Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 10 van 31

Onderwerp: Booster spirit 70cc

Registratie
    Apr 2014
    Thanks
    0

Booster spirit 70cc

Hallo,

M'n brommertje is aan een onderhoud toe..
    Wat zijn de standaard onderhoudsonderdelen die vervangen worden bij een booster spirit?
    Een bougie? Een nieuwe luchtfilter?

Naar wat moet ik kijken om de brommer goed te laten starten? Soms heeft hij het er wel wat moeilijk mee.

Alvast bedankt!

Registratie
    Apr 2014
    Thanks
    0
    Bumpje..

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3304
    Ik denk niet dat er veel volk op 2fast4u zit met kennis van deze scooter.

Best eens zoeken op google achter een service manual ofzo.
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

Zondag 4 augustus 2019: 2fast4u Ardennenrit

Registratie
    Mar 2013
    Thanks
    57
    Is dat standaard 70cc? Lijkt me dat die origineel 50cc blokje moet zijn. Dan hangt er ook nog veel van af of je met een 2- of 4-takt rijdt. Bougie, luchtfilter, remmen, banden, v-riem, afstelling carburator (tenzij injectie), afstelling van de gashendel, afstelling ralenti,...

Je kan bij een onderhoud zo diep gaan als je zelf wenst.

Dat moeilijk starten, is dit enkel bij koude motor of ook bij een warme motor? Hoe start je? Heb je een manuele choke of is die automatisch? Heb je het enkel bij elektrisch starten of ook bij een kick-start? Dat maakt allemaal uit

Ik zou aanraden om een handleiding te zoeken of eens te gaan horen op een scooterforum. Ik was vroeger heel goed geholpen op http://www.scooter-freaks.nl/
    - Bikes don't leak oil, they mark their territory -
    ~ Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until about 150 ~

***Suzuki Bandit 650 '08 (verkocht)***
    ***Honda CRF1000L '16***

Registratie
    Apr 2013
    Thanks
    91
    Ik denk niet dat die standaard 70cc hebben. Mijn brommers gingen vroeger nooit naar de garage tenzij hij echt stuk was en ik het niet opgelost kreeg .

Waar is den tijd

Registratie
    Apr 2014
    Thanks
    0
    Alvast bedankt om toch te reageren. Dacht dat iedereen die en moto rijd toch vroeger wel eens een brommertje had bereden..

Is inderdaad standaard 50cc. Cilinder en carb. is al eens vervangen geweest.

Start goed bij koude opstart. Heeft het alleen moeilijk met starten ( zowel electrisch als kick-start ) wanneer deze warm staat.

Koud start hij goed zowel elektrisch als kickstart.

booster spirits zijn allemaal 2-takt.

Ik wil hem gewoon motorisch goed hebben, dus dat hij goed start en rijd. remmen heb ik geen probleem mee. achterband is nog niet zo lang gelede vernieuwd maar is na een weekje toch slap dus wss de binnenband die lekt maar dat maakt niet zoveel uit ik kan hem altijd thuis gemakkelijk herstellen.

Alvast nogmaals bedankt.

Registratie
    Mar 2013
    Thanks
    57
    Heb nog een dik jaar met een Booster Next Gen gereden. 100% standaard maar ging vlot naar de 100/110. Is die spirit met een manuele of automatische choke? Als dat een automatische is, zou ik eens kijken of die goed reageert. Daar vindt je op het net ongelooflijk veel info over. Als die manueel is, kan je altijd eens kijken of die in de carb goed kan bewegen. Soms gebeurt het dat die wat haperen en dan pas degelijk sluiten/openen als de motor draait.

Ook altijd voor je de oude bougie weggooit kijken naar de kleur. Daar leer je heel veel uit. Te wit = te arm afgesteld; te donker = te rijk afgesteld; koffie-met-melk-bruin = goed afgesteld. Voor de rest kan ik je niet echt helpen. Veel hangt af van het type cylinder dat je nu hebt en type carburator. Als het standaard was, kon ik je aanraden niet enkel op werkplaatsboeken van MBK te kijken, maar ook naar de Yamaha BWS. Die zijn in principe identiek (en dikwijls vlotter te vinden). Gezien je nu een andere opstelling hebt, zijn de afstelwaarden anders en komen bepaalde zaken niet meer overeen.

Veel succes er mee!
    - Bikes don't leak oil, they mark their territory -
    ~ Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until about 150 ~

***Suzuki Bandit 650 '08 (verkocht)***
    ***Honda CRF1000L '16***

Registratie
    Apr 2014
    Thanks
    0
    De choke is manueel. Doe ik altijd open op te starten en dan weer dicht.

Als ik in het begin volle gas geeft hoor ik alsof die stil kan vallen en gaat die effe neit vooruit maar dan trekt die wel direct goed op. Weet niet of je hier iets mee bent?

eens gestart rijdt hij goed en vloeiend, geen klagen over.

Dus je raad aan om bougie te vervangen. Naar wat precies moet ik kijken? Ik zie er van 3-5 euro maar ook weer van 20-30 euro.. Waar zit het verschil?

En een luchtfilter, moet die ook vervangen worden?

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3304
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mike V. Bekijk Berichten
    De choke is manueel. Doe ik altijd open op te starten en dan weer dicht.

Als ik in het begin volle gas geeft hoor ik alsof die stil kan vallen en gaat die effe neit vooruit maar dan trekt die wel direct goed op. Weet niet of je hier iets mee bent?

eens gestart rijdt hij goed en vloeiend, geen klagen over.

Dus je raad aan om bougie te vervangen. Naar wat precies moet ik kijken? Ik zie er van 3-5 euro maar ook weer van 20-30 euro.. Waar zit het verschil?

En een luchtfilter, moet die ook vervangen worden?
    Al gezocht naar een service manual ?
    Daar staan alle specs in en onderhouds intervals.
    Dat is de handleiding die ne mecanicien gebruikt.

Moet wel te vinden zijn, vind je van elke moto, zou me verbazen dat het niet van scooterkes beschikbaar is, zeker van zo'n populaire modellen.
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

Zondag 4 augustus 2019: 2fast4u Ardennenrit

Registratie
    Apr 2014
    Thanks
    0
    Ja ik ben eens aan het kijken. Opt moment alleenmaar betalende manuals..

Zal ik daarin zien wat een standaard onderhoud inhoud dan?

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten