
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StevenC Bekijk Berichten
    Beter investeren in een goede helm dan op maat gemaakte doppen denk ik dan de wind die in de helm slaagt vind ik het meest storende.
    Ne goeien helm is een basis, oordoppen is uwen turbo ... en dat heb ik de laatste 6000 km weer enorm ondervonden.
    Had soms wat last van mijn oordoppen (eerste keer), maar ik denk dat de vorm niet meer 100% zit.

Met oordoppen lag de gemiddelde snelheid direct een 10-15 per uur sneller.
    Zonder oordoppen ging ik voor den bocht tegen 110-120, met oordoppen lag dat rond de 140-150 ... een enorm verschil.

Het is zot hoe comfortabel je je voelt met oordoppen bij hogere snelheden, en hoe ferm je gevoel van snelheid wordt verminderd.

Moraal van het verhaal ... ge zijt beter om 150€ te besteden aan goeie custom oordoppen, dan 1000€ aan een chapment ... als ge sneller wilt gaan.

En mijn Shoei past echt 100% perfect, en is zeer stil (uit de tests, zelf kan ik dat nog niet goed vergelijken wegen beperkte ervaring met andere helmen).
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

Registratie
    Jun 2016
    Thanks
    39
    Hoi,
    Vandaag bij Audionova Wilrijk geweest voor op maat oordoppen.
    Ik heb 20 min. op voorhand gebeld. Ik mocht direct mijn oren gaan passen. Dat was heel lief van haar, in het echt ziet ze er ook lief uit, en beide.
    Het is wel 4-5 weken wachten. Ik kan al niet wachten om terug te gaan.

10. The Following User Says Thank You to Beginner For This Useful Post:

Schussboelie (11-07-2016)

Registratie
    Jul 2009
    Thanks
    28
    Voor de oordoppen of voor uw nieuw lief?
    Loud pipes don't save lives, doctors do!

Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Win 3 maanden een motor met de week van de motor 20-28 Maart
    Door RunnerX in forum Algemene Motorpraat
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 22-03-2015, 10:40
  2. op maat gemaakte oordoppen meerprijs waard?
    Door sniepel in forum Motorrijden en Lichamelijke Kwaaltjes
    Reacties: 24
    Laatste bericht: 18-03-2013, 13:56
  3. Reacties: 69
    Laatste bericht: 14-06-2010, 23:09
  4. Oordoppen
    Door HONDAHORNET in forum Motorrijden en Lichamelijke Kwaaltjes
    Reacties: 54
    Laatste bericht: 24-09-2008, 22:17
  5. 25 mei dag van de motor
    Door jokkemaaktbrokke in forum Algemene Motorpraat
    Reacties: 7