Resultaten 1 t/m 10 van 10

Onderwerp: Virtualride: Een (voorlopig) virtuele rit naar Portugal en terug

Registratie
    Jun 2012
    Thanks
    0

Virtualride: Een (voorlopig) virtuele rit naar Portugal en terug

Het idee:

Ooit zou ik graag een rit maken met mijn 125cc motor richting Portugal (en terug naar huis uiteraard).
    Bij deze rit zou ik zo min mogelijk gebruik willen maken van snelwegen, niet dat de 125cc deze niet aan zou kunnen, maar het is nu eenmaal plezieriger om langst B-wegen te rijden.

Elke motorreis, groot of klein, begint bij de voorbereiding.
    Niet dat ik deze rit volgend jaar al zal rijden, maar een man kan al beginnen dromen denk ik zo
    Als het ooit zo ver komt zal ik (poging doen om) een soort realtime reisverslag online te plaatsen.
    Wat ik nu ga doen is een poging om een virtueel reisverslag in elkaar te steken, vooral over hoe ik hoop dat de reis zal verlopen.
    De tekst zal geschreven worden in de vorm alsof ik de route effectief aan het rijden ben.

Hier gaan we dan
    Hopelijk kunnen jullie samen met mij een beetje wegdromen over deze reis.

Zondag 26/04/2015.

Vandaag is het zo ver, de rit gaat beginnen.
    Mijn motor, een MASH Seventy Five, staat helemaal klaar om te vertrekken.
    Hij heeft net een volledig onderhoud gekregen, de benzinetank zit vol, alle dingen die gesmeerd moeten zijn zijn gesmeerd.
    De rit staat op mijn Garmin Zumo 220, en vormt samen met mijn smartphone en Nikon D3200 een van de belangrijkste stukjes elektronica die ik tijdens de rit zal gebruiken.
    De zadeltassen zijn gevuld met het nodige gereedschap en de nodige bussen kettingcleaner en kettingspray om tijdens de rit de motor in topconditie te kunnen houden.
    Ook een bus olie, oliefilter, extra bougies, reservelampjes en allerhande kleine onderdelen steken in de tassen.
    De trekking rugzak is gevuld met eten en drinken voor de eerst komende 3 dagen door te kunnen, een paar sloffen sigaretten, extra kleding, …
    De motortent van LoneRider is vastgegespt aan de rugzak, een in opgevouwen staat vrij kleine en lichte tent, maar eens opgezet genoeg plaats om comfortabel te overnachten en de motor mee in de tent te parkeren.

09u00: Na uitgebreid afscheid te nemen van familie en vrienden, wordt de rit aangevat.
    Vertrekkend in Zwalm (het dorpje in Oost-Vlaanderen waar ik woon) rijd ik via enkele binnenwegen richting Diksmuide, waar ik na een klein anderhalf uurtje mijn eerste korte tussenstop maak aan de ijzertoren.

11u00: Een paar koekjes, sigaretjes, drankjes en genomen foto's later kruip ik terug op de moto, de eerste 72 kilometer zitten er al op.
    De rit gaat verder richting Koksijde, waarna ik via Duinkerke de grens met Frankrijk over ga.
    Het is prachtig weer, een iet wat flauw zonnetje en ongeveer 19°C, perfect dus om het niet te warm te hebben op de motor.

13u15: De honger begint toe te slaan, ik rijd door de straten van Calais en kom aan aan de Place du soldat inconnu en het oorlogsmuseum van Calais.
    Tijd voor wat te eten, wat ik doe aan het monument van de onbekende soldaat.
    Ondertussen denk ik er aan om het oorlogsmuseum te bezoeken, wat ik na het verorberen van de nodige boterhammetjes uiteindelijk ook doe (Ik heb een kleine interesse in de oorlog en de dingen er rond, dus waarom niet he).
    6€ lichter voor de toegangsprijs en 2 uur later sta ik terug aan mijn motor.

15u45: Daar gaan we weer, het weer is pressies een beetje aan het omslaan en er komen wat donkere wolken op, hopelijk houd ik het nog even droog.
    Pech hebben, de druppels beginnen te vallen, het valt nog redelijk mee, maar of het zo gaat blijven is een grote vraag natuurlijk.
    Een klein half uurtje later begint het echt wel harder te regenen, de twijfel slaat toe, blijf ik rijden of zoek ik een plek om te schuilen.
    Als ik aan het Atlantic Wall Museum kom is de twijfel weg, motortje parkeren, en het museum binnen.
    Indrukwekkend museum trouwens, met enkele opgestelde kanonnen, en veel informatie over D-Day.

18u00: Het museum sluit, dus tijd om verder te rijden, gelukkig is het ondertussen gestopt met regenen.
    Het wordt tijd om eens te kijken waar ik eventueel kan overnachten.
    Een half uurtje verder is een camping waar ik mijn tentje kan opzetten, Camping Les Cytises.
    Ik wordt goed onthaald door de mensen van de camping, ze wijzen mij een plekje aan waar de tent kan staan en nodigen me uit voor een drankje.

18u30: Tijd om de tent op te zetten en aan het avondeten te denken.
    Ik heb wel wat blikken met eten bij, maar heb er niet echt zin in.
    Dat worden dus frietjes van de frituur

21u00: Na de frietjes gegeten te hebben (de Belgische zijn trouwens veel lekkerder ) en nog een avondwandelingetje, wat wel welkom is na een hele dag op de motor te zitten, besluit ik om mijn tent op te zoeken en te gaan slapen.

De eerste 220kilometer zitten er op, nog een goeie 6500kilometer en ik ben terug thuis.
    Morgen poging doen om toch de volgende 500 kilometer op de teller te zetten, want hoewel het tot hiertoe al een leuke rit geweest is, zal het aan dit tempo nog even duren eer ik terug thuis ben anders .

De rit van de eerste dag
    Laatst gewijzigd door m-project; 28-04-2014 om 16:13.
    biker born, biker bred, when i die i'll be biker dead

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    4310
    Dagelijks een review schrijven is ook moeilijk vol te houden, en dat kan ik uit ervaring zeggen. Degelijk internet was zeker in het zuiden geen evidentie. Sommige dagen liepen langer uit, soms was de alcohol kaart interessanter, of bleef ik tot 4 a 5 uur s'nachts plakken met de locals ... en dan was een review schrijven niet het beste idee, zeker niet omdat ik elke dag voor 9 uur terug opstond.

200 km op een dag, 6000 km, da's 30 dagen lang.
    Al nagedacht waar je je bagage gaat kwijtspelen ?
    Eventueel snipperdagen tussen plaatsen om de was te doen (en te laten drogen).

Uit ervaring, en dat met een +1000c sport tourer tegen rubberverslindend tempo, werd het lichamelijk vermoeiend vanaf 15-16 dagen.
    En het meest vermoeiend rijden geeft de minste vermoeidheid. Als ik zie dat je via de kust gaat, ga je vele rechte banen hebben, en dat ga je IMO sneller voelen aan je zitvlak ... en ledematen. Veel te veel dagen stilzitten zal zijn consequenties hebben. Veel bochten pakken gaf veel variatie, naast de moto hangen werd na een tijd vermoeiend aan de benen, maar dat viel nog mee, en dat was snel gerecupereerd.

Ik zou je toch aanraden om je trip degelijk voor te bereiden ... niet online etc ... maar met de moto.
    Probeer eerst eens een 4 tal dagen non stop te rijden. Is je zadel daar wel geschikt voor.
    Met volle bagage rijden en zien wat dat geeft van perfromance verschil, op een 125cc'ke kan dat wel zijn invloed hebben denk ik.
    Met volle bagage en kleding eens een uur door een stortregen rijden. Als je zulke lange trips doet, en je loopt achter op schema, heb je niet steeds de keuze om een uur te stopppen met rijden.
    Zie ook dat je een degelijk pak hebt. Afhankelijk van je periode, maar ik neem aan in het moto seizoen, kan de gevoelstemperatuur tussen de 2° & 40°C zitten.
    Ik had om die reden twee pakken mee ... winter gore tex pak & lederen zomer pak. Mijn gevoelstemperatuur lag in Oktober tussen bovenstaande waardes. S'ochtends zelfs even vries gehad.

Alvast succes met de planning.

Als je inspiratie zoekt voor een bochtiger parcours, check de mega roadtrip Europa thread van mij, en als er vragen zijn stel ze maar.
    Laatst gewijzigd door E.M.; 28-04-2014 om 08:57. Reden: offtopic trigger uitgehaald
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)
    2013 Pixel Carpet (rainbow)

Braaaaaaaap braaaaaaap

Registratie
    Jun 2012
    Thanks
    0
    Bedoeling is om uiteindelijk wel meer dan 200km/dag te doen hoor.
    En ja, zoals in de tekst staat, het is een beetje dromen ook he, eens ik de reis effectief zou doen zal ik zeker voorbereid genoeg zijn hoor

Dacht dat het mss wel leuk was om de rit al eens virtueel te proberen doen en wou er mensen mee van laten genieten die het leuk zouden vinden mss

Registratie
    Jan 2005
    Thanks
    0
    En trouwens, wat is er mis met zo'n virtuele reis, er zijn ganse topics over welke moto je ooit zou willen hebben, of wat je droommotor is enzo...
    Waarom dan niet eens hardop dromen over de reis die je wil maken ?
    Plannen van de reis is soms al de helft (allez, iets minder) van het plezier hé .

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    4310
    <moderator mode>
    De hele banden en boete kwestie is verplaatst naar https://www.2fast4u.be/threads/35959...ankrijk-Spanje.

Deze houden we liever "on topic"
    </moderator mode>

Mijn excuses alvast om de aanleiding te geven tot off topic.
    Laatst gewijzigd door E.M.; 28-04-2014 om 09:20.

Braaaaaaaap braaaaaaap

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    4310
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TRX Bekijk Berichten
    En trouwens, wat is er mis met zo'n virtuele reis, er zijn ganse topics over welke moto je ooit zou willen hebben, of wat je droommotor is enzo...
    Waarom dan niet eens hardop dromen over de reis die je wil maken ?
    Plannen van de reis is soms al de helft (allez, iets minder) van het plezier hé .
    Ik ben ook van mening dat plannen de helft van het plezier, zit constant nieuwe reizen te plannen.
    De reis in kwestie heeft meer dan 6 maand planning gehad.

Braaaaaaaap braaaaaaap

Registratie
    Nov 2013
    Thanks
    82
    Ja, best te pruimen, zo'n virtuele toer. Alleen, als je op die virtuele map van jou zult voortgaan, zul je niet langs Ieper passeren, mijn gedacht (tenzij je ineens Diksmuide bedoelde).

Anderzijds vraag ik mij af hoe je die virtuele frieten fotografeerde. En ... hoe die smaken.
    Ik vervoehe ja en nin. Joak.
    Widder vervoeh'n ja en nin. Jow.
    't È nie moeilik. Nint.
    Verstoa j 't nie ? Nieg ?

Registratie
    Jun 2012
    Thanks
    0
    Idd diksmuide dat ik bedoel, foutje van de firma
    En jah, die frietjes, ... dat is door de glazen bol gedaan

Registratie
    Mar 2005
    Thanks
    28
    Als je zo hard intresse hebt in den oorlog, zit je alvast op de goede weg richting Normandy, je reis gaat niet echt opschieten
    Things to see, le grand bunker, battery d'azzeville (directe treffer van een US 400mm boordgeschut), battery longueville (heeft oa de slachting op omaha aangericht voor het werd uitgeschakeld), battery merville (para aanval nog voor de invasie begon), colleville etc etc.

goede reis en goe bezig
    My talent outweighs my ambition

Registratie
    Jun 2012
    Thanks
    0
    I know
    Maar er zijn dingen die ik doelbewust over sla, want anders ga ik een jaar nodig hebben om de rit te doen

Dag 2 van de rit: http://virtualride.wordpress.com/201...op-naar-de-bb/
    (ga vanaf nu de linkjes naar de blogpagina plaatsen, is makkelijker voor mij )

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Rossi terug naar Yamaha?
    Door Stormrider in forum Motorsport Algemeen
    Reacties: 67
    Laatste bericht: 12-08-2012, 08:23
  2. 7-daagse naar de Alpen en terug
    Door Belgiantriple in forum GPS Routes
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 04-03-2010, 20:17
  3. DVK terug naar Yamaha
    Door Kraaknagel in forum Circuitrijden Algemeen